بازدید 3345

کاهش موجودی آمریکا قیمت نفت WTI را بالا برد، اما برنت به همان ۶۰ دلار چسبیده است

روز پنجشنبه تغییرات قیمت شاخص­ های نفت در خلاف جهت یکدیگر بوده ­است، قیمت نفت خام برنت کاهش یافته، اما اندکی بالاتر از ۶۰ دلار به ازای هر بشکه بسته شده ­است. این در حالی است که با کاهش شدید در میزان موجودی نفت آمریکا قیمت معاملات تحویل آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت WTI افزایش یافته ­است.
کد خبر: ۹۲۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 29 August 2019

روز پنجشنبه تغییرات قیمت شاخص­ های نفت در خلاف جهت یکدیگر بوده ­است، قیمت نفت خام برنت کاهش یافته اما اندکی بالاتر از 60 دلار به ازای هر بشکه بسته شده ­است. این در حالی است که با کاهش شدید در میزان موجودی نفت آمریکا قیمت معاملات تحویل آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت WTI افزایش یافته ­است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، نفت خام برنت با 9 سنت کاهش برروی 60.40 دلار به ازای هر بشکه بسته شد، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت با 29 سنت افزایش برروی 56.07 دلار به ازای هر بشکه بسته شد.

تاماس وارگا تحلیل­گر ارشد مرکز PVM می­گوید: "اگر فرض کنیم که روز سه­ شنبه انجمن نفت و گاز طبیعی آمریکاAPI در اقدامی غیر منتظره به اصطلاح گلوله­ هایی برای خریداران خوش­بین سهام نفت فراهم کرده باشد، تا آنها با هر سیلندر اسلحه ­ای اقدام به شلیک کنند، اداره اطلاعات انرژی آمریکاEIA  هم دیروز درهای انبار تجهیزات و مهمات را چهارطاق باز گذاشته ­است."

روز چهارشنبه، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد در طول هفته گذشته 10 میلیون بشکه از موجودی نفت این کشور کاسته شده ­است و این درحالی است که موجودی گازوئیل و بنزین تقطیر شده هم به میزان 2.1 میلیون بشکه پایین آمده­است.

روز سه­ شنبه، انجمن نفت و گاز طبیعی آمریکا API هم اعلام داشت هفته گذشته موجودی نفت این کشور 11.1میلیون بشکه کاهش یافته ­است.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا میزان تولید هفتگی نفت آمریکا در طی هفته منتهی به 23 آگوست، با 200000 بشکه افزایش در روز به 12.5 میلیون بشکه در روز رسید و رکورد تازه­ای را به ثبت رسانید.

نگرانی­ها از بابت کاهش سرعت رشد اقتصاد جهانی پیرو بالا گرفتن جنگ تجاری مابین چین و آمریکا، دو تن از بزرگترین مصرف­کنندگان نفت در جهان، و همینطور احتمال هجوم تقاضا برای نفت، از جمله عواملی هستند که قیمت نفت را در کنترل خود نگه­داشته ­اند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: " کشمکش­ های تجاری مانند ابرهایی تیره و تار آسمان قیمت­ های نفت را تهدید به باران می­کنند،".

روز سه ­شنبه وزارت بازرگانی چین اعلام کرد با توجه به صحبت­ های انجام شده مابین دو کشور، دور بعدی مذاکرات رودرروی تجاری چین و آمریکا در ماه سپتامبر تعیین شده­است، اما امید­ها برای پیشرفت در روند مذاکرات منوط به آن است که آیا واشینگتن موفق به فراهم آوردن شرایطی مطلوب برای تحقق این مهم خواهد شد و یا خیر.

مری دالی رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو بیان داشت، وی در حالی که نیاز برای یک کاهش دیگر در نرخ بهره آمریکا را بررسی می کند، آن هم برای اقتصادی که ضرب آهنگ "قدرتمندی" دارد اما در مسیر بادهای مخالف ناشی از بلاتکلیفی و کسادی جهانی قرار گرفته­است، وضعیت خود را اینگونه توصیف کرد "بنگر تا ببینی چه می­شود".

نگرانی­ها برای اقتصاد جهانی تاثیر سیاست های کاهش در میزان تولید نفت که از سوی سازمان کشورهای صادر­کننده نفت (اپک)، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت در طی یکسال و نیم تا دو سال اخیر اعمال شده بود را به شدت کمرنگ کرده ­است.

بایرن اسچیلدراپ تحلیل­گر ارشد بانک Nordic SEB گفت:" زمانی که اپک و هم­پیمانانش از سال 2016 به بعد به واقع سعی داشتند ­قیمت ها را افزایش دهند، باد موافق با آنها همراه بود و سرعت رشد اقتصاد جهانی را افزایش داد، اما حالا آنها شاهد این باد مخالف شدید در کاهش سرعت رشد اقتصاد جهانی هستند."

مرگان استنلی پیش­بینی های خود درباره قیمت نفت در طول بازه­ی باقی­مانده از سالی جاری را کاهش داده­است و خبر از دورنمای اقتصادی ضعیف­تر، تقاضاهای متزلزل و افزایش تولید نفت شیل می ­دهد.

مترجم: نجمه نظری

 
 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار