بازدید 9102

راهنمای خرید بیمه تکمیلی و بیمه عمر گروهی و سازمانی

کد خبر: ۹۲۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 16 September 2019

تهیه بیمه‌های سازمانی توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها نه تنها باعث رفاه حال و رضایت‌مندی کارمندان می‌شود، بلکه کارفرماها هم با استفاده از بیمه‌های سازمانی می‌توانند بخش بزرگی از ریسک حوادث ناگهانی را که ممکن است با ایجاد خسارت‌های هنگفت در محیط کار رخ دهد، به شرکت‌های بیمه منتقل کنند.

به گزارش «تابناک»، بیمه‌های سازمانی انواع مختلفی دارند مانند بیمه درمان تکمیلی، بیمه مسئولیت، بیمه آتش سوزی، بیمه عمر و حوادث، بیمه مهندسی و بیمه باربری.

هر شرکت یا سازمان با خرید بیمه‌های سازمانی مانند عمر و حوادث، مسئولیت و درمان تکمیلی در واقع هزینه خسارت‌هایی را که ممکن است برای کارکنان آن سازمان یا شرکت به‌وجود بیاید، مدیریت می‌کند. مانند فوت، از کارافتادگی یا قطع اعضای بدن، درمان بیماری‌های مختلف و ...

همچنین اگر برای یک شرکت حوادثی مثل آتش سوزی یا خسارت در زمان حمل و نقل کالا به‌وجود بیاید، برای مدیریت خسارت‌ها می‌توان از بیمه‌های سازمانی مانند بیمه آتش سوزی، بیمه باربری و ... استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم تمام نکات مربوط به بیمه عمر و تکمیلی گروهی را به منظور راهنمایی بیشتر کارفرماها برای خرید بهترین بیمه‌نامه عمر و درمان تکمیلی گروهی بیان کنیم.

بیمه تکمیلی گروهی

اگر کارمندان یک شرکت یا سازمان برای استفاده از خدمات پزشکی فقط از خدمات بیمه‌گران پایه مانند تامین اجتماعی یا سلامت استفاده کنند، به دلیل محدود بودن خدمات درمانی و سقف تعهدات آن‌ها،  مجبور به پرداخت قسمتی زیادی از هزینه‌های درمانی می‌شوند.

این مسئله مخصوصا برای آن دسته از کارمندانی که حقوق و درآمد بالایی هم ندارند بسیار مشکل ساز خواهد بود.

با توجه به این مشکلات، بهترین راه حل برای استفاده از خدمات درمانی کامل‌تر و با سقف تعهدات بالاتر، خرید بیمه تکمیلی است. در واقع بیمه درمان تکمیلی، تکمیل‌کننده خدمات درمانی و تعهدات بیمه‌گران پایه است.

البته بیمه تکمیلی به صورت انفرادی هم ارائه می‌شود و برای کسانی مناسب است که عضو گروه خاصی نیستند و یا شغل آزاد دارند. در حال حاضر فقط سه شرکت تعاون، S.O.S و سامان بیمه تکمیلی را علاوه بر گروهی به صورت انفرادی هم ارائه می‌کنند.

همه افراد می‌توانند بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی خریداری کنند حتی بدون داشتن بیمه‌گر پایه. اما برای خرید بیمه تکمیلی به صورت گروهی، داشتن بیمه پایه مانند تامین اجتماعی، سلامت و ... الزامی است.

در ادامه شرایط بیمه تکمیلی گروهی سامان را بیان خواهیم کرد.

 بیمه تکمیلی گروهی سامان

یکی از شرکت‌هایی که بیمه درمان تکمیلی خود را با بالاترین کیفیت هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی به متقاضیان ارائه می‌کند، بیمه سامان است.

این شرکت بیمه تکمیلی گروهی خود را برای گروه‌های بالای 100 نفر ( مجموع پرسنل و اعضای خانواده آن‌ها) صادر می‌کند.

در بیمه‌های تکمیلی گروهی بر خلاف بیمه‌های تکمیلی انفرادی تمام شرایط از جمله مقدار حق‌بیمه، تعداد پوشش‌های بیمه‌نامه، سقف تعدات شرکت بیمه، فرانشیز و ... به صورت توافقی بین شرکت بیمه و شرکت یا سازمان متقاضی بیمه تکمیلی گروهی تعیین می‌شود.

یکی دیگر از شرایط بیمه‌های تکمیلی دوره انتظار است که به مدت زمانی گفته می شود که در طول آن شرکت بیمه تعهدی برای جبران خسارت یا پرداخت هزینه ندارد. دوره انتظار معمولا برای پوشش زایمان و پوشش جراحی اعمال می‌شود و میزان آن هم در طرح‌های مختلف بیمه تکمیلی متفاوت است.

همچنین در بیشتر شرکت‌های بیمه محدودیت‌هایی برای صدور بیمه تکمیلی گروهی برای شرکت‌هایی که تعداد کارکنان آن‌ها کمتر از 50 نفر باشد، وجود دارد. اما ازکی شرایطی را ایجاد کرده است که در آن همه شرکت‌ها حتی شرکت‌های کمتر از 50 نفر هم می‌توانند بهترین بیمه تکمیلی گروهی را تهیه کنند.

یعنی در حال حاضر نه تنها شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ بلکه استارت آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک هم با هر تعداد پرسنل می‌توانند برای کارمندان خود بیمه تکمیلی گروهی تهیه کنند.

بیمه عمر گروهی

شرکت‌ها می‌توانند بیمه عمر را به دو صورت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری و بیمه عمر و حوادث، برای کارمندان خود خریداری کنند. در هریک از این دو نوع بیمه عمر (حوادث و سرمایه‌گذاری) پوشش‌ها و خدمات خاصی از طرف شرکت بیمه به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری یکی از بیمه‌های مفید و کاربردی برای هر فرد مخصوصا آن دسته از افرادی است که دغدغه آینده خود را دارند. این بیمه علاوه بر فراهم کردن شرایط برای یک سرمایه‌گذاری بلند مدت با سود تضمینی، امکان بهره‌مندی از پوشش‌های متنوع بیمه‌ای را هم برای شما ایجاد می‌کند.

موارد زیر پوشش‌های بیمه عمر هستند که بیمه‌شده می‌تواند در طول مدت بیمه‌نامه از آن‌ها استفاده کند.

  • فوت طبیعی و فوت در اثر حادثه
  • هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه
  • نقص عضو و از کارافتادگی
  • معافیت از پرداخت حق بیمه در اثر از کارافتادگی کامل
  • درمان بیماری‌های خاص
  • امکان دریافت وام
  • امکان دریافت مستمری بازنشستگی
  • امکان تشکیل یک سرمایه گذاری بلند مدت به همراه سود

تمام شرایط بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری گروهی از جمله تعهدات شرکت‌های بیمه، پوشش‌ها و... مشابه بیمه عمر و سرمایه گذاری انفرادی است و این بیمه به جز در مقدار مبلغ حق‌بیمه، تفاوتی با بیمه عمر گروهی ندارد.

حق‌بیمه در بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری گروهی به دلیل ارائه تخفیف‌های ویژه از طرف شرکت‌های بیمه معمولا پایین‌تر و به صرفه‌تر از بیمه‌های عمر انفرادی است.

بسیاری از افراد ممکن است این سوال را در ذهن داشته باشند که اگر از طرف محل کار خود بیمه عمر گروهی شوند و مدتی پس از شروع بیمه‌نامه تغییر شغل بدهند و یا از آن شرکت یا سازمان خارج بشوند، وضعیت بیمه عمر آن‌ها چگونه خواهد شد؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که در صورت تغییر شغل یا خروج از سازمان مورد نظر، افراد می‌توانند بیمه خود را در قالب بیمه عمر انفرادی ادامه دهند و هیچ مشکلی در روند بیمه عمر آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

ازکی در کنار سایر رشته‌های بیمه‌ اقدام به ارائه بیمه عمر و حوادث کرده است و شما می‌توانید با مقایسه انواع بیمه‌های عمر و حوادث در تمام شرکت‌های بیمه، بهترین و مناسب‌ترین بیمه را خریداری کنید.

بیمه حوادث گروهی

بیمه عمر و حوادث گروهی که بیشتر به نام بیمه حوادث گروهی شناخته شده است، در تمام سازمان‌های دولتی و سازمان‌هایی که به نحوی وابسته به دولت هستند، اجباری است.

بیمه‌نامه حوادث هم مانند سایر بیمه‌نامه‌های سازمانی از جمله درمان تکمیلی و عمر و سرمایه‌گذاری به دو صورت انفرادی و گروهی صادر می‌شود. در این بیمه‌نامه منظور از حوادث، هرگونه واقعه ناگهانی است که در اثر یک عامل خارجی و بدون قصد و اراده بیمه‌شده اتفاق افتاده باشد و منجر به جرح، نقص عضو، از كارافتادگی و يا فوت ‌بيمه‌شده گردد.

در بیمه‌نامه گروهی عمر و حوادث محدودیتی در تعداد افراد بیمه‌شده وجود ندارد یعنی شما می‌توانید، برای کارمندان خود با هر تعدادی بیمه عمر و حوادث گروهی تهیه کنید.

این بیمه‌نامه برای هر شغل و حرفه‌ای با هر مقدار ریسک بسیار ضروری است و می‌تواند بسیاری از خسارت‌های هنگفتی را که ممکن است برای آن شرکت رخ بدهد، جبران کند.

در واقع کارفرماها با تهیه این بیمه‌نامه ریسک‌ها و خطرهایی که ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری مانند نقص عضو، ازکارافتادگی، فوت و... را برای کارمندان به‌وجود آورد، مدیریت و به شرکت‌های بیمه منتقل می‌کنند.

پوشش‌های بیمه عمر و حوادث شامل موارد زیر می‌شود:

  • فوت به هر علت
  • نقص عضو
  • از کار افتادگی دائم به صورت کلی و جزئی (ناشی از حادثه)
  • هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه

از مزیت‌های بیمه حوادث گروهی این است که انجام آزمایش‌های پزشکی برای صدور بیمه‌نامه نیازی نیست و مبلغ حق‌بیمه هم به نسبت بیمه‌های عمر و حوادث انفرادی به صرفه‌تر است.

 خرید اینترنتی بیمه‌های گروهی از ازکی

ازکی یکی از راه‌های خرید آسان و مطمئن انواع بیمه از جمله بیمه‌های سازمانی است که مزیت‌های بسیاری برای خریداران و متقاضیان این بیمه‌ها فراهم می‌کند.

شما از azki.com تنها بیمه سازمانی نمی‌خرید، بلکه همراه با آن از منافع و خدماتی بهره‌مند می‌شوید که امکان استفاده از آن‌ها در روش‌های دیگر خرید بیمه سازمانی مانند خرید از نمایندگی‌ها، کارگزاری‌ها و یا وب‌سایت‌های دیگر وجود نخواهد داشت.

برخی از این خدمات و منافع عبارتند از:

  • ارائه مشاوره‌های تخصصی و رایگان کارشناسان ازکی به مدیران و کارمندان شرکت‌ها به منظور استفاده آگاهانه از بیمه‌ها
  • امکان مقایسه تمامی بیمه‌ها به صورت هم‌زمان از تمامی شرکت‌های بیمه و انتخاب بهترین بیمه
  • کاهش زمان و هزینه‌های شرکت‌های متقاضی بیمه از طریق صدور بیمه‌نامه در سریع‌ترین زمان و با بهترین قیمت
  • پرداخت سریع‌تر و راحت‌تر هزینه‌های بیمه درمان تکمیلی از طریق آنالیز هفتگی خسارت و پرداخت آن پس از حداکثر 2 تا 3 هفته
  • امکان استفاده از خدمات ازکی در سایر رشته‌های بیمه‌ مثل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه با شرایط و تخفیف‌های ویژه، پس از خرید بیمه‌های سازمانی

همچنین ازکی علاوه بر ارائه انواع بیمه‌های سازمانی مانند بیمه تکمیلی گروهی، بیمه عمر گروهی، بیمه حوادث گروهی، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی، بیمه آتش سوزی، بیمه باربری و ....، بیمه‌های دیگر را هم از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه درمان تکمیلی، بیمه آتش سوزی، بیمه عمر، بیمه مسئولیت و .... به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر