بازدید 2931

واکنش معاون رییس جمهور به ازدواج کودک ۱۱ ساله

کد خبر: ۹۲۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 04 September 2019
معاون رییس جمهور در واکنش به انتشار خبر ازدواج کودک ۱۱ ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد، توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره فیلم منتشر شده از ازدواج یک کودک ۱۱ ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با مسئولین استان مکاتبه کردیم؛‌ گزارشی کامل دریافت کرده و درخواست رسیدگی دادیم. خوشبختانه مقامات استان هم ورود کردند و ظاهرا براساس آن چیزی که خود قوه قضائیه، اعلام کرده فعلا این حکم عقد باطل شده تا رسیدگی بیشتری انجام شود.

وی گفت: امیدوارم این موضوع بیشتر از جنبه فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد که کودکان اجازه داشته باشند کودکی خود را با بازی، شادی و نشاط و آنچه به بلوغ جسمی، روحی و روانی بچه‌ها کمک می‌کند، طی کنند. ازدواج و همسری موضوعی است که در یک سن منطقی که واقعا بلوغ اتفاق افتاده می‌تواند بسیار معنادار و اتفاق خوبی باشد.

ابتکار همچنین گفت: امروز گزارشی از روند انتخاب زنان در دولت اعلام شد که این روند به رشد ۳۶/۷ درصدی رسیده است. اکنون میزان مدیران زن در دولت  کشور از ۱۳/۶ درصد به بیش از ۱۸ درصد رسیده است همچنین  تعداد مدیران عالی زن از ۳۲ نفر در ابتدای دولت دوازدهم به ۶۷ نفر رسیده است یعنی ۵ و نیم درصد مدیران عالی دولت زن هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین انتصابات مدیران زن در وزارت کشور و استانداری‌ها بوده است، خاطر نشان کرد: هشت معاون استاندار زن هستند و تعدادی فرماندار، بخشدار و مدیر کل زن داریم. ۱۸/۶ درصد از مدیران استان هرمزگان زنان هستند و به این لحاظ هرمزگان رتبه اول را دارد.

ابتکار تاکید کرد: هر چند انتصاب مدیران زن روند قابل قبولی دارد اما این روند در دو سال باقیمانده دولت باید بیشتر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار