بازدید 1974

موافقت اکسون با فروش ۲۰ میلیارد دلار دارایی‌های نفت و گاز

کد خبر: ۹۲۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 08 September 2019

شرکت آمریکایی اکسون موبیل موافقت کرد دارایی‌های نفت و گاز خود در نروژ را در قراردادی به ارزش چهار میلیارد دلار به فروش رساند.

به گزارش ایسنا، اکسون موبیل سهم حداقلی خود در ۲۰ میدان نفت و گاز را که در حال حاضر توسط شرکتهای اکوئینور و شل اداره می‌شوند به فروش می‌رساند و به این ترتیب به حضور طولانی خود در بخش بالادستی نروژ پایان می‌دهد.

این شرکت سرگرم مذاکره با خریداران علاقمند شامل شرکتهای اکوئینور، BP، DNO، لاندین پترولیوم، وار انرژی و های‌تک ویژن بوده است.

سخنگوی اکسون موبیل در ژوئن به یک روزنامه نروژی گفته بود: این شرکت سرگرم بررسی فروش دارایی‌های خود در نروژ است. شرکت "ریستاد انرژی" در آن زمان ارزش دارایی‌های اکسون در بخش بالادستی نروژ را ۳.۱ میلیارد دلار برآورد کرده بود. اکسون تا اول ژانویه سال ۲۰۱۹ کنترل معادل ۵۳۰ میلیون بشکه نفت را در نروژ داشت و با ارزش‌ترین سهمش در میدان اسنور به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اکسون در اوت اعلام کرد از دریای شمال انگلیس خارج می‌شود و از فروش سهمش از ۴۰ میدان نفت و گاز که معادل پنج درصد از کل تولید انگلیس است ممکن است دو میلیارد دلار حاصل شود.

خروج اکسون موبیل از دریای شمال بیانگر علاقه این شرکت به دارایی‌هایش در منطقه پرمیان آمریکا و گویان است. اکسون موبیل در سال‌های اخیر فعالیت‌هایش را به آمریکا متمرکز کرده است که تولید نفت منطقه شیل پرمیان باسین آن به سرعت رشد کرده و همچنین در گویان سرگرم توسعه میادین جدید و بزرگی است. اقدام اکسون موبیل مشابه اقدام رقیبان آمریکایی این شرکت شامل شورون و کونوکو فیلیپس خواهد بود که اوایل امسال عمده فعالیت‌های خود در دریای شمال را فروختند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر