بازدید 4029

توافق روسیه و ترکیه برسر تجارت بیشتر با ارزهای ملی

کد خبر: ۹۲۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ 28 August 2019

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: مسکو و آنکارا در حال تنظیم موافقت نامه دولتی برای افزایش پرداخت ها با ارزهای ملی خود هستند و سران دو کشور بر سر گسترش تجارت دو کشور با ارزهای ملی به توافق رسیده اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین سه شنبه شب در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود در حاشیه نمایشگاه هوافضای ماکس روسیه در شهر ژوکوفسکی با اشاره به تنظیم این موافقت نامه برای افزایش پرداخت ها با ارزهای ملی دو کشور گفت: این اقدام به منظور تامین شرایط برای خدمات بدون نقص بانکی میان دو کشور صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در جریان مذاکرات امروز دو طرف درخصوص این مساله از جمله در سطح وزیران گفت وگو کردند.
ترکیه یکی از شرکای تجاری مهم روسیه در منطقه محسوب می شود و دو کشور رسیدن به تراز تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری را هدف قرار داده اند.
طرح های روسیه و ترکیه امنیت انرژی در اروپا را تامین خواهد کرد

پوتین در ادامه سخنان خود گفت: طرح های روسیه و ترکیه در عرصه انرژی جزء مهم تامین امنیت انرژی منطقه و کل اروپا خواهد بود.
وی افزود: روسیه و ترکیه در عرصه انرژی همکاری نزدیکی دارند و روس اتم نخستین نیروگاه هسته ای آق قویو در ترکیه را احداث می کند و نخستین بلوک این نیروگاه در سال ۲۰۲۳ راه اندازی خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: طرح خط لوله گاز جریان ترکیه نیز تا پایان امسال به پایان می رسد و برای بهره برداری آماده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد که گاز از طریق این خط لوله از خاک ترکیه به اروپا ترانزیت خواهد شد.

فرمت آستانه موثرترین سازو کار برای حل مسائل سوریه است
پوتین در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بزودی برای شرکت در نشست سرانه آستانه به آنکارا خواهد رفت، گفت: روسیه و ترکیه معتقدند که فرمت آستانه موثرترین ساز و کار برای حل مسائل سوریه است.
وی خاطرنشان کرد که مساله سوریه در محور مذاکرات امروز قرار داشت و روسیه و ترکیه در فرمت آستانه با ایران همکاری می کنند.
رئیس جمهوری روسیه این را نیز گفت که روسیه نگرانی ترکیه از اوضاع مربوط به تامین امنیت مرز با سوریه را درک می کند ضمن اینکه ترکیه بار سنگینی در رابطه با پناهندگان سوری را بر دوش می کشد و ما از این مساله آگاهیم و بیش از ۳ و نیم میلیون پناهنده سوری در این کشور بسر می برند.

پوتین گفت: بهبودی اوضاع سوریه منجر به بازگشت بسیاری از این افراد به زادگاه خود می شود، تاکنون ۳۰۰ هزار نفر از خارج به کشور خود بازگشته و در داخل سوریه نیز یک میلیون آواره به مناطق خود برگشته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی