بازدید 2222

اجرای نهضت ساخت داخل با خوداتکایی در تولید کالاهای حساس

کد خبر: ۹۲۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 11 September 2019

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش برای پیاده‌سازی عملی نهضت ساخت داخل با محوریت خوداتکایی در تولید کالاهای حساس، ضروری و راهبردی؛ از مهمترین سیاست‌های سال جاری است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی اظهار کرد: در راستای توسعه تولید ملی سامانه‌ای به نام توان ایران با محوریت بهم‌رسانی نیازها و توانمندی‌های صنعتی طراحی و به صورت آزمایشی رونمایی شده است.

وی هدف از پیاده‌سازی نهضت ساخت داخل را کاهش آسیب‌پذیری و افزایش استحکام و توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع مزیت‌دار اعلام کرد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به ابلاغ قانون حداکثر استفاده از توان تولید ملی و رونمایی از سامانه توان ایران اشاره و خاطرنشان کرد: این سامانه در راستای اجرای این قانون و بهم‌رسانی نیازها و توانمندی‌های صنعتی، معدنی و... در کشور ایجاد و بستر را برای توسعه تولید ایرانی دارای مشابه خارجی فراهم خواهد کرد.

وی با نگاهی به برخی از مواد این قانون خاطرنشان کرد: آیین‌نامه اجرایی این قانون با محوریت مرکز توسعه ساخت داخل در حال پیگیری است و با همکاری سایر نهادها، پیش‌نویس این آیین‌نامه آماده خواهد شد.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل میز دوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو پرداخت و تصریح کرد: این میز تخصصی نیز به زودی با محوریت تشکلهای تخصصی در صنعت قطعه‌سازی کشور برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل