بازدید 42281

ویلایی استثنایی در کلاردشت که می‌تواند ثبت جهانی شود!

ویلایی که برای رسیدن رسیدن به آن کافی است پنج بار آسانبر سوار و پیاده شده و روی پل‌های افقی دایر شده میان این آسانبر‌ها قدم بزنید. آن هم در حالی که زیر پایتان جنگلی بی نظیر را تماشا می‌کنید که قدمتی فراتر از تصوراتتان دارد و اخیرا به ثبت جهانی هم رسیده است!
کد خبر: ۹۱۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 25 August 2019
تابناک اجتماعی -
در این گزارش قصد داریم شما را با ویلایی استثنایی در شمال کشورمان آشنا کنیم که قابلیت ثبت جهانی دارد!

به گزارش «تابناک»، برای شروع لازم است تصوراتتان درباره مسائلی مانند اراضی ملی، جنگل، ساخت و ساز غیرمجاز و بسیاری از مسائل دیگر را کنار گذاشته و بعد از آشنایی با این سازه استثنایی، درباره اظهارنظر برخی مسئولان در خصوص آن تأمل کنید.

با این مقدمه، بهتر است برای شروع به این موضوع اشاره کنیم که در سایه پیشرفت‌های فراوان بشریت در دهه‌های اخیر، ساخت و ساز بر فراز کوه‌های بلند و در میان انبوه درختان، هرچند هزینه بر، اما کار بسیار ساده‌ای است.

این چیزی است که احتمالا سازندگان ویلایی خاص در کلاردشت به راحتی بر آن مهر صحه می‌گذارند، چون در کارنامه شان ساخت ویلایی استثنایی بر بلندای کوه و در میان جنگل اختصاصی را به ثبت رسانده اند؛ سازه‌ای که ظاهرا هیچ گزندی متوجه آن نیست.

ویلایی که برای رسیدن رسیدن به آن کافی است پنج بار آسانبر (بخوانید آسانسور!) سوار و پیاده شده و روی پل‌های افقی دایر شده میان این آسانبر‌ها قدم بزنید. آن هم در حالی که زیر پایتان جنگلی بی نظیر را تماشا می‌کنید که قدمتی فراتر از تصوراتتان دارد و اخیرا به ثبت جهانی هم رسیده!
 
 
ویلایی استثنایی در کلاردشت که می‌تواند ثبت جهانی شود!
 

اصلا بیایید از این توصیف‌ها دست کشیده و به مدد عکس، نگاهی به راه ورودی این ویلا بیندازیم. مسیری که دایر شدنش مدیون تکنولوژی و البته نگاه ویژه مسئولان به ماجراست؛ مسئولانی که نتوانسته اند مانع از وقوع این اتفاق شگرف شوند و حالا قصد دارند، با فکری بکر، به زعم خودشان آب رفته را به جوی برگردانند.

ماجرا به روایت «ایسنا» از این قرار است که ظاهرا نیمه راه احداث این ویلا، بحث بر سر قانونی بودن یا نبودن احداث آن آغاز می‌شود و اداره منابع طبیعی، بی آنکه جلوی کار را بگیرد، با علم به وقوع تخلف در این محدوده جنگلی، شکایت را در دستور کار قرار می‌دهد.

رویکردی عجیب که جواد فلاح، رئیس اداره منابع طبیعی کلاردشت چرایی اتخاذش را این گونه تشریح می‌کند: کل زمین ۱۱ هزار و ۶۲۲ متر است و مالکیت شخصی دارد که صاحب ویلا برای ۹۱۵۵ متر از آن سند قانونی دارد و جزو مستثنیات محسوب می‌شود. متأسفانه صاحب ویلا توانسته برای این قسمت از اراضی ملی از اداره ثبت سند شخصی بگیرد.

وی با نشان دادن سند زمین یاد شده، در خصوص چرایی متوقف نکردن پروژه به رغم تخلف، می‌گوید: در ساخت این ویلا دو تخلف مهم رخ داده است. اول اینکه ۲۶۴۷ متر از این زمین متعلق به منابع طبیعی است و دوم ساخت آسانسور و راه پله از کنار جاده تا بالای کوه به طول ۹۲۲ متر که در زمین‌های منابع طبیعی انجام شده است، اما هنگام ساخت راه این ویلا نتوانستیم جلوی آن را بگیریم، چون باید نخست در دادگاه ثابت می‌شد که این بخش از زمین، اراضی ملی و متعلق به منابع طبیعی است.

 
ویلایی استثنایی در کلاردشت که می‌تواند ثبت جهانی شود!

 

بشنوید از ادامه ماجرا که به صدور رأی بدوی در دادگاه به نفع منابع طبیعی منجر شده، اما این رویداد زمانی رخ داده که ویلا و راه دسترسی عجیبش پایان یافته بود. البته منابع طبیعی ۲۶۴۷ متری که ویلاساز بیش از سند به تصرف درآورده بود را پس گرفته و بابت زمین‌های تصرف شده که صرف ساخت پنج آسانبر و مسیر دسترسی به ویلا شده هم، تدبیر اندیشیده است.

اما چه تدبیری؟ بهتر است این تدبیر را از زبان رئیس اداره منابع طبیعی کلاردشت بخوانید: «چنانچه رأی دادگاه تجدیدنظر نیز به نفع منابع طبیعی باشد، می‌توانیم به جای تخریب آسانسور و پس گرفتن زمین راه این ویلا، طی توافقی با صاحب آن بخشی از اراضی بالاتر از این ویلا را به جای قسمت پایین گرفته و به نام منابع طبیعی کنیم»!

داستانی عجیب و غریب که نه مربوط به گذشته است و نه در محدوده کشور دیگری رخ داده، که هنوز در حال تکوین است و محدوده وقوع آن نیز جایی نیست جز جنگل‌های هیرکانی شمال کشورمان که اخیرا ثبت جهانی شده و میراث بشریت لقب گرفته است. میراثی که بعید نیست در آینده، ویلا‌هایی استثنایی‌تر نیز در آن احداث شود و حتی صف مقامات گینس را برای ثبت این عجایب به دنبال داشته باشد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۸
کلا در کشور ما چیزی به نام منابع طبیعی و یا اراضی ملی وجود ندارد ! جنگل شخصی و اختصاصی دیگر چه صیغه ای است!؟! کافی است پول و قدرت داشته باشی تا صاحب همه چیز شوی
پاسخ ها
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
علی الحساب رییس اداره منابع طبیعی رو بگیرید نه بخاطر نعوذ بالله رشوه ،همینجوری فقط
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
قانون مانون برای مردم عادی هست
و برای صاحبان قدرت و ثروت قابل تفسیرو تغییر است
بگذریم
فساد و رشوه و یه چیز عادی هست همه می دونن و کسی کاری بهش نداره
تابی جون تو هم زیاد مردم سر کار نذار
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
این ملک شخصی نیست هرکی تونست به هر روشی استفاده کنه.
مردم خودشون باید اموالشونو از مال مردم خورها پس بگیرن تا فکر خلاف هم بسر کسی نزنه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
صبر کنید عزیزجان صبر کنید، امیدوار باشید امیدوار، مطمئن باشید در چهل سال آینده همه چیز بهتر خواهد شد.
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
اگر مجوز محدود وبا حساب وکتاب میدادند وراه مجوز ساخت را بکلی نمی بستند منجر به اینهمه ساخت و ساز بدون اجازه را نمی شد.این روش اشتباه بعد از سالها اشتباه بایست اصلاح شود تا جلوی از بین رفتن پوشش گیاهی گرفته شود.
دمش گرم عجب مایه داری کاش اسمشم مینوشتی آدم عادی تو ایران جرات نزدیک شدن به اراضی طبیعی نداره
اراضی ملی کجا بود همه رو منتقل کردن به آقازاده هاشون
خوب کل داستان با اون یک جمله اخر معلوم شد. ویلا متعلق به یک کله گنده تازه به دوران رسیده یا اقازاده اش است که حتی جرات پخش تصویرش را هم نداشته اید.
نفرین بر زر زور و تزویر
پول زیادی رفاه دنیا داره و اخرتش هم دست خداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
یعنی این آدمها که با هوش خود اینهمه ثروت بدست آورده اند نمی دانند که کار بد و خوب چیه ؟
باور کنید اگر بد بود و عذاب الهی داشت انجام نمی دادند . شاید به ما بگویند که رانت خواری و زمین خواری و کوه خواری و بخور بخور بد است اما برای این هست که رقیب نداشته باشند . باور کنید باید با این افراد مصاحبه ای علنی برگزار شود تا ما هم راه بهتر زندگی کردن رو بشناسیم . زن و بچه ما هم حق دارند خوب زندگی کنند و از نعمات الهی برخوردار باشند .
مهربان توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
خوشبحال پولدارهای با پول حلال
با تشکر از مسئولان خیلی محترم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
یعنی تا ما از این مسئولین مثل رییس منابع طبیعی آن منطقه داریم اصلا خیالمان راحت است .
هزار افسوس و آه.هزار افسوس و آه.هزار افسوس و آه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
می توانند تمام تاسيسات را با حکم دادگاه خراب کنند و نخاله ها را هم از انجا حمل کنند در عرض حداکثر 50 سال بتدرج به حالت طبيعی بر می گردد. اگر منابع طبيعی و سازمان جنگها با کاشت گونه های بومی کمک کنند زمان برگشت و احيا کمتر می شود . البته به شرطی که جرات و اراده در مسئولان وجود داشته باشد.
بله... اینجا ایران است...
از قدیم گفته اند پولللللللللللللل حلال مشکلاته پول بده پادشاهی کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
البته در کشورهای جهان سومی این قبیل کارها انجام میگردد
نویسنده این مطلب نه معنای ویلا را خوب فهمیده و نه معنای جهانی و ثبت جهانی را
اگر هرچی مثل این را ثبت جهانی کنند، در آن صورت ثبت جهانی ارزش خود را از دست می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
تیکه انداخته برادر
در سایه سلامت مدیران شهرداری و منابع طبیعی و دادگستری و ثبت اسناد کلاردشت از یک منطقه جنگلی به یک شهر ویلایی تبدیل شده است.درختان به صورت کاکلی در نوک کوه ها قرار گرفته و کل دشت و دامنه کوه ویلاست.جالب اینکه در میدان اصلی شهر بنر زده بودند و به شهردار تبریک هم گفته اند که شهردار نمونه استان مازندران شده!!!!!!
چشم ودلتان روشن ،مثل اینکه در این مملکت تشریف نداشته اید !
شک نکن ژن خوب داره.....اسم صاحب ویلا رو منتشر کنی متوجه میشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
ژن کثیف
به جای این همه نمک ریختن و مزه پروندن در متن بهتر بود یک گزارش دقیق و جدی بنویسید تا زوایه های پنهان این ماجرا روشن بشه . مگه ملک پدریشون بوده که فروختنش به این شخص که توش ویلا بسازه ؟!!
لا اقل تله کابین میساخت
شما از یه ویلا که شاید از طریق قانونی ساخته باشه گزارش تهیه میکنید اما از شرکت یاران خودرو اروند که پول بیشتر از ۲۵۰ نفر خورده و مدیر عاملش بدون هیچ گونه ترسی و بدون هیچگونه برگزاری دادگاهی برای خودش میچرخه و زندگی عادیشو داره گزارشی تهیه نمیکنید. در حالیکه ما مالباخته ها دستمون به هیچ جا بند نیست. ( در ظاهر پرونده ای در دادسرای شماره ۳۶ روبروی خ حجاب وجود دارد اما در عمل هیچ اتفاقی برای این شخص رخ نداده)
در همین تصویر هم مشخص است طبیعت بکر و زیبا را که نانوشته ثبت جهانی است و متعلق به همه است را برای حانه سازی شخصی خراب کردند. تخلف و تصرف به اموال ملی مشهود است. باید زمین و ساختمان آن جزو اموال ملی شود.
سند ثبتی داره.چیکارش میتونیم بکنیم فقط این مورد نیست هزاران مورد دیگه هم داریم.مثلا یک نفر پانزده هزار متر در حریم رودخانه زمین داشت که سال 59 براش سند رسمی گرفته بود.طی سیل های اخیر دستور جدی اومد که حریم رودخونه تخلیه بشه مجبور شدیم پانزده هزار متر از جای دیگر از منابع طبیعی بهش بدیم تا زمین خودش رو بهمون تحویل بده
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
تخليه نميكرديد تا سيل ببرتش! هر چي مفسد كمتر زندگي بهتر !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
خخخخخخخخ چرا مجبور شدین؟..؟؟
معمولا کسانی که در دادگاه محکوم میشوتد اسمشون اعلام میشه وهیچ منع قانونی نداره اما این مورد حتما به مافیای قدرت وصله که اعلام نشده اقای رئیسی کجایی افشا کن این مفسدین را نشون بده که فرزند خلف علی ع هستی بعد از خدا امید ما به شماست
برای حذف قبض کاغذی برق و سود بیشتر حفظ درختان را بهانه می کنند اگر مسئولان واقعا نگران درختان و محیط زیست بودند وضعیت جنگل ها و محیط زیست اینگونه نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
همش بهانه است مگر کاغذ با این درختان درست میشه کاغذ که همش وارداتی است
اول انقلاب یارو رو به جرم داشتن یه ویلا تو دریا کنار اعدام می کردن که سرمایه دار وابسطه هست !!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
افراط تهش تفریطه
من اینجارو دیدم. تمام مرحله های ساختش از اونجا عبور کردم. اشخاصی که دورش بودن منو شما نبودیم حالا ببینین کی بوده.... واقعا دردناکه
اگر این صاحب ویلای خوش ذوق به شرکت ایرانی پاک گستر مراجعه کرده بود برایش فقط یک آسانسور بجای پنج تا میساخت که بصورت اریب بالا میرفت که بسیار زیباتر از این منظره زشت آسانسورها میشد. متاسفانه مهندسین با اطلاعی نداشته است.
مطمئن باشيد هيچ اتفاقي براي صاحب اين ويلا و يا کسي که مجوز اين کار رو کرده نمي افته. تو اين کشور پول خدايي ميکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
داداش اینجوری می‌تونه تو مسیر دوتا آسانسور منظره هم ببینه
سمت چپ عکس جاداره ایده شما هم خوبه میشه اونجا اجرا کنه
واقعا اگر بد بود این آمدها انجام میدادند ؟
نه . آنها زمین خواری و کوه خواری و دریا خواری و تالاب خواری و رانت خواری و رشوه و ... را برای ما بد کرده اند که رقیب نداشته باشند .
بظرم ما هم مانند آنها برویم جایی را انتخاب کنیم حالا کاخ نسازیم یک آلونکی با حلبی و لاستیک بسازیم و حالشو ببریم .
راستی زن و بچه آنها زندگی می کنند و ما هم زندگی می کنیم .
بالاخره هر کدام از ما هم سهمی از طبیعت داریم برای اینکه اینها سهم ما را تصاحب نکنند خودمان مواظب سهم خود باشیم .
یک سوال چرا اگر ما جایی را آن هم در بیابان با لاستیک و حلبی و خرده آهن و چوب بسازیم به اسم مختلف تخریب می کنند اما این مکانها را که شاید فسادی هم رخ دهد کاری ندارند ؟
الآن متوجه شدم که باید ما هم با سنگ و آجر بسازیم تا کاری با ما هم نداشته باشند .
ترسیدید بنویسید مال کیههههه
در جامعه ی که سالانه میلیون ها متر مربع زمین خواری اون هم از اموال ملی صورت میگیره این کار بسیار عادیه فراموش نشه در همین جامعه بعصی مسولین به نوعی زمین خوار هستن
همه چیزمون بایدبه هم بیاد اگر غیر از این بود تعجب داشت
راستی یارانه های این ماه رو کِی میریزن؟
فارغ از محل و آثار زیست محیطی مترتب بر آن فکر جالب و خلاقانه ای در طراحی راه ورودی و ویلا بکار رفته است که احتمالا کمترین تزاحم را با محیط پیرامون خواهد داشت و خود میتواند به ابداع یک ترکیب زیبا و کامپوزیسیون منجر شود
کی میشه از دست ناکارامدان راحت شیم، خداااا
شک نکنید همشونو خریده ، منابع طبیعی ، ثبت ، شهرداری همه رو با پول دهنشونو بسته
چقدر زشت و بى سليقه
ویلاش رو که ندیدیم. ولی اینهایی که تو عکس معلومه رو چقدر بد سلیقه ساخته: دکلهای کج و کوله، شیروانی حلبی؛ آسانسور درجه 3
حداقل تله کابین میذاشت. هم خوشگلتر بود هم شکیل تر!
مشکل کشور اینه که پول دست آدمهای ناکارامد و ... !!
مبارزه با فساد و خلاف در ایران خیلی سخته چون اکثریت مردم فقط وقتی خلافکار دیگران باشند با آن مخالفند.
فکر کنم کار آقای شرافت باشه آقای مهران مدیری دمت گرم
سلام
اشنباه میکنید
چه خرفها چه چیزها
حتما حقشون هست و شما قشر اسیب پذیر چشم دیدن ندارید
تو این کشور
اصلا ادم نمی دونه چی بگه !!!!!!!!!!!!!!!!!!
بخدا خجالت داره برای مسولین البته اگر بفهمند
از تاریخ و وجدان خودشان خجالت نمیکشند؟؟؟؟؟
راستی سیاه نمایی نکنید
هر آدمی که با زحمت کشی پول دذآورده باشد از این خرجها نمی کند . ایشان باید پول باد آورده بهشان رسیده باشد
بسمه تعالی
اینجانب بشدت تمام زیست محیطی بوده ام و کارهایی را نیز به سرانجام رسانیده ام با هزار توهین و تخریب و حذف کاری و ... و اما به این نتیجه رسیده ام که تا وقتی منابع طبیعی و .... بگذریم و اما قسمت دیگر که بسیار مهم است نبرد نامردانه بین خود زیست محیطی ها است که خنجر از پشت می زنند و بدنبال برند سازی خود و ارضاء خودشیفتگی ها هستند و انتخابات و ... بگذریم که چه خون دلهایی که نکردند و ... بگذریم من که دیگر بریده ام و نا امید از نجات محیط زیست مظاوم که عرصه و جولانگاه برخی شده اهداف زیست محیطی را برای اهداف مادی خودشان لانه سازی کرده اند !!
همهٔ جانوران جنگلی ،و صحرایی میدانند که این منطقه جزیی از منابع طبیعی میباشد که ثروت ملی محسوب میشود ، اما جای تعجب است که چگونه مسولین تشخص نمیدهند که اینرا ملک خصوصی میدانند ؟ راستی هزینهٔ این ویلا را از کجا آورده ؟ پاسخ این سوال را باید دادستان کل کشور ،و وزیر اطلاعات کشور بدهند ؟،،،،
لابد توي خط قرمز تشريف داشتند .
فرد پولدار اگه آدم هم بکشه اعدام نمیشه و آزاد میشه چه برسه به اینکه بخواد زمین خواری بکنه!
بالاترین درجه فساد اینه که از قانون برای ظلم بهره ببری چیزی که تو مملکت ما رواج داره
اینا چیه ساخته؟!چقدر زشت و بدوی. برجکهای نگهبانی پادگان تو اتوبان تهران قم ازین قشنگتره،لااقل رنگش یکدسته.طرف ضایعاتی داشته یحتمل که با موجودی انبارش خواسته یه چیزی سرهم کنه! ای دزد مفسد عزیز،باور کن میشه زمین خوار بود و باسلیقه هم بود! بقول قدیمیا:بابا رییس نظمیه اخه این چه وضعیه!
به یقین یه حرومزاده ی حکومتی یا یه انگل زاده ی ولد زناست
این که تعجب نداره
جدا از پایمال کردن حقوق مردم بسیار مسخره و احمقانه است .. عقلانیت است که از این مملکت رخت بر بسته
خوشبحالمون انقلاب کردیم چه جوانانی ک پرپر شدند جونامون حالا فرزندشهید چلو بنیاد خودشو اتش میزنه خم به
ابرو نمی یارند مگه بظلم چقدر می مونه بخدا اگه بخواند میشه تمام این بساط را چمه کرد اما وصلند به هم
بالای کوه ملک شخصی ؟ یاللعجب
اوج تاثیر فساد ، لجام گسیختگی و حیف و میل ناشی از مال زحمت نکشیده را انگار گذاشتن در یک ویترین برای مشاهده عموم !! یک قارون صفت اینچنین با بدسلیقگی و ریخت وپاش پول مفت رو خرج رویاهای دوزاری بکنه بعد کم نباشند فرزندان این آب و خاک که در زباله ها دنبال نان بگردند. عجب نمایش تراژیکی !!
من یک زمین شخصی تو شهریار داشتم با جواز شهرداری ساختم حالا جهاد کشاورزی میگه چون با من هماهنگ نکردی حکم تخریب میگیرم
تابناک میشه اسم این اقا را به ما بگی بریم پیشش ببینیم باید به کی مایه بدیم
خنده داره ، من با جواز حکم تخریب میدن اما اقا توزمین ملی میسازه هیچی !!!!
اقای رئیسی دریاب !!!!
به نظر من اگر تخریب محیط زیست نباشه ساخت و سازهای استثنایی خیلی هم خوبه و مشگلی نیست ولی ای کاش این جور سازه های استثنایی حالت عمومی باشه تا جایی واسه تفریح عموم و جذب توریست باشه نه ملک شخصی ! البته من کار محیط زیست در عدم تخریب این سازرو قبول میکنم و به نظر من کار درستی بوده البته اگر به محیط زیست آسیب نرسیده باشه
اول از همه ببینید صا حب ویلا به کجا وصله
اصلا اهمیتی نداره
گور پدر اراضی ملی هم کرده، برجام را دریابید که آقای ظریف عرق ریزان برایش در راه است.
فقط یک بدی دارد آنهم هر ایرانی را بیاد سروده معروف در باره پدر ملت میاندازد
نیازی به آمریکا نیست دشمنان این نظام درونش جا گرفته اند و کار خود می کنند و این فساد ریشه سوز است.
اراده ای هم نیست که نیست و فقط ادعا و تبلیغ و دیگر هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
اولش باید کلمه بحمدالله را می آوردی

به عبارت دیگر: آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
مردم عزیز ایران شما تا حالا کار مثبت و ارزشمندی از آقای عیسی کلانتری دیدید والا طبیعت ایران به فنا رفت بی آبی بیداد میکنه کشاورزی از بین رفت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رو خواب برده
من روی کار بودم برای حفظ منابع طبیعی ایران آقایان دکتر کلهر، دکتر کردوانی و مرحوم دکتر بسکی رو روی کار میاوردم دانسشش رو دارن و مطمئنن دلسوزترن
من یک سوال دارم
آیا کسی همچین خبرهایی رو به گوش رهبری یا به مسولان نزدیک ایشان نمیرساند؟
بالاخره قوه قضائیه از ایشان حرف شنوی داره
با نصیحت پشت تریبون کار درست نمیشه
چرا انقلابی عمل نمیشه؟
یعنی اگر کسی با رشوه سندی را بگیرد که خلاف قانون باشد دیگر راه برگشت ندارد و سند قابل باطل شدن نیست؟
تله کابین میزد ولی قشنگتر میشد.
اگر تعدادی از ویلاهارا به نفع محرومان مصادره کنند و بچه یتیم هارا به نوبت در آن ها اسکان دهند ، بقیه جرئت ساخت اینگونه ساختمان های قلعه مانند را نمی کنند. آیا آقای رئیسی اقدام انقلابی در خصوص ساخت ویلا در منابع طبیعی انجام خواهد داد؟
اين ملک شخصي نيست اون اراضي براي همه ملته و بايد از اين شخص گرفته بشه و تازه خسارت هم بابتش ازش بگيرن . از ايشون و كساني كه به ايشون سند و مجوز دادن!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل