بازدید 21183
بازار ارز در سومین روز هفته؛

قیمت دلار دوشنبه ۴ شهریور ۹۸/ بازارساز نرخ دلار را پایین آورد/ دلار به کانال ۱۰ هزار تومان نزدیک شد

بازار ارز چهارمین روز از سومین ماه تابستان را با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد. روندی که در روز‌های گذشته نیز مشاهده شده و به نظر می‌رسد با توجه با افت نرخ دلار و یورو در سامانه نیما، شاهد تداوم آن تا رسیدن به مرز قیمت ارز نیمایی باشیم.
کد خبر: ۹۲۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 26 August 2019
قیمت دلار دوشنبه ۴ شهریور ۹۸
 
تابناک اقتصادیبازار ارز چهارمین روز از سومین ماه تابستان را با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد. روندی که در روز‌های گذشته نیز مشاهده شده و به نظر می‌رسد با توجه با افت نرخ دلار و یورو در سامانه نیما، شاهد تداوم آن تا رسیدن به مرز قیمت ارز نیمایی باشیم. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۳ ارز همانند یورو و پوند کاهش و قیمت ۱۵ ارز دیگر افزایش یافت. نرخ دلار و ۸ ارز دیگر ثابت ماند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه چهارم شهریورماه ۹۸) بازار ارز، شاهد عقب نشینی نرخ ارز در صرافی‌های بانکی هستیم. این در حالی است که روز گذشته، نرخ ارز در بازار آزاد کمتر از نرخ ارز در صرافی‌های بانکی بود و به نظر می‌رسد سیاست گذار در پی کاهش بیشتر قیمت‌ها باشد. هرچند این تغییر رویکرد، بسیار حساس می‌باشد و احتمال ورود تقاضای کاذب به بازار وجود دارد. اما آنچه در این روزها، بر روند کاهشی بهای ارز اثرگذار بوده، افت چشمگیر تقاضا در بازار در کنار اخبار مثبت از مذاکرات وزیر خارجه ایران ایران با مقامات اروپایی می‌باشد. همچنین کاهش نرخ حواله درهم و چشم انداز مثبت از آغاز به کار بازار متشکل ارزی در روز‌های آتی بر روند کاهشی قیمت ارز به ویژه دلار و یورو تاثیر داشته است.

بر این اساس، تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت 11:30)، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای خرید توسط صرافی، ۱۱۲۵۰ تومان و برای فروش به متقاضی دریافت دلار آمریکا، ۱۱۳۰۰ تومان می‌باشد که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۱۵۰ تومان کاهش داشته است.

همچنین هر اسکناس یورو در بازار امروز، به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان خریداری شده و با افت ۲۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته، به قیمت ۱۲۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است.

هرچند خبر‌های رسیده از بازار آزاد تهران (ساعت ۱۱:۳۰) حکایت از نوسان قیمت دلار در محدوده ۱۱۲۷۰ تا ۱۱۳۰۰ تومان دارد که نسبت به دقایقی ابتدایی شروع بازار، کاهش نسبی داشته است.

بر اساس جدیدترین اطلاعات دریافتی از بازار آزاد ارز تهران، قیمت دلار آمریکا (ساعت ۱۳:۰۰) به محدوده ۱۱۱۰۰ تا ۱۱۱۳۰ رسیده است و به نظر می‌رسد در صورت تداوم این روند، شاهد ورود شاخص ارزی به کانال ۱۰ هزار تومان باشیم.
 
قیمت دلار دوشنبه
 

نرخ ۲۳ ارز همانند یورو و پوند کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «دوشنبه چهارم شهریورماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته  ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۱۸ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۱ هزار و ۵۶۰ ریال و هر یورو نیز با ۷۶ ریال افت نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۷۹۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۳۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۶۰ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۷۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۷۶ ریال، روپیه هند ۵۸۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۴۳۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۸۲۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۶ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۶ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۹۳ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۸۱۰ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۳۹ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۲۸ ریال، روبل روسیه ۶۳۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۱ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۳۰۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۲۴۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۵۰ هزار و ۶۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۳۳ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۳۸۵ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۹۳ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۹۷۶ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۸۸۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۷ هزار و ۱۱۶ ریال، رینگیت مالزی ۹هزار و ۹۸۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۵۰۳  ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۷۵ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۳۳۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۴۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۳۸۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۳۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
انشاالله به کانال 10 وارد شود، و حداقل یکسال در همان نرخ 10 تومان ثابت بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
دلار 3700 شده 15000 تومان حالا مردم راضي هستند كه روي ده هزار تومان بمانه . واي كه چه داستاني دارند برامون پياده ميكنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
نرخ دلار 4000 بوده شما به ده هزار راضی هستین براتون متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
به کجا رسیده کشور که به دلار 2 برابری هم قانع هستند
ناشناس
| Philippines |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
اگر قرار بر مذاکره و برداشتن تحریم شود دلار باید به نرخ ۴۰۰۰ تومان سابق برگردد ولی در غیر اینصورت باید نرخ دلار را بین ۸ تا ۱۰ هزارتومان کنترل کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
ولی من یادمه دلار تا 700 تومان هم فروخته می شد . . بیشتر ما فراموشکار شدیم ، همه از دلار 3هزار و 4 هزار حرف می زنند .
دلارکم کم به قیمت واقعی یعنی زیر 100/000 ریال نزدیک میشه.
بورس را بادستکاری بالامیکشند دلارراپایین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
دستکاری؟
بیخیال داداش
دلار داره به سمت قیمت واقعیش میره
پول از بازار ارز خارج میشه میره توی بورس
بورس قویت میشه
به همین سادگی
چرا قیمت کالاها بالا می ره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
واقعا راست گفتی این معما لاینحل باقی مانده در حالیکه قیمت دلار پایین میاد ولی قیمت اجناس بالاتر می رود خیلی عجیبه
اگه بزارن به 4 هزار تومن میرسه واگه بزارن به 1000 تومن هم میرسه و چه رونقی میگیره اقتصاد. یعنی با پول الان 10 - 12 برابر میشه خرید کرد اگه دلار بشه 1000 تومن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
دمت گرم
بی طرفانه نظر میدم.
با توجه به نرخ ها و قیمت کالاها و خدمات و با توجه به تورم اعلامی خود دولت (حالا بماند دقیقا چنده) دلار الان باید بین 14 الی 15 باشه.مگر اینکه قیمت ها هم به همین تناسب سریعا تغییر کنه که بعید میدونم...
پس چرا هیچ جنسی ارزان نمیشه قیمت کالا و اجناس ساعتی بالا میرهه .مرغ 17هزار گوشت قرمز صد تا صد و سی هزار لبنیات هر روزه داره گران میشه موز کیلویی 15 ههزار
متاسفم براتون که به دلار 10000 تومانی راضی هستید.
قیمت واقعی دلار صد هزار تومان است چونکه دیگر دلاری باقی نزاشته اند...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل