بازدید 6713

ورود ویژه دادستان به موضوع حمله سگ به زن باردار

کد خبر: ۹۲۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 26 August 2019

پس از انتشار گزارش‌هایی از حادثه ملک‌شهر اصفهان که در آن یک زن باردار و خانواده وی مورد حمله یک قلاده سگ خانگیِ عظیم‌الجثه قرار گرفتند، دادستان اصفهان به صورت ویژه به این پرونده ورود کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، علی اصفهانی اظهار کرد: سگ‌گردانی از آن جهت که تهدیدی علیه بهداشت عمومی است و از سوی دیگر می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت و جراحت ناشی از حمله به مردم شود قابل پیگرد قانونی است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در تشریح مجازات‌های لحاظ شده در قانون برای این جرائم عنوان کرد: اگر موضوع پرونده تهدید علیه بهداشت عمومی باشد منجر به تعزیر خواهد شد و اگر ایجاد مزاحمت برای مردم نیز تشخیص داده شود قاضی حکم به تعزیر خواهد داد.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار که آیا در قانون تفاوتی بین ایجاد جراحت توسط انسان یا حیوان وجود دارد، بیان کرد: مواظبت از این که حیوان خانگی مشکلی برای کسی ایجاد نکند بر عهده صاحب آن است و اگر خسارتی ایجاد شود جبران آن بر عهده صاحب سگ است، اما تشخیص مجازات کیفری و تعزیری و این که آیا رها کردن سگ با سوءنیت انجام شده یا خیر برعهده قاضی پرونده است.

اصفهانی افزود: پیش از این به شهرداری و نیروی انتظامی اعلام کرده بودیم که باید از سگ‌گردانی جلوگیری و با آن برخورد کنند و شهرداری موظف است در مکان‌های عمومی که احتمال آسیب رساندن سگ به انسان وجود دارد برای پیشگیری از وقوع جرم ممنوعیت ورود سگ را با نصب تابلوهایی اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در توصیه‌ای به افرادی که سگ را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند، تأکید کرد: از ورود سگ به مکان‌های عمومی باید جلوگیری شود، اخیراً چندین مورد حمله سگ به انسان در سطح کشور موجب آسیب به مردم شده و برای پیشگیری از وقوع جرم درخواست می‌کنم سگ را به مکان‌های عمومی نیاورند.

محسن شاهمرادی همسر این زن باردار نیز از پیگیری ویژه دادستانی اصفهان از طریق کلانتری برای صدور دستورات لازم خبر داد.

زایمان زودرس زن باردار پس از حمله سگ خانگی در اصفهان

پس از انتشار گزارش‌های خبری رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی از حادثه دیشب ملک‌شهر اصفهان که در آن یک زن باردار و خانواده وی مورد حمله یک قلاده سگ خانگیِ عظیم‌الجثه قرار گرفت و زمین خوردن این زن باردار باعث مجروحیت و بستری شدنش باردار در بیمارستان شد؛ دادستان اصفهان به صورت ویژه به این پرونده ورود کرد.

همسر فرد حادثه دیده حمله سگ از وضعیت نامناسب همسرش و زایمان زودرس کودکش خبر داد و گفت: دادستان اصفهان به دنبال پیگیری پرونده بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۰
بارها در همین تابناک نسبت به سگ گردانی و نگهداری از سگ در محیط های شهری در اصفهان و شاهین شهر تذکر داده بودم. من 10 سال پیش به شاهین شهر آمدم، و آن موقع محیط مناسبی برای زندگی بود. اما طی 3 سال اخیر، اینقدر مزاحمت های همسایه های سگ باز برای مردم زیاد شده که احساس میکنم دیگه این شهر جای زندگی انسان ها نیست و باید مهاجرت کرد. فرهنگ رانندگی هم نداریم، چه رسد به فرهنگ نگهداری از حیوانات آنهم در محیط شهری و مسکونی
متاسفانه چون این افراد پولدارند لذا هیچکاری باهاشان ندارند؟؟؟!!!حالا میبینکه صاحب سگ چهار روز دیگه با سگ گنده تر داره قدم میزند؟؟؟!!!
یکی از مزاحمت های رایج همسایه های سگ باز ، اینه که سگشون رو در ساعات استراحت و خواب مردم کنترل نمیکنند و سگ با سر و صدای زیاد باعث آزار همسایه ها میشه. به 110 زنگ میزنیم میگه شکایت خصوصی کنید، در حالیکه باید این جرم عمومی باشه و بدون شکایت خصوصی برخورد قضایی بشه، چون صدای سگ در شعاع وسیعی از محله شنیده میشه.
در دارآباد و درکه هم سگ گردانی شایع است لطفا رسیدگی کنید.
جدای از اینکه چه رژیمی در ایران ماست.
این فرهنگ سگ گردانی به تقلید از غرب بسیار مفتضحانه صورت میگیرد بعضی وقتا آدم جرات نمیکنه بره پارک و.. از بس سگ خونگی و... هستش.

نیروی انتظامی باید یه چارچوبی یه جلوگیری چیزی از این سگ گردانی انجام بده و...
بابا اين سگها ناقل بيماري هستند . جمع كنين اين بساط را
با نگهداري صحيح از سگ ها مي توان مانع از سوء استفاده افراد شد . ظاهراً اين هم يك نوع جديد كاسبي شده .
همش مال این است که مملکت ما را افراط و تفریط گرفته از یک طرف جلوی علاقه مردم به حیوان خانگی را با زور شمشیر و سرنیزه میگیرید از طرفی نمی گذارید حیوان را برای گردش ببرند که سگها نیاز دارند حتما پیاده روی کنند چون افسرده می شوند از طرفی اونهایی هم که سگ دارند چون مملکت هردنبیل و هرکی هرکیست قلاه و پوزه بند نمی بندند خوب اول مثل همه جای دنیا اول این کار جدید را که بین مردم باب شده به رسمیت بشناسید بی جهت باهاش مبارزه نکنید که بدتر می شود بعد از به رسمیت شناختنش حالا واسش قانون بگذارید که اگر پوزه بند نداشته باشه اگر قلاده نداشته باشه مجازاتش این است یا اگر کسی را گاز بگیرد مثلا باید مبلغ پنجاه تا صد میلیون تومان صاحب سگ بپردازد مثل همه جای دنیا اونوقت با این قانون سفت و سخت دیگه صاحب سگ چهار چشمی مواظب سگش است
رفتارهای ما ایرانی ها یا افراطی است یا تفریطی و اصلا حد میانه نداریم. در یک منطقه حیوان آزاری در حد اعلا و در یک منطقه آزادی حیوانات در حد عالی. منطقه جهان نمای کرج مملو از سگ های ولگرد است که شب و صبح آرامش را از مردم گرفته اند و هیچ متولی هم ندارد . تعداد سگ های این منطقه که متصل به پارک جنگلی جهان نما است تا 50 قلاده می رسد که صبحئ ها در میان پارک های منطقه رها شده اند و در طول روز هم در کنار دیوارها و زیر درختان در حال استراحت که اتفاقا باعث ترس و وحشت خانم ها و بچه ها هم هستند. لطفا اقدامی کنید
اقای دادستان دستت درد نکنه بعد از این کار لطفا دنبال اسید پاشها هم باشید..............
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی