بازدید 33075
‍ بازدید خبرنگاران از ماهواره ناهید۱؛

آذری جهرمی: ماهواره ناهید اینجاست/ اگر آمریکایی‌ها تصویر با کیفیت دارند، محل دقیق اصابت راکت ما به پهپادشان را نشان دهند!

آذری جهرمی گفت: من ایده‌ای درباره آمریکایی و بحث پایگاه فضایی سمنان ندارم و فکر می‌کنم، وزیر دفاع که مسئول این حوزه است، درباره آن اظهارنظر کند. ماهواره برای پرتاب باید از سه هفته قبل تحویل وزارت دفاع شود تا سیکل‌های مورد نظر را طی کند. قطعا این مسأله‌ای که ادعا می‌شود، در رابطه با پرتاب ماهواره ناهید نبوده و پرتابگر نیز از سه هفته قبل سوخت‌گیری نمی‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 31 August 2019

پس از انتشار تصاویری درباره انفجار ماهواره بر و از بین رفتن ماهواره ناهید ۱، وزیر ارتباطات از خبرنگاران و عکاسان دعوت کرد صبح روز شنبه در پژوهشگاه فضایی، از ماهواره ناهید بازدید کنند؛ دیداری که صبح امروز با حضور آذری جهرمی انجام و مشخص شد برخلاف گزارش رسانه‌های خارجی، دست‌کم ماهواره ناهید ۱ سالم بوده و هنوز به ماهواره‌بر منتقل نشده است.

به گزارش «تابناک»؛ اندکی پس از آنکه رسانه‌های خارجی از آزمایش قریب الوقوع موشکی ایران و پرتاب احتمالی یک موشک ماهواره‌بر خبر دادند، برخی دیگر از رسانه‌های خارجی با انتشار تصاویری که از منابع اطلاعاتی به دست آورده بودند، ادعا کردند این آزمایش ناموفق بوده و موشک سفیر منفجر شده است؛ اتفاقی که در صورت وقوع به منزله از بین رفتن ماهواره ناهید ۱ بود. این خبر زمانی تقویت شد که دونالد ترامپ در توییتی با اشاره به خبر انفجار موشک سفیر، آن را سانحه‌ای فاجعه بار توصیف کرد و نوشت: «با بهترین آرزو‌ها برای ایران در پیدا کردن دلیل آنچه در سایت یک روی داد، آرزوی موفقیت دارم.»

چندین ساعت پس از انتشار این خبر، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در توییتر این موضوع را تکذیب کرد و نوشت: «رسیدم چابکسر. گوشی رو چک کردم و دیدم خیلی‌ها جویای احوال ماهواره ما شدند. ظاهرا اخباری منتشر شده که سومین تلاش برای استقرار ماهواره در مدار نا موفق بوده. راستش ناهید ۱ حالش خوبه. الان هم در آزمایشگاه مستقره. خبرنگاران هم میتونن بیان بازدیدش.»

آذری جهرمی:ماهواره ناهید اینجاست/ اگر آمریکایی ها تصویر با کیفیت دارند محل دقیق اصابت راکت ما به پهپادشان را نشان دهند!

چند ساعت پس از این توییت، مقدمات بازدید خبرنگاران از ماهواره ناهید ۱ که در پژوهشگاه فضایی مستقر است فراهم شد و خبرنگاران و عکاسان، همراه با آذری جهرمی، وزیر ارتباطات از ماهواره ناهید ۱ که در آشیانه‌اش آرام گرفته، بازدید کردند. وزیر ارتباطات به محض بازدید از این ماهواره، با آن عکس سلفی گرفت و به دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا صبح بخیر گفت.

آذری جهرمی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص ماهواره ناهید ۱ گفت: من ایده‌ای درباره آمریکایی و بحث پایگاه فضایی سمنان ندارم و فکر می‌کنم، وزیر دفاع که مسئول این حوزه است درباره آن اظهارنظر کند. ماهواره برای پرتاب باید از سه هفته قبل تحویل وزارت دفاع شود تا سیکل‌های مورد نظر را طی کند. قطعا این مسأله‌ای که ادعا می‌شود، در رابطه با پرتاب ماهواره ناهید نبوده و پرتابگر نیز از سه هفته قبل سوخت‌گیری نمی‌شود.

وی ادامه داد: چیزی که امروز می‌شد آن را دید، این است که ماهواره ناهید این‌جاست، هنوز تحویل نشده و مراحل انتهایی تحویل آن در حال انجام است. دونالد ترامپ گفته بود ما دخل و تصرفی در انفجاری که ادعا کرده بودند در پایگاه فضایی سمنان رخ داده، نداشتیم، اما علاقه‌مندم به عنوان یک ایرانی اگر در انفجار ادعایی که تصاویر آن را منتشر کرده‌اید، دست نداشتید، مطمئن باشید به دلیل تجاوزی که به آب‌های ما داشتید نیرو‌های مسلح ما پهپاد شما را سرنگون کردند. این قطعی است.

او افزود: اگر تصاویری با این کیفیت دارید علاقه‌مند هستیم، تصاویر لحظه اصابت پهپاد خودتان را منتشر کنید تا کروکی دقیق محل سقوط آن استخراج شود، این کار قدم مثبتی برای روشن کردن افکار عمومی است.


وزیر ارتباطات در خصوص ماهواره ناهید ۱ گفت: اهداف اصلی این ماهواره، مخابراتی است و با قرارگیری روی باند یو اچ اف و کی یو با ایستگاه‌های زمینی تبادل اطلاعات انجام می‌دهد. البته دوربین سنجشی هم روی آن مستقر است و می‌تواند دو ماه و نیم در مدار ۲۵۰ کیلومتری زمین قرار بگیرد.

او درباره دیگر مأموریت‌های ناهید گفت: به دنبال آن هستیم با قرار دادن این ماهواره در مدار ۲۵۰ کیلومتری، مأموریت‌هایی را انجام بدهیم؛ مانند تکنولوژی باز و بسته شدن سلول‌های خورشیدی ماهواره که برای اولین بار در ماهواره ایرانی قرار گرفته است. بعد از پیمودن این مراحل با تولید تعداد زیادی از این ماهواره قادر خواهیم بود مجموعه‌ای از منظومه‌های ماهواره‌های ارتباطی برای لایه لئو داشته باشیم تا نیاز‌های دیتایی ما را برطرف کند.

وزیر ارتباطات درباره پرتاب ماهواره ناهید نیز افزود: ماهواره آماده است، تست‌های دستگاه و تست سازگاری با ماهواره بر نیز به پایان رسیده و به محض این که وزارت دفاع اعلام کند، ماهواره را تحویل می‌دهیم.

 
تعداد بازدید : 2929
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶۴
این وزیر تنها وزیری است که با بقیه فرق میکنه و به قول آبادانی ها دمش گرم... کارش درسته... فقط یک نکته عرض کنم، ما نیاز به ماهواره های تجسسی داریم که از فضا بتوانیم تحرکات دشمن در منطقه رو زیر نظر بگیریم. ماهواره مخابراتی یا علمی صرفا کافی نیست. انشاالله همت کنید و به پیشرفت های قابل توجه در حوزه فضا برسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
فکر کنم کیبورد تایپیست تابناک الف نداره. از هر صد تا الف نود و نه تاشو جا انداخته. یک کمی صبر و حوصله بیشتر در تایپ راه دوری نمیره جناب تابناک
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
با سلام
مشکل آآآآآآآآآ ها مربوط به فونتی هست که از آن استفاده میشه
اگر فونت کلمات رو بزرگ کنید آآآآآ ها ظاهر می شوند.
فونتی که برا خریدش هزینه شده باید شرکت ایرادش رو برطرف بکنه 111111
اسم فونت دانا می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
شنبه ۹ شهریور ساعت ۱۲:۲۰
دلار ۱۱۴۵۰
سکه ۴۱۵۰۰۰۰
روند قیمتها صعودی است
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
آقای وزیر چرا آدرس غلط میدی باوفا؟ آنچه که در رسانه های غربی به نمایش درآمده بودسکوی پرتاب موشک وطس صخره ها درحالیکه ازش دود بلند میشد.اون صحنه چه ربطی به این سالن و این ناهید واین حرفها داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
سرمایه گذاری روی تحقیقات فضا بسیار عالی و بی نظیر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
ای جونم جهرمی توییتی جان
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
یک تحقیق بیشتر بکنید خواهید فهمید که عدم‌موفقیت با ترفند ی به دولت روحانی مربوط هست یعنی در این‌پرتاب هم برای خراب کردن دولت امکان دترد عمدت منفجر شده باشد چون حزب بازی و سیاسی کاری در ایران منافع ملی را در حال تخریب هستند اصلا به منافع ملت کار ندارند من به این انفجار و قبلی شک دارم . عمدی بود برای ناموفق جلوه دادن دولت روحانی
روش نوشته ناهيد ١ ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
سکو چه شد ؟
گفتن موشک روی سکو منفجر شده نگفتن ماهواره نابود شده جناب آذری جهرمی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
یعنی شما ها فکر می کنین سهوا بجای لانچر سفیر نام ناهید رو آورده یا هدف دیگری داشته؟
ناهید معنیش ناپاک هست یعنی گذاشتن آ پیش از ناهید انقدر سخت هست؟؟؟ آناهید یعنی عاری از ناپاکی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
اناهیتا (ناهید) ایزدبانوی ایرانی و رب النوع آبهای زمینی و آسمانی ، مظهر پاکدامنی و بی آلایشی است
جهرمی به ترامپ morning good گفته؟؟؟ یعنی مذاکره کرده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
گودمرنینگ؟؟؟
هیهاااات
اصولا ماهواره ها در اتاق تمیز مونتاژ و نگهداری میشن جناب وزیر چطوری بدون لباس مخصوص رفتن کنار ماهواره سلفی گرفتن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
حالا همه شدن متخصص ماهواره و علوم فضايي
اقای جهرمی ان 800 میلیادردیکه گفتی بابت رای دیوان عدالت به کار گزاران مخابرات روستایی و ابونمان پس چه شد احتیاجی به ماهواره هم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
خخخخخخخ
عکس خبرنگاران و عکاسان با ماهواره ناهید 1 کجاست؟
این تصویر رو یک هواپیمای جاسوسی گرفته کار ماهواره جاسوسی نیست کار هواپیمای جاسوسیه.بهتره وزیر توضیح بده که چجوری یه همچین تصویر با وضوح بسیار بالا رو اونا تونستن بگیرن.ترامپ که مخالف برنامه موشکیمونه.شاید با این توییتش خواسته قدرت نمایی کنه اما یه جورایی اعتراف کرده که انفجار کار خودشون بوده.اگر اینجوری باشه باید سریع جوابشون رو داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
از کجاش فهمیدی کار هواپیماست و کار ماهواره نیست؟ مگه ماهواره هاشون قدرت تشخیص زیر یک متر ندارن؟؟
احمدی نژاد کجایی
بابا دیگه ترامپ اعصاب خرد کن شده
کجای پیام ترامپ حرف از ماهواره میبینید؟ اون گفته ماهواره بر منفجر شده با مدرک هم ثابت کرده. اگه شما هم راست میگید با مدرک ثابت کنید که سفیر منفجر نشده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
منفجر هم شده باشد دوباره از اول بهترش را می سازن به کوری بدبختهایی که چشم ندارن ایران توانمند را ببینند
توییتر برای همه ممنوع برای بهتر از مردم آزاد !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
نکته اصلی همینه
گر چه خیلی خیلی ناراحت هستم ولی شواهد نشون میده ماهواره ظفر از بین رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
برخی از شواهد رو میشه بما هم نشون بدی؟
ماشالا موشک و ماهواره کم ندارید که ...

هفته ای یه دونه آزمایش میکنید ...
چرا جهرمی میگه ناهید ولی ترامپ می گه سفیر؟
موشک حمل منفجر شده نه ماهواره
ماهواره بر منفجر شده نه ماهواره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
آخه ماهواره بر بدون ماهواره پرتاب ميشه؟؟؟؟؟ کمي فکر.. اينقدر زود وا نديد. هر چي اون ميکه يه عده ميان اينجا ميگن درسته.
به عمل کاربرآید به سخندانی نیست شما حرفای خوب خوب زیاد میزنید ؟؟؟؟؟؟؟؟وجوان هم هستید حسن نیت هم دارید ـــــــــــــ اما یک سری به زیر مجموعه هایتان بزنید مادررودهن زندگی میکنیم قرارداد اینترنتی ما قبلا ۲۵۶ نامحدود بود یک طرفه با یک پیامک از طریق مخابرات ۵۱۲ غیر قابل اجرا شد با۲۰۲۰ هرچه تماس میگیریم ندا می آید از۵ تا۱۵ دقیقه درانتظار با اپراتور بمانید ؟؟؟؟؟آخه مگه روز محشراست ؟؟؟؟؟؟؟؟ ولی چندبار درانتظار ماندیم بیشتر بصورت ضبط شده میگفتند باعرض پوزش دراسرع وقت با شما تماس میگیریم _ولی هیچی حاصل کار نبود بلاخره حضورا به مخابرات رودهن رفتیم مشورت دادند سرعت را یک مگ وحجم را 100 کنید قبول کردیم وامضاشد اما ازهمان روز اجرا نکردند وهرروز ما برای کامنت گذاشتن درتابی گرفتاریم بالاخره قرار شد مامور ی به خانه ما بیاید رجما بالغیب گفتند حجم اینترنتی شما تمام شد این درحالیست که ما از روز اول وضعیت جدید یک خلاصه بازی فوتبال هم دانلود نکردیم ________حالا عزیزبرادر جوان عزیز قربون نیت خیر وصفای قدمت اگر نظارت نباشد وبه شکایات مردم رسیدگی نشود همه چیز گرفتار دروغ وبدقولی وسر کار گذاشتن مردم میشود نطارت در مخابرات کمرنگ شده وبیشترین شکایت مردم از عدم اجرای دولت الکترونیک است شما گرفتار شعار ماهواره نشوید ماهواره هارا تهرانی مقدم های حی میسازند وکاری به دولت ووزیر هم ندارند دولت ضعیف یا قوی کارموشکی وماهواره ها به سرعت پیش میرود شما به زیر مجموعه نظم بدهید و وکاری نکنید که همه از خدمات مخابرات ناراضی باشند امروز روز حکومت الکترونیک است با این سرعتهای کم وعدم پاسخگوئیها ازغافله پیشرفت عقب میمانیم با عرض پوزش از تصدیع تابی جون بخدا نیت خیردارم درج بفرمائید آنهم به موقع
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
حرفات طولانی بود نخوندم ولی چون فکر کردم درد و دل زیاد داری لایک کردم
پس انفجاره چي بوده است؟؟؟!!!!
دنیای اقتصاد راست میگه من خودم شاهدبودم که دلارهفته گذشته به مدت ۲ دقیقه و۳۴ ثانیه و ۲۵ صدم ثانیه وارد کانال ده هزارتومان شد و سوک سوک کرد و برگشت به کانال ۱۱ هزارتومان !!!! همچنین بعنوان یک کارشناس خبره اقتصادی تاییدمیکنم که همه بازارها بلااستثنا حباب دارند اما بورس سر سوزنی حباب نداره ! وبازهمچنین تضمین میکنم تحت هرشرایطی ( حتی بروزجنگ) شاخص کل بورس بزودی رکوردهمه اعصارتاریخ راخواهدشکست وبه کانال ۳۰۰ هزارواحد وارد خواهدشد و ماهی صدهزارواحد پیشروی خواهدکرد و بی تردید سوداورترین بازار بین بازارهای سرمایه گذاری خواهدشد !!!!!
آمریکایی ها به سایت پرتاب اشاره کردن نه به ماهواره
راحع به ناهید حرفی نزده اند!!!
ماهواره بر سفیر را میگویند و پد لانچ را ادعا می کنند اسیب دیده.
توییت ترامپ اعلام‌جنگ رسمی علیه ایران‌است.
صدتا ماهواره هم نابود بشه مهم نیست و صد و یکمی را باید بفرستیم .... . حالا هی بگن ماهواره منهدم شد خب بشه .... اصلا این هم منهدم شده ...بعدی را بسازید و بفرستید ....بالاخره موفق خواهیم شد و قدرتمند در این زمینه
این یک موضوع فنی . سیاسی کردنش صلاح نیست
دشمنان ایران بروند به گونه ای ذلتبار بمیرند. به کوری چشم دشمنان ایرانزمین ماهواره ایرانی به زودی به فضا پرتاب شده و دشمنان ایران و موفقیتهای ایرانیان را از درون می سوزاند. پاینده ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
این منفیا رو کی میده ؟!
اشکالی نداره .یکی دیگه میسازیم ،اینقدر میسازیم تا یاد بگیریم
تیتر خبر اشکال داره، اصابت پهباد به راکت (ماهواره بر) درسته نه ماهواره بر به پهپاد!
سلام به نظرم وزیر بجای توییت بازی و پیدا کردن بهانه برای آمدن به خبرها به واحدهای زیر مجموعه خود بپردازد که مردم رو به هر بهانه ای تلکه میکنن.
من برای اخذ کارت خودروی خودم به مرکز پستی پل صدر مراجعه کردم. صرف نظر از بهم ریختگی موجود و اینکه چرا کارت را با یکبار نبودن در منزل مجددا ارسال نکرده اند با مورد عجیبی روبرو شدم که لازمه به این موضوع رسیدگی بشه چون به این بهانه از هموطنان در سطح وسیع اخذ وجه می شه.
ماجرا از این قرار ست که وقتی شما برای دریافت کارت سوخت یا کارت خودرو و غیره مراجعه میکنید تحویل کارت را منوط به پرداخت 15 هزار تومان برای خریداری برچسبی میکنند که مربوط به اپلیکشین آنی یاب است. این اپلیکیشن قابلیت آن را دارد که مشخصات شما را برای حدود 10 مورد از اسنادی را که گم میکنید و برچسب خریداری شده بر روی آن نصب است برای پیدا کننده آن مشخص کند!
حال این نرم افزار مال کیست و چه مقدار از پول به پست میرسد و اینکه از لحاظ امنیتی اعلام اطلاعات کسی که مدارک خود را گم میکند چطور صورت میگیرد و اساسا چرا این سرویس زوری به مردم داده می شه مورد سوال است.
چرا شکل ماهواره های ایرانی را اینطور درست می کنند؟
چه ربطی به ناهید داشت..؟؟؟؟؟؟
احسنت
آذری جهرمی ،آقا دوربینی این دولت هست.
چه ربطي به محل سقوط پهپاد داره .
بهترازاین را خواهیم ساخت وبرای امنیت کشور هرکاری خواهیم کرد درودبر دانشمندان ایرانزمین درود برغیرت وشجاعت شما
موشک ماهواره بر منهدم شده است نه ماهواره. حالا یا اشکال فنی بوده ویا اینکه آمریکا دخالت داشته است. که در این صورت فاجعه است
واقعا چه معنی داره نظرات سانسور و ویرایش می کنید؟
آقای ترامپ از سفیر صحبت کرده آقای وزیر از ناهید ۱ ؟!!!
طرح وانت ماهواره هم بدن سایپا بزنه
من این وزیر را دوست دارم. چون شکست را هم راحت قبول می کند و با بقیه فرق می کند و جوانگرا است.
شماجوانیدپیران رابخال خودرهاکنیدبه کارخودبپردازیدومشکلات اینترنت وکلک هائی که زیرمجموعه های وزارت شمابرای گرانی میزنندوباعث آزارمان میشودراشمانجاتمان دهید که موجب دعاگوئی وامتنان است
با این اتفاقاتی که داره میفته مثل انفجار پادگان کرج و شهادت تهرانی مقدم و امروز بهتر نیست یه گاندو هم درباره نیروهای مسلح ساخته بشه؟>
به جاش خودمان چندین ماهواره هوا کردیم که مزارع را نشان میدهد و کیک زرد داریم که همه مردم خوشحال و سیر و سالم و در رفاه و آزادی و استقلال و اسلام هم کاملا سایه عدالت علی ع بر تمام کشور سایه انداخته و همه دنیا حسرت ما را میخورند
جالبه عکسی که ترامپ توئیت کرده از صفحه مانیتور یا ال سی دی گرفته شده طوری که سایه طرف و فلش دوربینش معلومه
توی اثر تکنولوژی یکم خنده داره
چرا جای چند انفجاد هست !!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل