بازدید 9558

دانشجوی قلابی شهیدبهشتی: عاشق دندانپزشکی‌ام!

کد خبر: ۹۲۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 17 September 2019

«دانشجوی دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی قلابی از آب درآمد؛ دختر متمولی که تنها به عشق دندانپزشکی و علاقه‌اش به این رشته دانشجوی این دانشگاه شد و بدون هیچ ثبت نامی در کلاس‌ها شرکت کرد. کمتر از یک‌ سال به‌ عنوان دانشجو در آنجا درس خواند و اتفاقا شاگرد زرنگ کلاس هم بود. تا این‌ که با یک پز و قپی بین همکلاسی‌هایش دستش رو شد، همه فهمیدند که این دختر جوان اصلا نه دانشجو است و نه کنکور داده و نه مراحل ثبت نام را طی کرده است.»

به گزارش «تابناک» به نقل شهروندآنلاین، ماموران کلانتری این دختر را دستگیر کردند و تحویل مقامات قضائی دادند. این در حالی است که وزارت بهداشت هم به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که پیگیر جزییات دستگیری دانشجوی قلابی هستند و مسئولان حراست باید پاسخگو باشند. وزارت بهداشت همچنین اعلام کرده که اگر جعل مدرکی در حوزه آموزشی و دانشجویی اتفاق افتاده باشد با متخلفان برخورد خواهد شد.

چندی پیش بود که با پیگیری حراست دانشگاه شهید بهشتی پرونده‌ای برای رسیدگی به کلانتری ۱۶۳ ولنجک ارجاع شد.

دختر جوانی بدون طی هیچ گونه مراحل ثبت نام و حتی شرکت در کنکور اقدام به حضور در کلاس‌های تئوری و عملی رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی کرده بود. بنابراین رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت و تحقیقات در این رابطه آغاز شد. تجسس‌های پلیسی نشان داد که دختری بیست‌وسه ساله در کمتر از یک ‌سال در کلاس‌های درس رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حاضر شده بود و در آنجا درس می‌خواند. گویا این دختر جوان به دیگر دانشجویان گفته بود که با پرداخت چندین‌ میلیارد و بدون شرکت در کنکور در این دانشگاه ثبت نام کرده است که همین موضوع باعث نارضایتی دیگر دانشجویان شده و در همین راستا اعتراض خود را به حراست دانشگاه اعلام کردند.

سرهنگ رضا صادقی، رئیس کلانتری ولنجک، با اشاره به ادامه تحقیقات و اخذ مجوز از مقام قضائی گفت: «ماموران کلانتری ولنجک با تکمیل‌شدن نتایج تحقیقات و اخذ مجوز از مقام قضائی روز یکشنبه این دختر جوان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. این دختر در همان بازجویی‌هایی اولیه به جرم خود اقرار کرد که هیچ‌گونه ثبت‌ نامی در دانشگاه نداشته و با سوءاستفاده از بی‌توجهی عوامل حراست دم در ورودی دانشگاه وارد فضای دانشگاه شده و با توجه به علاقه‌ای که به رشته دندانپزشکی داشته، در کلاس‌های مربوط به آن شرکت می‌کرد. تحقیقات پلیس نشان داد که متهم وضع مالی خوبی دارد و به همین دلیل نیز زمانی که دیگر دانشجویان از وی در مورد حضور و نحوه قبولی‌اش در دانشگاه پرسیده‌اند، مدعی شده که با پرداخت پول به دانشگاه امتیاز تحصیلی در این رشته را خریداری کرده است اما در تحقیقات ماموران مشخص شد که این ادعا به هیچ عنوان صحت نداشته و چنین امکانی وجود ندارد.»

وی درباره این‌ که آیا این فرد اقدام به جعل کارت دانشجویی با مدارک دانشگاهی کرده بود یا خیر نیز گفت: «هیچ جعلی در این زمینه رخ نداده بود و متهم تنها با سوءاستفاده از غفلت عوامل حراست در ورودی دانشگاه در کنترل کارت دانشجویی وارد دانشگاه می‌شد. در حال حاضر نیز برای این دختر جوان با شکایت حراست دانشگاه پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.»

این دختر که خودش هم تحصیلات دانشگاهی دارد، در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار شهروندآنلاین ماجرای این اقدام عجیبش را توضیح داد:

چرا دست به چنین کاری زدی؟

من عاشق رشته دندانپزشکی بودم. همیشه دوست داشتم دندانپزشک شوم ولی موفق نشدم که در این رشته قبول شوم. وقتی یک روز داشتم از جلوی دانشگاه شهید بهشتی رد می‌شدم، با خودم گفتم به آنجا بروم و از دانشجویان رشته دندانپزشکی سوال‌هایی بپرسم. وقتی وارد می‌شدم به حراست آنجا گفتم که دانشجو هستم و کارتم همراهم نیست. بعد از آن بود که به سرم زد در کلاس‌ها شرکت کنم. برای همین پرس‎و‌جو کردم و فهمیدم که رشته دندانپزشکی چه زمان‌هایی کلاس دارد و دانشجویان این رشته چه درس‌هایی می‌خوانند. کتاب‌هایش را تهیه کردم و همین شد که رفت و آمدم به آن‌جا شروع شد.

فکر نمی‌کردی که گیر بیفتی؟

نه تصور نمی‌کردم به این زودی گیر بیفتم و می‌خواستم هر طور شده دندانپزشک شوم.

سر کلاس به استادها چه می‌گفتی؟

گفته بودم دانشجوی انتقالی از دانشگاه خارج از کشور هستم، چون به خارج از کشور زیاد سفر کرده بودم و خانواده‌ام هم آنجا هستند، اطلاع زیادی از دانشگاه‌های آن‌جا دارم. برای همین آنها هم حرفم را باور می‌کردند و اجازه می‌دادند سر کلاس بنشینم.

ماجرای این‌ که به دوستانت گفته بودی با پول وارد این دانشگاه شدی چیست؟

اصلا چنین چیزی وجود نداشت. دانشجوها از من سوال‌هایی می‌پرسیدند و برای این‌ که از دست‌شان راحت شوم، چنین چیزی را گفتم؛ البته دلم می‌خواست کمی هم پز بدهم.

خودت مدرک تحصیلی داری؟

بله. لیسانس معماری دارم. یک شرکت معماری هم دارم، وضع مالی‌ام خوب است و فقط به خاطر عشق و علاقه‌ام به این رشته این کار را کردم.

خانواده‌ات در خارج از کشور زندگی می‌کنند؟

بله ولی من در تهران و به‌تنهایی زندگی می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۰
شیفتگان علم و دانش، اگر لازم باشد باید تا دانشگاه شهید بهشتی هم رفت حتی اگر تو را نپذیرند!!
مگر میشه همچنین کاری؟ چطوری امتحان میداده اگر اسمش توی لیست نبوده ؟ یک جای کار میلنگه
البته الان دانشگاه های کشور پر شده از این انتقال خارج از کشور. جان مردم شده بازیچه دست افراد پولداری که در ویترین پز و افاده شان، فقط پزشک بودن بچه شان کم بود که آن هم با پول به آن رسیدند.
به نظرم این شخص واقعا قایل احترامه لطفا مثل دختر آبی اذیتش نکنید . ولی مسوول حراست دانشگاه باید شدیدا توبیخ بشه نه اینکه از این خانم محترم شکایت کنه . هر چی هست اون یه شخص تحصیل کرده و دانشگاهیه ، و ورودش به یه دانشگاه که هزینه اش رو همه مردم ایران دارن میدن و اونها هم که اونجا درس میخونن از جیب من و شما هست ، قاعدتا هیچ جرمی نیست ! مگر اینکه با حراست درب ورودی درگیر می شد یا جعل سند می کرد که این هم نبوده . پس فقط می شه به هوشش احسنت گفت که دلش خواسته یه مدت اونجا درس بخونه که خونده !
بابا سر یه کلاس نشسته جعل مدرک هم نکرده چرا مساله را انقدر بزرگ می کنید
عین این دختر شجاع خیلی داریم کافی میدان بهشون بدهیم کار بدی نکرده....
بابا این رشته های پزشکی مال بچه های از ما بهترونه. ظرفیت ها رو کم کردن که دست زیاد نشه آینده بچه هاشون به خطر نیوفته.
مثل خارج کشور نیست که دنبال استعداد ها بگردن.....
بنده خدا خلافی نکرده دانشجوی زرنگی هم که بوده وضع مالیش هم که خوبه و از پس تحصیل در این رشته هم برآمده پس بهتره بهش اجازه بدیم ادامه بده اطلب العلم من المهد الی الحد و اطلب العلم ولو بالصین
این دختر را نه تنها نباید به کلانتری و دادگاه برد بلکه بخاطر عشق و علاقه اش به تحصیل در رشته دندانپزشکی و ماندنش در ایران باید به او اجازه دهند که در سر کلاس درس حاضر شده و تحصیل اش را ادامه دهد.
لعنت به این نظام آموزشی مسخره و استعداد کش!
خواهرم قصد ازدواج نداری؟
دختر نعمت زاده یاد بگیره!
یکسال یعنی 2 ترم سر کلاسها می رفته و براش نمره واحد های عملی و تئوری در سیستم دانشگاه ثبت می شده حالا فهمیدن مستمع آزاده؟!!
خوب که چه؟؟؟؟

چه اشکالی وارد هست؟؟؟

بی عفتی که نکرده...

دمش گرم....
با سلام
متاسفانه این بیماری که ایشان به آن مبتلا شده است را بسیاری از خانمها در ایران دارند و آن این است که تلاش میکنند که همزمان 7 روز هفته شبانه روز حتی 5شنبه و جمعه در بسیاری از دوره های فنی حرفه اتی علمی آشپزی موسیقی ورزشی زبان از انگلیسی و آلمانی و فرانسه و ... همزمان شرکت کرده و در آخر نیز در هیچکدام نیز موفقیتی را کسب نمیکنندفقط خستگی را برای شوهر و خانواده خود بهمراه میاورند و در انتها نیز عنوان میکنند در این مملکت ما را درک نکرده و باید به آمریکا و اروپا برویم
خب میرفتی خارج کشور بدون کنکور دندانپزشکی میخواندی.
اینو باید پذیرش کنند. در خارج این افراد رو جذب می کنند و پول تحصیل و زندگیشونم میدن. دیگه کاری نکرده که. رفته سر کلاس نشسته و علم آموزی کرده. درسته خلاف قانون بوده کارش ولی چون دانشجوی زرنگی بوده خیلی هم کار بدی نکرده و اصلا این کارش جرم نیست. خیلی وقتا پیش میاد با هماهنگی استاد، دانشجوهای دانشگاه های دیگه میرن سرکلاس استاد میشینند.
چرا باید شاهد بی نظمی در دانشگاه وحتی سر کار کلاس درس بود بدون هیچ حاضر غایبی افراد ی در سر کلاس درس حاضر باشند . حال اگر این اتفاق در قسمت طبخ غذاء اتفاق بیافتد و دانشجویان را به عللی مسموم نمایند چه کسی پاسخگو میباشد.
دقیقا جرم ایشون چیه؟ شرکت در کلاس های دانشگاه!!! محض اطلاع دانشگاههای مطرح دنیا بدون دیوار و حصار ساخته می شوند تا شاید رهگذری با یکبار آمدن به داخل دانشگاه جذب علم و دانش شود و استعدادهای نهفته اش آشکار شود.
اگر در مدت دو ترمی که در دانشگاه بوده واحدهای اختصاصی نظیر آناتومی سر و گردن . بافت شناسی و فیزیولوژی را نمره بالایی گرفته پس لازم است مسوولین تدبیری بیندیشند تا این دختر ساعی و تنها که عشق وطن باعث شده قید زندگی در آمریکا و کانادا را بزند هفت ترم باقی مانده را هم بگذراند و به عنوان یک دندانپزشک موفق به مردم مظلوم خدمت کند
بله، اصولا پول بی حد و حصری که از دندانپزشکی بدست میاد اغواگره

ایکاش ضوابط بگونه ای بود که در شاخه های پزشکی افراد علاقمند به خدمت جذب میشدند و کاسبی تلفیق پزشکی نمیشد. درواقع، شاخه های پزشکی که از سایر علوم قوت گرفتند و در اصل با نبود تجهیزات مهندسی حرفی برای گفتن نداشتند به غول تبدیل نمیشدند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار