بازدید 9493
پیمانه اقتصادی؛

ترامپ: ما یک دلار خیلی گران و یک فدرال‌رزرو خیلی ضعیف داریم/ افت دلار به میانه کانال ۱۱ هزار تومان/ شاخص بورس به محدوده ۲۷۰ هزار واحد نزدیک شد/ اتحادیه: قیمت گوشت گوسفندی ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تدوام بلندپروازی شاخص کل بورس، نوبخت: بودجه ۹۹ با بودجه سال‌های قبل متفاوت است، خودروسازان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند، انگلیس به دنبال جایگزینی ارز‌های دیجیتال با ذخایر دلاری، مرغ به ۱۴ هزار تومان رسید، متغیر‌های افت دلار کدامند؟ و فراخوان فولکس به‌ دلیل نقص گیربکس را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 25 August 2019

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تدوام بلندپروازی شاخص کل بورس، نوبخت: بودجه ۹۹ با بودجه سال‌های قبل متفاوت است، خودروسازان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند، انگلیس به دنبال جایگزینی ارز‌های دیجیتال با ذخایر دلاری، مرغ به ۱۴ هزار تومان رسید، متغیر‌های افت دلار کدامند؟ و فراخوان فولکس به‌ دلیل نقص گیربکس را در بر دارد.

ترامپ: ما یک دلار خیلی گران و یک فدرال‌رزرو خیلی ضعیف داریم

رویترز: پیش از ظهر شنبه به وقت تهران، پس از این که جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو، ریسک‌های تهدیدکننده اقتصاد آمریکا را به جنگ تجاری با چین مرتبط دانست، ترامپ به شدت عصبانی شد و گفت: گویی فردی که او با دست خود برای ریاست بانک مرکزی آمریکا انتخاب کرده ام، دشمنی بزرگ‌تر از شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، برای آمریکاست. ترامپ گفت: مثل همیشه فدرال‌رزرو هیچ کاری انجام نداده و خیلی جالب است که آنها می‌توانند بدون اینکه بدانند یا بپرسند من در حال انجام چه کاری هستم، هر سخنی که می‌خواهند بر زبان بیاورند. ترامپ در توییتر خود نوشت: ما یک دلار خیلی گران و یک فدرال‌رزرو خیلی ضعیف داریم. من در  مورد هر دوی اینها هوشمندانه عمل خواهم کرد و آمریکا عالی خواهد شد. ترامپ ادامه داد: تنها سؤال من این است که چه کسی بزرگترین دشمن ماست؟ جرومی پاول یا شی جین‌پینگ؟ جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو در سخنرانی روز جمعه خود در اجلاس جکسون هول، گفته بود که اقتصاد آمریکا با ریسک‌های بزرگی از سوی جنگ تجاری کاخ سفید با چین، تهدید می‌شود.

تدوام بلند پروازی شاخص کل بورس

روز شنبه، جهش 3859 واحدی شاخص کل بورس تهران و قرار گرفتن در ارتفاع 269 هزار و 986 واحدی بار دیگر ثابت کرد که این شاخص به شدت متأثر از اخبار سیاسی است. به نقل از نبض بورس، بازتاب سخنان وزیر امور خارجه در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به میز مذاکره چنان سهامداران را به وجد آورد و شور و شوقی در بورس تهران برانگیخت که شاخص را تا یک قدمی ارتفاع و رکورد 270 هزار واحدی پیش برد؛ رکوردی که البته آن گونه که پیش بینی می شود در روزهای آینده شاخص آن را نیز پشت سر خواهد گذاشت. شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 1042 واحدی امروز رقم 72 هزار و 937 واحدی را به نمایش گذاشت، و شاخص کل هم وزن با رشد 1765 واحدی تا ارتفاع 73 هزار و 890 واحدی پیش رفت، همچنین شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد 1183 واحدی رقم 49 هزار و 523 واحدی را نشان داد و شاخص آزاد شناور با جهش 4116 واحدی به ارتفاع 307 هزار و 880 واحدی صعود کرد، شاخص بازار اول نیز با رشد 2637 واحدی در کانال 196 هزار و 5 واحدی و شاخص بازار دوم نیز با پرش 8589 واحدی تا ارتفاع 549 هزار و 995 واحدی پیش رفت.

نوبخت: بودجه ۹۹ با بودجه سال‌های قبل متفاوت است

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان چهارمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه ۹۹ کل کشور که با حضور معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: در روند اصلاح ساختار بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، اصل شفافیت و مشخص بودن تمام روندها و اطلاعات ارایه شده را رعایت می‌کنیم. وی افزود: بی‌تردید هیچ چیز از پیش تعیین شده نخواهیم داشت و در تمام جلساتی که در سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌کنیم، کار جمعی و تیمی و نیز اتکای به خرد جمعی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم. نوبخت تصریح کرد: از نظر ماهوی و ماهیتی، بودجه سال ۱۳۹۹ با بودجه سال‌های قبل متفاوت خواهد بود و آن لحاظ کردن اصلاحات ساختاری در بودجه است.

خودروسازان بیش از 100هزار میلیارد تومان بدهی دارند

به گفته بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی: بدهی خودروسازان به بانک‌ها، قطعه سازان، تعهدات حاصل از پیش فروش خودرو و زیان انباشته آنها حدود 100 هزار میلیارد تومان است که این امر گویای این حقیقت است که صنعت خودروسازی کشور، خودمختار تصمیم کرده و عمل می کرد. /خانه ملت

فراخوان فولکس‌ به‌دلیل نقص گیربکس

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرد بنا دارد تا ۶۷۹ هزار دستگاه از محصولاتش را که از سال ۲۰۱۱ به بعد تولید شده‌ و در ایالات‌متحده تردد دارند را فراخوان دهد. این خودروساز آلمانی نقص فنی احتمالی را مربوط به گیربکس خودروهای مشمول می‌داند. وجود نقص فنی مزبور می‌تواند موجب آن شود که پس از قرار گرفتن دنده در حالت پارک نیز، خودرو به حرکت درآید. یک سخنگوی فولکس‌واگن در همین‌باره تأکید کرد، تاکنون هیچ گزارشی از تلفات و جراحات رانندگی به‌دلیل این مشکل ارائه نشده است. این فراخوان مدل‌های جتا، بیتل، بیتل کانورتیبل،گلف، گلف اسپورت‌واگن و جی‌تی‌آی را که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ به تولید رسیده‌اند، شامل می‌شود. مالکان می‌توانند خودروی خود را به نزدیک‌ترین نمایندگی فولکس‌واگن منتقل کنند تا نقص فنی آن رایگان برطرف شود. این خودروساز آلمانی پیشتر نیز در رابطه با محصولاتش در آمریکا مشکلات جدی را پشت‌ سر گذاشته است که از جمله می‌توان به تقلب فولکس برای دور زدن آزمون‌های سنجش آلایندگی خودروها «دیزل گیت» اشاره کرد.
 
انگلیس به‌ دنبال جایگزینی ارزهای دیجیتال با ذخایر دلاری
 
رئیس بانک مرکزی انگلیس پیشنهاد کرد که دلار را به عنوان ذخیره ارزی کنار بگذارند و یک ارز الکترونیکی جدید را به عنوان جایگزین آن پیدا کنند. رئیس بانک مرگزی انگلیس اظهار کرد: وابستگی جهان به پول آمریکا با ریسک بیش از حد همراه است. بنابراین باید یک ارز الکترونیکی را انتخاب کرد که بتواند سیستم را متعادل کند. وی افزود: "در دنیای چند قطبی، ارز چند قطبی لازم است." به گفته این مقام دولت انگلستان، پول جدید باید براساس سبد کالای جهانی باشد. وی همچنین گفت: "جنگ های تجاری موجب تضعیف اعتماد به نفس بازار کسب و کار در سراسر جهان است. ضمن اینکه اختلال در زنجیره های تامین در بخش خودرو و فناوری حتی در کشورهایی که ارتباط مستقیمی با این حوزه ها  ندارند، تأثیر منفی می گذارد."
 
مرغ به ۱۴ هزار تومان رسید
 
عظیم حجت عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۶۰۰ تا ۹ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است. وی با اشاره به اینکه قیمت کنونی مرغ زنده نسبت به اواخر هفته گذشته ۳۰۰ تومان و مرغ گرم ۵۰۰ تومان کاهش یافته است، افزود: با توجه به کاهش تنش‌های گرمایی و وزن گیری بهتر لاشه و افزایش تولید نسبت به دو هفته اخیر، قیمت مرغ در بازار سیر نزولی داشته است. حجت قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه میزان جوجه ریزی صورت گرفته در واحد‌های مرغداری جوابگوی نیاز بازار است، از این روی  پیش بینی می‌شود که تا پایان شهریور قیمت مرغ زنده در دامنه ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان در نوسان باشد. این مقام مسئول درباره تاثیر بازار محرم بر قیمت مرغ افزود: با آغاز محرم، تقاضای هیأت‌های مذهبی و تکایا برای خرید مرغ افزایش می‌یابد که با وجود تعطیلی مراسم عروسی و مهمانی ها، قیمت مرغ نوسان چندانی ندارد. /باشگاه خبرنگاران جوان
 
اتحادیه: سکه امامی ۴ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان
 
روز شنبه، به نقل از اتحادیه طلا و سکه تهران؛ هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش قیمت، ۴ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر سکه یک گرمی، ۹۲۰ هزار تومان معامله و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۶ هزار و ۹۰۰  تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم یک میلیون و ۸۰۶ هزار تومان رسید.
 
افت دلار به میانه کانال ۱۱ هزار تومان
 
در حالی که روز گذشته بهای ارز در صرافی های بانکی تغییری نداشت، قیمت دلار در بازار آزاد با کاهش همراه شد. بر این اساس، روز شنبه در صرافی های بانکی کشور، هر اسکناس دلار آمریکا، به قیمت ۱۱۵۰۰ تومان خریداری شد و بدون تغییر نسبت به پایان هفته گذشته، به قیمت ۱۱۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا، فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو، به قیمت ۱۲۹۵۰ تومان خریداری و به نرخ ۱۳۰۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد؛ اما روز شنبه، در بازار آزاد، قیمت دلار با کاهش نسبت به پایان هفته قبل، به رقم 11550 تومان رسید. شکستن سدهای مقاومتی دلار طی دو روز کاری اخیر را می‌توان به خروج پیوسته ولی آرام متقاضیان غیرتجاری از این بازار و حرکت به سمت بازار سهام تلقی کرد. به‌ نظر می‌رسد سیگنال‌های خروج از بازار با عرضه‌های مستمر و پلکانی بازارساز و عقب‌نشینی توامان نرخ‌های سامانه نیما همراه شده و جذابیت در بازار رقیبی چون سهام این فضا را تشدید کرده است.
 
متغیرهای افت دلار کدامند؟
 
دنیای اقتصاد نوشت: به گفته فعالان بازار، مهم‌ترین عاملی که در ماه‌های اخیر زمینه‌ساز نزول قیمت‌ها در بازار شده است، نبود تقاضا در بازار به شکل اسکناس یا حواله است. برای این کاهش تقاضا متغیرهای متفاوتی ذکر شده است؛ عده‌ای باور دارند کاهش نوسانات دلار در مردادماه به کمترین سطح از اسفند ۹۶، مهم‌ترین عاملی بوده است که سفته‌بازان و نوسان‌گیران را از بازار عقب رانده است. در مقابل عده دیگری اعتقاد دارند، روند کاهشی غیرمنتظره ماه‌های اخیر موجب ضرر بسیاری از معامله‌گران ارزی شده است و این عامل موجب شده که آنها توان مداخله زیاد در بازار را نداشته باشند و هم‌زمان با احتیاط بیشتری در معاملات مشارکت کنند. با این حال، عده‌ای کاهش بهای دلار در روز اول هفته را به خبری مرتبط دانستند که مربوط به مذاکرات ایران و فرانسه بود. به گفته فعالان، معامله‌گران در شرایطی که تقاضای خاصی در بازار وجود ندارد، به اخبار مثبت واکنش بیشتری نشان می‌دهند. در این میان، عده‌ای نیز افت نرخ حواله درهم را در افت قیمت دلار در بازار داخلی موثر می‌دانستند. دیروز نرخ حواله درهم تا محدوده ۳ هزار و ۱۷۰ تومانی افت کرد. نرخ حواله درهم و دلار با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و به‌طور سنتی کاهش یکی به افت دیگری منجر می‌شود.
 
رئیس مرکز آمار: اگر تورم کم باشد یا زیاد، نفعی به حال ما ندارد
 
به گفته رئیس مرکز آمار، تورم سالانه کشور ۴۲.۲ درصد است و تورم ماهانه از ۲.۸ در تیر به ۰.۶ درصد در مرداد کاهش داشته است که این اعداد نشان می‌دهد سیر تغییر تورم ماهانه کاهشی است. جواد حسین زاده در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: تورم نقطه به نقطه سالانه یعنی مرداد سال ۹۸ نسبت به ۹۷ نیز ۴۱.۶ درصد است که اندکی کاهش نشان می‌دهد. رئیس مرکز آمار بحث باورپذیری آمار را با قدرت خرید خانوار‌ها مرتبط دانست و تصریح کرد: فشار اقتصادی فقط ناشی از تورم نیست بلکه مربوط به بحث قدرت خرید هم هست که نسبت به طبقه درآمدی خانوار‌ها هم فرق دارد.  وی گفت: قصد داریم تمام ریزداده‌های مربوط به قیمت هر کالا یا خدمت را روی سایت مرکز آمار بگذاریم تا آمار استنتاجی شفاف در اختیار همه باشد. حسین زاده با اشاره به این که ۹۸ درصد مراکز آمار کشور‌های جهان زیر نظر دولت‌ها هستند افزود: اصول دهگانه‌ای برای جمع آوری و استخراج و محاسبه آمار‌های رسمی داریم که باید رعایت شود و ما هم رعایت می‌کنیم که یکی از مهمترین آن‌ها اصل بی طرفی است، اگر تورم کم باشد یا زیاد، نفعی به حال ما ندارد و فعالیت مرکز آمار از این بابت ابهامی ندارد.
 
اتحادیه: قیمت گوشت گوسفندی ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه گذر از عید قربان، تأثیر چندانی روی بازار نگذاشته افزود: افزایش ذبح دام در عید قربان بازار را دچار نوسان نکرده و نهایتا تأثیر بین هزار تا دو هزار تومانی روی قیمت هر کیلو گوشت داشته که امری طبیعی است. وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت تحویل گوشت به مغازه دار بین ۹۵ تا ۹۷ هزار تومان است که با احتساب سود مغازه دار، قیمت عرضه آن به مصرف کننده به ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان می‌رسد و قیمت‌ها از این رقم نباید فراتر رود. ملکی افزود: در حال حاضر دام به اندازه کافی در کشور موجود است و واردات نیز برای ایجاد تعادل در بازار و رفع کمبود‌ها همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: در شرایط فعلی با توجه به در پیش بودن ماه محرم و افزایش تقاضا برای دام، انتظار کاهش قیمت گوشت منطقی نیست، ولی با توجه به میزان دام موجود در کشور انتظار افزایش قیمت هم نمی‌رود. /خبرگزاری صدا و سیما 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
بازم بگید بانک مرکزی دلار را ارزان کرد. عزیزم دلار خودش جهانی ارزان شد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
برو مطالعه بیشتر کن
... بجای حذف چهار صفر از اسکناس ها بعبارت دیگر کامل کردن فرایند کم کردن از ارزش ریال ایران، اسکناسهای بدون پشتوانه را جمعاوری و معدوم نمایید.

اسکناس بدون پشتوانه حکم چک بی محل را دارد با این تفاوت که اعتبار کاذب خود را جابرانه و موذیانه با برداشت از جیب، حساب و حتی حقوق آتی کارگران و کارمندان که هنوز آن را نگرفته اند، سرقت می کند.
ما گوشت گوسفندی رو پنج شنبه 1398/05/31 خریدیم کیلویی 120،000 تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
دروغ میگی برو ۲۰۳۰ به شما کیلویی ۶۵۰۰۰ تومان میدهند
احسان رضاییان
| Netherlands |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
وقتی جنس گرون رو میخری همین میشه دیگه. کسی از گوشت نخوردن نمرده تاحالا
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
اقای رضاییان مردم بچه ها و نوزادهاشون را نمی توانند با باد هوا بزرگ کنند.
مردم کارشان شده نخوردن تا بچه هاشون بتوانند بخورند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
به جان خودم پارسال تا حالا گوشت نگرفتم چون پول نداشتم
هزينه گمركى توسط مصرف كننده كالا پرداخت ميشود نه توليد كننده وقتى اقاى ترامپ هزينه كالاى چينى را بالاميبرد مصرف كننه امريكايى علاوه برمالياتى كه پرداخت ميكند بايدهزينه اضافى گمركى را نيز به پردازد ونمى تواند توليدات امريكا واروپا را اگر داشته باشند جايگزين نمايند ويا درامد خودرا اضافه نمايند ولى براى مردم چين ضرورت ندارد كالاى گران شده خارجى را بخرند درنتيجه كيفيت زندگى كارگر چنينى نسبت به كارگر امريكايى بهبودى بهترى پيدا ميكند وسرعت پيش افتادن چين نسبت به امريكا زباد تر ميشود واين سياست براى مردم مريكا قابل قبول نخواهد بود
خودرو سازها شدند یک بار سنگین روی دوش مردم ، بخاطر تصمیمات دولت و مجلس
ماه محرم و افزایش تقاضا برای دام...!! خب به قول بالاییش مراسمات عروسی هم تعطیل شده تو این ماه.... خلاصه اینکه هز کسی از ظن خود شده یار ما!!!
علت کاهش قیمت دلار کاهش خرید کالاهای وارداتی توسط مردم است که قدرت خرید خود را از دست داده اند و ممنوعیت ورود برخی کالاها و در کنار این وضعیت صدور مواد غذایی که باعث ورود دلار میشود و همچنین فشار روی صادر کنندگانی که در سالهای گذشته صادرات داشتند و تاکنون حاضر به برگرداندن ارز حاصل از صادرات نبودند
گوشت گران شده برنج گران شده حیوبات گران شده
شبکه خبر دیشب درباره تورم گفتگو گذاشته بود و کارشناشان‌میفرمودند طی ماههای بعد کاهش تورم خودش را نشان خواهد داد!!!!!!!
برادر من چایی ۲ برابر شده دیگه تا چند وقت گران نمیشود و بعد مجددا گران می کنند منتهی اقایون گران نشدن ان برای چند ماه را به حساب کاهش تورم گذاشته اند خوب مردم توان خرید دیگر ندارند و این کاهش تورم معنا نمی دهد و ناتوانی در خرید باید گفت.
مثل این است شما یک ساختمان را در ۱۰ روز تخریب کنی و از روز یازدهم بگویی سرعت تخریب بسیار بسیار کم شده !!!! شما از روز یازدهم فعالیت تخریبت کلا تمام شده و امار تخریب روز ۱۱ به بعد معنا دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این کاری که بانک مرکزی انجام داده در توقف ثبت سفارش یک صفی از تقاضا را ایجاد خواهد کرد که هر زمانی ثبت سفارش ازاد شود نتایج وحشتناک ان را ملاحظه خواهید کرد.
با این کار بانک مرکزی یعنی توقف ثبت سفارش الان دلار باید قیمتش باشد ۱۰۰ تک تومانی چون فریز کردند گردش ان را و این عقلانی نیست و در ضمن مطمئن باشید خروج ارز بیشتری را رقم خواهد زد این گونه قیمت ان را کاهش دادن.
دکتر نیلی درست گفته که امریکا از خداش است ایران ارز خود را ارزان از دست دهد چون میداند تهیه مجدد ان بسیار سخت است برای ایران.
هر چه تحریم ها سخت تر میشود قیمتها پایین تر می شود ؟؟؟!!!!!
بازی با المانهای اقتصاد نتایج وحشتناکی به دنبال خواهد داشت.
زمین و مسکن که ۳ برابر شده ایا توان خرید مردم هم ۳ برابر شده که مدام امار کاهش ۱۸‌درصدی دلار را میدهند؟؟؟؟
مردم در مایحتاج عادی زندگی شان حقوقهای کم شان جواب هزینه ها را نمی دهد و امار کاهش ارز چه اثری دارد؟؟؟؟
یک فرد پولدار ۵ تا پورشه داشته باشد و نرخ جهانی اش یک قیمتی است ولی او بیاید یک چهارم ارزش واقعی بفروشد ایا دلیل بران میشود ارزش پورشه ۲۵ درصد ارزش فعلی است؟؟؟؟؟
چرا اقتصاد دانها چیزی نمی گویند؟؟؟؟؟؟؟؟
در روز برکناری مدیر عامل ایرانخودرو هم سهام ایرانخودرو صعودی بوده!!!!! میشود؟؟؟؟؟
آمبولانسها رو دم در بورس آماده کنید .از من گفتن!!!!!!!
“”. رئیس مرکز آمار بحث باورپذیری آمار را با قدرت خرید خانوار‌ها مرتبط دانست و تصریح کرد: فشار اقتصادی فقط ناشی از تورم نیست بلکه مربوط به بحث قدرت خرید هم هست که نسبت به طبقه درآمدی خانوار‌ها هم فرق دارد.“”
قدرت خرید زیر فشار تورم از بین رفته شما باید سطح دستمزد ها رو بر اساس نرخ تورم واقعی کنی
هورا .........................افرین .بارک الله .......................
گوشت با قیمت 103 یا 104 هزار تومانی رو بهتره خود مسولان بخورند تا بتونن گوشت رو به قیمت واقعی کمتر از 30 هزار تومان برسونن!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار