بازدید 8354
۴

کره شمالی پرتابگر فوق بزرگ زیر نظر کیم آزمایش کرد

کد خبر: ۹۲۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹ 11 September 2019

کره شمالی اعلام کرد که روز سه‌شنبه یک پرتابگر فوق بزرگ چندگانه را با نظارت مستقیم «کیم جونگ اون» آزمایش کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد چهارشنبه گزارش داد کره شمالی روز سه شنبه یک پرتابگر موشک چندگانه فوق بزرگ را روز سه‌شنبه آزمایش کرده و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به صورت مستقیم این آزمایش را نظارت کرده است.

براساس این گزارش، «رودونگ سینمون» روزنامه رسمی کره شمالی نوشت: کیم بر آزمایش یک پرتابگر موشک چندگانه فوق بزرگ در ۱۰ سپتامبر نظارت کرد.

یونهاپ بامداد سه‌شنبه به نقل از ستاد مشترک ارتش این کشور گزارش داد که این دو پرتابه از استان «پیونگان جنوبی» و به سمت شرق کشور شلیک شده است.

این دهمین آزمایش موشکی کره شمالی در سال جاری میلادی است و چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که پیونگ یانگ اعلام کرد «یک پرتابگر جدید فوق بزرگ» را آزمایش کرده است.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که کره شمالی روز دوشنبه گفته بود که آماده از سرگیری مذاکرات با آمریکاست، اما نتیجه‌بخش بودن این گفت‌وگوها به رویکرد واشنگتن بستگی دارد.

کره شمالی پیش از این در چند ماه گذشته بارها دست به انجام آزمایش موشکی زده است. در حالی ژاپن و کره جنوبی در برابر این آزمایش های موشکی واکنش نشان داده و خواهان ادامه تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی شده‌اند آمریکا با واکنشی نرمتر این نوع آزمایش ها را خلاف قطعنامه های سازمان ملل ندانست.

ترامپ در واکنش به آخرین آزمایش موشکی پیونگ یانگ اعلام کرد این یک آزمایش معمولی است و کره شمالی اجازه چنین آزمایش‌هایی را دارد.

کره شمالی آزمایش‌های موشکی را همزمان با برگزاری مذاکره با آمریکا متوقف کرده بود، اما این کشور در اعتراض به رزمایش‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا آزمایش‌های خود را از سرگرفته است.

ترامپ و کیمکه اولین بار سال گذشته در سنگاپور گفت‌وگو کرده و به توافقی مبهم درباره خلع سلاح هسته‌ای کره در ازای لغو تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ دست یافته بودند، در نشست فوریه سال جاری میلادی در هانوی ویتنام به نتیجه‌ای نرسیدند و سرانجام مذاکرات دو کشور متوقف شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
مردم بدبخت کره شمالی از گرسنگی و فلاکت جان میدهند و اقای کیم بستی کیم میخورن و هر هفته موشکی جدید ازمایش میکنند ؟ واقعا تاحالا این همه موشک امتحان کرده کره شمالی چه مشکل و دردی از مردمانش را حل کرده ؟؟؟
دمش گرم
پرتابگر چیه؟ پرتابه چیه؟؟
مردمش دارند از گزسنگی تلف می شن، داره موشک آزمایش می کنه. واقعا فقر و فلاکت فکری و حماقت مغزی پایان نداره.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان