بازدید 2005

هشدار بانک مرکزی سوئیس نسبت به ارزهای دیجیتالی

کد خبر: ۹۲۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 09 September 2019

بانک مرکزی سوئیس نسبت به پیامدهای منفی ارزهای دیجیتالی بر نظام پولی جهان هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، توماس جوردن، رئیس بانک مرکزی سوئیس که در یک همایش پولی در شهر زوریخ سوئیس سخنرانی می کرد با هشدار نسبت به ارزهای دیجیتالی گفت که پروژه‌هایی نظیر ارز مجازی فیس بوک موسوم به "لیبرا" می‌تواند بر توانایی‌های این بانک و یا بانک های مرکزی دیگر برای کنترل سیاست های پولی تاثیر بگذارد.

جوردن تنها رئیس بانک مرکزی در جهان نیست که نسبت به نادیده گرفتن ارزهای دیجیتالی هشدار می دهد. وی افزود: تا زمانی که قیمتها، دستمزدها و نرخ وام بر حسب فرانک سوئیس باشد، بانک مرکزی می تواند با استفاده از ابزارهایش آن‌ها را مدیریت کند اما اگر ارزهای دیگری وارد چرخه پولی شوند که از کنترل ما خارج باشند، توانایی ما کاسته خواهد شد.

پیش تر یویس مرش، یکی از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی گفته بود که در صورت مقبولیت گسترده لیبرا در مبادلات اروپایی، توانایی بانک مرکزی اروپایی برای سیاست گذاری پولی مورد تهدید واقع خواهد شد. مرش افزود که بسته به میزان مقبولیت لیبرا، این ارز می‌تواند روی مکانیزم پولی موثر واقع شود و نقش یورو را به عنوان ارزی واحد و جهانی به چالش بکشد.

رئیس بانک مرکزی سوئیس در بخش دیگری از سخنان خود گفت که تا زمانی‌که ارزهای دیجیتالی نتوانند به عنوان وسیله‌ای امن و قابل نظارت برای حفظ ارزش درآیند، نباید به طور گسترده وارد چرخه مبادلات شوند؛ چرا که اصرار توسعه دهندگان به مخفی ماندن هویت استفاده کنندگان این ارزها، آن‌ها را به ارزی محبوب برای پولشویی و تامین مالی تروریسم تامین کرده است.

آن طور که مسئولان شرکت فیس‌بوک وعده داده اند، ارزش لیبرا به سبدی از ارزهای مهم جهانی شامل دلار، پوند، یورو و ین متصل خواهد شد. پیش تر مقامات بانک مرکزی آمریکا و وزارت خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرده بودند که نسبت به استفاده از لیبرا در امور مجرمانه نگرانیهای جدی دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر