بازدید 3663

تسریع در جمع‌آوری مطالبات معوق بانک‌‌ها با حذف سود مرکب

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد ضمن اینکه معتقد است حذف سود مرکب موجب تسریع در جمع‌آوری مطالبات معوق بانک‌‌ها می‌شود، گفت: محاسبه و اخذ سود مرکب و جرائم توسط بانک‌ها، بزرگترین مانع رونق تولید و تحرک اقتصادی در شرایط امروز اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۹۲۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 07 September 2019

حمدالله کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ارجاع مصوبه مجلس درباره حذف سود مرکب از تسهیلات‌گیرندگان و تولیدکنندگان از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، گفت: معتقدم حذف سود مرکب تأثیر به‌سزایی در تسریع جمع‌آوری مطالبات معوق بانک‌ها دارد چرا که انگیزه تسویه حساب را بالا می برد و باید هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بخشودگی جرائم دیرکرد وام‌های زیر صد میلیون تومان نتایج خوبی داشت و با توجه به دغدغه مجلس درباره رونق تولید و مخالفت با دریافت سود روی سود در وام‌های اعطاء شده به تولید‌کنندگان، مجلس تصمیم گرفت طرحی برای بخشودگی سود مرکب وام‌های تولیدکنندگان تهیه کند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: حذف سود مرکب از تسهیلات‌گیرندگان و تولیدکنندگان باعث می‌شود تا تولید در کشور، با توجه به شرایط تحریمی، رونق بیشتری گرفته و تولیدکنندگان را از خطر ورشکستگی نجات دهد.

کریمی ادامه داد: در شرایط موجود و با وجود تورم افسارگسیخته که هزینه تولید نیز برای تولیدکنندگان افزایش سرسام‌آوری دارد، باید به تولیدکنندگان بیش از پیش کمک کنیم و یکی از این راه‌‌ها برای کمک به آنها، حذف سود مرکب از تسهیلات‌گیرندگان و تولیدکنندگان است.

وی تصریح کرد: حذف سود مرکب از تولیدکنندگان و تسهیلات‌گیرندگان باعث کاهش هزینه‌های تولید شده و به نوعی مشوقی برای تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با بیان اینکه بزرگترین مانع رونق تولید و تحرک اقتصادی در حال حاضر محاسبه و اخذ سود مرکب و جرائم توسط بانک‌ها است، خاطرنشان کرد: به‌منظور رعایت مقررات و حقوق اسلامی در معاملات بانکی و تحقق بانکداری بدون ربا، باید اصلاحی در سیستم بانکی صورت گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان