بازدید 7045
۷
پیمانه اقتصادی؛

قیمت دلار به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید/ رئیس سازمان استاندارد: همه قطعات وارداتی خودرویی تأییدیه دارند/ تأکید عربستان و عراق بر حفظ توازن در قیمت نفت/ پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا، نفت را گران کرد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید، بازار طلای تهران هفته آینده تعطیل است، روند صعودی طلا متوقف شد، شاخص سازها تالار را گرم کردند و سقوط آزاد ارزش پول ملی ونزوئلا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 06 September 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید، بازار طلای تهران هفته آینده تعطیل است، روند صعودی طلا متوقف شد، شاخص سازها تالار را گرم کردند و سقوط آزاد ارزش پول ملی ونزوئلا را در بر دارد.

قیمت دلار به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید

بازار ارز در آخرین روز هفته با اندکی افزایش قیمت نسبت به روز چهارشنبه مواجه شد. به گونه‌ای که دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۱۳۰۰ از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این رقم نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان رشد داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در بازار دیروز، به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان خریداری شد و در مقابل برای فروش به متقاضی دریافت یورو با افزایش ۵۰ تومان به رقم ۱۲۶۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید

در جریان معاملات بازار آزاد تهران روز پنج‌شنبه، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۱۳۰ هزارتومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۹۰ هزارتومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۹۰ هزارتومان و سکه یک گرمی ۹۲۰ هزار تومان بود.

بازار طلای تهران هفته آینده تعطیل است

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ـ علیه السلام ـ و یاران باوفایش هفته آینده بازار طلای تهران تعطیل است. بر همین اساس بازار طلای تهران از روز شنبه ۱۶ شهریورماه مصادف با هفتم ماه محرم تا روز جمعه ۲۲ شهریور (۱۳ محرم) تعطیل است. گفتنی است طبق یک سنت دیرینه کسبه و بازاریان تهران با بستن مغازه‌ها و واحد‌های کسب خود و با برپایی تکیه و مراسم عزاداری به سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین ـ علیه السلام ـ و اصحاب ایشان می‌پردازند. با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای بازار طلای تهران قیمت‌های طلا و سکه در بازار در این مدت غیررسمی بوده و افرادی که قصد خرید و فروش در این بازار را دارند باید دقت لازم را داشته باشند.

روند صعودی طلا متوقف شد

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی در پی موافقت آمریکا و چین برای مذاکره و پایان دادن به اختلافات تجاری که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را بهبود بخشید، کاهش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز پنجشنبه بازار سنگاپور ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۵۴۵ دلار و ۳۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه تا مرز ۱۵۵۷ دلار صعود کرده بود که بالاترین حد از آوریل سال ۲۰۱۳ بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۵۴ دلار رسید. وزارت بازرگانی چین روز پنج شنبه اعلام کرد که گروه تجاری چین در اواسط سپتامبر به منظور آماده کردن مقدمات مذاکرات رده‌بالایی که اوایل اکتبر برگزار می‌شود، با همتایان آمریکایی خود دیدار خواهد کرد. طلا امسال تحت تأثیر جنگ تجاری میان آمریکا و چین که نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصادی جهانی را شعله‌ور ساخت و به تسهیل سیاست پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان منجر شد، حدود ۲۳ درصد رشد قیمت داشته است.

شاخص ساز‌ها تالار را گرم کردند

نبض بورس گزارش داد: از ابتدای سال جاری تاکنون همواره بازدهی شاخص کل نسبت به شاخص کل هم وزن کمتر بوده و شاهد رشد قیمت سهام شرکت‌های کوچک بودیم لیکن در هفته گذشته برگرفته از چندین خبر و تصمیمات شرکت‌ها و نهاد ناظر شاهد رشد قیمت نماد‌های بزرگ بودیم. شاخص بورس تهران در هفته‌ای که گذشت با رشد ۱۱۵۰۴ واحدی از ارتفاع ۲۷۸۶۷۵ واحدی به ارتفاع ۲۹۰ هزارو ۱۷۸ واحدی صعود کرد. این رکورد تاریخی در شرایطی رخ داد که طی هفته گذشته نماد‌های بازار پایه فرابورس متوقف شدند تا اواخر شهریور ماه با تغییراتی در دامنه و روز‌های حراج و سایر تحولات با تقسیم بندی رنگی بازگشایی شوند.

این اتفاق در کنار افزایش سرمایه هفت شرکت معدنی از جمله فولاد مبارکه اصفهان که هفته گذشته، خبر افزایش سرمایه ۶۲ درصدی این شرکت منتشر شد، همچنین دستور رئیس جمهور برای از بین بردن موانع صادرات مواد معدنی، نقدینگی را به سمت نماد‌های شاخص ساز و بزرگ بورس تهران هدایت کرد تا این گمانه زنی تقویت شود که در ادامه روند صعودی بازار شاهد رشد نماد‌های شاخص ساز خواهیم بود که تغییرات قیمتی آن‌ها با توجه به شرایط بینادی شرکت‌ها و سود پیش بینی شده برای سال ۹۸ چندان دلچسب نبوده است. مقایسه شاخص کل و شاخص هم وزن این فرضیه را تأیید می‌کند و شاخص قیمت هم وزن در اتفاقی کم سابقه از ابتدای سال نسبت به شاخص کل رشد کمتری را تجربه کرد و با تقویت ۱۵۳۲ واحدی در ارتفاع ۵۳۰۱۹ واحدی قرار گرفت، شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۲۸۹ واحدی رقم ۷۹۲۰۴ واحدی را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد ۳۰۹۲ واحدی در ارتفاع ۷۷۹۹۲ واحدی قرار گرفت و شاخص شناور آزاد با رشد ۱۲۴۷۳ واحدی معادل ۳.۹۳ درصد به ارتفاع ۳۳۰۰۷۷ واحدی صعود کرد، شاخص بازار اول نیز با رشد ۹۲۸۹ واحدی در ارتفاع ۲۱۱۸۲۳ واحدی قرار گرفت و شاخص بازار دوم با رشد ۱۹۲۲۷ واحدی به ارتفاع ۵۸۵۹۳۰ واحدی صعود کرد. ارزش کل معاملات بورس تهران با ثبت رقم ۸۰۵۶۴ میلیارد ریال در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبلی تغییر چندانی نداشت و لیکن حجم معاملات از ۲۴۰۵۳ میلیون سهم به ۱۹۴۲۸ میلیون سهم رسید و کاهش ۱۹ درصدی را ثبت کرد و دفعات معاملات با کاهش ۲.۴ درصدی به کمتر از ۲ میلیون نوبت رسید.

رئیس سازمان استاندارد: همه قطعات وارداتی خودرویی تأییدیه دارند

در خصوص استانداردسازی قطعات خودرو، رئیس سازمان استاندارد عنوان کرد: همه قطعاتی که وارد کشور می‌شود از ما تأییدیه دارند مگر اینکه از راه‌های دیگر و غیررسمی وارد شوند.

قیمت نفت ۶۱ دلار شد/ پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا، نفت را گران کرد

روز گذشته در بازار‌های جهانی قیمت نفت برنت با ۲۶ سنت افزایش نسبت به روز چهارشنبه به بشکه‌ای ۶۰ دلار و ۹۶ سنت معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا نیز افزایش ۸ سنتی داشت و بشکه‌ای ۵۶ دلار و ۳ سنت به فروش رفت. در گروه سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین رشد ۴ سنتی را تجربه کرد و نفت کوره و گازوئیل افزایش‌هایی به ترتیب ۷۸ سنت و ۴ دلار را داشتند. رویترز نوشت؛ قیمت نفت بالای ۶۰ دلار معامله شد، چون امیدواری به پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا تقاضای نفت را در بازار افزایش داد. در این میان، ارائه گزارشی مبنی بر افزایش ذخایر نفت آمریکا تا حدودی مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت نفت شد.

سقوط آزاد ارزش پول ملی ونزوئلا

تنها در ماه اوت، بولیوار ۵۲ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داد. با وجود تلاش‌های دولت ونزوئلا برای مهار بحران ارزی این کشور، اختلاف قیمت بین بازار دولتی و آزاد هم‌چنان رو به گسترش است و به نظر نمی‌رسد، روند سقوط ارزش بولیوار در برابر دلار متوقف شود. به گزارش ایسنا، طبق جمع آوری نرخ‌های برابری ارز در ونزوئلا مشخص شده است که ارزش بولیوار در برابر دلار تنها طی ماه اوت ۵۲.۰۷ درصد سقوط کرده است و نرخ ارز در بازار سیاه به دو برابر نرخ ارز بازار رسمی رسیده است تا جایی که دلار در بازار سیاه به بالای ۲۰ هزار بولیوار و در بازار رسمی به حدود ۱۰ هزار بولیوار رسیده است. با در نظر گرفتن نرخ ارز در بازار رسمی، حداقل سطح دستمزد در ونزوئلا به رقم باورنکردنی تنها ۱.۹۵ دلار در هر ماه رسیده است! این رقم طبق تعاریف سازمان ملل که درامد کمتر از ۱.۲۵ دلار در ماه را خط فقر مطلق حساب می‌کند، رقم بسیار پایینی است.

تأکید عربستان و عراق بر حفظ توازن در قیمت نفت

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پنجشنبه شب در تماس تلفنی با "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق بر اهمیت هماهنگی در ایجاد توازن در قیمت نفت در بازار‌های جهانی تأکید کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در این تماس تلفنی همچنین روابط ریاض و بغداد و همکاری مشترک میان دو کشور مورد توجه قرار گرفت. واس به جزئیات بیشتر این تماس تلفنی هیچ اشاره‌ای نکرده است. تأکید بن سلمان و عبدالمهدی بر هماهنگی جهت توازن در قیمت نفت، درحالی است که خبرگزاری "بلومبرگ" آمریکا روز سه شنبه گزارش داد، نیجریه و عربستان با تلاش‌های خود اعضای "اوپک" را متقاعد کردند، تولید نفت این سازمان، روزانه ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یابد.

پیش از این، کشور‌های عضو اوپک و تولید کنندگان مستقل نفت به رهبری روسیه در ابتدای سال جاری میلادی توافق کرده بودند، تا پایان سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ به توافق کاهش تولید نفت پایبند باشند. اعضای اوپک و تولید کنندگان غیر عضو در آخرین نشست خود که یازدهم تیرماه در وین پایان یافت، توافق کردند برای تثبیت قیمت‌ها و بر اساس توافق قبلی، روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید نفت را کم کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
" به نرخ 11300 از مردم خریداری شد و به قیمت 11400 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این رقم نسبت به روز قبل، 50 تومان رشد داشته است."
یکی از کاربردهای مهم حذف صفر از واحد پول ایران هم اینست که دیگر شما از 50 تومان صحبتی نخواهی شنید؛ چون وجور خارجی نخواهد داشت. بنابراین کمترین افت و افزایش نرخ همین دلار 500 تومان خواهد بود . یعنی نیم پارسه!!!!!!!!
البته همین انتخاب نام پارسه بی اشکال نیست. چون حتما اقوام ما خواهند گفت چرا لره ، کرده، بلوچه، ترکه، تاته، گیله، پارته ( خراسانیه) ، عربه، . . . . نه ؟؟!!
به طور حتم اگه بانک مرکزی صادر کردن چک در وجه حامل حذف کند و براساس نام و کد ملی برای هر ایرانی و برای اتباع خارجی ساکن در ایران براساس کد شناسایی انان اگر فعالیت اقتصادی دارند اجرا شود به نام ذکر فعالیت اقتصادی در دریافت چک نوشته شود و چک در وجه حامل را از سیستم بانکی خارج شود به طور حتم نتایج بهتری هم در کنترل پولشویی و فساد مالی می شود و ارامش بیشتری بر بازار حاکم می شود و ورود تحویل و ثبت پول نقد در شعب سخت گیری شود هم روی تورم و فرار مالیاتی و رشوه گیری اثر بسیار بالایی دارد چرا که دیگه جابجایی پول در بیشتر جاها مثل کلینیکها و مراکز تصویربرداری و مسکن حذف می شود روی سفته بازیها هم تاثیر خواهد داشت
یکی ازمقامات کشوراعلام کرده گام چهارم اخرین گام خروج ازبرجام خواهدبود
تمام اسامی را دارن عوض میکنن و رنگارنگی ایران را بهم میزنند
جای تعجب است با رشد منفی ۶ در صد و عدم فروش نفت چرا دلار جهش شدید نمیکند احتمالا چند عامل است که مهمترین ان تزریق دلار در بارار است . البته همین حالا هم دلار در بازار نیست و حجم بیشتر گران تر است ولی وقتی خزانه از ارز خالی شد ناگهان دلار از مرز ۲۰ هزار خواهد گذشت...
ازعجایب روزگاراینست که هرچه شدت تحریمها و تهدیدها بیشترمیشود واوضاع اقتصادی وخیم ترمیشود بورس بیشتر رکورد میزند !!! با این روند حتی درصورت وقوع جنگ هم همچنان شاهد رکوردزنی بورس خواهیم بود !!!!!!
قطعات اگر استاندارد دارند پس چرا کیفیت ندارند .....؟!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر