بازدید 4593
۱

سقف یک خانه تاریخی در چهارباغ اصفهان فروریخت

کد خبر: ۹۲۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 10 September 2019

دو نفر بر اثر ریزش سقف یک خانه قدیمی متعلق به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خیابان "چهارباغ پایین" اصفهان مصدوم شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار داشت: ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه امروز، در تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی، گزارش حبس شدن دو مرد در زیرآوار ناشی از ریزش سقف یک خانه قدیمی در کوچه ۳۵ خیابان چهارباغ پایین اعلام شد.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: تیم امداد و نجات ایستگاه شماره ۶ آتش نشانی به محل اعزام شدند و با استفاده از ابزار ویژه عملیات نجات، دو مرد گرفتار در زیر آوار را که دچار کوفتگی و شکستگی اعضای بدن شده بودند، زنده خارج کردند.

وی با اشاره به اینکه دلیل بروز این حادثه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: مصدومان این حادثه به تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل تحویل داده شدند.

گفته می شود این خانه تاریخی هیچ ساکنی نداشته است.

تا هنگام مخابره این خبر، هیچیک از مسوولان اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان پاسخگوی تلفن‌ خود برای پاسخ به پرسش‌های مربوط به این حادثه نبودند.

این دومین واقعه ریزش سقف در منطقه چهارباغ پایین اصفهان در ۲ روز گذشته است.

۱۵ شهریور امسال نیز ریزش قسمتی از سقف یک مغازه کفش‌فروشی در خیابان چهارباغ پایین موجب مصدومیت چهار نفر شد.

محدوده میان میدان امام حسین(ع) یا همان "دروازه دولت" یعنی محل قرارگیری بلدیه قدیم و ساختمان شهرداری اصفهان در زمان کنونی تا میدان شهدای شهر اصفهان را "چهارباغ پایین" می‌نامند.

حدود۵۰۰ خانه تاریخی در "منطقه ۳" شهر اصفهان قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در چهارباغ پایین یک حسینه قدیم بسیار معروف وجود دارد که بنام خانه بنکدار معروف است و قدمت آن به دویست سال می رسد هر سال دهه اول محرم در این خانه روضه خانی بزرگی برپا می شود و معمولا خانمها را به طبقه بالا می فرستند این کار بسیار خطر ناک بنظر میر سد ایکاش مسولین تا اتفاق ناگواری نیفتاده فکری برای آن بکنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان