بازدید 9246

مدیر بازداشتی اداره غله گنبدکاووس آزاد شد

دوشنبه هفته گذشته به همراه ۸ نفر از کارکنان شرکت غله فراخوانده شدیم و بنده یک شب بازداشت شدم؛ فردای آن روز نزد قاضی کشیک رفتم و با وثیقه ملکی ۲۰ میلیون تومانی کپی برابر اصل شده، آزاد شدم.
کد خبر: ۹۱۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ 25 August 2019
رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس که به اتهام آلودگی گندم دولتی به فضولات حیوانی یک شب بازداشت شده بود، گفت: ۷۰۰ تن گندم خرید تضمینی شده در یکی از سیلو‌های این شرکت در حال بررسی آلودگی به فضولات حیوانات و خاک است.

سیروس آبادی، رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در گفتگو با تسنیم در ارتباط با بازداشت خود و همکارانش و ورود خاک و فضولات حیوانات به گندم در این شرکت اظهار کرد: اکنون آزاد هستیم و در کنار نماینده دادستانی در حال بررسی گندم‌های مشکوک به آلودگی هستیم.

وی افزود: دوشنبه هفته گذشته به همراه ۸ نفر از کارکنان شرکت غله فراخوانده شدیم و بنده یک شب بازداشت شدم؛ فردای آن روز نزد قاضی کشیک رفتم و با وثیقه ملکی ۲۰ میلیون تومانی کپی برابر اصل شده، آزاد شدم.

سیروس آبادی گفت: اسامی ۴ نفر از پرسنل پیمانکار اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در این ارتباط اعلام شد که این افراد زمانی که بنده در اداره نبودم با تبانی با یکدیگر کامیون‌های گندم آلوده به خاک و فضولات حیوانی را به شرکت وارد می‌کردند.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با بیان اینکه ۱۴ کامیون آلوده به خاک و فضولات حیوانات به محصول شرکت غله وارد شده است ادامه داد: این گندم‌های آلوده به میزان ۷۰۰ تن در یکی از کندو‌های سیلوی گندم ریخته شده است.

وی در پاسخ به اینکه سرنوشت گندم‌های آلوده چه شد؟ گفت: گندم‌های تمام کندو‌ها در حال تخلیه است و کنترل می‌شود و با گرفتن افت در کندوی دیگر ذخیره می‌شود.

سیروس آبادی با بیان اینکه گندم‌های این شرکت در سه مجموعه نگهداری می‌شود گفت: سیلوی بتنی دست نخورده است و آلودگی ندارد انبار مکانیزه نیز مورد بررسی قرار گرفت که موردی نداشت، اما سیلوی بتنی ۱۲ کندو دارد که یکی از آن‌ها آلودگی داشت که حجم آن ۷۰۰ تن است و اکنون نیز در حال بررسی است.

وی در پاسخ به اینکه این ۷۰۰ تن گندم دور ریز می‌شود گفت: خیر؛ این گندم‌ها خاک دارند و بوجاری می‌شوند!

این مقام مسئول در واکنش به آلودگی این گندم‌ها به فضولات حیوانات گفت: گندمی که به فضولات حیوانات آلوده بود مربوط به یکی از کامیون‌ها است که تخلیه نشده و قبل از تخلیه جلوی آن گرفته شد و در بار بقیه کامیون‌ها هنوز آلودگی مشاهده نشده است.

سیروس آبادی در پاسخ به اینکه ماجرای آلوده بودن گندم ۱۴ کامیون چیست گفت: جلوی تخلیه یک کامیون آلوده گرفته شد و درباره آلوده بودن ۱۴ کامیون نیز افراد بازداشت شده اعتراف کردند، اما هنوز آلودگی در میان گندم‌های تخلیه شده مشاهده نشده است و کندوی ۱۱ (سیلوی فلزی) که ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن گندم دارد در حال بررسی است.

وی در ارتباط با رابطه کاری پیمانکارانی که با شرکت غله و بازرگانی گنبدکاووس همکاری دارند و بازداشت شده اند گفت: پیمانکار استانی داریم که کارگران فنی و نمونه بردار را تامین می‌کند.

سیروس آبادی در پاسخ به اینکه پیمانکار از طریق این تخلف، کسب سود داشته است اظهار داشت: خود پیمانکار خیر، اما کارگران وی این تخلف را انجام می‌دادند و گندمی که توسط دلال برای فروش گندم آورده می‌شد را سخت گیری نمی‌کردند و نمونه گندم آورده شده را با کیفیت نشان میدادند.

وی در پاسخ به اینکه اتهام خودش در این پرونده چیست گفت: فعلا اتهامی ندارم و به من گفته شده است سهل انگاری انجام داده ام.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس گفت: این کارگران متخلف و دلال مربوطه اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

سیروس آبادی گفت: به دلیل اینکه شرکت غله در لیست خصوصی سازی قرار دارد چند سال است که استخدام ندارد و کلیه کار‌های تخصصی این شرکت، توسط پرسنل پیمانکار انجام می‌شود و این کارگران به صورت روز مزد فعالیت می‌کنند و بعد از یک یا دو ماه فعالیت عوض می‌شوند و اعتبار کافی ندارند.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با بیان اینکه ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان وجود دارد که باید آن‌ها را همزمان کنترل کنم اظهار داشت: متخلفان تخلفات خود را زمانی انجام می‌دادند که بنده اداره نبودم و اقدام به بازدید از سایر مراکز خرید می‌کردم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۲
جناب آقای خدا پشت و پناهت باشد از هیچ کس انتظار حمایت نداشته باش.
با سلام یادمه در دانشکاه تهران یک استاد خقوق داشتیم و میگفت در امریکا کسانییکه در امور غذایی تقلب کنتد جرمشان از یک قتل بیشتر است چون تخلف در مواد غذایی یا یک جامعه طرفه ولی اگر قتلی انجام بشه با یک طرف و فوقش با یک خانواده طرف میشه ایا میشه ور قوانین نا نیز این طور عمل شود؟
چگونه اولش فضولات حيواني مخلوط شده ولي الان فقط 14 کاميون فضولات قاطي شده مشخص است همه پرونده هاي فساد و اختلاس با رانت و روابط به قهقرا مي روند چون همه شان منصوبين خوديها و وابستگان به قدرتند که بايستي توسط ملت به مجازات برسند.
بله دیگه ، بازداشت نمیشدن سنگین تر بودین، فردا« پر»
گفتم که این بگیر و ببند ها فقط شوآف انتخاباتیه...
باز زیر دستها بد بخت شدند. دزد اصلی گریخت...
روزنامه نگار برای تهیه خبر رفته وثیقه 2 میلیارد تومان، مدیری که گندم مصرفی مردم را با فضولات حیوانی مخلوط کرده وثیقه 20 میلیون! زنده باد قاضی و قوه قضاییه!
ملتو مسخره کردین
خوب قضیه را دارید لوث می کنید. صلاح بر این بوده که از رییس غله رفع اتهام شود. موضوع به یک سیلو تقلیل داده شود که آن هم آلودگی در آن مشاهده نشده. فضولات حیوانی هم مربوط به یک کامیون بوده که تخلیه نشده. پیمانکار هم مقصر نیست. چند نفر کارگر مقصر بوده اندت که تازه مخلوط آنها هم آلودگی نداشته است. گل و بلبل، فقط مانده است به رییس غله و دست اندرکاران مدال بدهید. همانند مدالی که به فرمانده ناو آمریکایی داده شد.
وثیقه بیست میلیونی؟!!!!!!؟ پول چار تا لاستیک ماشین، اینا مدفوع سگ توی گندم پیدا کردند، بیست میلیون. باید از همون گندما بدن به خودشو خانوادش
آره بابا بنده خدا روحشم خبر نداشته. اون 20 ملیون کپی برابر اصلم نباید ازش میگرفتن!
سلام،متآسفانه بدلیل وجود پیمانکار درنهاد دولتی بخصوص شرکت غله که متولی خرید گندم استراتژیک بوده درچندسال اخیر بعلت وبنام خصوصی سازی نظارتش کاهش یافته وحق وحقوق کارگر راپیمانکارپایمال نموده که مجبور دست به چنین کاری میزنند چون پشتوانه شغلی که هیچی حقوق کافی هم ندارن انشالله که مسئولین مربوطه بتوانندباحذف پیمانکار کارگر هم شرمنده زن وبچه اش نشود. سپاس
آره دیگه ! مدیر و کارمند دولتی هیچ وقت هیچیش نمیشه ، همچین میگه در کنار دادستان در حال بررسی هستیم که آدم میگه ای بابا باید به این بنده خدا افتخار هم کرد. واقعا به نظر شما جا نداره بلافاصله ایشون رو نه از این پست بلکه هر پست دیگه ای هم بندازن بیرون ! چیزی که تو فیلم یکی از مسئولین بهش می گفت درسته "تو که عرضه نظارت نداری ، بی خود کردی مسئولیت گرفتی"
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار