بازدید 18253
گزارش

کیفیت افتضاح پیراهن‌های آلشپورت تیم‌ملی درهنگ‌کنگ

در تصاویر زنده تلویزیونی، لباس‌های خیس و چسبیده آلشپورت به بدن بازیکنان تیم ملی بار دیگر ما را یاد سال‌های دور و دوران آماتوری فوتبال ایران انداخت. با آدیداس، سال‌ها بود که چنین تصاویری را نمی‌دیدیم و شان تیم ملی در میادین رسمی بین المللی حفظ می‌شد، اما گویا باز هم مجبوریم اجناس بنجل و درجه چهار یک برند گمنام را به اسم تولیدات اروپایی بر تن بازیکنان تیم ملی ببینیم که اکثر آیتم‌های علمی یک لباس ورزشی حرفه‌ای را رعایت نکرده است
کد خبر: ۹۲۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ 10 September 2019

تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار در یک بازی رسمی و پس از سال‌ها استفاده از برند آدیداس، امروز در زمین هنگ کنگ پیراهن‌های برند آلشپورت را بر تن کرد تا در رطوبت سنگین این کشور به کیفیت پایین پیراهن خود پی ببرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که تحریم‌های تجاری آمریکا باعث شد تا کمپانی معروف و معتبر آلمانی، از همکاری نیم بند با فدراسیون ایران کنار بکشد و دیگر اجازه استفاده از البسه اش را به تیم ملی کشورمان ندهد، مدیران فوتبال ایران ناچار شدند دوباره به سمت برند نازل و اغلب بنجل آلشپورت بروند که در خود آلمان نیز چندان شناخته شده نیست، اما در ایران خود را به عنوان یک تولیدی با اصالت آلمانی تبلیغ کرده است!

کیفیت افتضاح پیراهن‌های آلشپورت تیم ملی در هنگ کنگ

آلشپورت آخرین بار با افشاگری شجاعانه کارلوس کی روش و رسوایی این برند در آستانه جام جهانی برزیل، پس از سال‌ها از تن تیم ملی ایران بیرون کشیده شد، اما به نظر می‌رسد تنها چندماه پس از خداحافظی مرد پرتغالی بار دیگر فوتبال ایران را زیر سیطره خود درآورده است. در آن دوره، شبکه بی بی سی فارسی در گزارشی مستند، کیفیت لباس‌های ارایه شده به تیم ایران با پیراهن‌های تولیدشده در کارخانه آلمانی را به آزمایش گذاشت و مشخص شد آنچه در ایران به تیم ملی فوتبال تحویل داده شده، بهیچ عنوان در کشور آلمان تولید نشده است و توسط نماینده ایرانی با پارچه بی کیفیت در نقطه‌ای دیگر تهیه و تولید شده و با چسباندن نشان آلشپورت در بازار ایران به فروش می‌رسید! 

هنوز ماجرای پرداخت 100هزاردلاری نماینده ایرانی برند آلشپورت به کارولس کی روش برای ساکت کردن او و جلوگیری از انتقادهای بی پروایش را از یاد نبرده ایم. انتقاداتی که باعث شد تیم ملی ایران برای مدتها از شر این لباس ها خلاص شود ...

یک بار نیز برنامه نود؛ در گزارشی تکان دهنده از قاچاق البسه و پوشاک و همچنین تقلب گسترده توسط جعفری نماینده آلشپورت پرده در بازار ایران پرده برداشت با اینحال هیچگاه شاهد برخورد قانونی متناسب با تقلب و قاچاق این فرد نبوده ایم تا اینکه حالا بار دیگر این نام و نشان درجه چهار، بر اندام ملی پوشان ایران دیده شود.

این برند، با پیشنهاد‌هایی وسوسه کننده شامل تامین البسه همه رده‌های ملی فوتبال که خرید نقدی آن هزینه‌ای هنگفت برای فدراسیون داشت، موفق شد بار دیگر با استفاده ازشرایط بغرنج اقتصادی اجناس خود را طی قراردادی با فدراسیون فوتبال بر تن بازیکنان بهترین تیم آسیا بنشاند اما تصور می‌شد این بار با درس گرفتن از فجایع دفعه قبل، لباس‌های باکیفیت تری تحویل تیم ملی دهد که این خیال خام در بازی مقابل هنگ کنگ بار دیگر رنگ باخت و معلوم شد نمی توان توقع داشت این برند و نماینده اش لباس هایی باکیفیت آدیداس و نایک تحویل ملی پوشان دهد.

در واقع همه برند‌های پوشاک ورزشی، تولیدات خود را در چند ردیف طبقه بندی می‌کنند تا متناسب با همه بودجه‌ها در بازار لباس برای عرضه به هواداران و یا تیم‌های حرفه‌ای داشته باشند، اما آلشپورت نشان داده است حتی برای تیم ملی بزرگسالان هم توان تامین لباس‌های همردیف کیفیت‌های روز جهانی را ندارد. 

در تصاویر زنده تلویزیونی، لباس‌های خیس و چسبیده آلشپورت به بدن بازیکنان تیم ملی بار دیگر ما را یاد سال‌های دور و دوران آماتوری فوتبال ایران انداخت. با آدیداس، سال‌ها بود که چنین تصاویری را نمی‌دیدیم و شان تیم ملی در میادین رسمی بین المللی حفظ می‌شد، اما گویا باز هم مجبوریم اجناس بنجل و درجه چهار یک برند گمنام را به اسم تولیدات اروپایی بر تن بازیکنان تیم ملی ببینیم که اکثر آیتم‌های علمی یک لباس ورزشی حرفه‌ای را رعایت نکرده است و اینچنین باعث زحمت ملی پوشان ایران در هوای شرجی هنگ کنگ در دمای ۳۰ درجه و رطوبت ۷۸ درصد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
واقعا چرا نباید دنبال برند ایرانی رفت ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
دقیقا مگه پاتن جامه چشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
خلایق انچه لایق !!!!!!!!وقتی دوستان ما این کسان هستند بهترازاین لیاقت مانیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
چرا بعضی افراد بی عرضه فکر میکنند طرح اگر داخلی باشد شان بازیکن را پایین میاورد،چه بسا اگر چشم نواز و خوش فرم طراحی شود بقیه هم از شما تقلید کنند یا حتی بخرند
واسه همين چيز ها بود كه فردوسي پور را به حاشيه بردند كه افشاگري نكند . داشت دكان بعضي ها رو تخته مي كرد . اقاي رئيسي كجا تشريف دارند ؟ دزدي تو روز روشن احتياج به افشا ندارد . اقدام كنيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
چشم اجازه بدید خودکار بردارم، بله بفرمایید
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
فردوسی که رفیق فابیرک تاجه حالا هر گندی که بالا میارین داد بزنیین ریسی کجایی
در حقیقت در داخل تولید میشود و میتوان گفت تولید ملی است
خواستن به آقای زنوزی بگیم به تیم ملی هم پیراهن بخره ...
فردوسی پور و نود ام آرزوست....
یعنی چی؟ دو ساعت میخوان پیراهن بپوشن چند میلیارد باید از بیت المال هزینه بشه؟ که چی بشه؟ مثلا اگر لباس معمولی بپوشن فوتبالشون ضعیف میشه. خیلی ها دارن گشنگی میکشن اونوقت شما دنبال جنجالین تا برای دلال ها کار جور کنین!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
بحث این نیست که پیراهن گرانتر بپوشند یا ارزانتر. بحث اینه که قرارداد پیراهن های گران قیمت رو میبندند بعد پیراهن های بنجل رو تن ملی پوش ها میکنند.
مرتضی
| France |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
لازم نیست از بیت المال هزینه بشه.شرکت های معتبر در قبال تامین رایگان لباس برای یک تیم قراردادهای فروش را در اون کشور بدست میاورن و سودشون رو می کنند.تازه یک مبلغی رو به اون تیم هم می پردازند.برای همین دو ساعت بی ارزش از نظر شما یک صنعت عظیم بسیار سود آور بوجود آمده جانم که ظاهرا شما بی خبری
تنها یک راه در جهان وجود دارد و آن راه راست است. خدا آخر عاقبت ما رو با مسوولان گمراه و کج رو ختم بخیر کند . آمین
تازه میفهمم چرا باید برنامه نود با اجرای عادل فردوسی پور بدون هیچ دلیل منطقی تعطیل شود
البته لازم نیست دیگر از نزدیک این لباس را ببینیم ،
دلم می خواهد بدانم چه کسی حاضر می شود پا در ورزشگاه بگذارد ،
لباس ما که آدیداسه
بفرماييد اين چه ربطي به آلشپورت داشته؟ نماينده ايراني متقلب لباس دوخت يك كشور ديگر را با جعل برچسب به فدراسيون جاي جنس اصل فروخته. شك دارم اگر جنس اصل دوخت آلمان رو بيارن كيفيت نازلي داشته باشه.
اگر امثال تابناک که نگذاشتن ایران ماشین ساز بشه نه لباس تولید کنه میذاشت خودمون بهترش می ساختیم ما کشوری هستم که فرش ابریشن اختراع کردیم ولی خب نمیذارید خوباوری ندارید همش پراید می کوبید سر مهندسین نمیگید که بابا این پراید محصول تفکر لیبرال که اجازه نمیده مهندس ایرانی چیزی تولید کنه
به هر حال زندگی مدیران ورزسی هم خرج داره!!!!
این همه تولید کنندۀ داخلی داریم چرا از خارج از کشور؟!
با بهترین کیفیت لباس تولید می کنند و حتی به خارج از کشور هم صادر می کنند. برای جلوگیری از تبلیغ نام تولید کنندگان البسۀ ورزشی را نمی آورم ولی مسئولین عزیز، خود که خوب می دانند...
منکه دیگه نه از تلویزیون نه از ورزشگاه نه فوتبال ملی نه فوتبال باشگاهی رو دنبال نخواهم کرد و وقتم رو با چیزهای دیگه پر میکنم...
بلیت بازی ایران هنگ کنگ 900 تومن بود کی میتونه فوتبال نگاه کنه ک بخاد پیراهنا رو نگا کنه
بعدشم هی میگید تولید ملی تولید ملی چرا ایرانیشو نمیسازید ک از کیفیتشم مطمعن باشید
تا اومدن خانم ها به استادیوم، فوتبال رو تحریم کنیم و فقط شعار ندیم

لیاقتمون رو خودمون مشخص میکنیم
واقعا یه لباس دوختن توی این مملکت هشتاد میلیونی اینقدر سخته؟!!!
دآخه مگه یه لباس چقد تاثیر گذاره ،که این همه ولرخجی می کنند ،مگه با لباس معمولی فوتبال بازی نمیشه .........
به قول مهران مدیری:خدا رو شکرررررر...تحریم ها هیچ تاثیری نذاشته
حقارت بار تر از این بود که لباس آدیداس را بپوشی بعد یک میلیون دلار هم پول بدهی آخه این چه مدل قراردادی بود ...باید تحقیق بشه قرارداد آلشپورت چگونه بسته شده؟؟؟؟!!!!!! در ضمن یک برند ورزشی داخلی را باهاش قرارداد ببندید فکر کنم یکی داشتیم اگه اشتباه نکنم اسمش (میرجه )بود....آقایون کمی به فکر تولید داخلی وکارگر هم وطن باشند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار