بازدید 4378

اگر قرار بر استیضاح باشد هیئت دولت باید استیضاح شود

کد خبر: ۹۲۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 31 August 2019

استیضاح وزرا همیشه برای مجلس و دولت هزینه داشته است، زیرا از زمان برکناری وزیر تا انتخاب وزیر بعدی هفته‌ها زمان سپری می‌شود و از این‌رو این بلاتکلیفی نه خوشایند بهارستان‌نشینان است و نه دولتمردان.

طی روزهای اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر صمت بودند، ولی سوال اصلی اینجاست که این اقدام در سالی که انتخابات مجلس را در پیش داریم چقدر می‌تواند مفید واقع شود؟ آیا با استیضاح، وضعیت فعلی بهبود می‌یابد یا نه؟

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی که مردم و جامعه با مشکلات زیادی روبرو هستند زمان مناسبی برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت نیست افزود: مشکلات عدیده‌ای در حوزه صنعت و اقتصاد کشور وجود دارد ولی این مشکلات با استیضاح وزیر حل نمی‌شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عملکرد وزیر صمت تاکنون خوب بوده و آنچه مشکل است قوانین، بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی است که از سوی دولت به وزارتخانه‌ها ابلاغ می‌شود. آنچه مشکل‌ساز است موضوع ثبت سفارش‌ها است که این مسئله از دست وزیر، خارج است و هیئت دولت خود به آن ورود کرده و اگر قرار بر استیضاح باشد هیئت دولت باید استیضاح شود نه فقط وزیر صمت.

قاضی‌پور عنوان کرد: وزیر مجری مصوبات هیئت دولت است و این‌گونه نیست که به‌تنهایی تصمیم‌گیرنده باشد که اگر به مشکلی برخورد فقط شخص وزیر را مقصر بدانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مهندس رحمانی با توجه به اختیاراتی که دارد از روزی که وزیر شده است عملکرد خوب و مثبتی از خود ارائه داده و بنده از ایشان به عنوان وزیر کارآمد حمایت می‌کنم و به هیچ وجه راضی به استیضاح ایشان نیستم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل