بازدید 8234
اردوغان:

ادلب، محور اصلی نشست سه جانبه آنکارا خواهد بود

کد خبر: ۹۲۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶ 13 September 2019
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه روز جمعه به نشست سه‌جانبه این کشور با ایران و روسیه در هفته آینده اشاره کرد و گفت که موضوع این نشست به استان ادلب سوریه اختصاص خواهد داشت.
 
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اردوغان در گفت: وگو با خبرنگاران در استانبول، یادآورشد که مسائل مربوط به پست‌های دیده‌بانی در ادلب و مبارزه با تروریسم در این استان از جمله مواردی است که در این نشست که قرار است در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور ماه) در آنکار برگزار شود، بررسی خواهد شد.

اردوغان همچنین به حمله تروریستی در روز پنجشنبه گذشته در دیاربکر اشاره کرد و ادامه داد که «ما به مبارزه با تروریسم به رغم تمامی اتفاقات، ادامه خواهیم داد.»

رئیس‌جمهوری ترکیه درباره همکاری با آمریکا در منطقه شرق فرات و گشت زنی مشترک نیز گفت که اکنون بالگرد‌های نظامی دو کشور به طور مشترک در این منطقه عملیات لجستیکی انجام می‌دهند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری روز جمعه گفت که حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود برای حضور و سخنرانی در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه که روز دوشنبه ۲۵ شهریور ماه و در ادامه رایزنی‌های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه برگزار می‌شود به آنکارا سفر می‌کند.

«پرویز اسماعیلی» افزود: علاوه بر مذاکرات روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در این اجلاس، طرفین برای ادامه و توسعه همکاری‌های سه جانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه‌ای گفتگو می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار