بازدید 25799
چگونگی تشکیل یک پرونده سرقت ـ بخش نخست؛

جای خالی پلیسِ مورد انتظار در صحنه جرم!

آیا میان پلیسی که در فیلم‌ها و سریال‌ها به تصویر کشیده می‌شود و پلیسی که در صحنه جرم حضور پیدا می‌کند، تفاوتی وجود دارد؟ اصلا تصورتان درباره اموری که پلیس در زمان حضور در صحنه جرم به انجام می‌رساند و باید به انجام برساند چیست؟ بیایید از نزدیک نگاهی به این ماجرا بیندازیم تا دریابیم که تصورات با واقعیات چقدر فاصله دارند؟!
کد خبر: ۹۲۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 04 September 2019
تابناک اجتماعی -
آن گونه که ماده ۲۶۷ قانون مجازات اسلامی مشخص کرده، «سرقت عبارت است از ربودن مال متعلق به غیر»؛ تعریف قانونیِ رویدادی که کمتر کسی را می‌توان یافت که از گزند آن مصون مانده باشد. آسیبی که دنیای افراد را دستخوش تغییراتی وسیع می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ نخستین تغییر زمانی حادث می‌شود که با پلیس تماس می‌گیرید تا به این نتیجه برسید که حضور فوری مأمور یا مأموران در محل حادثه، بر خلاف فیلم‌ها و سریال ها، با کندی بسیار همراه است. آنقدر کند که گاه مجبورید چند بار تماس بگیرید و یادآور شوید که فلان مدت از تماس قبلی گذشته و هنوز مأمور از راه نرسیده است.

در نتیجه این تأخیر، احتمالا آشفته‌تر خواهید شد و منسجم کردن فکر و ذهنتان را برای شرح ماوقع دشوارتر خواهید یافت. وضعیتی که ممکن است موجب شود نتوانید ارتباط خوبی با مأمور برقرار کنید و چه بسا به حاشیه بروید؛ حاشیه‌هایی که اگر اپراتور پلیس اعلام کند، مأمور چه زمانی خواهد رسید و مأمور بموقع برسد، هرگز بروز نخواهد کرد.

این نقطه آغاز تشکیل پرونده‌ای است که موضوعش «سرقت» درج می‌گردد، اما با آنچه از پلیس در چنین مواقعی انتظار دارید، تا حد زیادی متفاوت است. تفاوتی از این دست: «سارق بعد از آنکه قفل موتورم را شکسته، آن را از حیاط آپارتمان به سرقت برده است. چون قفل شکسته در محل جرم موجود بود، انتظار داشتم که پلیس آن را بررسی و اثر انگشت سارق را ثبت کند.»

احتمالا لازم به گفتن نیست که این تصور از پلیس، با واقعیت همخوانی ندارد و تنها برآمده از فیلم‌ها و سریال هاست. اما آیا تنها این تصور از پلیس است که با حضور در صحنه جرم رنگ می‌بازد و جایش را واقعیت‌های تلخ می‌گیرد یا مواجهه با پلیس در این دست مواقع، افراد را با واقعیت‌های دور از تصور دیگری نیز مواجه می‌کند؟

جای خالی پلیسِ مورد انتظار در صحنه جرم!

اندکی کنکاش و پرس و جو کافی است تا دریابیم پلیس جز دریافت گزارش از افرادی که تماس گرفته‌اند و طرح چند پرسش مانند "آیا دوربین مداربسته دارید؟ یا "آیا به کسی مظنون هستید؟)، ثبت گزارش در دفترچه مخصوص و ارائه نسخه دوم به افراد، کار خاص دیگری انجام نمی‌دهد. روندی که تقریبا در فراخوان پلیس به صحنه اغلب جرایم، به همین منوال طی می‌شود.

بعد از این، وقت مراجعه به کلانتری برای پیمودن روند ثبت این گزارش است. به این صورت که ابتدا باید سراغ متولی ثبت گزارش بروید و از او بخواهید نسخه دوم گزارش مأمور را در رایانه و دفتر مخصوص ثبت کند تا پس از آن شما را به واحد «تجسس» ارجاع دهد تا به پرسش های مکتوب فرم‌های این واحد پاسخ دهید و پرونده در کلانتری تشکیل شود.

«مأمور تجسس بعد از آنکه پرسید "موردت چیست؟ "، بی هیچ سؤال و جواب اضافه گفت: از کارت ملی و سند و برگه گزارش مأمور هر کدام دو نسخه کپی تهیه کنیم و بعد فرم خام گزارش را هم به آن‌ها ضمیمه کرد و یادآور شد که باید از آن هم کپی بگیرم و به همراه یک پوشه آبی رنگ و گیره کاغذ که لازم است خریداری کنم، در اختیارش قرار دهم.»

این‌ها را مالباخته‌ای می‌گوید که برای ثبت سرقت، روانه یکی از کلانتری‌های پایتخت شده و دریافته که کلانتری، تأمین فرم خام ثبت اظهارات متهم و پوشه‌ای که قرار است پرونده انتظامی در آن قرار گیرد و روانه بایگانی شود را هم بر عهده مالباخته گذاشته است. رویدادی که اگر بگوییم جایگاه پلیس را در ذهن مراجعان خدشه دار می‌کند، سخنی به اغراق نگفته‌ایم.

به این موارد، فقدان حضور برخی مأموران در کلانتری به دلایلی مانند اعزام به مأموریت یا حضور در نماز جماعت را هم باید افزود و این یادآوری که مدتی است در کلانتری‌ها بنر‌هایی در معرض دید مراجعان نصب می‌شود که حکم منشور حقوق مراجعین را دارد و از جمله مفاد آن، ضرورت رسیدگی به امور مراجعان در زمانی کوتاه و ممنوع بودن منوط کردن تشکل پرونده به اموری مانند صرف غذاست.

جای خالی پلیسِ مورد انتظار در صحنه جرم!

دستورالعملی که ظاهرا آن هم برای اجرا، تدوین و ابلاغ نشده است. اتفاقی شبیه شعار تجهیز پلیس به تکنولوژی‌های به روز مانند دوربین روی لباس که ظاهرا تنها قرار است تصور از پلیس را شکل دهد، در حالی که «مأمور ثبت پرونده تأکید داشت سامانه پلیس یکی دو روز است به ایرادات فنی مبتلا شده و برخی بخش‌های آن از دسترس خارج است؛ پیگیری‌ها هم راه به جایی نبرده.»

«البته در همین حین مأموری که با دوربین کلانتری از پلاک مخدوش یک وسیله نقلیه عکس گرفته بود و می‌خواست آن را چاپ کرده و در پرونده یک متهم قرار دهد، اما وقتی تک تک رایانه‌های اتاق‌های مختلف را برای اتصال دوربین امتحان کرده بود، متوجه شده بود که این کار ناشدنی است و همکارش توصیه کرد با تلفن همراه عکس بگیرد و برای چاپ عکس به مغازه روبه روی کلانتری برود!»

برشی از شرایط حاکم بر یکی از کلانتری‌های قلب پایتخت که آن هم با تصورات ارائه شده از پلیس، همخوانی ندارد. ذهنیاتی که با یک بار مراجعه به کلانتری تا حدود زیادی فروخواهد پاشید و جایش را واقعیات تلخی خواهد گرفت که برخی بر این باورند که سارقان و مجرمان به خوبی از آن آگاهند؛ آگاهی از حال و روز نامطلوب پلیس در باب تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای انجام وظایف محوله.

شرایطی که نارضایی مأموران پلیس از آن محسوس است؛ هرچند بیشتر موجب نارضایتی مراجعان می‌شود: «افسر تجسس تأکید داشت که انشاءلله موتورسیکلتم پیدا خواهد شد، اما حتی نپرسید چه ویژگی مشخصه‌ای دارد. بعد هم تکه کاغذی دستم داد که روی آن آدرس چند دادسرا نوشته شده بود و گفت: باید پرونده قضایی تشکیل دهم، در حالی که وقتی به دادسرا رفتم، گفتند خیلی وقت است این امور به دفاتر الکترونیک قضایی سپرده شده!»

پایانی ناخوش برای مراجعه به نهادی که تصور عمومی از آن با واقعیتش تفاوت بسیار دارد؛ پلیسی که در فیلم‌ها و سریال‌ها، تصویر متفاوتی از آن ارائه می‌شود و انتظار عمومی از آن، اگر نه در حد و اندازه «کبرا ۱۱»، که در حد نهادی تخصصی است که بررسی موشکافانه صحنه جرم و شناسایی و ثبت آثار انگشت و تصویربرداری از شواهد، جزو بدیهیات کاری اش است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۹
سلام
علاوه بر موارد فوق باید اضافه کرد فضایی در کلانتری حاکم است که به نظر می رسد شما مجرم هستید. نگاه از بالا به پائین رفتار تحکمی و نسبتا بی ادبانه. اگر شما دو بار سوال کنید بلافاصله میگن " یک بار گفتم حواست را جمع کن" . دونسخه پوشه با گیره و کپی از سیر تا پیاز اسناد جمله همه کلانتری هاست.
به قول فرانک صاحب نظر در توسعه " در کشورهای جهان سوم و توسعه نیافته همه چیز به هم میاید" .
معتقدم چند صد سال با توسعه فاصله داریم. حالا حالا ها هم این مسیر طولانی طی نمی شود زیرا جهت اشتباه است و مشغول امور دیگری هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
همه چی در حد استاندارد پراید هست چه توقعی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
تابناک از شهدای ناجا هم.چیزی نوشتی تا حالا؟؟؟؟؟ ضمنا یک معادله ساده است, ناجا دهها نوع ماموریت داره از لب مرز تا جاده ها تا مدارس و ... اما کمترین بودجه تخصیصی و پایین ترین رنج حقوقی رو دولت محترم به ناجا داده, بله ناجا کاغذ نداره, ماشین نداره, افسرانش حقوق مکفی ندارن و ... چرا باید تحویلدار بانک حقوقش چند برابر رییس کلانتری باشه و دهها برابر یه مامور پلیس وام کم بهره بهش بدن؟؟؟واقعا خود شما باشی انگیزه ای برات میمونه خوب و اخلاقمدار و پیگیر باشی وقتی شرایط کاری و مخصوصا. معیشت خانواده ت تو بدترین وضعه ؟؟؟؟
ایرانی مالباخته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
با اینکه میدونم منتشر نمیشه بازم مینویسم! رفتم کلانتری نارمک چون شیشه ماشینمو شکسته بودن و کیف مدارکمو دزدیده بودن، بعد از کلی از این اتاق به اون اتاق پاس داده شدن و الاف شدن، داشتم توضیح میدادم واسه ماموره که یه مامور دیگه اومد و یهو گفت چی شده؟! یعنی از اول دوباره توضیح بده! یاد فیلمهای بازجویی پلیس افتادم، انگار که من مجرمم! وقتی بهشون گفتم من شاکی ام نه مجرم بهشون برخورد و حتی تهدید کردن اگه مواظب حرف زدنم نباشم بازداشت میشم!!! جالبه بخدا،از همه اینا بگذریم هنوز که هنوزه هیچ کاری نکردن و نه دزدو گرفتن نه مدارکم پیدا شد! از این جالبتر اینکه وقتی میری کلانتری تو رو پاس میدن به دادسرا و قاضی، یکی نیست بگه مگه پلیس مسئول امنیت جان و مال مردم نیست؟ چرا نباید صفر تا صد موضوع تو کلانتری رفع رجوع بشه؟ کسی که حالش بده و ناراحته و مدارکشو دزدیدن رو باید بفرستین اینور اونور و کلی هزینه رفت و آمد بهش تحمیل کنین؟
همون بکبار که رفتم کلانتری نارمک و وضعیتو دیدم نظرم کلا درباره پلیس عوض شد و ازشون... شدم
خوب حق دارند! مالیاتی که بابت هزینه‌های مربوط به خدمات پلیسی داده میشود صرف امور مهمتری از سرقت میگردد.
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
مثل برادران عرب و موشک های نقطه زن؟
سرقتی در منزل من در شیراز اتفاق افتاده بود منهم فکر میکردم که با اثر انگشت سارق پیدا خواهد شد !!!که پلیس همچین کاری نکرد و بعد خرید فرمها و تشکیل پرونده خودم دنبال سارق منزلم راه افتادم تا فهمیدم کیه ! حکم جلب سیار گرفتم و دنبالش گشتم تا بعد یکسال خودم با مراجعه چندباره به ثبت احوال و آموزش پرورش و نامه قاضی پرونده از روی آدرس مدرسه بچه اش پیداش کردم کاری که پلیس باید انجام میداد، دوسه ماهی هم درگیر بودم و کمین نشستم که چه زمانی بیاد خونه ،بعد چون هیچ اثر انگشتی از صحنه جرم توسط پلیس ثبت نشده بود با بدبختی و التماس به چند شاهد توانستم اثبات کنم ولی تا آن زمان مال من تلف شده بود و بعد از مدتی هم سارق آزاد شد و هزینه ها و پیگیری های من همه هیچ شد
متاسفانه از این هم یدتر است
اگر خدایی نکرده دعوایی اتفاق بیفتد و پلیس به سرعت هم حضور پیدا کند متاسفانه فقط نظاره گر است و هیچ کاری نمیکند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
وقتی پلیس مملکت در پی تار موی زنان است
ذزدان ازادانه میگردن
وقتی پلیس در کمین راننده خودرو در پس دیوار خود را پنهان میکند
وقتی پلیس روزانه بیش از 100 موتور سیکلت را به پارکینگ منتقل میکند
وقتی پلیس روزانه ده ها ملیون ریال رانندگان را جریمه میکند
و " و های دیگر
به این دلیل است که مدیریت پلیس باید در دست کاردانش باشد و نه بدست یک پلیس دیگر
روز اخر ماه مبارک رمضان ، پسرم را در پارک روبروی منزل ، هنگام سحری با دوستانش گرفته و به کلانتری 150 تهرانسر برده و اجازه ملاقات نداده تا با پرونده به دادسرا اطفال برود افسر کشیک با طلبکاری توهین و فریاد ادعا میکرد اولیا رو هم به دادسرا میفرسته از سحری دادن به فرزندم ممانعت کرده تا نتوانست روزه اخر رو بگیرد با وسیله نقلیه خودم چندبار مسافتهای طولانی رو در چند دادسرا با 5 سرنشین بردم تا نهایتا ختم بخیر شد ولی رفتار پلیس با حقوق شهروندی صفر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
بچه ای که تا سحر با دوستاشه روزه بگیر نیست، ولی صبحانه را باید بهش میدادن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
هنگام سحری باید سر سفره خودتان می بود نه تو پارک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
ناشناس 16:31 تو از روی بچه های خودت داری قضاوت می کنی
میگی پلیس چیکار کنه؟؟
یک مجرم 10 بار دستگیر میشه و آزاد میشه
چطوری انگیزه برای کار کردن می مونه؟
پاسخ ها
sam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
این دلیل نمیشه که کارش رو درست انجام نده
این نوشته ذره ای از مشکلات مردم در کلانتری ها و کلا نیروی انتظامی است ولی در صحبت های مقامات بالای نیروی انتظامی از رضایت 90 درصدی مردم گفته میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
اون رضایت ۹۰٪ در رابطه با مقابله بدحجابی هست!
من یک بار برای شکایت سرقت رفتم پلیس . افسر تجسس برام فال گرفت . گفت ایشالا پیدا میشه من فالام همیشه درست بوده . راست می گفت دو هفته بعد پیدا شد لوازمش نبود .
من فیلم و عکس از کسی که ازم سرقت کرده بود داشتم به کلانتری مراجعه کردم گفتن امکاناتی که فیلم روی CD را ببینند ندارند برو خودت لب تاپ بیاور و حتی کلانتری امکان پرینت عکس سارق را نداشت من بخاطر این سرقت کلی هزینه کردم و دقیقا 1 روز وقتم را گذاشتم و تنها نتیجه ای که گرفتم این بود که دیگر به کلانتری مراجعه نکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
این نتیجه، دقیقا چیزی است که کلانتریها و دادگستری ها می خواهند. تا دیگر مراجعه نکنند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
من همه مدارک همراه با فیلم دوربین محل حادثه را ضمیمه کردم در مرحله اخر قاضی پرونده بعد از معطل کردن ۱ ساعته بنده و خواند روزنامه و غبر پاسخ داد کاری نمی تواند بکند ادرس ندارد . در جواب بنده که گفتم من ادرسش را پیدا کرده ام جواب داد ادرس شما وجاحت قانونی ندارو. خلاصه با روش های پلیسی شماره موبایل طرف اوردم. طرف فکر کرد من کله گنده ام که سریع موبایل و ادرسش را پیدا کردم خسارت را پرداخت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
عین این اتفاق برای من هم افتاد. حتی حاضر نشدن فیلمی که به زور گیر آوردم نگاه کنن. گفتن برو از روی فیلم یه عکس شفاف! تهیه کن بیار. منم کلا بیخیال شدم
ما دوبار 110 زنگ زدیم از این پلیس خفنا اومد ولی یک بار هم پلیس با موتور داغون اومد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
دوست عزیز پلیس کارهای واجب تری داره که بخوبی از عهده آن کارها برمی اید
پلیس هیچ وقت نمیتونه ب تنهایی امنیت جامعه رو تضمین کنه. هر مردی خودش مسئول تامین امنیت خانوادشه.پس باید اجازه حمل اسلحه داشته باشه
وقتی می خواهیم پلیس در صحنه جرمی زود با تجهیزات حاضر شود، گزارش بدحجابی یا پارتی مختلط می دهیم. عوض انتظار دو سه ساعته و در نهایت اعزام یک سرباز وظیفه، پلیس با تانک و هلیکوپتر در عرض چند دقیقه در صحنه حاضر می شود. امتحان کنید، جواب می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
چرت و پرت گفتن که خرج نداره
تانک و هلیکوپتر!!!
ایرانی دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
احسان جان دقیقا همینطوره. فقط کافیه بگی اینجا دارن مشروب میخورن فورا میان با چنتا ماشین و اکیپ فیلمبرداری، ولی بقیه مواقع امکانات ندارن
متاسفانه بدترین قسمت کار آنستکه ، خدمات پلیس در همین حد تمام میشود و باید دربدر راهروهای دادسرا شوید و روندی بسیار طولانی و نفس گیر از تشکیل پرونده ، مراجعه به آگاهی ، پلیس امنیت ، احیانا پزشک قانونی ، بازپرسی و .... را بگذرانید ، که متاسفانه بعلت کثرت بسیار زیاد پرونده ها عموما راه به جایی نمی برد و در پرتو آن دزدان براحتی کار خود را دنبال میکنند .
در حالی که اگر به انجام نص صریح قرآن " بردین انگشتان دزد " عمل میشد . کسی جرات دزدی پیدا نمی کرد چه آن دزد گوشی قاپ و..
در یک مورد سرقت وسایل درون خودرو با پلیس تماس گرفتم. با اینکه کلانتری نزدیک بود با تاخیر اومدن و صورت جلسه هم کردن .
به کلانتری مراجعه کردم و 2 بار موضوع رو توضیح دادم و اینکه چه چیزی هایی سرقت شده و بعد هم شکایت در قوه قضایه.
با اینکه کسی سفارش ما رو هم کرده بود بعد از یک ماه از کلانتری با من تماس گرفتن و پرسیدن در محل حادثه دوربین هم وجود داشت ؟!!!!!!!
به این نتیجه رسیدم که باید به شدت مراقب اموالم باشم و امیدی به پلیس نداشته باشم ! ظاهرا پلیس کارهای مهمتری داره !
پلیس بیشتر دنبال کارهای بی اولویت میره و متاسفانه اسم اونرو هم گذاشتن "مطالبات مردم". در حالی که مطالبات مردم رسیدگی به سرقت، ایجاد امنیت و آرامش، رسیدگی به تخلفات موتور سواران و ... اینهاست.
پلیس¿¿¿¡¡¡ یعنی چی اصلا معنی نداره این واژه تو ایران. اصلا زنگ میزنی ۱۱۰ اصلا مامورشون نمیاد میگن فرستادیم ولی نمیاد
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
باید سه چهار بار زنگ بزنی، با یه بار نمیاد،
اضافه كنيد اين را كه اگر سارق را دستگير كنيد و خداي نكرده خراشى روي دست جناب سارق بيافتد بايد بازداشت شويد و جريمه پرداخت كنيد .
خانه ام مورد سرقت قرار گرفت و خسارت مالی و ضربه روانی شدیدی برایم بود. ولی عملکرد پلیس ضربه بدتری به اعصاب و روانم زد. اوضاع برای من بدتر از آنچه بود که در بالا ذکر شد. من متوجه شدم که اینجا بهشت خلاف کاران است !
ای وای ....ای وای ... ای وای .....هیچی نگویم بهتر است ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
دیگر اینقدر کم لطفی نکنید ما اگر به اندازه و قواره کبری ۱۱ نباشبم لااقل ما را بجای صغری ۱۰ قبول داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
در همون حد هم قبول نداریم
بنده در بین راه در پمپ بنزین مورد حمله عوامل پمپ بنزین قرار گرفتم. بعد از سه تماس با مرکز 110 فردی از کلانتری تماس گرفت ( البته با خط موبایل که شماره اش موجود است) و اعلام کرد که کلانتری کار مهمتری دارد!!!! چون یک جنازه کشف شده است!! سر انجام بعد از یک ساعت پلیس به محل رسید ( البته با پیگیری مجدانه بنده) در نهایت هم فقط شماره کد ملی بنده و شخص ضارب و تلفن همراه را یادداشت کرد و امر فرمودند که فردا مسافت چند صد کیلومتری از منزل تا شهر محل وقوع را طی کنم و از ضارب شکایت کنم!!!! ( بدون تهیه صورت جلسه) اگر هم شکایتی از عملکرد پلیس دارم به سامانه 197 بگویم!! نتیجه این که فرد خاطی که روز بعد خواهد دید که شکایت مضروب به جایی نرسیده ممکن است شخص دیگری را به جای این که هل بدهد با چاقو بزند و بنده هم به این نتیجه برسم که برای دفاع از خودم و خانواده ام باید فکر بهتری از مراجعه به پلیس داشته باشم!!!
منم چند شب پیش به خاطر اشتباه خورم فکر کردم ماشینم سرقت شده به ماشین پلیسی که چند قدمی بود رفتم و اطلاع دادم . طرف گفت برو کلانتری گفتم همینجا بوده نمیخوای از این مغازه دارا سوالی بپرسی گفت لازم نیست گفتم حداقل تو بیسیم اعلام کن زمان زیادی نگذشته شاید دو تا چهاراه اونورتر همکارات ببیننش با یه برخورد بد گفت میگم برو کلانتری گزارش بده بعدم گاز داد رفت به همین سادگی حالا از شانس خوب من ماشین رو پیدا کردم. ولی داشتم فکر میکردم اگر واقعا دزدیده بودن با همچین مامورایی باید کلا قیدش رو میزدم.
تو نااگاهی که به پلیس مراجعه کردی. همه می دونند که برای این جور امور باید به کجا مراجعه کرد. تقصیر خودتو گردن کسی دیگه نینداز
پلیس ایران برای تخلفات فرهنگی مانند کماندوهایی که در نبرد صد در صد شرکت کرده اند عمل می کنه. کلاه کج و صداهای هراس انداز و قیافه های زمخت. اما در جرایم واقعی مثل دزدی و قتل و ... یه بنده خداهایی میان با گردن کج و اصلا قیافه مظلوم که آدم با خودش میگه یکی باید این بنده خدارو محافظت کنه.
یک شب ساعت یک نیمه شب صدای داد و فریاد یک خانم از پارکینگ آپارتمان ما میامد که کمک میخواست نزدیک چهار بار با پلیس صد و ده تماس گرفتیم و جالب اینجا بود که پلیس مارو تشویق میکرد که خودمون مداخله کنیم! آخر سر ما با چند همسایه به پارکینگ مراجعت کردیم و متوجه شدیم دعوای خانوادگی بوده و البته کسی در خطر کشته شدن نبوده ولی به هر حال ضد و خوردی صورت گرفته دیگه با خانواده زوجه تماس گرفتیم و ماجرا رو دنبال نکردیم. از صد و ده هم هیچ خبری نشد.
دزده بزنه به خونت و زندگیت

باید خودت آدرس ، شماره تلفنش رو پیدا کنی
بگیریش (البته اصلا نباید به دزده خط و خشی وارد بشه چون میتونه ازت شکایت کنه! )
تحویلش بدی

تا شاید نتیجه ای برات داشته باشه!
عالی بود!! مدتهاسسست همین وضعیت اسف بار وجود داره و هیچکس هم به داد این ملت نمیرسه واقعا!!
آقا چند وقت پیش باتری ماشین من را دزدیدند . زنگ زدم پلیس آمد گفت دنبالش نرو وقتت را تلف میکنی و هیچ چیز دستت را نمیگیرد.و من هم وقتی دیدم اینجوری میگه تا ته ماجرا را خوندم ودنبالش نرفتم.
حرف دل ما رو زدی
کافیه به اداران آگاهی مناطق سری بزنید و آمار سرقت و سرگردانی مردم رو ببینید بین کلاتری آگاهی دادسرا که نتیجه ای هم ندارد احتمالا فردی که از او سرقت شده باید سارق را پیدا و به پلیس اطلاع دهد در غیر اینصورت ...
به نظر من عملکرد پلیس در فیلمها فقط در حد کلاس آموزشی نیروهای پلیس است ونه عملکرد واقعی آنها
سلام چند وقت پیش برا سرقت ماشینم بعد از سی سال رفتم کلانتری از نظر روال اداری هیچ فرقی نکرده بود فقط سی سال پیش اسمش ژاندارمری بود الان شده بود کلانتری و اینکه سی سال بیش ګفت برو کپی و پوشه بګیر الان بغیر از کپی و پوشه ګفت صبر کن بزنیم تو سیستم ! که اول سیستم قطع بود بعدش مامور مربوطه نبود!
سلام اخیرا بعد از کتک خوردن مفصل از یک متجاوز به حقوق خودم در پمپ بنزین به یکی از این کلانتری ها رفتم. متهم را تحویل کلانتری دادیم بلا قید همان موقع آزادش کردند حالا کار ما شده دویدن به دنبال و ابلاغ اخطاریه برای حضور او به آدرسی که وجود خارجی ندارد و کپی گرفتی و فیلم دوربین اخذ کردن و ....... و آنچه در تصور نیاید‌.
یک شب متوجه سرقت از انباریهای ساختمان شدیم. بعد از تماس با پلیس، مامور پلیس خواب آلود و ناراحت از اینکه مزاحم استراحتش شدده ایم به منزل مراجعه کرد و بعد از بازدید از محل سرقت علاوه بر طی روند ذکر شده در متن شما با حالتی طلبکارانه پرسید برای چی اینهمه وسیله توی انبار میذارید تا بدزدن؟!!!
خلاصه چنان رفتاری در منزل خودمان با ما شد که در هیچیک از همسایگان انگیزه ای برای مراجعه به کلانتری و تشکیل پرونده ایجاد نشد و همه متوجه شدیم که فقط وقتمان تلف خواهد شد.
تو این با وجود تبلیغات زیاد پلیس برای خدمت رسانی به مردم در حد یک شعار بوده است کار انچنانی نمیکند .

دو سال پیش چارشنبه سوری از ساختمان روبروی ما در منیریه یه پسری با نارنجک به دیوار ساختمان ما میزد تا به اصطلاح شادی کند یکی از نارنجک ها خورد به شیشه پنجره یکی از همسایه ها که طبقه چهارم بود و شیشه هاش ریختند و پرنده اش که در خانه بود مرد و چون خودش تو خونه نبود فردا صبح که امد متوجه شد . چندین نارنجک به نزدیکی ما و دیگر همسایه ها میخورد هرچه هم به پلیس زنگ زدیم نیومد فردا بنده خدا رفت شکایت کند بعدا شنیدم که دادگاه صاحباخنه ساختمان ما که شیشه اش شکسته است محکوم کرده بود . این خیلی خنده داره .

چند روز قبل یه نفر معتاد خودش رو به ماشین یکی از همسایه ها زده بود تا پول بگیرید و همسایه چون فهمیده بود نیستاده بود اومده بود خونه . چند دقیقه قبل دیدیم یه نفر زنگ همه خونه ها رو میزنه شما با 206 به من زدید و فرار کردید . با توجه به اینکه همسایه ما به ساختمان نیومده بود و خواهرش را جلوی ساختمان پیاده کرده بود و خودش رفته بود و چون تو پارکینگ 206 دیگر همسایه ها بود و از درب پارکینگ دیده میشدایشون گیر داده بودند که هر طور شده باج بگیرند و برند و من چون از طبقه پنجم شخص رو میدیم که جلوی ساختمان با چوب دستی منتظره به پلیس زنگ زدیم که نکنه یکی بیاد ساختمان درگیری درست کنه و و اتفاقی بیافته ... بیاد . هرچی زنگ زدیم پلیس نیومد گفتند الان میاد و .. . که الان 10 روزه داره میاد .
"اما وقتی تک تک یارانه‌های اتاق‌های مختلف را برای اتصال دوربین امتحان کرده بود"
رایانه تابناک جون متاسفانه همیشه خبرهات پر از غلط املایی و دستوریه
پلیس درکشورماخیلی مهربان بخصوص بامجرمین است که این درواقع رسالت پلیس نیست البته ازنظری هم حق دارندوقتی مجرمی راباکلی زحمت دستگیرمیکنندوبه دادگاه میسپارندوبعدازچندروزاورآزادمیبینندکه ول میگرددویاحتی قاتلی رابه قاضی میسپارندوبعدازچندماه میبینندکه بامن بمیرم توبمیری طرف عفوشده ومردم هم برای اولیای دم هورامیکشندکه چه کارخوبی کردی ازخون عزیزت گذشتی !! راستی اگرشماهم جای پلیس مملکت مان بودیددلسردنمیشدیدازتلاش شبانه روزی ، چیزی
که مختص پلیس کشورهای پیشرفته است ؟ ماعلاوه براینکه قوانینمان بایستی سلیقه ای اجرانشودبایستی مجریان آنهم قاطع تروجدی ترباشند .
دلت خوشه. از خودروی من سرقت شده بود. با داماد خاله ام که یکی از ماموران اگاهی در امور سرقت بود خواستم که کمکم کنه تا دزد رو سریعتر پیدا کنیم. ایشان گفت در بیش از ۹۰ درصد موارد سارق و مال پبدا نمیشه. باید بیخیالش باشید. من همه مراحل رو رفتم‌. و پس از سه سال هنوز هم هیچ مالی پیدا نشده است.
این مواردی که ذکر شده شاید ابتدایی ترین مشکلاتیه که شکات دارن توی کلانتری ها
موردی که برای خود بنده پیش اومده بود ، روزای اول میرفتم هی از این اتاق به اون اتاق و متصدی ها هم با بی میلی و آهسته آهسته پیگیر کار میشدن و هی پی این کپی اون کپی و حتی خودکار ! میفرستادن که تا بعد چند روز راهشو پیدا کردم ؛ متاسفانه متاسفانه متاسفانه به هر قسمت که میرفتم به برخی یه 50 ای به عنوان شیرنی میدادم خودشون پا میشدن میرفتن پیگیر کارم میشدن
پاسخ ها
احسان رضاییان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
اشتباه منفی دادم
سلام متاسفانه پلیس پیشرفت که نکرده بلکه پسرفت نیز داشته من خودم چند مورد برام پیش آمده که در زنگ زدم بعد از یک ساعت اومدن بعداز چند بار زنگ زدن اون هم توی یه شهر کوچک بعد که اومده میگه بیا کلانتری تا گزارش بنویسم نه هم سر صحنه جرم جالب اینه که به همکار می گه تو بنویس که سر صحنه نبوده اون هم باید دو ساعت از این اتاق به اون اتاق دنبالش بگردی بعد میگه برو ازبیرون برام از برگ بازجویی کپی بیار نه یکی برای یکماه اینده اش تازه اصلن اثری از گرفتن اثر انگشت نیست فیلم دوربین باید خودت بری روی چهار تا فلش بریزی از صاحب دوربین با صد تا التماس بگیری وهزار مصیبت دیگه اخرش هم میگه برو خودت بگرد دزد پیدا کن سریعتر گیرت میاد بعد خبر ما کن
من در اداره با یکی از مراجعان که بازنشسته نیروی انتظامی بود درگیر شدیم و از وی شکایت کردم که ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پلیس امد و گزارش را را ثبت کردم روز بعد که برای دریافت برگه گزارش به کلانتری رفتم تا یک نسخه ان را تحویل حراست اداره بدهم کلی تهدیدم کردند که برو و لازم به ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ پیگیری نیست و برای خودت بد میشه و حاضر نشدند برگه گزارش را دراختیارم بگذارند.
در شهرستان ما اگر شما حکم جلب داشته باشی باید اول روز مراجعه باک ماشین نیروهای پلیس را پر کنی و صد تومن داخل جیب افسر بزاری تا باهات بیاد اگر پول ندهی صد سال دیگر هم همکاری نمی کنن
پلیس 2 جا خیلی قویه: اول- توی سریالای صداوسیما!!!!!! دوم- مبارزه با بد حجابی
بسیار موضوع درستی انتخاب کرده اید منزل ما در دو نوبت سرقت شد تمام طلاها و لوازم باارزش مارا بردند اولا با اصرا رما انگشت نگاری الکی شد هرچه گفتیم فیلم دوربین مداربسته همسایه را بگیرید ببینید گوش نکردند اینقدر بی احترامی دیدیم که عطایش را به لقایش بخشیدیم دزد پیدا نشد پسر 15 ساله من هنوز بعد از گذشت یکسال ونیم می ترسد در خانه تنها بماند . ای کاش اصلا به پلیس مراجعه نمیکردیم
تقریباً کسی وجود ندارد که حداقل یک بار درگیر دزدی مالش نشده باشد . برای اینکه متوجه شوید که چرا ما در برقراری امنیت به اینجا رسیده ایم یک سؤال کافی است . اگر من بین دو شغل دکه سیگار فروشی و کار در نیروی انتظامی مختار باشم که یک را انتخاب کنم صد در صد دکه سیگار فروشی را انتخاب می کنم . برای بچه هایم هم انتخابم همان است . مطمئن هستم صدی نود و نه بقیه مردم هم همین طور هستند و اگر از آنها نظر خواهی کنند توصیه شان این است که همان دکه سیگار فروشی را انتخاب کنند . اینکه علتش چیست در این مقال نمی گنجد
اینا که چیزی نیست
اگر این فجایع اتفاق نمی افتاد تعجب داشت
اضافه بر تمام این چیزهایی که گفته شده، «تک تک رایانه های» نه «تک تک یارانه های».
به پلیس 110 زنگ زدیم پلیس موتورسوار بعد از ده دقیقه آمد وقتی رسید جلو رفتیم گفتیم ما تماس گرفتیم .گفت طرفتان کجاست گفتم داخل این خانه است. گفت صدایش کنید بیاید گفتم ما با هم دعوا کردیم شما باید صدایش کنید و یا بروید داخل خانه.گفت من نمیروم چون چند وقت پیش یکی از همکارانم همینطوری کشته شده.گفتیم تکلیف ما چیست گفت بیایید کلانتری شکایت کنید.و بدون هیچ اقدامی سوار موتورش شد و رفت.احتمالا هم در کلانتری گزارش صلح طرفین را اعلام کرده.
خلاصه اینکه فهمیدیم این حرفها برای تبلیغ و سرکار گذاشتن مردم است و نه چیز دیگر.
موبایلم سرقت شد به کلانتری مراجعه گفتند بروید دستگاه قضا و دادگاه مراجعه و دوباره راهی کلانتری و در آنجا خیلی راحت سرقت را تبدیل به مفقودی کردند و گفتند برای ما بد می شود که سرقت ثبت شود و مفقودی ثبت شد بعد از ۱ سال و کلی هزینه در دستگاه قضا کلانتری همراه اول رایتل و ایرانسل و همراه ۲۴ اثری از گوشی نیست و به این نتیجه رسیدم که از این به بعد خودم حساب سارق را برسم و به هیچ دستگاه مراجعه نکنم
سلام .متاسفانه به علت همین موارد و عدم رسیدگی درستت سارقان جریح شده اند و مالباختگان ناامید از رسیدن به مالشان ، تشکر از سایت تابناک بابت این گزارش لطفا بیشتر این موارد بررسی ریشه یابی و حل گردد .
ماشین من وسط چهاراه با یه ماشین سرقتی تصادف شدیدی کرد. میگم سرقتی بود چون پلاکشو برداشته بودم بعدا تو پیگیری که کردم فهمیدم . اما همون موقع که تصادف کردم یارو فرار کرد. قسمت غمگین ماجرا اینجاست که درست کنار همون چهارراه یه ماشین گشت پلیس وایساده بود و داشت تماشا میکرد و وقتی طرف فرار کرد هیچ عکس العملی از خودش نشون نداد. بعد که من تونستم خودمو از ماشین بکشم بیرون ماموره اومد کنارمو گفت : خوب توهم بکش کنار وسط چهارراه نمون اون فرار کرد صبح برو دادگاه شکایت کن. وقتی دیدم اونا اونجا بودن هیچ کاری نکردن حتی شماره اون ماشینم برنداشتن کلا از همشون متنفر شدم.
سلام
باز خدا پدر سایت تابناک را بیامرزد هیچ سایت و خبرگزاری جرات درج این مطالب راندارد
هرکدام از افراد سایت ها میروند چند کارت طرح ترافیک و به مناسبتهای مختلف کارت هدیه و ...میگیرندو مدام دروغ حضور ۷ دقیقه ای پلیس را در تماسهای ۱۱۰ در سایت و رسانه ها درج میکنند
تازه بیش از نیمی از سرقتها را درج نمیکنند ویا عنوان آنرا عوض میکنند
گوشی فرزندم را بزور چاقو گرفته اند با تماس ۱۱۰ به کلانتری گاندی رفته و سپس گفتند اگر گزارش گنی گوشی من مفقود شده زودتر در سیستم ثبت و کشف میشود
زور بگیری‌را مفقودی ثبت کردند
وقتی با خلافکاران در خود ناجا و کلانتری ها برخورد نمیشود و اطلاع رسانی نمیشود وضع همین است
بالاخره ماموران کلانتری ها نیز از همین مردم هستند باید با شفافیت با خلافکاران ان برخورد شود
نه اینکه بگویند آبروی نظام میرود اگر برخورد کنیم....
من دو سال پیش درگیر مساله ی کلاهبرداری شدم و به مدت ۲ سال درگیر کلانتری ، آگاهی و دادگاه و ... بودم . نتایج تجربیاتم رو در مورد پلیس شرح می دهم؛ اول اینکه برای پلیس و مامور بدبختی و بیچارگی و به فنا رفته شدن شما ذره ای اهمیت ندارد . دوم اینکه متهم ، شاکی ، متشاکی از دید پلیس و نوع برخورد هیچ فرقی با هم ندارند سوم اینکه اگه خودتون آدم باهوش ، پیگیر و پوست کلفتی باشید در تحقیقات و کارهای آگاهی میتونید ماهها از یک سرهنگ آگاهی در یافتن سرنخ ها جلوتر باشید چهارم اینکه پلیس ما صرفا یک نمایش و شوآف هست. پنجم اینکه دو دستی بچسبید به مال و جان و ناموس خودتان چون اگر هر کدام از اینها مورد تعدی قرار بگیرند مدافع و تظلمی در کار نیست....
خودرو پارس ELX من آذر ۹۷ در ساعت ۹ صبح در پونک به سرقت رفت. خودرو هم رمز داشت هم قفل فرمان و ...
مامور تازه بعد از نیم ساعت آمد.
هر چه التماس کردم با بی سیم به گشتی ها اطلاع دهد شاید خودرو در خیابان یا ایست بازرسی پیدا شود گفت نمی توانم و فقط گزارش می نویسم و فقط گزارش نوشت.
رفتم کلانتری باز هم اعلام سرقت نکردند ارجاع دادند دادسرا.
دادسرا نامه نوشت به کلانتری و از آنجا به آگاهی ... خلاصه تا خودرو اعلام سرقت شد ساعت ۶ عصر شده بود !!!
گفتند برو یکماه بعد بیا اگر پیدا نشده بود دوباره اعلام سرقت را تمدید کنیم!!!
هر چه گفتم حداقل دوربینهای سطح شهر را کنترل کنید شاید از جلو دوربین رد شده باشد، با تمسخر گفتند وظیفه ما نیست.
گفتم کارت سوخت خودرو در آن بوده است از جایی استعلام کنید شاید در جایی با آن سوخت گیری شده باشد گفتند نمی شود!!!
گفتم نامه بدهید تا به شهرداری ببرم و بخواهم دوربینهای شهرداری بازبینی شود شاید جایی تردد کرده باشد، گفتند وظیفه ما نیست و معمولا برای خودروهای سرقتی این کار انجام نمی شود.
گفتند بروید اگر پیدا شد خبر می دهیم.
خلاصه دهها بار رفت و آمد به آگاهی هیچ نتیجه ای نداشت و خودرو پیدا نشد.
بقول دوستان در آگاهی و کلانتری رفتار با من طوری بود که مثل اینکه من مجرم بودم.
برای ثبت پلاک سرقتی خودرو در سیستم راهنمایی و رانندگی هم خودم نامه گرفتم و اقدام کردم و بردم راهنمایی و رانندگی . خودشان اقدامی نکرده بودند. و ۱۲۰ میلیون ماشین من بر باد رفت.
به جز تشریفات اداری و اینکه ممکن است خودرو شما اتفاقی پیدا شود، هیچ کاری انجام نمیشود...
سارقها هم می دانند که نیروی انتظامی کاری نمی کند و با خیال راحت به شغل شریف خود ادامه می دهند...
اینجانب پاییز سال ۹۳ مورد حمله افراد مسلح (که به شرکت من برای سرقت امده بودند ) قرار گرفتم بعد از ادم ربایی سارقان موفق شدند حدود پانصد میلیون تومان (به نرخ سال ۹۳ ) از اموال مرا به یغما ببرند بعد از دستگیری سارقان در دادگاه علی الرقم تایید حکم ۲۵ سال زندان برای هریک از سارقان در کمال تعجب سارقان با قرار وثیقه در ماه اول ازاد شدند حال با گذشت حدود پنج سال حتی یک ریال دریافت نکرده و سارقان نیز ازاد هستند از ابتدا نیز کسی پیگیر مال خر نشد به نظر فرا تر از مشکلات پلیس قوه قضاییه باید مشکلات عدیده درون سازمانی خود را حل کند (در صورت نیاز تمام مستندات موجود است)
پلیس خیلی سریعه،زنگ بزن بگو مهمونی یا عروسی عادیه(که زن و مرد و فامیل راحت کنار هم نشستن) ببین از در و دیوار پلیس و نیروی امنیتی و یگان ویژه و تانک و اینا یورش میبرن
بهترین پلیس روداریم مالت سفت بگیر همسایت دزد نکن در ضمن دیگه اثر انگشت قدیمی شده هیچ سارق احمقی بدون دستکش دزدی نمیکنه.بعدش کلانتری اگاهی بیچاره بودجه نداره واسه پوشه ای ابرو مردم رو بردیو
سال قبل دزد خونه همسایه ما رو زده بود دوربین و همه چی هم ساختمان داشت . پلیس اومد گفت دزدی اگر از 30 میلیون بالاست پیگیرش شوید اگر نیست ولش کنید . منظورش این بود که ول کنید این حرف رو پلیس کجای دنیا میزند .

مگر 30 میلیون پول کمی هست ؟؟؟؟؟ که به همین راحتی از زیر بار وظیفه شون شونه خالی میکنند
پرسنل نیروی انتظامی با بداخلاقی با مردم رفتار می کنند. چرا برخوردی نمی شود؟ تا کی باید توهین و بی احترامی ببینیم؟
از پليسي كه تو دخل و خرجش مونده و شيشش گرو هفتشه و خارج از وقت اداري براي تامين مخارج اوليه زندگيش مسافركشي ميكنه چه توقعي داريد ؟ همه چيمون با هم جوره ! كجا چي سر جاشه كه اين دوميش باشه !
نزدیک به 9ماهه مغازه مارا در قزوین دزد زده،باپیگیری وکنکاشهای خودمان دزدها شناسایی شدن که سه نفر بودن وهرسه تاشون هم رفتن زندان که ظاهراً باسند آزاد شدن
ولی هنوز که هنوزه نتیجه ای عاید من نشده
واقعیت اینه که ما از دیدن پلیس و قاضی احساس امنیت بهمون دست نمیده،هرچند که مال‌باخته هم باشیم
یه نگاه از بالا به پایین اهانت آمیز
این امکانات و.....فقط برای فیلمهاست،کافیه یک‌بار کارتون به دستگاههای قضایی و انتظامی بخوره،اونوقت میفهمید
چرا یکبار برای همیشه نمیان ساختار و افراد پلیس رو بررسی کنن و ساختاری مثل کشورهای پیشرفته تعیین کنن برای پلیس ایران؟ هیچکس رو نمیبینین که رفته باشه کلانتری و راضی باشه، هیچکس رو نمیبینین که رفته باشه شکایت کنه و بهش توهین نشده باشه
چندی پیش از ساختمان ما که خالی از سکنه بود چند مرحله سرقت شد. چندین بار با ۱۱۰ تماس گرفتیم ولی نتیجه ای نداشت. بکبار همسایه زنگ زد که کسی داخل متزل شماست. زنگ زدیم ۱۱۰، گفتند خودتانذباید باشید تا گزارش مامور را امضا کنید. بعد از حدود دوساعت رفتیم سر ساختمان باز زنگ زدیم. بعد از چند دقیقه به ما زنگ زدند که سازق شما دستگیر شده کلانتری فلان جاست. بلافاصله رفتیم کلانتری، گفتند سارق را با مامور فرستاده ایم دادسرا، رفتیم دادسرا مامور و متهم هم بودند دستبند به دست. بعد از حدود یکساعت آنها را صدا زدند رفتند داخل اتاق قاضی، به ما نگفتند خرت به چند. بعد از چند دقیقه آمدند بیرون و گفتند برویم کلانتری، به اتفاق برگشتیم کلانتری، مدتی نشستم که یک افسر کلانتری با لحنی بسیار بی ادبانع و توهین آمیز به من گفت واسه چی اینجا نشستی؟ برو پی کارت.
گفتم من شاکی ایشون هستم،
گفت ایشونو قاضی آزاد کرده تو هم اگه مشکلی داری برو‌دادسرا
فرداش رفتم دادسرا هم شکایت تنظیم کردم هم رفتم پیش قاضی دیروزی
گفت دیروز از مامور پرسیدم این متهم شاکی هم داره؟ مامور گفت نه!!
گفت مامور ادعا کرده تو خیابون دستگیرش کرده و چون شاکی نداشت و تو خیابون بوده من هم آزادش کردم. گفت باید میومدی تو اتاق

گفتم شکایت تنظیم کرده ام که تحویل بدم.
جناب قاضی برادرانه توصیه کرد که وقتتو تلف نکن
خداوکیلی یکبار هم به من گفتند برو نان و آش بگیر که پرسنل صبحانه نخوردند و برو خودکار و کاغذ بخر که ما نداریم، اگر هم اعتراض کنی میشه توهین به مامور نظامی!!!
یه بار خودم به شخصه باپلیس 110 تماس گرفتم وداروی قاچاق رو گزارش کردم بعد ازتماس بنده مامور کلانتری که با موتورسیکلت اومده بود به ماموران آگاهی می گفت که من کشف کردم وجایزه کشف به من می رسه ازبخت واقبال بدش رفتم جلو وبه مامور آگاهی گفتم بنده با 110 تماس گرفتم . تازه باپررویی برگشت بامن جروبحث هم میکرد..مامور دروغگو میدونید یعنی چه؟؟!!!!!
مورد من از همه شنیدنی تر است بعداز انکه دزد در پارکینگ خانه ام ضبط و زاپاس وجک وتمام آچارها و همه چیز را از توی خودرو سرقت کرده بود تازه مامور کلانتری به من میگفت خودت برداشتی
ماموران فقد میخان ساعت کاریشون تموم بشه سر برجم حقوقشونو بگیرن احساس وظیفه و این حرفها رو جلوی دوربین وسه فیگور گرفتنه البته بعضی هم رشوه بگیرن همشون نه اونای که بتونن اونای که تازه کارن وظیفه شناسن تاقریبا اگه قدرت یا پارتی نداشته باشی تو سری خورت میکنن توکشور ما ادم بکش پول خرج کن تازه اگه مثل نجفی معروف باشی برات توجیهم پیدا میکنن ماکه باچشم خودمون اینارودیدم
تو فاصله بیست ثانیهکامپیوتر ماشینم رو دزدیدند. کاری ندارم که کاری برایم انجام نشد علاوه بر پوشه و کپی و اینطور چیزا مامور گفت بیست تا از این فرم های خام کپی بگیر و برام بیار ‌چون فرم خام نداریم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان