بازدید 6167

میشل عون: پاسخ تجاوز اسراییل مقابله به مثل است

کد خبر: ۹۲۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ 06 September 2019
"میشل عون" رییس جمهوری لبنان امروز (جمعه) در دیدار با "یان کوبیچ" هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان تاکید کرد: هرگونه تجاوز اسراییل به لبنان با دفاع مشروع لبنان از خود در چارچوب اقدام مقابله به مثل مواجه می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، عون در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری انجام شد، تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه در جنوب بیروت را خروج از قواعد درگیری دانست و تاکید کرد: لبنان از زمان تصویب قطعنامه ۱۷۰۱ پس از پایان جنگ سی و سه روزه در سال ۲۰۰۶ به آن پایبند بوده است.

وی افزود: در صورت تکرار تجاوز رژیم تل آویو، بیروت پاسخ می‌دهد و پپامد‌های ناشی از مقابله به مثل لبنان متوجه رژیم اسراییل خواهد بود.

عون در پایان با تشکر از تلاش‌های کوبیچ تاکید کرد: ارتش لبنان در کنار نیرو‌های بین المللی در چارچوب اجرای مصوبه‌های شورای عالی دفاع لبنان به وظایف خود عمل می‌کند.

حزب الله لبنان روز یکشنبه (۱۰ شهریور) در پاسخ به تجاوز دو فروند پهپاد رژیم صهیونیستی به بیروت، یک خودروی ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی با موشک هدف قرار داد.

منابع خبری به نقل از حزب الله لبنان اعلام کردند که در پی حمله به یک خودروی نظامی در مسیر پادگان "افیفیم" در شمال فلسطین اشغالی، شماری از نظامیان صهیونیست کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

بر اساس اعلام رسانه‌ها در پی این حمله، رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان هدف قرار داد.
ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملیات حزب الله اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ فروند موشک و راکت به سمت برخی روستا‌های مرزی لبنان شلیک کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان