بازدید 7311

لاوروف: جنگ در سوریه به پایان رسید

کد خبر: ۹۲۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 13 September 2019

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تلاش مسکو برای ایجاد ثبات پایدار در سوریه و برقراری آرامش و امنیت در کل منطقه تأکید کرد که جنگ در سوریه واقعاً به پایان رسیده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «ترود» (کار)، اعلام کرد که اوضاع در سوریه در حال بازگشت به وضعیت صلح و ثبات است و در خاک این جمهوری عربی تنها برخی کانون‌های تنش مجزا باقی مانده است.

لاوروف گفت: «جنگ در سوریه واقعاً پایان یافته، این کشور به تدریج در حال بازگشت به زندگی عادی و صلح‌آمیز است و تنها در برخی مناطق که تحت کنترل دولت این کشور قرار ندارد، برای مثال در منطقه ادلب و کرانه شرقی رود فرات، کانون‌های تنش مجزایی باقی مانده است.»

به گفته وی، در چنین شرایطی در وهله نخست، هدف اصلی پیشرفت در روند حل و فصل سیاسی اوضاع برای دستیابی به یک ثبات پایدار و قابل اطمینان در سوریه و در مجموع در کل منطقه خاورمیانه و همچنین ارائه کمک‌های انسان دوستانه به این به سوریه است.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که شکل‌گیری و آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه برای اجرای اصلاحات سازنده در این کشور، مرحله بسیار مهمی در پیشبرد حل و فصل سیاسی اوضاع است که باید توسط خود مردم سوریه و با کمک سازمان ملل انجام شود. به عقیده وی، آغاز به کار کمیته قانون اساسی این امکان را به دولت و مخالفان سوری خواهد داد تا برای نخستین بار گفتگو‌های مستقیم درباره آینده این کشور را آغاز کنند.

مخالفان سوری باید در روند حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه مشارکت کنند
لاوروف تاکید کرد که مسکو اهمیت زیادی برای حمایت از تماس‌های مرتب بین طرفین مناقشه در سوریه، از جمله با مخالفان سوری قائل است و خواستار مشارکت همه گروه‌های جامعه سوریه در روند حل و فصل سیاسی اوضاع در این کشور است. وی افزود: «مخالفان سوری که در مذاکرات بین المللی درباره سوریه، از جمله در چارچوب مذاکرات آستانه و همچنین تماس‌های بین طرفین مناقشه در سوریه در ژنو شرکت می‌کنند، نقش بسیار مهمی دارند. نمایندگان مخالفان باید در ترکیب کمیته قانون اساسی نیز مشارکت داشته باشند. آن‌ها می‌توانند و باید سهم سازنده‌ای در روند حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه، بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل داشته باشند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی خارجی روسیه تاکید کرد که این کشور خواستار حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، بازگشت تمامی مردم این کشور به میهنشان و همچنین بازگشت این کشور به خانواده جهان عرب و همچنین از بین رفتن کامل آخرین کانون‌های تروریسم در این کشور است. به عقیده وی، این مسئله ضامن تامین امنیت و ثبات در کل منطقه خاورمیانه خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر