بازدید 11476
کهکشانی تبریز، فاتح اولین بازی فینال گونه لیگ نوزدهم؛

گزارش زنده| تراکتور ۱ - پرسپولیس صفر / نخستین برد دنیزلی و اولین باخت کالدرون با شوت حاج صفی / انصاری فرد با باخت استارت زد

تراکتور با نمایشی برتر در نیمه نخست و با دفاع سفت و سخت در نیمه دوم، قهرمان سه سال اخیر ایران را مغلوب کرد. نبرد دو مربی با تجربه و صاحب سبک در نیمه نخست کیفیت لازم را نداشت، ولی در نیمه دوم سرعت بازی بالا رفت و جدال دو تیم جذاب‌تر شد. دنیزلی این بازی شش امتیازی را برد تا محبوبیتش در تبریز مضاعف شود. کالدرون نیز با تعویض‌هایش نشان داد با فوتبال دفاعی بیگانه است.
کد خبر: ۹۲۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ 30 August 2019

پرسپولیس نخستین شکست فصل را خیلی زود در تبریز پذیرفت تا برای ادامه فصل به خودش بیاید.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تراکتور پرستاره با انبوهی از بازیکنان ملی پوش و ستاره های خارجی، امروز برای نخستین بار در خانه اش به میدان رفت و موفق شد، مقابل چشم هواداران خودی، حریف قدرتمند را با تدابیر مصطفی دنیزلی شکست دهد و چهار امتیازی شود.

تک گل بازی را احسان حاجی صفی، یکی از سه کاپیتان تیم ملی حاضر در ترکیب تراکتور وارد دروازه میهمان کرد تا انتقام بازی فصل گذشته گرفته شود. محمدحسن انصاری فرد، مدیرعامل جدید پرسپولیس، در نخستین بازی که در این سمت قرار گرفت، شاهد شکست تیمش در دیدار دشوار تبریز بود. پرسپولیس بعد از این، دیدارهای دشوار دیگری نیز بشکل سریالی در پیش دارد که بازی با سپاهان، استقلال و پدیده تا هفته ششم از آن جمله اند.

ترکیب تراکتور: رشید مظاهری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری، میثم تیموری، احسان حاج‌صفی، رضا اسدی، ویلیان میمبلا (۸۰- ساسان انصاری)، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه (۷۲- یوکیا سوگیتا) و کوین فورچونه.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال حسینی، محمد نادری (۷۸- جونیور براندائو)، مهدی شیری (۶۷- امیر روستایی)، احمد نوراللهی، وحید امیری، سیامک نعمتی، امید عالیشاه (۴۶- بشار رسن)، مهدی ترابی و علی علیپور.

تراکتور با نمایشی برتر در نیمه نخست و با دفاع سفت و سخت در نیمه دوم، قهرمان سه سال اخیر ایران را مغلوب کرد. نبرد دو مربی با تجربه و صاحب سبک در نیمه نخست کیفیت لازم را نداشت، ولی در نیمه دوم سرعت بازی بالا رفت و جدال دو تیم جذاب‌تر شد. دنیزلی این بازی شش امتیازی را برد تا محبوبیتش در تبریز مضاعف شود. کالدرون نیز با تعویض‌هایش نشان داد با فوتبال دفاعی بیگانه است.

گزارش زنده| تراکتور ۱ - پرسپولیس صفر / نخستین برد دنیزلی و اولین باخت کالدرون با شوت حاج صفی

شرح گل

دقیقه 45: تراکتور1 - پرسپولیس0، احسان حاج صفی / با این‌ حال شوت از راه دور احسان حاج صفی در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست، به گل تبدیل شد تا تراکتور با برتری یک بر صفر نیمه نخست را برنده از میدان خارج شود.

لحظات حساس

دقیقه ۸۸: اشکان دژآگه که بعد از تعویض روی نیمکت حاضر شده بود، طی اعتراضی که داشت، از سوی داور فراخوانده و کارت زرد گرفت.

دقیقه ۸۷: شوت ترابی از پشت محوطه جریمه را مظاهری در دو ضرب مهار کرد و مانع از استفاده علیپور از ریباند شد.

دقیقه ۸۵: دروازه بان پرسپولیس که قصد داشت بازی را سریع از درون محوطه خودی استارت بزند، با ممانعت سلیمی مواجه شد که بین طرفین درگیری شکل گرفت و داور هر دو بازیکن را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه ۷۵: ارسال دقیق و دیدنی ترابی از ضربه ایستگاهی درست روی سر امیری نشست؛ اما ضربه سر چکشی وحید امیری با واکنش مظاهری تنها یک کرنر نصیب پرسپولیس کرد.

دقیقه ۶۹: ارسال زمینی برای علیپور با چرخش این مهاجم و ضربه او همراه شد که مظاهری توپ را نشسته از آن خود کرد.

دقیقه ۶۶: ضربه ایستگاهی فوق العاده بشار رسن در آستانه ورود به دروازه، توسط شیرجه دیدنی رشید مظاهری راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۸: ارسال کرنر برای تراکتور با ضربه سر مسعود شجاعی در موقعیتی عالی درون شش قدم و با فاصله کمی از کنار خط دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۵۷: اولین موقعیت جدی در نیمه دوم با شوت سرکش میمبلا از فاصله نزدیک به ۳۵ متری شکل گرفت که با واکنش بیرانوند راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۰: ضربه احمد نوراللهی به سمت دروازه تراکتور زده شد، اما این توپ از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸: کرنر تیم تراکتور را دژاگه به شکل خطرناکی روی دروازه پرسپولیس فرستاد، اما مدافعان پرسپولیس در نهایت این توپ را دور کردند.

دقیقه ۱۷: سیامک نعمتی اولین کارت زرد مسابقه را از داور بازی دریافت کرد.

دقیقه ۱۶: همکاری خوب دژاگه با حاج‌صفی و پاس رو به عقب این بازیکن با شوت محکم فورچونه از پشت محوطه جریمه همراه بود که توپ در حالت خطرناک از کنار دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه ۹: علیرضا بیرانوند در مهار پاس رو به عقب خلیل‌زاده ناموفق نشان داد و در نهایت مجبور شد آن را خیلی دستپاچه به اوت بزند.

دقیقه ۶: رشید مظاهری در حالی که قصد داشت توپ را با پاسی کوتاه به مدافع تیمش بسپارد، به اشتباه آن را در محوطه جریمه تراکتور تقدیم علیپور کرد، اما او قدر اشتباه مظاهری را ندانست و خیلی زود توپ را لو داد.

برد یک نیمه ای تراکتور مقابل پرسپولیس/ بازی فیزیکی شاگردان دنیزلی و کالدرون

تیم‌های پرستاره و مدعی تراکتور و پرسپولیس،از ساعت ۱۷:۴۵ امروز جمعه از  هفته دوم سری رقابت‌های لیگ برتر نوزدهم در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفته اند اما به رغم تلاش های بسیار نهادهای انتظامی باز هم حواشی تکراری در نحوه اختصاص سهمیه تیم میزبان رخ داده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ نبرد دو مربی با تجربه و صاحب سبک نوید یک مسابقه حساس و جذاب را در لیگ برتر نوزدهم می دهد. این مسابقه را کالدرون به فینال تشبیه کرد. مسابقه ای که شاید بیش از 6 امتیاز داشته باشد اما قطعا این تنها فینال لیگ نخواهد بود، بلکه اولین فینال است. پرسپولیس و تراکتورسازی فینال های دیگری هم پیش روی دارند.

بهترین برد تراکتور مقابل پرسپولیس با نتیجه چهار ـ یک بوده که در زمان سرمربیگری دنیزلی روی نیمکت پرسپولیس رقم خورده و در سمت مقابل نیز شاگردان برانکو با پیروزی قاطع 3 -0 برابر امیر قلعه نویی به برتری دست یافته بودند. محمدرضا خانزاده و ساسان انصاری دو بازیکنی از جمع تراکتور هستند که پیش از این در پرسپولیس حضور داشته اند. شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، امید عالیشاه، محمد نادری و احمد نوراللهی نیز در جمع بازیکنان کنونی پرسپولیس سابقه حضور در تراکتور را در کارنامه دارند.

اما این تقابل باز هم قبل از سوت آغاز، حاشیه داشته؛ دو ساعت مانده به آغاز بازی و در حالی که بنا بر قانون جدید فدراسیون، تیم میزبان می بایست دست کم 10درصد از ظرفیت ورزشگاهش را در اختیار طرفداران تیم میهمان قرار دهد، هواداران پرسپولیس موفق به ورود به ورزشگاه و نشستن در قسمتی از طبقه دوم که برای آن‌ها در نظر گرفته شده بود، نشدند. در این بین شایعاتی مبنی بر جلوگیری از ورود هواداران پرسپولیس به ورزشگاه یادگار امام شنیده می‌شد و هیچ مقامی این مسأله را تأیید یا تکذیب نکرد.

قرار بود ۱۰ درصد ورزشگاه یادگار امام ـ که جمعیتی بالغ بر ۶۷۰۰ تن می‌شود ـ به هواداران پرسپولیس اختصاص پیدا کند، اما با استقبال بسیار تبریزی ها که برای تماشای نخستین بازی خانگی تیمشان در فصل جدید به یادگار امام آمدند، این کار سخت شد. البته برخی ضعف های مدیریتی هم در بروز این بلاتکلیفی تعیین کننده بود.

ترکیب اولیه تراکتور: رشید مظاهری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری، میثم تیموری، رضا اسدی، مسعود شجاعی، ویلیان میمبلا، اشکان دژاگه، احسان حاج صفی، کوین فورچونه

سرمربی: مصطفی دنیزلی

ترکیب اولیه پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمدی نادری، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، وحید امیری، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، علی علیپور

سرمربی: گابریل کالدرون

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
شاید پرسپولیس هیچ طرفداری در تبریز ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
بله ندارد
در هیچ بازی از لیگ ایران ۶دقیقه وقت تلف شده نمی گیرند.نیمه اول بازی امروز ۱دقیقه وقت تلف شده اعلام شد
چقد کیفیت پخش بازی پایین است حتی پخش بازهای ۵۰سال پیش هم بهتر از پخش بازی در ورزشگاه تبریز است
واقعا بازی افتضاحی کردن نیمه اول اصلا برنامه ای ندارد واقعا افتضاح
یاشاسین تیراختور
یاشاسین آزربایجان
پاسخ ها
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
املای آذربایجان صحیح است تورک اوغلان
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
اخیرا برخی تصمیم گرفته اند املای کلمه آذربایجان را بصورت آزربایجان بنویسند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
عده ای املا را هر جوری بنویسندآذربایحان تا ابد جزو خاک ایران است
جواد
| Germany |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
مثل کلمه طهران که امروزه تهران نوشته میشود و هیچ مفهوم خاصی ندارد. آزربایجان درسته اگه به طهران بگیم تهران
فغانی کجایی که پنالتی اعلام کنی؟پرسپولیس تا دقیقه ۹۰باخته
متاسفانه بعضی فوتبالیستهای ایرانی بازی محکم را با خشونت و مصدوم کردن حریف اشتباه می گیرند و اگر اوضاع به همین ترتیب پیش رود ؛ تیم ملی فوتبال ایران دچار مشکل میشود
من یک فرد ساکن تهران هستم و طرفدار پرسپولیس هستم با تمام این تفاصیل خوشحالم که تراکتور بازی و برد ، شاید ابن کامنت من تاثیر کوچیکی بر مردم دوست داشتنی تبریز بزاره ک ما هیچ اختلافی با هم نداریم و از خوشحالی شما ماهم خوشحالبم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
من طرفدار پرسپولیس نیستم و از برد تراکتور خوشحال نیستم چون این برد در واقع برد نژادپرستی هست
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
من خیلی خوشحالم که تیراختور بازی رو برد و اما ناشناس محترم چرا وقتی تیم مورد نظر شما بازی رو میبره نمیگید این برد در واقع برد نژاد پرستی نیست؟؟؟؟؟؟ولی برد تیراختور میشه برد نژاد پرستی؟؟؟؟؟؟؟
یاشار از اورمیه
| Germany |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
مرتضی عزیز همه ایرانیها در دل ما جا دارند سوای بحث طرفداری تیمها که ممکنه الفاظی رد و بدل بشه که بخش زیادیش به طبیعت هیجانی فوتبال بر میگرده تهرانیها و فارسها و کوردها و بلوچ و لر و عرب و ... عزیز ما هستند
اورمیه
ناشناس
| - |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
برات متاسفام دوست عزیز ،بهتره دیگه فوتبال نگه نکنی و اظهار نظر هم نکنی
ناشناس
| - |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
ناشناس عزیز :چرا وقتی تو استادیوم آزادی این همه شعار نژاد پرستی بصورت کاملا هماهنگ و برنامه دار سر میدن چرا به اونا نمی گی نژاد پرست؟فق وقتی صدا آذربایجان میاد میشه نژاد پرستی
اصفهان نصف جهان است ...................... اگر تبریز نباشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
این ضرب المثل برا عهد صفویه است
متاسفانه جو ورزشگاه فوق العاده بد و برخلاف ایران عزیزمون بود.. جلوی در ورزشگاه هم اول باید از زیر مشت و لگد هواداران سالم در میومدی تا بتونی وارد ورزشگاه بشی.. متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
چرا دروغ میگی. این حرفا چیه آخه. من خودم ورزشگاه بودم طرفدارای پرسپولیس هم بودن.
ای پان فارس اختلاف افکن. خجالت بکش.
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
مرد باش دروغ نگو.این که تو دروغ میگی برخلاف ایران عزیز است.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
اول طرفدار پرسپولیس را پیدا کنید بعد به بقیه اش فکر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
کلا تماشاگران پرسپولیس حتی صد نفر هم نمی شدن تو این بازی . بابا باختن دیگه
خیلی ناراحتی تابی جون. اما عیبی نداره پماد مخصوص زنوزی استفاده کنید...
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
یه کمی مرد باشید تا کی میخواین دروغ بگید و رسانه هم حمایتتون کنه اگه طرفدتر داشت پرسپولیس حتما میومد تو آزربایجان طرفدار نداره
قوردلار دره سی
جهنم تیمهای پایتخت
با شرایط افتضاح بعضی ورزشگاه ها ؛ بهتر است مسابقات فوتبال به صورت منطقه ای برگزار شود تا کینه توزی ناپسند از بین برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
باز پرسپولیس یه بازی رو خارج از خانه باخت منورالفکرها پیداشون شد. بارها به خاطر نزدیک بودن محل زندگی ام به ورزشگاه آزادی بازی تیم های مختلف را رفتم شرایط ورزشگاه آزادی برای تیم های میهمان شهرستانی بسیار بد و توهین آمیزه.
منور الفکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
منظور آقای کلباسی تیم خاصی نیست بلکه جو غیر عادی ورزشگاهها را توضیح می دهند
قدم بد انصاري فر براي پرسپوليس.
صدای ورزشگاه ظاهرا مال ورزشگاه نبودنظرشماچیه؟حدس میزم شاهکارجدیدصداوسیماس
بازی بسیار جالب و پر افت و خیزی بود . متاسفانه اکثر بازیکنان پرسپولیس پس از خوردن گل اخلاق انسانی را کنارگذاشتند ، بویژه طبق معمول عالیشاه که فقط میزد . !
پرسپولیس که قهرمانه..بهتر هم بازی کرد شاید در غیر این نتیجه حوادث بدتری تو ورزشگاه اتفاق میافتاد
امیدوارم فدراسیون و نهادهای دیگه نظارت ببشتری رو جو ورزشگاه تبریز داشته باشن تماشاچی ها بشدت هیجانی هستن نرمال نیست
یاشاسین بویوک آزربایجان
با همه این حرفها آذربایجان سر ایران است و تا ابد خواهد بود.
30نفر جمع شدیم و از شهرستان گرمی دشت مغان حدود350کیلومتر به عشق تراختور به تبریز رفتیم واقعا چسبید دم آذربایجانی گرم
نگارنده محترم ضربه بیرانوند رو ماست مالی کرده باید اخراج میشد نا سلامتی مرد سال فوتباله
بازي فصل گذشته در تهران را نيز پرسپوليس باخته بود اگر گل صحيح حاج صفي رو داور به اشتباه آفسايد اعلام نكرده بود . . .
متاسفانه یادتان رفت یا فراموش کردبد، تنها گل این مسابقه با پای چب زده شد یا راست!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر