بازدید 2549

ضعف امنیتی دستگاه‌های GPS چینی ثابت شد!

کد خبر: ۹۲۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 11 September 2019

کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای (GPS) ساخت چین دارای آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی متعدد بسیاری هستند که به هکرها اجازه ورود به اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی کاربران را می‌داده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به اهمیت خاص و روزافزون امنیت سایبری و لزوم حفاظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی، بسیاری از محققان و کارشناسان امنیتی با بررسی آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در سرویس‌های مختلف سعی دارند تا علاوه بر آگاه‌سازی کاربران، شرکت های توسعه دهنده سرویس‌های مربوطه را ملزم به برطرف کردن مشکلات و ضعف های امنیتی و سپس محافظت از حریم خصوصی کاربران کنند.

حالا به تازگی این کارشناسان با انتشار گزارشی در وب سایت سی‌نت دریافته و اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای (GPS) چینی که هم اکنون توسط خیل عظیمی از کاربران در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، از رمزعبور و گذرواژه‌های پیش‌فرض استفاده می‌کنند که بسیاری از آنها اعداد ۱۲۳۴۵ بوده است. این بدان معناست که هکرها و مجرمان سایبری قادر بوده اند اطلاعات مربوط به لوکیشن و مکان جغرافیایی کاربران را به راحتی بدست آورده و به آن دسترسی پیدا کنند.       

 دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای به کاربران این امکان را می‌دهد تا در هر جا و مکانی بتوانند مسیر موردنظر خود را پیدا کرده و بدین ترتیب از گم کردن راه اجتناب کنند. این دستگاهها به میزان قابل ملاحظه‌ای توسط طبیعت گردان، توریست‌ها و کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کارشناسان امنیتی بدین ترتیب از تمامی کاربران دستگاههای ردیاب ماهواره‌ای درخواست کرده‌اند که هرچه زودتر رمزعبور پیش فرض دستگاه خود را تغییر داده و از یک گذرواژه جدید و غیرقابل حدس استفاده کنند.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر