بازدید 8372
پیمانه اقتصادی؛

رکوردشکنی جدید در تالار شیشه‌ای/ اختصاص وام مسکن ارزان و بلندمدت به کارگران/ پرواز ۴ درصدی قیمت طلای سیاه/ نماینده مجلس: عدم تحویل خودرو‌های پیش فروش جرم است/ فرار خودروسازان انگلیسی از برگزیت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان دلار در میانه کانال ۱۱ هزار تومان، سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید، پرواز ۴ درصدی قیمت طلای سیاه، رکود پروژه‌های عمرانی بازار فروش سیمان را خراب کرد، مشاور اقتصادی ترامپ: ممکن است جنگ تجاری با چین سال‌ها طول بکشد و افت ۴۰ درصدی قیمت خودرو از تیرماه امسال را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 08 September 2019

رکوردشکنی جدید در تالار شیشه‌ای حافظ/ اختصاص وام مسکن ارزان و بلندمدت به کارگران/ پرواز ۴ درصدی قیمت طلای سیاه/ نماینده مجلس: عدم تحویل خودرو‌های پیش فروش شده جرم استتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان دلار در میانه کانال ۱۱ هزار تومان، سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید، پرواز ۴ درصدی قیمت طلای سیاه، رکود پروژه‌های عمرانی بازار فروش سیمان را خراب کرد، مشاور اقتصادی ترامپ: ممکن است جنگ تجاری با چین سال‌ها طول بکشد و افت ۴۰ درصدی قیمت خودرو از تیرماه امسال را در بر دارد.

رکوردشکنی جدید در تالار شیشه‌ای حافظ

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افزایش ۴۴۲۳ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۲۹۴ هزار و ۶۰۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۶۲ واحدی به رقم ۳ هزار و ۸۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۱۸۸ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۷۹ هزار و ۱۸۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۶۸۳ واحدی معادل ۲.۱۳ درصد، عدد ۸۰ هزار و ۸۸۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۲۷ واحدی معادل ۲.۱۳ درصد به رقم ۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۳۰۲ واحد افزایش معادل ۱.۶۱ درصد را رقم زد و به سطح ۳۳۵ هزار و ۳۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۶۸۲ واحد افزایش معادل ۱.۷۴ درصد به رقم ۲۱۵ هزار و ۵۰۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۸۹۳ واحد افزایش معادل ۱.۱۸ درصد همراه بود و عدد ۵۹۲ هزار و ۸۲۳ واحد را به نمایش گذاشت.

رکوردشکنی جدید در تالار شیشه‌ای حافظ/ اختصاص وام مسکن ارزان و بلندمدت به کارگران/ پرواز ۴ درصدی قیمت طلای سیاه/ نماینده مجلس: عدم تحویل خودرو‌های پیش فروش شده جرم است

نوسان دلار در میانه کانال ۱۱ هزار تومان

در معاملات روز شنبه بازار ارز، شاهد ثبات قیمت در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور بودیم. بر این اساس و به نقل از اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این نرخ نسبت به روز پنج شنبه بدون تغییر می‌باشد. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی، به قیمت ۱۲۵۵۰ تومان خریداری شد و با رشد ۵۰ تومان نسبت به پایان هفته قبل، به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این در حالی است که در بازار آزاد و در بین دلالان ارزی، بهای دلار در محدوده ۱۱۵۹۰ تا ۱۱۶۲۰ تومان نوسان داشت و نسبت به روز پنج شنبه، افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه طرح جدید، روز شنبه در تعطیلی بازار تهران در سطح نرخ روز پنجشنبه روی ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان ثابت ماند. در معاملات غیررسمی بازار تهران همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۲۰ هزار تومان بود.

اختصاص وام مسکن ارزان و بلندمدت به کارگران

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تأکید بر تشکیل هرچه سریع‌تر جلسات شورای عالی کار گفت: جلسات شورای عالی کار مثل جلسات مجلس اهمیت دارد و باید به آن توجه کنیم چون برای قشر عظیمی از جامعه تصمیم‌گیری می‌شود و این تصمیمات به همه آحاد کشور برمی‌گردد. بحث دستمزد نه تنها به کارگر و کارفرما بلکه به تولیدکننده و مصرف کننده هم ارتباط دارد؛ بنابراین، از معاونت روابط کار می‌خواهیم برای طرح مباحث مهم جامعه کارگری وقت بگذارند. وی گفت: یک ماه از برگزاری جلسه شورای عالی کار می‌گذرد و قرار بود کارفرمایان پیشنهادات خود را در خصوص تامین مسکن ارزان برای خانوارهای کارگری در جلسه بعدی ارائه و تکلیف افزایش قدرت خرید کارگران را روشن کنند. ابوی گفت: وعده دادن زمین ارزان و افزایش مبلغ حق مسکن کارگشا نیست. لازم است یک طرح ملی در این خصوص تدوین و مالیات از خانه‌های خالی از سکنه دریافت شود. بانکها هم ملزم به همکاری شوند تا تسهیلات ارزان قیمت و بلندمدت مسکن برای خانه‌دار شدن کارگران اختصاص یابد. به نقل از ایسنا؛ به گفته این مقام مسئول کارگری امروز کارگران با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی قادر به خرید یا حتی اجاره خانه در شهرهای بزرگ نیستند و باید ابزارهای لازم برای حمایت از کارگران پیش‌بینی شود.

پرواز ۴ درصدی قیمت طلای سیاه

قیمت هفتگی نفت برنت با وجود نوسانات در هفته گذشته سرانجام با توجه به احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا و کاهش حضور سوداگران در بازار دلار،‌ ۴ درصد رشد کرد و بالای ۶۱ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام که چند روزی برای رسیدن به قیمت‌های بالای ۶۰ دلار در هر بشکه تلاش کرده بود،‌ با کاهش نرخ بهره در آمریکا و همچنین تضمین اقتصادهای بزرگ مبنی بر حفظ رشد اقتصادی،‌ با رشد همراه شد. پس از آنکه رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که این نهاد اقدام لازم برای حفظ رشد اقتصادی در این کشور را انجام می‌دهد، قیمت شاخص نفت خام برنت به بالای ۶۱ دلار رسید. با توجه به این موضوع،‌ نفت برنت که هفته گذشته را با قیمت ۵۹ دلار و ۲۵ سنت آغاز کرده بود،‌ پس از رشدی ۴ درصدی به ۶۱دلار و ۵۴ سنت رسید. نفت شاخص آمریکا نیز با رشدی ۱.۵ دلاری از ۵۵ دلار و ۱۰ سنت تا ۵۶ دلار و ۵۲ سنت بالا رفت. قیمت نفت در حال افزایش است و اظهارنظر رئیس بانک مرکزی آمریکا نشان می‌دهد، کاهش بیشتر نرخ بهره یکی از عواملی خواهد بود که می‌تواند قیمت را بالا نگه دارد.

رکود پروژه‌‌های عمرانی بازار فروش سیمان را خراب کرد

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی، درباره وضعیت سیمان کشور، گفت: رکود موجود در کشور بر میزان استفاده از سیمان تولیدی اثرگذار بوده و مقدار زیادی از این محصول روی دست تولیدکنندگان مانده است، چراکه در حال حاضر پروژه‌های عمرانی دولت و ساخت و ساز مسکن و تولید در رکود به سر می‌برد. سیمان تنها در ساخت و ساز مسکن و ساختمان‌های صنعتی به کار می‌رود؛ بنابراین، در صورتی که فعالیت چندانی در این  حوزه ها صورت نگیرد، سیمان استفاده نمی‌شود. در شرایط کنونی کارخانه های تولیدکننده سیمان نمی‌توانند محصولات خود در داخل به فروش رسانند؛ بنابراین، باید زمینه صادرات بیشتر این محصول فراهم شود حال آنکه موانع صادرات سیمان بسیار است. وی بهترین راهکار برای فروش سیمان را رونق تولید دانست و اضافه کرد: در شرایط تحریمی مسائل بانکی و بازگشت ارز حاصل از صادرات از جمله موانع پیش روی تولیدکنندگان سیمان است. /خانه ملت 

مشاور اقتصادی ترامپ: ممکن است جنگ تجاری با چین سال‌ها طول بکشد

لری کادلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید طی مصاحبه‌ای اعلام کرد، دولت آمریکا به دنبال توافق با چینی‌ها برای حل اختلافات تجاری در کوتاه مدت است اما نسبت به این مسئله آگاه است که ممکن است حل این اختلافات سال‌ها به طول بیانجامد. وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خارج از کاخ سفید گفت: هرچند چین وآمریکا حدود هجده ماه است که بر سر موضوعات مورد اختلاف شامل مسائل تجاری و مالکیت معنوی در حال مذاکره هستند، این زمان همچنان با توجه به موضوعات مورد بحث زمان کمی است و ممکن است مذاکرات مدت بیشتری به طول بیانجامد. کادلو گفت: با توجه به حجم چشم انداز و اهمیت جهانی توافق چین با آمریکا من فکر نمی‌کنم 18 ماه زمان زیادی بوده باشد. وی با تشبیه اوضاع بین چین و آمریکا به رقابت آمریکا با شوروی سابق در جنگ سرد تاکید کرد: اختلافات خیلی زیاد است و ما باید آنها را حل کنیم.حتی اگر ده سال طول بکشد. کادلو با تأیید این خبر برنامه پکن و واشنگتن برای برگزاری دور جدید مذاکرات تجاری در ماه اکتبر در واشنگتن از هر گونه پیش‌بینی درباره نتیجه این مذاکرات و زمان رسیدن به توافق خودداری کرد.

نماینده مجلس: عدم تحویل خودرو‌های پیش فروش شده جرم است

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس درباره بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده، گفت:  یکی از مشکلات موجود در کشور کنترل نشدن بازار و در نتیجه گرانی خودرو و کالاهایی مانند مواد غذایی، کاغذ، لوازم یدکی و.... است. وی افزود: هرچند دشمن با اعمال تحریم به دنبال ایجاد مشکلات بسیار برای کشور است اما برخی در داخل با ایجاد گرانی و برهم زدن تنظیم بازار به این وضعیت دامن می زنند. وی اظهار کرد: حدود ۱۸۰ هزار خودرو در اختیار تعداد محدودی نمایندگی قرار گرفت و آنها نیز خودروها را احتکار کرده و به راحتی قیمت‌ها را افزایش داده و سودهای چند ده میلیاردی به جیب زنند. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر علیرغم اینکه مردم برای خرید خودرو ثبت نام کرده و پول آن را کامل پرداخت کرده‌اند؛ اما خودرو به آنها تحویل داده نمی‌شود، اضافه کرد: سایپا و ایران خودرو تعداد زیادی خودرو باید به مردم تحویل دهند، در حالی که اما و اگرهای بسیاری برای نحوه برخورد خودروسازان در رابطه با عمل به تعهدات وجود دارد، علاوه بر این مسائل این شرکت‌ها در حال حاضر نیز به پیش فروش خودرو ادامه می‌دهند که موجب بر هم خوردن تعادل در بازار می شود. سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ادامه داد: براساس قانون تجارت تحویل ندادن خودروهای پیش فروش جرم است و مجازات خاص خود را دارد حتی در لایحه تجارت جدید نیز این امر درج شده است. وی تصریح کرد: برخورد خودروسازان در تحویل ندادن خودرو نوعی افساد فی الارض است، چون موجب به هم‌ریختگی بازار، عدم تعادل در اقتصاد، آسیب به مردم و انقلاب اسلامی و کمک به سوداگری است و نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت. /خانه ملت

افت ۴۰ درصدی قیمت خودرو از تیرماه امسال

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران در مصاحبه با صدا و سیما گفت: عوامل مختلفی در کاهش قیمت خودرو دخیل بوده که عرضه خودرو، ثبات نرخ ارز و تغییر و تحول در شرکت‌های خودروسازی از جمله این موارد است. وی گفت: از یکم تیرماه سال جاری تاکنون ۴۰ درصد قیمت خودرو شامل خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی کاهش یافته است. سعید مؤتمنی افزود: برخی از خودرو‌های به قیمت ابتدای سال جاری رسیده است و برخی همچنان حباب دارد. وی اضافه کرد: هم اکنون پراید مدل ۱۱۱ و ۱۳۱ به ترتیب با قیمت ۴۶،۵ و ۴۲ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که هجدهم فروردین ماه سال جاری نیز همین قیمت‌ها بوده است. موتمنی گفت: پژو پارس،۲۰۶ تیپ ۲ و ۵، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس همچنان ۱۳ میلیون تومان حباب دارد. وی اظهار امیدواری کرد با عرضه بیشتر خودرو، ​ اختلاف قیمت کارخانه و بازار کمتر شود زیرا هرچه این فاصله کم و حاشیه بازار نباشد به نفع مصرف کننده است. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چگونه ثبات نرخ ارز بر روند کاهشی قیمت خودرو در بازار تأثیر گذاشته است، گفت: وقتی هفته‌ها قیمت ارز بدون نوسان در بازار ثابت بماند بدون شک تاثیرگذار است. وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه خودروسازان چگونه می‌توانند به افزایش شیب نزولی قیمت‌ها کمک کنند، افزود: طی این مدتی که قیمت خودرو کاهش یافته،​ بیشتر به دلیل عرضه بوده البته در بازار خریدار نیز کم است.

فرار خودروسازان انگلیسی از برگزیت

خودروسازان انگلیسی بر این باورند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافقی، بدترین اتفاق ممکن برای خودروسازی خواهد بود، آنها در عوض خواستار تعویق برگزیت تا بعد از ۳۱ اکتبر شدند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ بخش خودروسازی بریتانیا، بزرگ‌ترین صادرکننده کالاهای این کشور، یکی از جدی‌ترین مخالفان برگزیت بدون توافق است و هشدار داده که تولید از تعرفه‌ها آسیب خواهد دید و تأخیر در گمرکات مرزی و بوروکراسی‌های جدیدی که ایجاد خواهد شد، به بسیاری از کارخانه‌ها ضربه خواهد زد. مایک هاوس، مدیر عامل انجمن تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات موتوری بریتانیا به رویترز گفت:‌ «ترک اروپا بدون هیچ توافقی، بدترین اتفاق ممکن خواهد بود. اگر چند ماه برای دستیابی به توافق صبر شود، فکر می‌کنم این صنعت بتواند با موضوع کنار بیاید.» هاوس افزود:‌ «بعضی از خودروسازان تا حدودی قابلیت انعطاف‌پذیری در برابر این شوک را دارند، برخی دیگر نه.» به گفته او، شرکت بی‌ام‌و که تعطیلات تابستانی خود را برای کاهش اثرات بحران برگزیت به ماه آوریل منتقل کرد، دیگر نمی‌تواند از اثرات این بحران بکاهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
پولتان را در بورس ، دلار یا ارز ، و سکه و طلا دور نریزید

خرید ملک ارزان قیمت در شهرهای صنعتی و توریستی بهترین پس انداز برای پولهای کم است

تولید به معنی واقعی خوبست اما دولت هیچوقت از تولیدکنندگان حمایت نمیکند و بیشتر به واردکنندگان و دلالان کمک میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
اقتصاد در حال کوچک شدن است بورس درحال بزرگ شدن
دستکاری ها باعث شده اقتصاد باهیچ قانون اقتصادی منطبق نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
اقتصادی که از هیچ قانونی تبعیت نکند هیچ نسخه ای نمیتوان برای آن پیچید و در نتیجه درمان پذیر هم نیست
ما که در فضای کسب و کار هستیم جز اوضاع رقت انگیز هیچ رونقی نمی بینیم چطوری این بورس هر روز افزایش و جهش داره خدا داند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

گول عددسازی ها را نخورید
بورس بدترین جا برای سرمایه گذاری است
قانون اول اقتصاد : کشوری که اقتصادش ورشکسته باشد یا اقتصادش بر مبنای دلالی باشد عملا فاقد بورس به معنای واقعی است.

بزودی شاهد عرضه فله ای سهام شرکتهای ورشکسته در بورس خواهیم بود. ...
وام مسکن در شهرهای کوچک و متوسط کارآیی دارد اما فضای شغلی در همان شهرها اسفباره

جرم و بزه در شهرهای کوچک و متوسط روبه افزایش است
چرا دولت برای مشکل بیکاری حتی یک نظریه در حد یک سطر ندارد ؟؟؟؟
قیمت 42 میلیونی پراید شد قیمت قبلی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
تا خرید است افزایش قیمتها ادامه دارد ماشین مثل سیب و پیاز نیست که براحتی صادر شود
حباب بورس بالاست.

این شیشه کِی خواهد شکست خدا داند ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
در همه سایت ها اینها را منتشر میکنی خب میخواستی دلار 19000تومانی نخری که سر دستت بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
ناشناس پرچم آمریکا

تو هم که تا یه نفر نظر میده انگ دلال و صراف بهش میزنی
احتمالا خودت دلار ۱۹۵۰۰ تومنی رو دستت مونده

این بورس تکرار بورس خرداد ۱۳۸۱ است
خریداران فعلا سراغ بورس نروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
به هشدارها و وضعیت موجود توجه نمیکنند و زمانی که بورس سقوط کرد و زیان کردند دولت را مقصر زیان خود میکنند
سلام,,,نمیدانم این برادرعزیز,,رییس اتحادیه ,,نمایش گاه داران چرامیگویند خودرو۴۰درصدارزان شده بااین حساب پرایدبایدمیشد۳۰تومن ویا۲۰۷بایدمیشد۸۰تومن و........
ازعجایب روزگاراینست که هرچه شدت تحریمها و تهدیدها بیشترمیشود واوضاع اقتصادی وخیم ترمیشود بورس بیشتر رکورد میزند !!! با این روند حتی درصورت وقوع جنگ هم همچنان شاهد رکوردزنی بورس خواهیم بود !!!!!!
اردیبهشت 97 خودرو 207 دنده ای ثبت نام کردم 60 میلیون اضافه گرفتن 5 ماهه باید تحویل میدادن ولی ندادن چون دلشون میخاد و تمام آپشنها رو حذف کردن چون از دستشون میاد زور دارن و من بدبخت دستم به هیچ جا نمیرسه لااقل بیان گران‌فروشی رو جبران کنن و پول اضافه من رو پس بدن تا من کارمند قدری امیدوار بشم
همش عددسازی هست بورس دقیقا مثل بادکنک درحال انفجارهست
دلار دراستانه بازگشت به کانال ۱۲۰۰۰ تومان
فنر به زور فشرده شده دلار اماده بازشدن و جهش است

اولین نشانه های ته کشیدن ذخایر ارزی :
همتی: تامین ارز عمره مستحبی اولویت بانک مرکزی نیست

رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: بانک مرکزی تلاش خود را برای تامین نیاز ارزی حج واجب انجام داد، اما با توجه به شرایط پیچیده ارزی کشور، اولویت بانک تامین نیازهای اساسی و دارو است. لذا، در مقطع کنونی، تامین ارز عمره مستحبی نمی‌تواند در اولویت کاری بانک باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان