بازدید 8276
در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح شد؛

هشدار عضو جامعه روحانیت به اصولگرایان/ چندصدایی را کنار بگذارید، وگرنه ضرر خواهیم کرد/ اصولگرایان مردد در انتخاب «جمنا» یا «شورای وحدت» به عنوان سازوکار انتخاباتی

به رغم اینکه بنا به اذعان بسیاری از اصولگرایان، کار و مأموریت «جمنا» یا همان جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب پایان یافته و قرار بوده این ساز و کار صرفا برای انتخابات ۹۶ فعال باشد، برخی اصولگرایان انگار زیر بار اعلام پایان کار جمنا و پذیرش «شورای وحدت اصولگرایی» به عنوان ساز و کار انتخاباتی مجلس یازدهم نرفته اند و قرار بر این شده تا اصولگرایان پیرامون این موضوع در جلسات آتی خود تصمیم بگیرند...
کد خبر: ۹۲۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 25 August 2019

جریان اصولگرایی در تدارک هرچه بهتر برای انتخابات مجلس یازدهم است. آنها چندی است همچون اصلاح طلبان کار خود را برای انتخابات اسفند ماه آغاز کرده اند؛ اما از قرار معلوم همچنان در انتخاب ساز و کار انتخاباتی که قرار است از طریق آن تصمیمات خود را اتخاذ کنند، مرددند. آنها دو راه پیش روی دارند؛ یا با توسل به «جمنا» و تجربه انتخاباتی قبلی اش وارد انتخابات شوند یا اینکه «شورای وحدت اصولگرایی» را به عنوان ساز و کار انتخاباتی برگزینند.

به گزارش «تابناک»، به رغم اینکه بنا به اذعان بسیاری از اصولگرایان، کار و مأموریت «جمنا» یا همان جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب پایان یافته و قرار بوده این ساز و کار صرفا برای انتخابات ۹۶ فعال باشد، برخی اصولگرایان انگار زیر بار اعلام پایان کار جمنا و پذیرش «شورای وحدت اصولگرایی» به عنوان ساز و کار انتخاباتی مجلس یازدهم نرفته اند و قرار بر این شده تا اصولگرایان پیرامون این موضوع در جلسات آتی خود تصمیم بگیرند.

اصولگرایان با تجربه ناموفقی که رقیب در مجلس و دولت از خود بر جای گذاشته است، امیدواری زیادی به پیروزی در انتخابات آتی دارند؛ از همین روی، مدت هاست مباحث انتخاباتی مجلس یازدهم را شروع کرده اند و جلسات رسمی آنها هم برای تعیین ساز و کار انتخاباتی و نحوه ورود به این عرصه چند وقتی است که آغاز شده تا از دل این جلسات تصمیمات لازم برای حضور هرچه بهتر آنها در انتخابات اسفند گرفته شود.

اصولگرایان که از پالایش چهره های تکراری و قدیمی در مجلس هفتم تجربه خوبی دارند، از قرار معلوم یکی از دستورکارهای انتخاباتی شان برای مجلس یازدهم را به کارگیری چهره های جدید و به ویژه جوانان قرار داده اند تا علاوه بر تزریق نیروهای توانمند، با استعداد و پرتلاش زمینه را برای گردش نخبگان و بهره گیری از نیرو و تفکرات جوان تر ها باز کنند؛ اما هنوز به مصادیق و چگونگی انتخاب نرسیده اند، چون اولویت اول باید تلاش برای جمع کردن همه گروه هایی اصولگرایی زیر یک چتر واحد باشد.

در همین زمینه، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» عنوان کرد: جریانات و تشکل‌های سیاسی بدنه اصولگرایی برای پیروزی در انتخابات مجلس باید وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام «احمد سالک» درباره راهکار اصولگرایان برای حضور همراه با وحدت در انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: در حال حاضر جلسات جریانات اصولگرایی برای در پیش گرفتن یک سازوکار مناسب برای انتخابات مجلس دهم مدتی است که آغاز شده است.

هشدار عضو جامعه روحانیت به اصولگرایان/ چندصدایی را کنار بگذارید و گرنه ضرر خواهیم کرد/ اصولگرایان مردد در انتخاب «جمنا» یا «شورای وحدت» به عنوان سازوکار انتخاباتی

وی افزود: در این جلسات و سلسله نشست‌ها، موضوعات و مباحث خوبی مطرح و تلاش شده و می‌شود که یک انسجام پرقدرت، وحدت کلمه و رسیدن به یک مصداق مشخص در بدنه اصولگرایی از دل این جلسات ایجاد شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: تلاش اولیه ما در مجموعه اصولگرایی این است که مسائل و مشکلاتی که در بدنه این جریان وجود دارد با گفت‌وگو، منطق و استدلال عقلانی برطرف و یک وحدت و انسجام که لازمه پیروزی در انتخابات و انجام یک حرکت است، در این جریان فراهم شود.

سالک خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی که در بدنه اصولگرایی فعالیت می‌کنند برای پیروزی در انتخابات منتظر یک انسجام عملی و عینی در بدنه اصولگرایان هستند. از این روی، بنده و بسیاری از دوستان معتقدیم که ظرفیت‌های جریان اصولگرایی باید برای انتخابات پیش ‌روی به بهترین شکل ممکن تقویت شود.

وی تأکید کرد: ما به خوبی می‌دانیم که مخاطب اصلی همه جریانات سیاسی در انتخابات و هر فعالیت سیاسی و غیر سیاسی دیگر مردم هستند. از این روی، توقع مردم از بدنه اصولگرایی حضور همراه با وحدت احزاب زیرمجموعه این جریان است که در حال حاضر ما برای تحقق این موضوع تمام همت خود را به کار گرفته ایم.

سخنگوی پیشین جامعه روحانیت مبارز گفت: ‌پاسخگویی به فضاسازی دشمنان جمهوری اسلامی در بسترهایی از جمله فضای مجازی از دیگر رویکردهای اصلی ما برای یک حضور پرقدرت در عرصه انتخابات مجلس است تا بتوانیم از این طریق نقشه‌های استکبار جهانی را با مشارکت حداکثرب مردم پای صندوق‌های رأی خنثی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس آینده باید در شأن و تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، اظهار کرد: این رویکرد عملیاتی نمی‌شود، مگر اینکه انسان‌های متعهد و باتجربه در مجلس آینده باشند؛ از این روی، اصولگرایان درصدند با شناسایی چهره‌های جوان و البته باتجربه رویکرد جدیدی را در انتخابات آینده استارت بزنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره اینکه برای مقابله با چندصدایی در مجموعه اصولگرایی چه تدبیری اتخاذ می‌شود، تصریح کرد: تلاش ما این است که به لیست و نتیجه واحد در انتخابات مجلس دهم دست پیدا کنیم. از این روی، اگر جریان و فردی درصدد ایجاد حاشیه برای اصولگرایی باشند، بهره این رویکرد و رفتار نصیب جریانات رقیب می‌شود.

سالک درباره اینکه آیا اصولگرایان در قالب جمنا در انتخابات مجلس فعالیت می‌کنند یا شورای اصولگرایی ملاک فعالیت آنها قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: ما در روزهای منتهی به انتخابات مجلس صراحتا درباره اینکه چه سازوکاری برای ورود به انتخابات مجلس دهم خواهیم داشت اعلام نظر می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل