بازدید 12063
۷
تیم فرنگی ایران چهارم جهان شد ، داوران رده بندی ۱۳۰کیلو، با سه اخطار منجزی را دیسکالیفه کردند!

کشتی قهرمانی جهان| پایان کار ملی پوشان فرنگی ایران با سه برنز در نورسلطان ۲۰۱۹ / برنز ارزشمند نجاتی ۲۱ساله با شکست تسمرادف / گرایی، مدال دو سال قبل را تکرار کرد

نسل جدید کشتی فرنگی ایران در حال ساختن توسط محمد بناست. عصر امروز علیرضا نجاتی جوان قمی تیم ملی فرنگی ایران موفق شد مدال برنز دنیا را در نخستین حضور جهانی اش به گردن بیاویزد. گرایی جوان ارزنده شیرازی هم با غلبه بر حریف ارمنستانی، سومین برنز تیم ایران را به سینه زد. امیر قاسمی منجزی در رده بندی ۱۳۰کیلو دیسکالیفه شد و به پنجمی جهان بسنده کرد. تیم ایران ۷۵ امتیازی شد
کد خبر: ۹۲۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ 17 September 2019

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۳ مدال برنز علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و سعید عبدولی به کار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان پایان داد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در ادامه رقابت‌های روز پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان پایتخت قزاقستان، تیم جوان شده و تغییر چهره داده محمد بنا، موفق شد دو برنز از سه شانس رده بندی را از آن خود کند و با سه مدال به کار خود پایان دهد.

در رده بندی تیمی، روسیه با ۱۳۲ امتیاز مقتدرانه قهرمان شد، ازبکستان با ۸۰ امتیاز بر سکوی دوم ایستاد و گرجستان با ۷۹ امتیاز سوم شد. ایران نیز با ۷۵ امتیاز در مکان چهارم قرار گرفت. قزاقستان و ژاپن نیز با ۷۲ و ۶۵ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند. از شش سهمیه ممکن برای المپیک توکیو، ایران به سه سهمیه توسط علیرضا نجاتی در ۶۰، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در 130 کیلوگرم دست یافت و باید برای سه سهمیه باقیمانده در مسابقات گزینشی المپیک شرکت کند.

گزارش زنده؛ کشتی قهرمانی جهان| پایان کار ملی پوشان فرنگی ایران به سه برنز در نورسلطان 2019 / برنز ارزشمند نجاتی ۲۱ساله با شکست تسمرادف / گرایی مدال دوسال قبل را تکرار کرد

علیرضا نجاتی در ۶۰ و محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم، دو نماینده ایران در روز پایانی این رقابت‌ها بودند که موفق به کسب مدال برنز جهان شدند. پیش از این، سعید عبدولی نیز در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز رسیده بود. به این ترتیب، در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قزاقستان، تیم ملی کشتی فرنگی ایران توسط علیرضا نجاتی در ۶۰، محمدعلی گرایی در ۷۷ و سعید عبدولی در ۸۲ کیلوگرم به ۳ مدال برنز رسید. میثم دلخانی در ۶۳ و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم پنجم شدند، اما پویا ناصرپور در ۵۵، حامد تاب در ۶۷، امین کاویانی‌نژاد در ۷۲، رامین طاهری در ۸۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز پنج نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها بودند که با شکست مقابل رقبایشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

تیم ملی کشتی فرنگی روسیه عنوان قهرمانی زودهنگام این رقابت‌ها را از آن خود کرده است. کشتی فرنگی ایران همانند سه دوره گذشته مسابقات جهانی هیچ فینالیستی نداشت. آخرین بار قاسم رضایی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس موفق شده بود راهی دیدار فینال شود.

منجزی، برنز را با سه اخطار عجیب از دست داد

امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی از رسیدن به مدال برنز جهان بازماند. منجزی نماینده سنگین وزن ایران آخرین فرنگی‌کار ایران در این رقابت‌ها بود که در دیدار رده‌بندی برابر هیکی نابی دارنده نقره المپیک و دو طلا، یک نقره و یک برنز جهان از استونی به میدان رفت و با پذیرش شکست به پنجمی بسنده کرد.

او در حالی که ۵ امتیاز را به خاطر دو خطای پا گذاشتن روی پای حریف و سر زدن به صورت حریف با اخطار داوران از دست داده بود، برای سومین بار، پای خود را روی پای حریف گذاشت که داور با دادن اخطار سوم، نماینده ایران را سه اخطاره کرد و دست کشتی گیر استونی به نشانه فرد پیروز بالا رفت.

منجزی پیش از این در دور نخست ۳ بر یک مقابل دیوید از جمهوری چک به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر سرگئی سیمینوف قهرمان ۲۰۱۸ جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در حالی که ۴ بر صفر از حریف عنوان‌دار خود عقب بود، در سه دقیقه دوم با حمله‌های مداوم حریف خود را از نفس انداخت و در نهایت به برتری ۶ بر ۴ رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مامین‌جان عبدالله‌یف ازبک را ۳ بر یک برد و ضمن صعود به نیمه نهایی، سهمیه حضوردر المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد، ولی در دیدار نیمه نهایی به مصاف اسکار پینو هندز از کوبا رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

گرایی سومین برنزی ایران در نورسلطان

محمد علی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم دومین نماینده ایران در سه وزن پایانی بود که در دیدار رده بندی حضور یافت. این جوان شیرازی که مدال طلای آسیا و برنز جهانی 2016 را در کارنامه دارد، برای کسب سومین برنز تیم ایران برابر کاراپت گالیان از ارمنستان قرار گرفت و در یک مبارزه نفسگیر و پر افت و خیز با نتیجه 8 بر 6 به برتری رسید تا سومین مدال برنز ایران در قهرمانی جهان را بر گردن بیاویزد.

گرایی پیش از این در رقابت‌های مقدماتی که روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی در دو دقیقه به برتری ۸ بر صفر رسید و در دومین مبارزه نیز برابر الوین مورسالیف دارنده ۲ مدال برنز جهان از آذربایجان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر آلکس کسیدیس از سوئد به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه عجیب ۹ بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند و با توجه به صعود رقیبش به فینال، گرایی راهی گروه بازنده‌ها شد. وی در این مرحله برابر دانیل کاتاراگا دارنده ۲ مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و نقره بزرگسالان جهان ۲۰۱۶ از مولداوی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۵ و به دلیل گرفتن امتیاز آخر پیروز این مبارزه حساس شد و به رده‌بندی رسید.

برنز ارزشمند نجاتی در اولین تجربه جهانی

در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۳۹ تن حضور دارند، علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر مقابل سیداله تاژایف از ترکمنستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد به مصاف هایتم محمود فهمی از مصر رفت و با نتیجه ۳ بر یک او را شکست داد. نجاتی در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر مقابل کیم سئونگ هاک از کره جنوبی به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۳ بر یک از سد ایوو آنگلوف، قهرمان ۲۰۱۳ جهان و نایب قهرمان ۲۰۱۷ اروپا گذشت و ضمن کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو گام به نیمه نهایی گذاشت.
نجاتی برای حضور در فینال به مصاف کنچیرو فومیتا، قهرمان ۲۰۱۷ جهان از ژاپن رفت، اما با نتیجه ۱۰ بر یک باخت و به دیدار رده بندی رفت. وی برای کسب مدال برنز به مصاف المورات تاسمرادوف، فرنگی کار کهنه کار ازبکستان رفت که با نتیجه ۷ بر ۵ حریف را شکست داد و در نخستین تجربه جهانی اش مدال برنز را بر گردن آویخت.

سهمیه المپیک گرایی بعد از یک کشتی نفس گیر

نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با حضور در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات شانس مجدد سه وزن سوم و پایانی (۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم) رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از صبح امروز (سه شنبه) در سالن باریس شهر نورسلطان کشور قزاقستان در حال برگزاری است که در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دیدار شانس مجدد روی تشک رفت و با پیروزی نزدیک ۵ بر ۵ مقابل حریفش ضمن حضور در دیدار رده بندی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰۲ توکیو نیز شد.

علیرضا نجاتی در ۶۰ و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم نیز که روز گذشته در نیمه نهایی شکست خورده و شانس حضور در فینال را از دست داده بودند، امشب در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز مبارزه خواهند کرد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم و در کمتر از دو دقیقه کیم هیون وو، قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را شکست داد و گام به مرحله بعدی گذاشت. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۷ بر صفر مقابل الوین مورس علی یف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۷ جهان و نفر سوم اروپا از آذربایجان به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با نمایشی ضعیف و پرانتقاد با نتیجه ۹ بر یک مغلوب مایکل کسیدیس، برنده مدال برنز بازی‌های اروپایی و نفر پنجم جهان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از سوئد شد و شانس حضور در نیمه نهایی را از دست داد، اما با توجه به حضور حریفش در فینال گرایی، شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک را به دست آورد.  

گرایی در رقابت‌های شانس مجدد صبح امروز به مصاف دانیل کاتاراگا، قهرمان امید‌های جهان و نفر سوم بزرگسالان اروپا از مولداوی رفت که با نتیجه .. بر .. به پیروزی رسید و ضمن حضور در دیدار رده بندی، موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز شد. نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان امشب در دیدار رده بندی به مصاف کاراپت چالیان از ارمنستان خواهد رفت.

نتایج کشتی گیران کشورمان نیز به شرح زیر است؛

در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۳۹ تن حضور دارند، علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر مقابل سیداله تاژایف از ترکمنستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد به مصاف هایتم محمود فهمی از مصر رفت و با نتیجه ۳ بر یک او را شکست داد. نجاتی در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر مقابل کیم سئونگ هاک از کره جنوبی به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۳ بر یک از سد ایوو آنگلوف، قهرمان ۲۰۱۳ جهان و نایب قهرمان ۲۰۱۷ اروپا گذشت و ضمن کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو گام به نیمه نهایی گذاشت. نجاتی برای حضور در فینال به مصاف کنچیرو فومیتا، قهرمان ۲۰۱۷ جهان از ژاپن رفت، اما با نتیجه ۱۰ بر یک باخت و به دیدار رده بندی رفت تا امشب برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۳۱ کشتی گیر حضور دارند، امیر قاسمی منجزی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک مقابل استپان داوید از چک به پیروزی رسید. وی در دور بعد دست به کار بزرگی زد و با نتیجه ۶ بر ۴ از سد سرگئی سیمینوف، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه گذشته و راهی مرحله بعد شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه ۳ بر یک مامین جان عبداله یف، قهرمان بازی‌های آسیایی و نایب قهرمان آسیا از ازبکستان را شکست داد و علاوه بر حضور در مرحله نیمه نهایی سهمیه المپیک در این وزن را نیز قطعی کرد. قاسمی برای حضور در فینال به مصاف اسکار پینو هیندز از کوبا رفت، که با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و شانس حضور در فینال را از دست داد. قاسمی امشب در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت. نمایندگان کشورمان در اوزان برگزار شده تنها صاحب یک مدال برنز توسط سعید عبدولی در وزن ۸۲ کیلوگرم شده بودند.

دیدار آذری جهرمی با قهرمانان فرنگی کار ایران در نورسلطان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر کاری که به شهر نورسلطان کشور قزاقستان داشت، برای دیدار با اعضای تیم ملی کشتی فرنگی در سالن رقابت‌های جهانی کشتی حضور یافت.

آذری جهرمی در این دیدار ضمن گفت‌وگو با علیرضا دبیر و حمید سوریان رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی، با محمد بنا سرمربی و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و همچنین علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی سه نماینده ایران که تا دقایقی دیگر برای کسب مدال برنز به روی تشک می‌روند، دیدار کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار ضمن وعده پاداش به کشتی گیران مدال آور جهان و المپیک، برای ملی پوشان در میادین پیش روی آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
عملکرد بعضی از کشتی گیران ما مثل گاو 9 من شیر است ؛ یعنی قهرمان جهان و المپیک را می برند اما سر بزنگاه با کله زدن به حریف ؛ از مدال گرفتن محروم می شوند!
ماشالا آقا بنا
میدونیم به زودی همین بچه ها طلا المپیک رو بدست میارن
اقای جهرمی هم که کلا خوبه
این به اصطلاح تیم ملی و کادر فنی آن با این نتایج ضعیف آبروی ورزش و کشتی کشور را بردند. اگر نمی‌توانید چرا وقت و پول مردم را هدر می‌دهید در این اوضاع وخیم اقتصادی.
حالااین مسابقات چه ربطی به وزیر ازتباطات داره!
سو استفاده از موقعیت وزارت
از بس قلیان می کشند نفس ندارن اون یکی با اون شکمش چطور انتخاب شده خدا داند در وزن سبک هم از ژاپنیها افتضاح شکست خوردن واقعا شرم اوره
تا وقتی پای سیاست و سیاسیون از ورزش کشور کوتاه نشود، ورزش کشور درست نمیشود! تا وقتی ورزش از مدارس به صورت حرفه ای و تخصصی دنبال نشود، ورزش پیشرفت نمی کند. تا وقتی ورزش عمومی ترویج پیدا نکند و امکانات ورزشی بیشتر نشود، ورزش رشد نمیکند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر