بازدید 4128
۱

کاهش ۱۳ درصدی آمار غرق شدگان

کد خبر: ۹۱۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ 24 August 2019

رییس فدراسیون نجات غریق با بیان این که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش غریق داشتیم، گفت: از ابتدای شروع فصل شنا تاکنون حدود ۱۱۸۲ نفر توسط منجیان‌غریق از غرق‌شدن در سه استان مازندران، گیلان و گلستان نجات پیدا کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، ایلخان نوری در گفت وگو با ایسنا، افزود: یکی از وظایف اصلی فدراسیون نجات غریق ساماندهی سواحل سه استان گیلان، مازندران و گلستان با حضور ۱۸۰۰ نفر منجیان غریق از ابتدای شروع فصل شنا تا به الان بوده، به طوری که از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۲۵ مرداد در استان مازندران نزدیک به ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش غریق داشتیم، ۹۸۴ نفر نجات یافته و تعداد فوتی‌ها نیز در مناطق حادثه‌خیز این استان ۲۲ نفر بوده است.

وی گفت: همچنین در استان گیلان به دلیل کمبود منجیان غریق، میزان کاهش غریق نسبت به سال گذشته ۸ درصد، نجات یافتگان ۱۸۵ نفر و تعداد فوتی‌ها ۲۳ نفر بودند.

رییس فدراسیون نجات غریق تعداد منجیان غریق فعال در کشور را ۱۸۰۰ نفر عنوان کرد و اظهار کرد: در کل سواحل کشور ۱۸۰۰ نفر منجی فعالیت می‌کنند که تعداد نجات یافتگان توسط منجیان غریق از ابتدای شروع فصل شنا تا به الان ۱۱۸۷ نفر بودند. همچنین نسبت به سال گذشته با ۱۳ درصد کاهش غریق مواجه بودیم.

وی همچنین به برگزاری سمینار دانش‌افزایی مدرسان، منجیان‌غریق و غواصی با حضور رییس فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: سال گذشته نامه‌ای را از سوی رییس فدراسیون جهانی غواصی دریافت کردیم که در آن به پیشرفت غواصی ایران در آسیا و جهان اشاره شده بود. به همین خاطر در دومین دوره سمینار دانش‌افزایی غواصان که آذرماه برگزار خواهد شد رییس فدراسیون جهانی غواصی نیز در این سمینار حضور خواهد داشت تا از نزدیک شاهد پیشرفت غواصان ایران از نظر علمی باشد. ضمن این که در این نامه به اصلاح اساسنامه فدراسیون تاکید شده بود که سعی کردیم در اساسنامه فدراسیون در رشته غواصی با رعایت استانداردهای فدراسیون جهانی تغییراتی را اعمال کنیم.

رییس فدراسیون نجات غریق مهم‌ترین اقدام فدراسیون را طرح بیمه مسئولیت منجیان‌غریق و غواصی عنوان کرد و افزود: بیمه مسئولیت منجیان غریق و غواصی از ابتدای سال اجرایی شده و منجیان غریق و غواصان برای بهره گرفتن از خدمات بیمه که شامل از کار افتادگی و خدمات درمانی است باید در سال ۲۲۵ هزار تومان پرداخت کنند که این بیمه به نام شخص صادر می‌شود نه فدراسیون. همچنین در این بیمه‌نامه اشاره شده که اگر غواصی در جریان خدمات رسانی در محیط کار اعم از دریا یا استخر دچار حادثه شود دیه کامل به اضافه از کارافتادگی و بیمه درمانی که سقف آن ۳۰ میلیون تومان است به خانواده وی پرداخت خواهد شد.

وی در پایان از برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته نجات غریق خبر داد و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته نجات غریق رده سنی 13 تا 16 سال برگزار خواهد شد که پنجشنبه و جمعه این هفته در بخش پسران در قزوین و هفته آینده در بخش دختران به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اين امار فقط به خاطر فقر و عدم توانايي در سفر كردن مردم هست نه رعايت يا اقدامات صحيح مديران نالايق...............
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار