بازدید 4050
۱

تظاهرات گسترده در شهر‌های مختلف انگلیس

کد خبر: ۹۲۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ 01 September 2019

ده‌ها هزار نفر از قشر‌های مختلف مردم انگلیس با شعار اگر مجلس را ببندید خیابان‌ها را خواهیم بست در چندین شهر این کشور دست به تظاهرات زدند و خشم خود را از اقدام نخست وزیر انگلیس در بستن پنج هفته‌ای پارلمان و خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا ابراز کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، معترضان در لندن با حضور برابر ساختمان نخست وزیری و خیابان‌های اطراف آن و نیز اطراف پارلمان این کشور با شعار دموکراسی قربانی شده است و دموکراسی را به ما برگردانید مخالفت خود را با اقدام دولت در تعلیق پارلمان و رویکرد‌های نخست وزیر فریاد زدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که در میان تدابیر امنیتی و در حالی که ساختمان نخست وزیری با حضور نیرو‌های پلیس و قرار دادن موانع اهنی محافظت می‌شد کناره گیری نخست وزیر و برگزاری انتخابات را خواستار شدند.

معترضان رویکرد نخست وزیر انگلیس را در تعلیق پارلمان و خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا تصمیمی خسارت بار برای این کشور دانستند و بر ضرورت لغو ان تاکید کردند.

شماری از معترضان با محکوم کردن پیروی دولت انگلیس از دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا گفتند: امریکا در صدد تضعیف اتحادیه اروپاست و انگلیس را با سیاستهایش به لبه پرتگاه می‌برد.

معترضان به اقدام دولت در تعطیلی پنج هفته‌ای مجلس انگلیس اعلام کردند در بیش از بیست شهر این کشور تظاهرات برپا شده است و در سایر شهر‌ها نیز معترضان به خیابان‌ها خواهند امد.

دامنه اعتراض‌های مردمی به اقدام دولت انگلیس در تعطیلی پنج هفته‌ای مجلس این کشور که اکنون به شهر‌های مختلف کشیده شد همچنان ادامه دارد.

معترضان معتقدند اقدام دولت در تعطیلی مجلس در حساس‌ترین زمان تصمیم گیری درباره جدایی این کشور از اتحادیه اروپا راه نمایندگان مردم را در اعمال نظر درباره این تصمیم مهم و سرنوشت ساز سد کرده است.

آنان می‌گویند این برخلاف اصول دموکراسی است که نمایندگان مردم از مشارکت در تصمیمی که می‌تواند حتی تا دهه‌ها بر شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی کشورشان اثر گذار باشد کنار گذاشته شوند.

مهلت تمدید شده انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا ۳۱ اکتبر (نهم آبان) پایان می‌یابد و بوریس جانسون نخست وزیر جدید این کشور و رهبر حزب حاکم محافظه کار اعلام کرده تا این زمان با توافق یا بدون توافق این کشور را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

مخالفان خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا که شماری از هم حزبی‌های جانسون را نیز در بر گرفته می‌گویند این رویکرد نخست وزیر خسارتبارترین گزینه جدایی است، اما جانسون و حامیانش ان را بزرگنمایی مخالفان می‌دانند.

بوریس جانسون هفته گذشته از ملکه انگلیس خواست مجلس را به مدت پنج هفته تعلیق کند و ملکه نیز این درخواست را پذیرفت تصمیمی که بلافاصله خشم مخالفان برگزیت را برانگیخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
وای اگر این حادثه در ایران اتفاق میافتاد غربیها چه قشقرقی راه مینداختند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر