بازدید 5530
۱

عقبگرد دماسنج بازار سرمایه متاثر از رفتار هیجانی و اخبار سیاسی

رفتار هیجانی امروز سهامداران بورس تهران متاثر از برخی اخبار سیاسی  در کنار نزدیک شدن به موعد تسویه اعتبار برخی کارگزاری‌ها، صفوف فروش حجیمی را در ساختمان زیر پل حافظ رقم زد تا شاخص کل بورس تهران پس از رکورد شکنی‌های چند وقت اخیر، با عقبگرد ۳۸۳۴ واحدی به ارتفاع ۳۰۲ هزار و ۸۲ واحدی بازگردد.
کد خبر: ۹۲۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 17 September 2019

عقبگرد دماسنج بازار سرمایه متاثر از رفتار هیجانی و اخبار سیاسی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه بیست و ششم شهریورماه ۹۸)، با کاهش 3835 واحدی معادل 1.25 درصد به رقم 302 هزار و 81 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 21 واحدی به رقم 3 هزار و 990 واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 1030 واحدی معادل 1.25 درصد به رقم 81 هزار و 191 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 490 واحدی معادل 0.56 درصد، عدد 86 هزار و 368 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 328 واحدی معادل 0.56 درصد به رقم 57 هزار و 815 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 4201 واحد کاهش معادل 1.20 درصد را رقم زد و به سطح 346 هزار و 737 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 3021 واحد کاهش معادل 1.35 درصد به رقم 220 هزار و 26 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 6747 واحد کاهش معادل 1.09 درصد همراه بود و عدد 612 هزار و 146 واحد را به نمایش گذاشت.

عقبگرد دماسنج بازار سرمایه متاثر از رفتار هیجانی و اخبار سیاسی

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس، رفتار هیجانی امروز سهامداران بورس تهران متاثر از برخی اخبار سیاسی  در کنار نزدیک شدن به موعد تسویه اعتبار برخی کارگزاری ها ، صفوف فروش حجیمی را در ساختمان زیر پل حافظ رقم زد تا شاخص کل بورس تهران پس از رکورد شکنی های چند وقت اخیر، با عقبگرد 3834 واحدی به ارتفاع 302 هزار و 82 واحدی بازگردد.

با توجه به اینکه پی به ای بازار هنوز با نقطه تعادلی خود فاصله دارد، پیش بینی می شود شاخص کل بورس تهران پس از اصلاح مقطعی همچنان به مسیر صعودی خود ادامه داده و تا کانال 320 تا 33هزار واحدی پیش رود، پس از رسیدن به این نقطه تعادلی و پر شدن پی به ای بازار، آنچه فاکتور اساسی و تاثیر گذار در ادامه مسیر بازار خواهد بود از یک سو ورود نقدینگی در کنار کاهش سود بانکی است که می تواند شاخص را به پیش روی در کانال های جدید ترغیب کند.

نماد فولاد مبارکه اصفهان(فولاد) با 344 واحد، نماد مخابرات ایران(اخابر) با 216 واحد، چادر ملو(کچاد) با 191 واحد، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) با 185 واحد، گل گهر(کگل) با 183 واحد و سرمایه گذاری غدیر(وغدیر) با 173 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس تهران داشتند و در مقابل نماد معاملاتی فولاد خراسان(فخاس) با رشد 169 واحدی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس تهران ثبت کرد.

در فرابورس نیز آیفکس با کاهش 21 واحدی به ارتفاع 3990 واحدی برگشت و ارزش معاملات فرابورس نیز به 1096.5 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد . 646 میلیون برگه سهم طی 218 هزار و 778 نوبت معاملاتی بود.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از 2594.8 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از 10 میلیارد و 559 هزار سهم و اوارق مالی قابل معامله طی 655 هزار و 228 نوبت بود.

نقدینگی در کدام گروه ها چرخید؟

گروه بانکی ها همچون روزهای گذشته بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کردند و ارزش معاملاتی 435میلیارد تومانی این گروه در کنار حجم 6 میلیارد و 889 میلیون سهمی رقم تاریخی را برای این گروه ثبت شد، نمادهای خودرویی گرچه در رتبه دوم ارزشی و حجمی معاملات قرار گرفتند لیکن فاصله معناداری با گروه نخست داشتند، بر این اساس بیش از 189.8 میلیارد تومان ارزش معاملات این گروه با جابجایی بیش از 691 میلیون سهم رقم خورد.

تنها همه نمادهای دو صنعت انتشار و چاپ و وسایل ارتباطی توانستند در معاملات امروز سبز پوش بودند و در باقی گروه ها تغییرات منفی به همراه افت شاخص صنعت مشهود بود.

ترین ها

بیشترین افزایش قیمت در نمادهای امروز لعابيران‌ (شلعاب) نوش‌ مازندران‌ (غنوش) افست‌ (چافست) سرمايه‌گذاري صنايع پتروشيمي‌ (وپترو) توليدمحورخودرو (خمحور) سيمان‌ تهران‌ (ستران) كارخانجات‌توليدي‌شيشه‌رازي‌ (كرازي) رقم خورد و بیشترین کاهش قیمت را نیز در نمادهای كاشي‌ وسراميك‌ حافظ‌ (كحافظ)، ريخته‌گري‌ تراكتورسازي‌ ايران‌ (ختراك)، گلتاش‌ (شگل)، رادياتور ايران‌ (ختور)، نيروترانس‌ (بنيرو)، فراورده‌ هاي‌ نسوزايران‌ (كفرا) و سرمايه‌گذاري‌توكافولاد(هلدينگ (وتوكا) شاهد بودیم.

صفوف خرید و فروش

در جریان داد وستدهای امروز بورس تهران نوش‌ مازندران‌ (غنوش)، بانك‌ كارآفرين‌ (وكار)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، صندوق سرمایه گذاری پارند پايدار سپهر (پارند)، سيمان‌ تهران‌ (ستران) و توسعه‌ معادن‌ روي‌ ايران‌ (كروي) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های گلتاش‌ (شگل)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداري توسعه1 (سپاس)، بانك‌اقتصادنوين‌ (ونوين)، بانك‌پارسيان‌ (وپارس)، پارس‌ خودرو (خپارس)، كارگزاران بورس اوراق بهادار (كبورس) و پست بانك ايران (وپست)با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.

رفت و آمدها

نماد معاملاتي شركت سرمايه‌گذاري صنعت‌نفت‌‌ (ونفت1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، تامين‌ ماسه‌ ريخته‌گري‌ (كماسه1) بيسكويت‌ گرجي‌ (غگرجي1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتي لعابيران(شلعاب)، روز دارو(دروز)، صنايع سيمان غرب(سغرب)با توجه به تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام واطلاعيه منتشر شده در سايت كدال، داده گستر عصر نوين(هاي وب)با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب، حق تقدم شركت پارس دارو(دپارسح)جهت عرضه حق تقدم استفاده نشده ، پاستوريزه پگاه خراسان(غشان) پس از برگزاري مجامع عمومي عادي به طور فوق العاده و عمومي فوق العاده، الكتريك خودرو شرق(خشرق) پس از برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده مبني بر انتخاب اعضاي هيأت مديره  بازگشایی شدند.

وقفه معاملاتي

نماد معاملاتي شركت بانك صادرات ايران (وبصادر1)، سيمان‌ داراب‌ (ساراب1)، كوير تاير (پكوير1)، كاشي‌ الوند (كلوند1) با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام با وقفه همراه شدند و نماد معاملاتي حق تقدم شركت سيمان سفيد ني ريز(سنيرح)با توجه به عدم كشف قيمت در روز معاملاتي قبل بدون محدوديت نوسان قيمت حراج شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هیجانی کدومه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان