بازدید 8434

چگونه از برند خود محافظت کنیم؟

کد خبر: ۹۲۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 07 September 2019

اگر به فکر موفقیت در زمینه ارائه تولیدات یا خدمات خود هستید و می‌خواهید در حیطه شغلی خود پیشرفت کنید باید در ابتدا نامی مناسب برای محصول خود انتخاب کنید و آن را به ثبت برسانید تا وارد کسب و کار شوید. اما صرفا انتخاب نام و ثبت برند آن به تنهایی سبب موفقیت شما نمی‌شود بلکه باید از برند خود محافظت کنید، با حفظ برند حتما به موفقیت در کسب و کار خود می‌رسید.

خیلی از افراد هستند که نامی برای محصول خود انتخاب کرده اند و بدون آن که نام خدماتشان را به ثبت برسانند به فعالیت خود ادامه می دهند، که این روش کار بسیار اشتباه و نادرست است زیرا افراد سود جو از نام شما سوء استفاده می‌کنند و قبل از شما آن را به ثبت می رسانند، با این که شما چند سال سابقه کار دارید و مشتریان شما را با این نام می‌شناسند اما الویت با شخصی است که زودتر اسم یا علامت تجاری را به ثبت رسانده است. اگر شما پس از ثبت کردن نام تجاری از آن استفاده کنید آن شخص می‌تواند از شما، به دلیل استفاده از نام برندش شکایت کند.

بعد از اینکه برند خود را ثبت کردید بلافاصله فعالیتتان را آغاز کنید حال پس از شروع  فعالیت، مهم ترین الویت، محافظت از برندتان می باشد که هر در 10 سال یکبار باید نسبت به تمدید آن اقدام نمایید زیرا با اتمام این مدت زمان این نام برند آزاد شده و دیگر این برند به اسم شما تعلق ندارد    

تهران ثبت دارای بیش از 3 دهه فعالیت در زمینه‌های ثبت شرکت، ثبت نام و علائم تجاری، اخذ کارت بازرگانی، ایزو، کداقتصادی و غیره می باشد. اگر می خواهید برند خود را به ثبت برسانید کافی است از مشاوره رایگان کارشناسان تهران ثبت بهره مند شوید یا از طریق دانلود اپلیکیشن تهران ثبت با مطالعه موضاعات ثبتی بر اطلاعات خود اضافه کنید و اگر درخواستی داشتید در اپلیکیشن مدیریت امور ثبتی – تهران ثبت وارد کنید یا از طریق سایتwww.tehransabt.com  در خواست خود را ثبت کنید.

یکی از گام های مهم در کسب و کار، برندسازی است؛ اما متاسفانه برخی از شرکت ها اصلا به این موضوع توجه نمی‌کنند و مسئله برندسازی و حفاظت از برند را نادیده می‌گیرند در حالیکه این مسئله دارای اهمیت ویژه ای است و مورد غفلت واقع شده است. زمانی که شما زمان،  هزینه و انرژی جهت برندسازی صرف می کنید باید نسبت به محافظت و توسعه آن نیز حساس تا زحمات شما به هدر نرود. یک نام تجاری برای اینکه قوی بماند و قدرتمند شود باید نسبت به هویت خود وفادار بماند.

اگر می خواهید ارزش برند شما کاهش پیدا نکند و به اعتبار آن خدشه وارد نشود باید بر روی برند خود تمرکز کنید تا از شکست خوردن آن جلوگیری شود.

سر گردان بودن برند و شایعاتی در مورد آن، برند را به مرور نابود می کند محافظت از برند اصلا کار آسانی نیست، حتی با وجود رعایت قوانین و اصول آن باز هم امکان اشتباه وجود خواهد داشت در ضمن کارهای مربوط به حفاظت از برند نیز با مسائل حقوقی پیوند نزدیک و رابطه مستقیم دارد به همین دلیل است که گمراهی برای شرکت ها به راحتی امکان خواهد داشت که برای رفع این مشکلات می توانید از وکالای با تجربه تهران ثبت کمک بگیرید تا وکلای کار کشته ما شما را راهنمایی کنند

دلایل موثر در راستای حفاظت از برند

  • ثبت علائم تجاری

برای رشد و پیشرفت ابتدا نامی برای برند خود در نظر بگیرید و آن را به ثبت برسانید. وقتی شما برند خود را به ثبت می رساتید دیگر کسی نمی تواند از نام یا علامت شما سو استفاده کند در غیر این صورت پیگرد قانونی دارد و شخص متخلف مجازات می‌شود زیرا آن برند دیگر حق مسلم شماست یا به نوبه ایی شناسنامه محصول شما می‌شود و مصرف کنند محصول شما را با این نام می‌شناسند.

  • هویت برند

برای اینکه یک نام تجاری در ذهن مصرف کننده باقی بماند باید از پیام های تبلیغاتی نام برند که هویت آن است نشات گرفته باشد. اگر شرکتی میخواهد تصویری ماندگار ایجاد کند باید در ابتدا هویت خود را به جود بیاورد. از این رو وقتی تبلیغات یک شرکت کاهش یابد. تصویر آن ها در بازار هم نیز کاهش میابد پس در نتیجه هویت برند نقش به سزایی در محافظت از برند دارد.

  • نظارت بر شیوه استفاده از علائم تجاری

اگر می خواهید یک برند موفقی داشته باشید باید بر استفاده جانبی علائم تجاری آن  نظارت داشته باشید و به کارمندان خود آموزش بدهیم تا آن ها محافظت از برند را یاد بگیرند. البته باید به این نکته توجه کرد که امروزه سرقت اطلاعات در دنیای دیجیتال نسبت به گذشته بسیار راحت تر شده ولی در عوض به دلیل امکانات پیشرفته می توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

شرکت تهران ثبت رتبه ۱ شرکت های ثبتی برای ثبت شرکت و برند و خدمات گوناگون ثبتی آماده ارائه خدمات می باشد. در این مقاله سعی بر این داشتیم تا همه موارد را برای شما یادآوری کرده و به شما آگاهی کامل بدهیم. شما در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال در زمینه ثبتی می‌توانید با مشاورین خبره ما در این زمینه تماس بگیرید تا گام به گام ثبت شرکت، شما همراه شما باشند و به انجام کارتان سرعت بدهند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با شماره های ۴۳۹۰۲۰۰۰-۰۲۱ که دارای ۱۲۰ خط فعال است تماس بگیرید و یا برای دریافت مشاوره رایگان عدد ۵ را به سامانه ۱۰۰۰۴۳۹۰۲۰۰۰ ارسال کنید و یا با دریافت اپلیکیشین مدیریت امور تهران ثبت از کافه بازار یا گوگل پلی برای اندروید و یا آیتونز برای آیفون از خدمات ثبتی ما به صورت رایگان بهره مند شوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل