بازدید 19830
جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزارتخانه «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»

مجلس به «علی‌اصغر مونسان» برای تصدی پست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «رای اعتماد» داد

نمایندگان در جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس شورای اسلامی صلاحیت «علی‌اصغر مونسان» را برای تصدی وزارت «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» بررسی و نهایتا با تصدی وی به عنوان وزیر آموزش و پرورش موافقت کردند.
کد خبر: ۹۲۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ 03 September 2019

نمایندگان مجلس شورای اسلامی علی اصغر مونسان را به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس شورای اسلامی صلاحیت علی اصغر مونسان برای وزرات میراث فرهنگی و گردشگری را بررسی کردند و با تصدی وی به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری موافقت کردند. مونسان با 163 رای موافق، 87 رای مخالف و 5 رای ممتنع از 255 نماینده حاضر به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شد.

مجلس به «علی‌اصغر مونسان» برای تصدی پست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «رای اعتماد» داد

به گزارش تابناک، جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به علی‌اصغر مونسان، وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه تازه تاسیس «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» صبح امروز به ریاست علی لاریجانی و با رئیس‌جمهور در مجلس آغاز شد.

پس از تصویب طرح تشکیل وزارت «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» در مرداد امسال در مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور روحانی در چهارم شهریور ماه امسال «علی اصغر مونسان»، یازدهمین و آخرین رئیس سازمان « میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» را به عنوان اولین وزیر تاریخ جمهوری اسلامی برای احراز این پست به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

رئیس‌جمهور از فرصت 30 دقیقه‌ای خود در این جلسه برای بررسی وضعیت منطقه و شرایط کشور استفاده کرد. وی همچنین درباره وزارت‌خانه تازه تاسیس «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» گفت: اگر میراث فرهنگی در کشور ما نبود شاید کتاب نمی‌توانست به خوبی هویت ملی ما را تبیین کند. آثار فرهنگی در شیراز، اصفهان و سایر شهرها گویای تمدن ماست و کتاب نمی‌تواند به اندازه این آثار بیانگر تمدن کشور ما باشد. تمدن و معماری یک زبان رسا و همه‌فهم بوده و ترجمه نمی‌خواهد. حفظ و معرفی این آثار به مردم کشور و دنیا یک وظیفه ملی، فرهنگی و انقلابی است.

متن کامل سخنان رییس‌جمهور را اینجا بخوانید.
 

موافق| موسوی لارگانی: مونسان هیچ گاه وارد بازی های سیاسی نشده است
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۲:۳۳

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: به دلیل آنکه وزارت میراث فرهنگی به همت مجلس دهم تاسیس شده است لازم است یک شخصیت موثر و کاربلد و آشنا به مشکلات حوزه و واقف به ظرفیت ها و کمبودهای وزارتخانه جدیدالتاسیس ریاست ان را بر عهده بگیرد.

وی اظهار داشت: مدیریت مونسان بر میراث فرهنگی قابل توجه بوده است، تحرک قابل توجه در سطح میراث فرهنگی، تقویت مشارکت بخش خصوصی، استفاده از سایر ظرفیت های نهادهای دولتی در مرمت بناهای تاریخی، توسعه زیرساخت های گردشگری، احداث هتل و تلاش برای رشد ۵۲ درصد گردشگران خارجی با توجه به تحریم های ظالمانه از دستاوردهای مونسان است.

وی افزود: همچنین تسهیل صدور روادید و لغو ویزا با کشورهای بازار هدف، استفاده از ظرفیت دیپلماسی فرهنگی در دوره مسوولیت ایشان قابل توجه است، مونسان از لحاظ سیاسی با همه جناح ها و جریان های سیاسی همکاری داشته است اما هیچ گاه وارد بازی های سیاسی نشده است

مخالف| سلحشوری: برنامه های مونسان مخدوش و بدون پشتوانه است
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۲:۲۰

پروانه سلحشوری نماینده تهران در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی مخالف بود و بعد از تایید و تاکید شورای نگهبان با ناراحتی این وزارت خانه را پذیرفت اما مهم این است که تلاش مجلس برای تبدیل میراث فرهنگی به وزارتخانه به نتیجه رسید.

وی افزود: آیا دولت به ما پیام نداده است که برای آنان فرقی نمی کند آن ها کار خود را می کنند و حتی ما نمایندگان را لایق مشورت نمی دانند، چگونه است کسانی که این نهاد را قبول نداشتند امروز می خواهند سکان دار آن باشند.

وی یادآور شد: در تمام این مدت پس از تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی می خواستیم معیارهای علمی تعیین کنیم که وزیر شایسته و مناسب انتخاب شود اما فرصت تبیین علمی نیز پیش نیامد.

وی در ادامه به برنامه های مونسان برای تصدی وزارت میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برنامه ارائه شده مواردی مخدوش و بدون پشتوانه وجود دارد، در جایی اشاره شده هزینه مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی ۴ هزار میلیارد و در جایی دیگر ۲ هزار میلیارد شده است.

سلحشوری ادامه داد: استانداردسازی در موزه ها از خلاءهای برنامه پیشنهادی مونسان است، این روزها بحث مبارزه با فساد جدی است اما تعدادی از مدیریان منصوب مونسان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تحت پیگرد قانونی هستند.

نماینده تهران افزود: در سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه های ذی ربط سازمان میراث فرهنگی فقط ۷ مورد را گزارش داده است.

مجلس به «علی‌اصغر مونسان» برای تصدی پست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «رای اعتماد» داد

موافق| سالک: مونسان مدیریتی قوی در سازمان میراث فرهنگی دارد
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۲:۱۹

احمد سالک نماینده اصفهان در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مونسان در دو سال گذشته مدیریتی قوی با طراحی و توجه مبانی برنامه های ششم توسعه داشته است، وزارت میراث فرهنگی کاربردی اقتصادی و فرهنگی دارد و هر دو مقوله در برنامه های مونسان مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این وزارتخانه حافظ فرهنگی میراث کهن کشور ما و حافظ انقلاب است، مونسان در دوران مدیریت خود حاشیه ها را از میراث فرهنگی کاست رانت ها را کم کرد، اشتغال زایی را افزایش داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آمار ارائه شده از معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق این آمار اقدامات مونسان ۵۶ درصد با برنامه های مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی تطبیق داشته و تعجب می کنم چرا برخی می گویند اقدامات مونسان با اسناد بالادستی منطبق نبوده است.

سالک اظهار داشت: ۳۲ درصد برنامه ها همسو با برنامه های سیاست های ابلاغی دولت و برنامه ششم توسعه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اهمیت حوزه سرمایه گذاری در وزارت گردشگری افزود: در سابقه مونسان افتتاح و بهره برداری از ۲۰۹ پروژه، افتتاح ۱۴۲۵ واحد بوم گردی و صدور ۴۵۷۵ موافقت اصولی با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی دیده می شود که این موارد نشان دهنده توانمندی وی است.

مخالف| نوروزی: گزارشی از اجرای تکالیف بالادستی حوزه‌ی گردشگری ارائه کند
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۲:۱۱

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه گزارش وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص اجرای تکالیف برنامه‌های بالادستی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شد.

 حجت‌الاسلام حسن نوروزی در جریان بررسی صلاحیت مونسان به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در مخالفت با وی گفت: تقویت صنعت توریسم از راه‌های مقابله با تحریم و تقویت اقتصاد مقاومتی است. همچنین حل مشکل اینترنت پرسرعت، از دیگر مواردی است که به گردشگری ایران کمک شایانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آقای مونسان توضیح دهد که چقدر تکالیف برنامه‌های بالادستی در خصوص میراث فرهنگی و گردشگری را اجرایی کرده است از جمله هیات امنایی شدن اماکن تاریخی و موزه‌ها؛ مستثنی بودن سند گردشگری از شمول نظام صنفی و ارائه پیوستهای تخصصی برای طرح‌های توسعه ملی، اما آیا این تکالیف اجرایی شده است؟ آیا از ظرفیت خیران در حوزه گردشگری بهره برده‌اید؟  و چه برنامه ریزی برای جذب توریست در حوزه درمانی و کشاورزی داشته‌اید؟

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با طرح این سوال که چند نفر از ایثارگران در حوزه مدیران سازمان فعلی میراث فرهنگی به کار گرفته‌ شده‌اند یادآور شد: آیا ماده ۴۱ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا قانون به کارگیری فرزندان ایثارگران به جای پدرشان اجرا می‌شود؟

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با طرح این سوال که مونسان در دو سال مسئولیت خود در سازمان میراث فرهنگی چند منطقه نمونه گردشگری را طراحی و برنامه ریزی کرده خواستار ارائه توضیحاتی درباره‌ی میزان پیشرفت سند جامع گردشگری شد و این سوال را مطرح کرد که چقدر جلوی تورهای غیر مجاز گرفته شده است؟

موافق| لاهوتی: در زمان مونسان شاهد افزایش ۵۲ درصدی گردشگران خارجی بودیم
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۲:۰۱

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مخالفان مونسان به کمبود نیرو و عدم تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در میراث فرهنگی اشاره کردند در حالی که این موضوعی است که مونسان به آن اذعان دارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته کل منابع در اختیار میراث فرهنگی ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و نمی دانیم آیا این اعتبار تخصیص یافته یا خیر، سال گذشته ۶ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم و جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه میراث فرهنگی هستیم.

وی گفت: امروز صنعت گردشگری ما رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است، سال ۹۷، ۱۱ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم، ۶۶ درصد درآمدها ناشی از نوسانات ارزی بوده است.

لاهوتی افزود: شرایط سیاسی حاکم را در نظر بگیرید ما ورود گردشگران خارجی را قبول داریم، ۵۲ درصد گردشگران خارجی در سال گذشته افزایش یافته است، با دو کشور چین و عمان حذف روادید شده است و شرایط برای ورود گردشگران تسهیل شده است.

مجلس به «علی‌اصغر مونسان» برای تصدی پست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «رای اعتماد» داد

مخالف|خاتمی: در آمار باید بگوییم چند درصد از اهداف ما پوشش داده شده است
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۲:۰۰

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مخالفت با نامزد پیشنهادی تصدی وزارت میراث فرهنگی گفت: رویکرد مسافرت به داخل با توجه به نوسانات ارزی و کاهش سفرهای خارجی، افزایش پیدا کرده است. صرف تکیه بر آمار مشکلی حل نمی‌شود. در آمار باید بگوییم چند درصد از اهداف ما پوشش داده شده است.

سید مرتضی خاتمی در مخالفت با نامزد پیشنهادی تصدی وزارتخانه میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: بیشتر تاکیدات من در خصوص کارنامه و عملکرد آقای مونسان است. در دو سالی که گذشت،‌ تلاشی برای برگرداندن برخی برخی آثاری که از کشور خارج شده است، نشده است. نگاه ما در این حوزه غیر جامع بوده است.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس ادامه داد: حتی در زمینه گردشگری شاهد اشکالات زیادی حتی در سطوح مدیریتی مانند فقدان ثبات مدیریتی در ستاد این سازمان بوده‌ایم. عدم طبقه‌بندی و اولویت‌بندی آثار و عدم هدف‌گذاری جزء مشکلات اساسی بوده است. جلسات استان‌ها،‌ جلساتی غیرهدفمند و غیر موثر است.

نایب رئیس کمیسوین بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه «در زمینه تحقق اهداف بالادستی حرکت‌های موثری انجام نشده است» اظهار کرد: بر اساس سند مرکز پژوهش‌های مجلس، فقط 50 درصد جهت‌گیری این سازمان در راستای اهداف بالادستی  بوده است.

خاتمی ضمن انتقاد از «استفاده نابجای وزیر از آمار» تاکید کرد: این آمارها نشان از عملکرد این سازمان نیست بلکه با توجه به نوسانات ارزی و کاهش سفرهای خارجی، رویکرد مسافرت به داخل افزایش پیدا کرده است. رشد آمار گردشگری از سیری طبیعی طول سالهای مختلف تبعیت نمی‌کند. ما در آمار باید بگوییم چند درصد از اهداف ما پوشش داده شده است. صرف تکیه بر آمار مشکلی حل نمی‌شود.

وی خطاب به علی اصغر مونسان گفت: دستیابی به جایگاه اول اقتصادی منطقه با اتکا به  درآمدهای غیرنفتی چه قدر مورد هدفگیری بوده است؟ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد تردید است. تصلب واگذاری‌ها به چشم می‌خورد زیرا بسیاری از آثار فاخر در اولویت‌های این سازمان نبوده است.

خاتمی در پایان اظهار کرد: سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی 2.8 ذکر شده که فاصله معناداری با حالت معمول جهانی دارد.

موافق| یوناتن بت‌کلیا: گردشگری و میراث فرهنگی دست فردی شایسته چون مونسان سپرده شود
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۱:۴۰

نماینده اقلیت مسیحی در مجلس گفت: ارتقاء معاونت به وزارت گردشگری ایجاب می‌کند که کار دست فردی شایسته و توانمند سپرده شود. مونسان فردی کارآمد، محبوب، دلسوز، آشنا به فرهنگ، میراث و گردشگری است و عملکرد خوبی داشته است. ایشان در حوزه‌های شهرداری و ساختمان مدیر نمونه شد. وی فردی پاسخگو و پذیرای هر نوع نقدی است.

یوناتن بت‌کلیا در جلسه علنی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی گردشگری با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله حسین(ع) گفت: به عنوان نواده حفاظت کننده از میراث امام حسین (ع) صحبت می‌کنم. نقش میراث فرهنگی در توسعه صنعت توریسم بسیار سازنده است. میراث فرهنگی به عنوان یکی از عناصر قوام دهنده هویت انسانی است، زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا دولت بتوانند با کنترل پیامدهای منفی گردشگری با صدور فرهنگ خود به جهان صنعت گردشگری را توسعه دهند.

وی ادامه داد: آثار صنعت توریسم موجب گسترش تبادلات فرهنگی، افزایش تقاضا برای نمایش آثار فرهنگی و اجتماعی جامعه هدف، توسعه هنرهایی چون تئاتر و امثالهم است. میراث فرهنگی باید برای آیندگان حفظ شود. هویت اقوام در همین آثار قابل احصاء است. اگر امروز اقلیت‌های دینی در ایران، آزاد و راحت هستند و اگر اقوام مختلف در کنار یکدیگر شک نکنید که به خاطر میراث فرهنگی کهن است. وقتی کلیساهای ایران و آثار آشوریان در کلیساها وجود دارد، یعنی این اقوام در سرزمین خود احساس تنهایی ندارند؛ بنابراین نیازمند نظام قدرتمند اداری در این حوزه هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بخشی از عملکرد مونسان در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: ایشان در این سازمان کارنامه خوبی در زمینه رشد ۶۶ درصدی درآمد ارزی در سال ۹۷ معادل ۱۱ میلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار، افزایش ۴۰ درصدی گردشگران خارجی در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، طراحی برند ملی گردشگری کشور و اجرای آن از مهر ۱۳۹۸، جلب مشارکت سازمان‌های تخصصی بین‌المللی برای اجرای شش پروژه گردشگری در ایران، تعیین شهرهای تبریز و همدان به عنوان پایتخت گردشگری، مرمت و بازسازی مسجد جامع ساری و مرمت و بازسازی چندین کلیسای چند صدساله کلیسای ارومیه داشته است.

مخالف|محمودزاده: در زمان مدیریت مونسان برخی آثار باستانی به مرغداری تبدیل شدند
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۱:۳۳

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی بیان کرد: همگی از روند تخریب آثار تاریخی در جای جای کشور مطلعیم. موضوع دیگری که به تاسف این موضوع اضافه می کند کاهش گردشگران با توجه به ظرفیت بالا در این حوزه است. همه خوب می دانیم برخی کشورهای همسایه مانند ترکیه آثار تاریخی ما را به نام خود ثبت کرده‌اند.

وی افزود: چرا کشور ایران باید با این سبقه تاریخی صرفا به نفت وابسته باشد که آن هم به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل شود. تعداد گردشگران داخلی که برای سفر به خارج از کشور می‌روند دو تا سه برابر گردشگران خارجی است که به کشئور ما سفر می‌کنند. تعداد گردشگرانی که از کشور ما به خارج از کشور سفر می‌کنند سالانه ۹ میلیون و تعداد گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند سالانه دو تا سه میلیون نفر است.

نماینده مردم مهاباد عنوان کرد: آقای مونسان به دلیل ناکارآمدی محجموعه شما نه تنها گردشگران خارجی از ظرفیت‌های گردشگری کشور ما مطلع نیستند بلکه گردشگردان داخلی نیز از این موضوع بی اطلاع مانده اند.

محمودزاده تصریح کرد: بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ و مرکز پژوهش‌های مجلس در زمان مدیریت آقای مونسان مشکلات زیادی در این حوزه به چشم می‌خورد مانند عدم تناسب تشکیلات سازمانی و جذب متخصص، عدم تعیین تکلیف نیروهای قراردادی، بدترین رتبه ایران در میان مولفه‌های شاخص رقابت پذیری گردشگری در سال ۲۰۱۷، تخریب آثار تاریخی به بهانه‌های مختلف، تبدیل برخی آثار باستانی کشور به مرغداری و دامداری و قیرگونی سقف این آثار و همچنین افزایش سرقت آثار و عدم اقدام قاطع برای مجازات سارقین این حوزه.

وی در پایان اضافه کرد: در خصوص اهمیت حوزه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی تاکیداتی داشتم. لزوم انتخاب فردی تواناتر در این حوزه کملا مشهود است. ممکن است آقای مونسان به دلیل نزدیک بودن با آقای روحانی به عنوان کاندیدای این وزارت خانه معرفی شدند؛ اگرچه ایشان آنچه در توان داشتند انجام دادند ولی مشکلات در این حوزه در زمان ایشان نه تنها رفع نشده بلکه بدتر نیز شده است.

مونسان: امکان اداره میراث فرهنگی با سازمان وجود نداشت
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۱:۲۰

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از نگاه نمایندگان مردم و تدبیری که برای ارتقای سازمان میراث به وزارتخانه با توجه به مسئولیت های وسیع و تنوع مسئولیت‌ها اندیشیدند، تشکر می‌کنم؛ زیرا امکان آن نبود که با سازمان اداره شود.

علی اصغر مونسان  روز سه شنبه در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز که با پیشنهاد رئیس جمهوری و طی مراحل قانونی در پیشگاه نمایندگان حضور دارم، اعتقاد دارم تعامل دولت و مجلس بسیار کارگشاست.


بیش از ۸ سال است که موضوع تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح شده و همواره مخالفان و موافقی در مورد آن اظهار نظر کرده‌اند. سرانجام نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تصویب کردند که پس از تایید شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ مرداد از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهوری ابلاغ شد.

 

مجلس به «علی‌اصغر مونسان» برای تصدی پست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «رای اعتماد» داد

رئیس جمهوری ۲ روز بعد (۲۸ مرداد ۱۳۹۸) در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون تشکیل «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» را برای اجرا به نهاد ریاست جمهوری و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. حسن روحانی همچنین در حکمی علی اصغر مونسان را به سرپرستی این وزارت تازه تاسیس منصوب کرد.

مونسان پیشتر در جلسه‌ای با کمسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از توسعه بوم‌گردی در کشور با دستاورد اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان خبر داد و گفت: میزان گردشگری ورودی از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال ۹۶ به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده است. همچنین میزان گردشگر ورودی در چهار ماهه اول ۹۸ نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد را نشان می دهد. وی همچنین سند توسعه گردشگری کشور را که با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو در حال تدوین است مشخص کننده آینده گردشگری کشور خوانده است.

گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای پذیرفتن مسئولیت در وزارت‌خانه جدید بر اهیمت اقدامات صورت گرفته در مورد تجاری‌سازی صنایع‌دستی تاکید داشته و معتقد است این طرح که از سال ۹۶ آغاز شده باید همچنان ادامه و ارتقا یابد. 

به گفته وی در این طرح مسائلی چون بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی و برندسازی و نیز به کارگیری طراحان صنعتی کنار هنرمندان سنتی مورد توجه قرار گرفته است تا علاوه بر روزآمد شدن طرح‌ها، صنایع دستی کاربردی شده و در جذب مشتری بازار نیز توفیق یابد.

روحانی: گردشگری به عنوان یک پیشران در اقتصاد و اشتغال است
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۹:۵۰

روحانی با بیان اینکه دولت خیلی موافق تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری نبود، خاطرنشان کرد: ما اگر جایی مخالف باشیم نظر خود را اعلام می‌کنیم ولی به هرحال مجری قانون هم هستیم و شما تصمیم نهایی را برای تشکیل این وزارتخانه گرفتید. روحانی در ادامه درباره اهمیت میراث فرهنگی برای کشورمان خاطرنشان کرد: اگر میراث فرهنگی در کشور ما نبود شاید کتاب نمی‌توانست به خوبی هویت ملی ما را تبیین کند. آثار فرهنگی در شیراز، اصفهان و سایر شهرها گویای تمدن ماست و کتاب نمی‌تواند به اندازه این آثار بیانگر تمدن کشور ما باشد. تمدن و معماری یک زبان رسا و همه‌فهم بوده و ترجمه نمی‌خواهد. حفظ و معرفی این آثار به مردم کشور و دنیا یک وظیفه ملی، فرهنگی و انقلابی است. رییس جمهور ادامه داد: گردشگری به عنوان یک پیشران در اقتصاد و اشتغال است. ما نباید اجازه دهیم جوانان‌مان بیکار باشند و باید محیطی برای سرمایه‌ گذاری فراهم کنیم. گردشگری هم موجب سرمایه‌ گذاری شده و هم می‌تواند ایجاد اشتغال کند. از اول دولت یازدهم هر سال گردشگر بیشتری وارد کشور می‌شود که این برای ارز، ریال، اشتغال و فروش اجناس ما مهم است. دولت توانست آمار بیکاری را از 12.1 درصد به 10.8 درصد برساند. صنایع دستی هم موجب ایجاد اشتغال و معرفی فرهنگ عظیم ما می‌شود. روحانی در تشریح ویژگی‌های وزیر پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: مونسان فردی فعال، بانشاط، پرکار و خوش‌فکر است که از بهترین دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل شده است. امیدوارم با رای شما بتواند در طول این دو سال مسئولیت این وزارتخانه را به عهده بگیرد.

آغاز بررسی صلاحیت «علی اصغر مونسان» وزیر پیشنهادی وزارتخانه «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»

مروری بر سوابق «علی‌اصغر مونسان» گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری
۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۹:۴۴

علی‌اصغر مونسان که در سال1349 در تهران متولد شده، پس از دریافت مدارک کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی و کارشناسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست هیئت مدیره منطقه آزاد کیش رسید. وی مدیرعاملی منطقه آزاد کیش را نیز در پرونده کاری خود دارد. از جمله دیگر سوابق مونسان می‌توان به معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران هم اشاره کرد. وی همچنین مدیر عاملی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران بر عهده داشت و در سال ۱۳۹۱ مدیر نمونه شهرداری تهران انتخاب شد. مونسان با حکم وزیر ورزش دولت یازدهم به سمت در سال ۱۳۹۳ عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپویس انتخاب شد. وی از سال 1396 تا کنون رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده و بعد از مدت کوتاهی پس از تشکیل وزارت خانه میراث فرهنگی و گردشگری با حکمی از سوی حسن روحانی به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب و همچنین به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد.

آغاز بررسی صلاحیت «علی اصغر مونسان» وزیر پیشنهادی وزارتخانه «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
خوب است این وعده را هم بررسی کنند.
روحانی سال ۹۲.بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی
«به همه هموطنان قول می‌دهم که افتخارات بزرگان ایرانی که برخی کشورهای همسایه آن را تصاحب کردند برگردانم و احترام پاسپورت ایرانی نیز برگردانده می‌شود.«
این شعار وی به قدری برای مردم حائز اهمیت بود که از آن به عنوان یکی از مهم ترین وعده های انتخاباتی رئیس دولت یازدهم یاد می کنند.
کم هزینه ترین وعده . برگشت اعتبار گذرنامه ایران بود . حتی فقط یکبار کلامی از ایشان بعد از انتخاب شنیدید. اقدام که هیچ.خود گذرنامه جناب آقای روحانی هم بخنده افتاده از وعده اعتبارش
بنظر میرسد قیل از رای اعتماد مجلس باید فرصتی داشته باشد که در مورد افراد تحقیقی عمیق انجام دهد تا منجر به فاجعه نشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
چرا هیچ نماینده ای مدیریت مونسان در منطقه آزاد کیش را نقد نکرد. ما از سیاست های ایشان در صدور سند مسکونی ضرر خوردیم.
در جواب لاهوتی که گفته در زمان مونسان 52 درصد گردشگر خارجی افزایش پیدا کرده : متاسفانه ما کل اتباعی که از عراق و آذربایجان برای خرید مواد غذایی و کالاهای اساسی میان داخل و بعد از خرید انبوه چند ساعت بعد برمیگردن رو جزو آمار گردشگر حساب می کنیم که 100% اشتباهه . با نابودی ارزش پول ملی و قدرتمندی ارزهای حقیری همچون منات و دینار در برابر ریال سیل میلیونها خریدار مواد غذایی از سال قبل بداخل آغاز شده که آمارشون داخل گردشگر حساب میشه !!!! این یعنی شاهکار ، آقای لاهوتی ؟
میراث فرهنگی ایران در ایران قاچاق است وفقط در کشورهای خارجی به ان ارزش قایل میشوند


اگر خود دولت ایران ان را برای خود انحصار نمی کرد این همه اثار فرهنگی ایران به خارج نمی رفت

دولت باید بگذارد مردم ایران خودشان قانونی کاوش کنند و خودشان نمایشگاه داشته باشند

وقاچاق کردن فرهنگ ایرانی چیزی مسخره است
به گفته آقای لاهوتی 52% به آمار گردشگران خارجی افزوده شده است. اما آنچه در کوچه وبازار مخصوصاً در شهرهای توریستی می بینیم , خلاف این مدعاست . بنده هقته ای یکباربه مقتضای کارم به اداره اتباع خارجی مراجعه می کنم تنها افرادی که که به این اداره مراجعه می کنند از کشور دوست وبرادر افغانستان است وبه قول دوستان پلیس چشمشان به دیدن یک فرد سفیدروی اروپایی وآسیایی به در خشک شد..به قول حکمت در کامنت بالا ورود چندساعته اتباع عراقی وآذری را که برای خرید اجناس ارزان قیمت وارد کشور می شوند را جرو گردشگر حساب می کنند که نباید اینگونه باشد.باور بفرمایید جوانان کشورهای دیگر به هیچ عنوان علاقه ای برای دیدن کشورمان ندارند .
"نمایندگان در جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس شورای اسلامی صلاحیت «علی‌اصغر مونسان» را برای تصدی وزارت «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» بررسی و نهایتا با تصدی وی به عنوان وزیر آموزش و پرورش موافقت کردند."
تابی جووون خدایی خودت میخونی اینارو !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
باعث تاسف است
لطفا یه نفر بزارید که فارسی بلد باشه تایپ کنه. توی تیتر یک دیگه نباید خطا باشه
پاسخ ها
محمدرضا نقوي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
وقتي مملكت هركي هركي است تابناكي هم وزير و وزارت خانه راقاطي ميكند ديگر
گرچه اکثریت کارشناسان و منخصصین این حوزه با انتخاب ایشان ، با ادله های محکم و دقیق و شفاف مخالف بودند ، بر اساس بده و بستان ها و لابی های انجام شده ، اقای مونسان با ارایی ضعیف تایید شدند. اگر منوال سازمان بر اساس روند دوسال قبل کماکان پیش رود، باید منتظر استیضاح ایشان بزودی در مجلس باشیم.
مطابق زندگینامه ایشان که در سایتهای مختلف درج شده (جدا از صحت و سقمش) ایشان دانشجوی دکترا است و طبق قانون تحصیل در دوره دکترا تمام وقت است. بنابراین داشتن هر پست دیگری خلاف قانون است و باید سریعا برکنار شود و گرنه این امر توجیهی برای سایر دانشجویان عزیز می شود که تمام وقت در خدمت دانشگاهها هستند و زندگی خود را به سختی میگذرانند. امید است این انتصاب تبعیض آمیز سریعا لغو شود.
سر خطر خبر اشتباه است. نگارش شده:
نمایندگان در جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس شورای اسلامی صلاحیت «علی‌اصغر مونسان» را برای تصدی وزارت «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» بررسی و نهایتا با تصدی وی به عنوان وزیر آموزش و پرورش موافقت کردند.
اگر یادتون باشه چندی پیش کمیسیون اصل نود گزارشی از تخلفات حوزه میراث فرهنگی رو در مجلس قرائت کرد. کاش امروز نمایندگان این تخلفات رو به آقای مونسان گوشزد می کردند و تذکر می دادند که حد اقل باید یک خانه تکانی بنیادین در معاونت میراث به راه بیندازید.
جناب مونسان، بعنوان برگ برنده اشاره ای به نمایشگاههای خارج از کشور داشتید، کاش کیفیت و هویت اشیایی که از کشور خارج می شوند و آنهایی که از خارج در اینجا به نمایبش در می آیند رو هم با هم مقایسه می کردید؟ دز ضمن ازتون خواهش می کنیم اینقدر روی نمایشگاه آثار لوور در تهران مانور نکنید. هویت این آثار بر اهل فن پوشیده نبود!!!
من در شرکتی به عنوان کارمند ایشان کار می کردم،فرد بسیار باهوش وخستگی ناپذیری است.
دارند وزارتخانه وزارتخانه بازی میکنن. دنیا داره تعداد افراد دولتی را کم میکن ما داریم زیادشون میکنیم. ژاپن با 150 میلیون جمعیت فقط 300،000 کارمند داره.
واقعا در اين قسمت نياز به وزير است؟ آقاي محترم يك كارشناس با تجربه كا في است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل