بازدید 3915

توفان لینگ لینگ ۴۵۰ هزار نفر را در چین آواره کرد

کد خبر: ۹۲۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 10 September 2019

وزارت مدیریت اضطراری چین اعلام کرد توفان لینگ لینگ حدود ۴۵۵ هزار نفر از ساکنان شرقی این کشور را در دو روز گذشته آواره کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شینهوا، این وزارتخانه همچنین روز سه شنبه اعلام کرد توفان لینگ لینگ که سیزدهمین توفان سال جاری چین است هزاران نفر را در استان های جیلین، هیلونگجیانگ و ججیانگ مجبور به ترک خانه های خود کرده است.

گزارش ها حاکی است این توفان باعث تخریب و آسیب زدن به حدود ۵۰۰ خانه، از بین رفتن ۲۱۵ هزار هکتار محصولات زراعی و خسارت مستقیم ۱۳۱ میلیون دلاری شده است.

وزارت مدیریت اضطراری چین اعلام کرد تیم های کمکی و امدادی را به استان های جیلین، هیلونگجیانگ و ججیانگ اعزام کرده است تا در امر امداد رسانی در برابر حوادث به مردم کمک کنند.

سازمان هواشناسی چین نیز شب گذشته با صدور هشدار در مورد وقوع توفان بزرگ در بخش هایی از این کشور، نسبت به سیل گرفتگی و همچنین رانش زمین هشدار داد.

توفان در کره شمالی هم جان ۵ نفر را گرفت
همزمان رسانه های دولتی کره شمالی هم اعلام کردند توفان لینگ لینگ در روزهای گذشته باعث مرگ پنج نفر و زخمی شدن سه نفر در این کشور شده است.

تلویزیون مرکزی کره شمالی تصاویری از مزرعه های آسیب دیده و بخش هایی از سقف ساختمان هایی که توسط بادهای شدید کنده شده اند پخش کرد این گزارش همچنین سربازان را در حال پاکسازی گل و لای با بیل نشان داد.

گزارش ها حاکی است در این کشور بیش از ۴۶۰ خانه و ۱۵ ساختمان عمومی خراب شده و یا دچار آسیب یا سیلاب شده اند.

پیش از این توفان لینگ لینگ در کره جنوبی هم خسارت جدی به بار آورده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر