بازدید 7588
جام جهانی بسکتبال

ایران-آنگولا؛ آغاز رقابت اصلی برای سهمیه المپیک!

ایران دیگر با تونس بازی نخواهد کرد و باید برابر آنگولا و فیلیپین صف‌آرایی کند. در واقع، تیم ملی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باید در این مرحله از سایر تیم‌های آسیایی نتیجه بهتری کسب کند و مسابقات را در رده بالاتری نسبت به چین، فیلیپین و کره تمام کند.
کد خبر: ۹۲۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 05 September 2019

تیم ملی ایران در پایان بازی‌های مرحله نخست گروهی جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین، با سه شکست در قعر جدول گروه C قرار گرفت تا کارش برای هدف اصلی گره بخورد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی با وجود عدم راهیابی به دور بعد، هنوز می‌تواند برای یک هدف دیگر رقابت کند؛ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو! که به نظر می رسد برای کاروان ایران مهمتر از نتایج جام جهانی بوده است.

ایران - آنگولا در پکن ووکسانگ اسپرت آرنا ساعت ۱۲:۳۰جمعه ۱۵ شهریور به مصاف هم می روند. تیم ملی اکنون در گروه N جدول بازندگان با تیم‌های تونس، آنگولا و فیلیپن به منظور تعیین رتبه‌های ۱۷ تا ۳۲ مسابقات همگروه شده است. اما ایران دیگر با تونس بازی نخواهد کرد و باید برابر آنگولا و فیلیپین صف‌آرایی کند. در واقع،  تیم ملی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باید در این مرحله از سایر تیم‌های آسیایی نتیجه بهتری کسب کند و مسابقات را در رده بالاتری نسبت به چین، فیلیپین و کره تمام کند.

جام جهانی بسکتبال| ایران-آنگولا؛ آغاز رقابت اصلی برای سهمیه المپیک!

در حال حاضر چین یک برد دارد و تیم ملی کشورمان باید بتواند در هر دو دیدار باقیمانده به پیروزی برسد و اختلاف امتیاز خود را نیز بهبود ببخشد، چین نیز نباید هردو بازی خود را ببرد تا شاگردان مهران شاهین طبع سهمیه المپیک را کسب کنند. 

اما در رابطه با بازی فردای تیم ملی؛ پسران شاهین طبع در آخرین دیدار خود برابر اسپانیا که مدعی قهرمانی محسوب می‌شود و به عنوان تیم نخست از گروه C صعود کرد، بهترین نمایش را ارائه کردند! ملی‌پوشان تا آخرین دقایق کوارتر چهارم پا به پای یاران مارک گسول پیش رفتند، اما حرفه‌ای‌گری اسپانیا پیروزی را برای نماینده اروپا به ارمغان آورد. در نهایت، بازی با اسپانیا نشان داد که سروقامتان کشورمان از په پتانسیل بالایی برخوردار هستند. بهتر شدن عملکرد بازیکنانی، چون گرامی‌پور، رستم‌پور، یخچالی و نفرات دیگر قطعا خبر خوبی برای حامد حدادی خواهد بود.

اما آنگولا، قهرمان سال ۲۰۱۳ آفریقا، کار خود در دور قبل را با سوم شدن در گروه D پایان داد. نماینده آفریقا دو شکست قابل پیش‌بینی برابر صربستان و ایتالیا را تجربه کرد. آنگولا در دیدار آخر خود برابر فیلیپین قرار گرفت و موفق شد این تیم را ۸۴-۸۱ شکست دهد. تیم ملی بسکتبال آنگولا بازیکن شاخصی در ترکیب خود ندارد. تیم ملی در دیدار با دیگر نماینده آفریقا یعنی تونس ۷۹-۶۷ مغلوب شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل