بازدید 14731

سکوت تأمل برانگیز در پی خودسوزی مرگبار در بنیاد شهید قم

با تعویض کاغذ دیواریِ آسیب دیده از حریق، اوضاع در اداره کل بنیاد شهید قم به روال سابق بازگشت، بی آنکه وقوع این رویداد دردناک یا دستور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در خصوص ریشه یابی ماجرا و برخورد با مقصرین احتمالی، شرکت بیمه دخیل در ماجرا را وادار به واکنش و شکستن سکوت کند!
کد خبر: ۹۲۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 27 August 2019

با تعویض کاغذ دیواریِ آسیب دیده از حریق، اوضاع در اداره کل بنیاد شهید قم به روال سابق بازگشت؛ گویا خودسوزی و خودکشی ایثارگری که چند روز پیش در این مکان رخ داده بود، اصلا وجود نداشته است.

به گزارش «تابناک»؛ رویدادی از جنس خودکشی که گویی در دسته بندی پایان‌های آگاهانه زندگی افراد جامعه نمی‌گنجید و ورای آن بود؛ اعتراضی در بالاترین سطح به ظلم و جور‌های بی پایان که ظاهرا در عصر مدرن هم راهی برای بیان آن‌ها وجود ندارد، مگر آنکه دست از جان شسته شده و امید به بهبود اوضاع برای دیگران مطرح باشد.

این را می‌شود از خودسوزی‌هایی دریافت که بعد از آن رویداد بارها به وقوع پیوست و در کشورمان نیز نمونه‌هایی از آن‌ها را می‌توان یافت؛ مثل خودسوزی فردی که به عملکرد شهرداری تهران اعتراض داشت یا حتی مورد اخیر، که فرزند یک شهید در قم در اعتراض به عملکرد بنیاد شهید خودسوزی کرد و جان باخت.

رویدادی که هرچند مسئولان بنیاد ادعا کردند، بیرون ساختمان این مجموعه به وقوع پیوسته، برادر این فرد اما روایت متفاوتی از آن ارائه داده و گفته: «خود را مقابل در [اداره کل بنیاد شهید استان قم] آتش زده و به سمت دفتر مدیرکل دویده است... نکته عجیب این که چطور ایشان توانسته خود را آتش بزند و از نگهبانی رد شود؟»

اتفاقی دردناک که ظاهرا آثار آن در اتاق منشی مدیرکل بر دیوار نقش می‌بندد و آن گونه که خبر می‌رسد، با تعویض کاغذ دیواری رفع می‌شود. رفع نشانه‌های خودسوزی یکی از مراجعان که مسئولان بنیاد شهید تأکید دارند بیماری حاد داشته و پیشتر هم تهدید به خودسوزی کرده بوده است، اما ظاهرا دلیل اعتراض بی فرجام اخیرش، نه بیماری، که استیصال بوده است.

به روایت برادر وی از مقدمه این خودسوزی دقت کنید: «متوفی به دلیل بیماری مدتی در بیمارستان اردبیل بستری بود که به دلیل وضعیت نامناسب بیمارستان، درخواست انتقال به قم یا یک شهر دیگر را می‌کند. او را به قم منتقل می‌کنند، ولی در قم بستری نمی‌شود. برادرم دو شب قبل به بیمارستانی در جعفریه برای بستری مراجعه و اعلام می‌کند که وضعیت خوبی ندارد و ممکن است خطرساز شود، ولی بیمارستان از بستری خودداری می‌کند، حتی نامه بنیاد شهید مبنی بر دستور بستری ارائه می‌شود، ولی اعلام می‌کنند برای مشخص شدن نحوه پرداخت هزینه بیمارستان، تأییدیه بیمه نیاز است. برادرم با حال نامساعد به قم بازمی‌گردد و صبح فردا به بیمه مراجعه می‌کند که به کارش رسیدگی نمی‌شود و از همان سمت با تهیه بنزین خود را به اداره کل بنیاد شهید می‌رساند.»

اما ماجرای بیمه چیست؟

بررسی این موضوع مستلزم آن است که بدانید بر اساس قانون مصوب مجلس در سال گذشته، «خدمات بهداشتی و بیمه درمانی مکمل آزادگان، جانبازان، ایثارگران شاغل و غیرشاغل، بازنشسته و والدین، همسران و فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنها، بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است» و بنیاد شهید، اجرای این قانون را با انعقاد قراردادی با بیمه دی در دستور کار قرار داده است.

این شروع رویدادی است که به نظر می‌رسد در شکل گیری خودسوزی فرزند شهید نقش بسزایی داشته است. اینکه بیمه یاد شده در عمل به برخی تعهداتش با انتقاداتی مواجه است و به باور منتقدان، قصور‌های چشمگیری دارد. آنقدر چشمگیر که گفته می‌شود، این شرکت بیمه‌ای در بسیاری از شهر‌ها نمایندگی ندارد و به دلیل فقدان قرارداد با برخی مراکز درمانی، استفاده از خدمات آن با مشکلات زیادی روبه روست.

موضوعی که موجب شده قانون مصوب اجرایی نشده و استفاده از خدمات بیمه تکمیلی رایگان، منوط به طی کردن پروسه‌ای طولانی و دست و پاگیر باشد. درست مانند پروسه‌ای که ظاهرا فرد خودسوزی کرده در قم با آن دست به گریبان بوده و به خلق فاجعه منجر شده است؛ دردناک آنکه مرگ این فرد معترض نیز نتوانسته مسئولان این شرکت بیمه را به واکنش وادارد؛ حتی با وجودی که رئیس بنیاد شهید دستور ریشه یابی ماجرا و برخورد با مقصران احتمالی را صادر کرده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۲
متاسفانه افراد درد این جانبازان اصا درک نمیکنن
پاسخ ها
reza
| United States of America |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
دقت کنید !

الان یارانه مردم حدود ۵ دلاره ! و مردم عادی موقع گرفتن این پول میخندند !

هاشمی رفسنجانی ۸ سال که رئیس جمهور بود به جانباز ۵۵ درصد ماهی ۵ دلار حقوق داد و کسی خبردار و تمام پسمونده ها فامیلش تریلیاردر شدن !
خاتمی ! شیخ خندون هم به جانباز ۵۵ درصد ماهی ۱۸ دلار حقوق داد و کسی خبردار نشد

ولی امروز اینترنت رسوا میکنه ! !
باگرفتن هکس یادگاری روحانی وترامپ کل مشکلات کشور حل خواهد شد !!!!
باسلام
پدر بنده از جانبازان جنگ تحمیلی می باشد با توجه به مشکل پیش آمده برای ایشان نیاز به گرفتن عکس رنگی از قلب ایشان به دستور پزشک شد ایشان با گرفتن نوبت از بیمارستان دولتی شهید بهشتی قم مبلغ 250 هزار تومان پرداخت کرده که هزینه آزاد آن 1.100.000هزار تومان می‌باشد با تکمیل مدارک و ارسال آن به بیمه دی متاسفانه مبلغ 115 هزار تومان پرداخت شد که با پیگیری هایی که از بنیاد شهید قم انجام داد متاسفانه کسی جوابگو نیست بنیاد به بیمه دی پاس می‌دهد و بیمه دی نیز به بنیاد وقتی بنیاد با یک بیمه که مربوط به خود کارمندانش می‌باشد قرارداد میبندد همین است درضمن به صورت بیمه دی اقدام به حذف بیمه تکلمیل درمان همسران جانبازان می‌کند که با پییگیریهای طولانی مدت پدر م توانست بیمه مادرم را وصل کند
تورو خدا یکی به داد ما برسه چرا کسی پاسخگو نیست
باتشکر
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
خوب احتمالا فرانشیز بیمه ازش کم شده
از دم کلفت ها چه خبر؟
بنابر نظر حضرت علی (ع) اگر کسی از این درد بمیرد سزاوار است. ولی بنابر نظر مسئولین کشور این انقلاب از این فداکاریها و اقدامات و خودسوزی ها حالا حالاها نیاز دارد. اسلام کدام یک از این گفته هاست. فرمایش مولا علی (ع) یا سخن مسئولین کشور؟
علی برکت الله
چرا نامی از این شرکت بیمه برده نشده است؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
بیمه دی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
بیمه دی داداش
اردبیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
بیمه دی
خانواده شهدا را بیرونش مردم را کشته و داخلش خود خانواده های شهدارا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
البته یک عده به اسم شهید و مستضعف برای خودشان دکان و دستگاه و دفتر دستک و میز و راننده و .... دارند که نگو نپرس
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
از صبح تا شب اسم مقدس شهید و جانباز شده نون آب برخی
حالا یکی یکی برخی یه عکس از تو پادگانها پیاده میکنند ادعای حضور در جنگ میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
در دانشگاهها هم فرزندان شهید و وابستگان بد جوری تحت حمایت هستند. بدون امتحان جامع ، بدون پروپوزال و بدون هیچ فشاری لز طرف اساتید (که البته به آنها گفته شده کاری به آنها نداشته باشند) دارند مدارک عالی دانشگاهی رو درو میکنن.
اون دسته از سینه چاکان که برای چند نخ مو تو خیابان می ریزند و یا اینکه قراره ملاقاتی با کسی بعمل بیاد کفن می پوشند حداقل اینبار بطور مسالمت آمیز به مسئولین استان قم تذکر و یاد اوری کنند: رسیدگی به خانواده های شهدا که نور چشم نظام هستند از اهم واجبات است .
روی کسانی که تعلل و کوتاهی کردند سیاه و منتظر عدالت قوه قضائیه باشند انشااللهو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
ای واییی کی اجازه نداده تارموت رانشونم بدی وایی چه مصیبتی .اصلا تارمو ی هیچ دختری توتهرون دیده نمیشه فصای پلیسی رابطه بانامحرم ودوست پسر که
...استغفرا
چ ربطی به موضوع داشت ...
یادتان رفت بگوئید تقصیر احمدی نژاد است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
یقینا سیاستهای غلط احمدی نژاد در بروز ویا تشدید همه مشکلات کشور موثر بوده.
شرم بر شما که با عزیزان شهدا اینگونه برخورد میکنید.
سلام من گفتم کسی را ککش نمی گذه شما که نگذاشتید
امام حسین ابن علی (ع) : بترسید از آه کسی که جز خدا پناهی ندارد ...

این آتش ها در حافظه " هستی " ثبت می شود و روزی دامن خیلی ها را می گیرد
ىر بعضي از كانال هاي مجازي مربوط به جانبازان فردي نوشته بود من هم خودكشي خواهم كرد
حقارت بیشتر از این ، دولت از طریق ساتا مبلغی در حد صدقه به جانبازان معسر و بیکار و بدون بیمه مظلوم می دهد خیلی ها در بحران اقتصادی بسر می برند در حالیکه مصوبه مجلس پرداخت حداقل حقوق است آقایان مسئول از غضب خدا بترسید
آیا نفودی ها مانع خدمت رسانی به والدین شهدا و جانبازان می شوند تا آنها را به اصل نطام بدبین کنند مسئولین امنیتی به این مسئله مهم ورود پیدا کنند
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
دوست عزیز این مشکل الان نیست درد مشترک اکثریت خانواده های شهدا وایثارگران وجانبازان است .دوست عزیز نفوذی در کار نیست وقتی فساد از صفر تا صد نفوذ کرده نباید مشکل را به چند نفر نفوذی نسبت داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
برو بابا. نفوذی کیه.
این قرارداد به واسطه حضور و برخی افراد در هیئت مدیره بیم دی اتفاق افتاد شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس که کارگزاری بورس و شرکت ان به بانک انصار تعلق دارد با حضور و خرید سهام وارد هیئت مدیره بیمه دی شدند و با ایجاد رابطه و قراردادی که صرفت پورسانت برای این افراد داشت و هر دو طرف قرارداد بیمه دی و بنیاد شهید و از همه مهمتر بازنشستگان کل کشور و خوذ بنیاد شهید که سهامدار اصلی بیمه دی میباشد هیچ منفعت دیگری نداشت در مدت کوتاهی با شکایت مشاور و برخی افراد مرتبط مدت کوتاهی بازداشت و بدون هیچ برخوردی ازاد و با میلیاردها ثروت بدست امده به زندگی خود بازگشتند و در محل دیگری مشغول خدمت شدند و نتیجه این اعمال یکبار ورشکستگی بیمه دی و زیان هنگفت اسیب دیدن بیماران و بیمه گذاران اتلاف منابع بنیاد شهید و همچنین هدر رفتن خون و جان افراد تحت پوشش بنیاد در سکوت کامل از رسانه محترم تابناک خواهش میشود حال که اغین ماجرا بر سر زبان است تحقیقات کامل از زمان قرارداد پیشین و روند این شرکت بیمه انجام دهد در صورت چاپ تیتر و یا اعلام اسامی و مدارک برایتان ارسال میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
درود بر شما
اگه یه کارگر بخاطر چند ماه حقوق معوق و نداشتن قرار داد اینچنین حرکتی بکنه هیچکس هیچ خبری منتشر نمیکنه؟ ولی امان از وقتیکه یک طلبه ،یک پزشک یک مهندس و به تازگی فرزند شهید ۴۷ ساله . مملکت را غرق در تبعیض کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
از این موارد اتش سوزی قبلا هم بوده ولی الان بخاطر شبکه های اجتماعی دیده میشه.
تحت فشار زندگی وعدم رسیدگی سعی بنیاد شهید مرحوم خودش راآتش زد درسالهای گذشته درجلوی مجلس این اتفاق افتاد آن موقعه هم آقای لاریجانی گفت اینها بیماری روانی داشته اند....ماه همیشه زیر ابر نمی ماند،،..
چندین ماه است فاکتورهای درمانی را تحویل داده ایم وخبری از پرداخت نیست وهیچ جائی هم برای پیگیری وجود ندارد. بیمه تکمیلی دی خیلی از داروهاونسخ را هم به بهانه مشمول نبودن پرداخت نمیکند.ای کاش مسئولین این کلمه رایگان بودن درمان ایثارگران را بکار نمیبردند چرا که دروغ است.
خداوند زمین را پر از عدل خواهد کرد همانگونه که از ظلم و ستم پر شده است . پیا مبر اکرم ( ص )
چرا خدمات درماني براي همه يكسان و رايگان نميشود ؟
مگر ثروت ملي نفت براي كشور و مردم ايران نيست چرا فقط كاركنان شركت نفت صفر تا صد درمانشان رايگان است؟
مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند شرايط طوري شود كه وقتي كسي دردي دارد جوانب آن بر او فشار مضاعف وارد نكند(نقل به مضمون)
با سلام همه ما ایرانیا داریم میسوزیم فرق سوختن ما با این شهید این است که سوختن ما تدریجی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
نوع سوختن شماهم فرق داره
چه عجب وجدانی دارد بیدار می شود. مگر رنج و درد و عذاب و مشقت و مصیبت مردم اهمیتی دارد؟
باز هم یک پاسخ وقیحانه در بسته بندی تدبیر و امید خواهیم دید.
چرا خودشو کشت باید رییس رو پخ پخ میکرد
بیمارستان ایثار اردبیل یکی از بیمارستانهای خوب بوده ودر محل مناسب وچشم انداز مناسب وپزشکانحاذق را دارا می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
چه ربطی به موضوع داره. دارید تبلیغ می کنید؟
چون نيک نظرکردپرخويش درآن ديد
گفتازکه ناليم ازماست که برماست
هيچكدام از مسولين در مملكت توجهي به مشكلات خانواده هاي جانبازان نميكنند اگر خبرنگاري باورندارد بدون اطلاع قبلي ودوربين ولوازم تبليغات ووووو ازهر صدخانواده يكخانواده را برود ومشكلات خانواده را بررسي كند مثلاً نمونه اش پلاك هاي منتهي به ١٢خانواده هاي جانبازان يك شهر را مطالعه كند
نقش فرزند شهید در ایثارگری شهید گرانقدر چیست؟
تحصیل استخدام دولتی حقوق بدون مالیات خودرو خارجی او.... ثمره خون شهید برای بازماندگان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
اقا این ثمرات برا شما بجاش عزیزترین فرد زندگیتو بده بابای مارو برگردون
او نیز شهید شد!
این مملکت که فقط برا خانواده شهدا هست. شغل تضمینی، حقوق دایم و مسکن. مریضی برا اینا باشه که بیمه و دولت پشت سرشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
تو چی میفهمی که همه این امتیازات بقول شما ثانیه ای سایه پدر بالا سر ما نمیشه. کاش سایه پدر هم بالا سرت از بچگی نبود ولی کلی امتیاز داشتی حاال مارو میفهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
الهی به درد این جون مبتلا بشی،آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
اصلا اینطور نیست یعنی این همه کارمند ایثارگر هستند؟
من یک جانباز شاغل دستگاه اجرایی هستم از سال گذشته با تغییر بیمه خیلی اذیت های زیادی کشیدیم اول اینکه مدتی کلا بیمه تکمیلی نداشتیم و در این مدت هزینه های زیادی را پرداخت کردیم بعد از برقراری بیمه دی هزینه ها رو که به بیمه ارسال کردم خرداد ماه امسال اون هم نصفه نیمه به من پرداخت کردن از آخر سال گذشته هم که ناچاراً اسناد هزینه ای داشته ایم و طی چندیدن مرحله به بیمه تحویل داده ایم هنوز مبلغی رو پرداخت نکرده اند اکثر بیمارستان ها و کلینیک های مختلف هم قراردادشون رو با بیمه دی لغو کرده اند و ما رو قبول نمیکنند از این موارد هم بگذریم مدتی هست تعدادی از اعضای خانواده ام رو به دلایل واهی حذف کردن که پس از پیگیری های سه ماهه هنوز واقعا نمودونم طبق گفته خودشون به قرارداد برگشته اند یا خیر از دولت عاجزانه میخواهم که فکری به حال ما بکنند و تکلیف ما رو روشن کنند همکاران ما به راحتی امور درمانی شون انجام میشه و مشکلی ندارند ولی ما که مثلا ....هستیم این جور حقیرانه تحویل مون میگیرند ( از طلا گشتن پشیمان گشته ایم.....
حالا ببینید مردم عادی وفقیر چی بلایی سرشان میاد که نه کاری دارند نه بیمه ای نه پشتوانه ای .چه بسر مردم وکشور آوردیم
خدا به عزیزانشون صبر بده سخته
قوه قضاییه سری هم به بنیاد شهید بزند مگراشکال دارد
قوه قضائیه به مال و اموال بنیاد شهید و تخلفات بانک دی که سهامدارانش خانواده معظم شهدا هستند رسیدگی کند!!!
بنیاد شهید یک نان دانی است برای عده ای خاص ؟ کل بودجه بنیاد صرف ریخت پاش های داخلی می شود نهایت بیست درصدش هم به عده ای خاص می رسد ؟
این مشکل بیمه های تکمیلی رو بازنشستگان کشوری هم دارند پدر من بازنشسته اصلاح بذر کرج است وبیمه تکمیلی اونها بیمه معلم میباشد این بیمه بیشتر ایام سال با هیچ مرکز درمانی بدر بخوری قرارداد ندارد باید هزینه درمانی را خودمان پرداخت کنیم سپس با کلی کاغذ یازی پول درمان را برگردانند نکته اینجاست که انها این کار را نمیکنند وقتی به نمایندگی مربوطه مراجعه میکنیم با کمال پررویی اعلام میکنند که پرداخت شده ویک پرینت کامپیوتری از پرداختهای خود نشان میدهند که بفرما پرداخت کردیم ولی خوب عملا پولی به حساب واریز نشده است به نظر میرسد که این بیمه ها صرفا برای پولدار کردن یه عده نور چشمی درست شده است
مملکت رفنه زدست؟
در خبرهای که در این رابطه بود مطالبی را یادداشت کرده تا وضعیت را شاید و شاید برخی از مسئولان ببینند و متوجه شوند. ببینید بیمه دی تازه تاسیس است و مسئولان آن نمی دانند باید چکار کنند بیمه ایران با آن همه سابقه در برخی از موارد نمی دانست چیکار کند که با حضور کارشناسان بنیاد حل و فصل میشد. اما با آمدن بیمه دی وضعیت بطور کلی تغییر کرده بگفته یکی از مسئولان بهداشت و درمان مرکز یکی از شهرستانها بیش از 8 ماه است که بیمه دی هیچگونه وجهی بابت هزینه های درمانی ایثارگران پرداخت ننموده در این شهرستان که مرکز استان هم میباشد وضعیت آنقدر بحرانی است که کمتر پزشکی بیمه تکمیلی بیمه دی را می پذیرد ادعای آنان عدم پرداخت از طرف بیمه دی است.
پرداخت هزینه ها را موکول کرده اند به اینکه نباید از ششماه گدشته بیشتر باشد نمی دانم با استناد به چه مجوزی خودشان بیش از 8 ماه از پرداخت هزینه های پزشکی کوتاهی می کنند.
اما مهمترین نکته این است که کسی نیست که پاسخگو باشد تا حرف هم مزنی می گویند بودجه نداریم نمی دانم این کسر بودجه چه وقت جبران خواهد شد آخه یکی هزینه پرداخت کند آن هم با این وضعیت که هزینه های درمانی سر به فلک کشیده بعد آنها را به بیمه بدهد و بعد از 8 ماه هم نتواند بگیرد. نمی دانم با چه معیاری آنان این کار را می کنند.
متاسفانه چون متولی درست و حسابی هم ندارد این وضعیت روز به روز وخیم تر خواهد شد.
از شما عزیزان تقاضا دارن این نظر را در همین ستوان قرار دهید شاید گوش شنوایی باشد.
برای این جانباز بسیار متاسفم ناراحت شدم از کاری که کرده اما واقعا لازم بود یه همچین حرکتی بکنه آیا وضع برای تمام مردم ایران خیلی خوبه ؟!فقط برا جانبازان بده کار ایشان غرور و تکبر ایشان رانشان میده تمام۴۰سال اینقدر بهشون رسیدن از سهمیه‌ها و وام های مکرر با بهره های کم ....که کاملا حق خودشون میدونن به خواسته هاشون برسن واقعا متاسفم
عاملان این فاجعه بایدمجازات شوند ولومدیرکل باشه..خدابه خانواده ش صبربده
برای این جانباز بسیار متاسفم برای ایشان ناراحت شدم آیا وضع موجود برای تمام مردم خوبه فقط برای جانبازان بده توی این ۴۰سال اینقدر بهشون رسیدن ازجمله سهمیه های دانشگاه استخدام ها وامهای مکرر با بهره کم ... که دیگه غرور وتکبر برداشته اونا رو و همه چیز رو حق خودشون میدونن آیا این کار دلیلی جز تکبر و غرور میتونه داشته باشه؟!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
انسان نااگاه . کسی که خودسوزی میکنه از درماندگیشه نه غرور .
بایدخدمت آندسته ازدوستانیکه بعنوان ناشناس پیام گذاشته اندبایدعرض کنم اینجاراباتبقیه سایت هااشتباه نگیرید اینجا کسیکه هویتش راننویسد یعنی ازجامعه هدف نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل