بازدید 11038
پیمانه اقتصادی؛

رئیس کل بانک مرکزی: ارزش پول ملی ۴۰ درصد تقویت شد/ نرخ تورم دوازده ماهه به ۴۲.۲ درصد رسید/ سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها محدود شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت طلای جهانی به زیر ۱۵۰۰ دلار برگشت، ثبات نسبی قیمت نفت در بازار جهانی، کاهش ۵ درصدی سهم اوپک از بازار جهانی نفت، چین بر ۷۵ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی تعرفه اعمال می‌کند، حذف ۴ صفر از پول ملی تغییری در قدرت خرید مردم ایجاد نمی‌کند و افزایش قیمت موز به کیلویی ١٧ هزار تومان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 24 August 2019

تابناک اقتصادیهر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت طلای جهانی به زیر ۱۵۰۰ دلار برگشت، ثبات نسبی قیمت نفت در بازار جهانی، کاهش ۵ درصدی سهم اوپک از بازار جهانی نفت، چین بر ۷۵ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی تعرفه اعمال می‌کند، حذف ۴ صفر از پول ملی تغییری در قدرت خرید مردم ایجاد نمی‌کند و افزایش قیمت موز به کیلویی ١٧ هزار تومان را در بر دارد.

رئیس کل بانک مرکزی: ارزش پول ملی ۴۰ درصد تقویت شد

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با لستر هولت، خبرنگار شبکه تلویزیونی NBC، اظهار داشت: در نزدیکی‌ها و اواخر شهریور ماه سال گذشته (ماه سپتامبر تقویم میلادی) نرخ ارز به رقم‌های بسیار بالایی افزایش یافت و درست زمانی که مرحله اصلی و نهایی تحریم‌های آمریکا شروع شد، تقویت ارزش پول ملی ما نیز آغاز و در طول هشت ماه گذشته ارزش پول ملی ما مجدداً 40 درصد تقویت شده است. در حال حاضر بر نرخ ارز کنترل داریم و ثبات نسبی بر بازار ارز حاکم شده است، نتیجه کنترل‌های صورت گرفته این است که طی چهار ماه گذشته، رشد تورم ماهانه در حال کاهش است. 

وی درباره میزان اثرگذاری تحریم ها بر ایران عنوان کرد: در هر صورت ایران تحت تأثیر تحریم‌ها قرار گرفته است. طی دو سه سال گذشته در مرحله اصلاح ساختار اقتصادی و کنترل تورم قرار داشتیم و ‌از رشد اقتصادی مطلوبی برخوردار بودیم به طوری که پیش از تحریم‌ ها، رشد اقتصادی در حدود 12 درصد را نیز تجربه کردیم. طبیعی است، با وضع تحریم‌ها به دلیل اینکه ما ساختار اقتصادیمان را کامل اصلاح نکرده بودیم، شوکی به ساختارهای اقتصادی ما وارد شد. از این منظر، تحریم‌ها روی مردم و اقتصاد کشور تأثیر داشت، ولی ما این نکته را با هدف دولت ترامپ مقایسه می‌کنیم و می گوییم هدف آمریکا با شکست مواجه شد.

قیمت طلای جهانی به زیر ۱۵۰۰ دلار برگشت

پس از چندین افزایش متوالی و عبور از کانال ۱۵۰۰ دلاری، قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی شد و در معاملات روز جمعه، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل به ازای ۱۴۹۵.۷۹ دلار مبادله شد. قیمت طلا این هفته پس از آن مجددا در مدار صعودی قرار گرفت که دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد عجله‌ای برای رسیدن به توافق تجاری با چین ندارد و هرگونه توافق با این کشور باید طبق شرایط مورد نظر آمریکا باشد.

ثبات نسبی قیمت نفت در بازار جهانی

بلومبرگ: در معاملات روز جمعه بازار جهانی نفت هر بشکه نفت برنت با 5 سنت کاهش 59.87 دلار قیمت‌گذاری شد. قیمت نفت آمریکا اما تغییری نکرد و همان 55.35 دلار روز پنج شنبه ماند. به گزارش اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز پنجشنبه بازار جهانی انرژی 60.50 دلار به فروش رسیده است. به گزارش رویترز، اصلی ترین دلیل عدم تغییر قیمت نفت در بازار جهانی، تمرکز کارگزاران به سخنرانی جرومه پاول، رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکاست.  

کاهش ۵ درصدی سهم اوپک از بازار جهانی نفت

شرق الوسط: به دلیل سیاست اوپک در پایین آوردن عرضه نفت به بازار جهانی سهم این کارتل نفتی از بازار جهانی نفت به 30 درصد کاهش یافته است که کمترین میزان طی سال‌های گذشته محسوب می‌شود. از دیگر دلایل کاهش سهم اوپک از بازار نفت کاهش ناخواسته صادرات ایران و ونزوئلا نیز بوده است. با توجه به آنکه اعضای اوپک شدیدا متعهد به سیاست کاهش عرضه نفت به بازار هستند، بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد بالا رفتن سهم اوپک در بازار باشیم. در ماه جولای سال 2019 اوپک تنها 30 درصد نفت مورد نیاز بازار را تأمین کرد و این در حالی است که طی یک دهه گذشته، سهم اوپک از بازار بالای 34 درصد بود و در سال 2012 به 35 درصد رسیده بود. علیرغم آنکه اوپک عرضه نفت خود به بازار جهانی را کاهش داده، شاهد آن هستیم که قیمت نفت از 75 دلار در هر بشکه در ماه آوریل به زیر 60 دلار رسیده است که دلایل آن کاهش رشد اقتصاد جهانی و نگرانی‌ها نسبت به عواقب جنگ تجاری چین و آمریکا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به حساب می‌‌آید. 

چین بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال می‌کند

«ژائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز جمعه اعلام کرد، در صورتی که واشنگتن اقدامات غلط خود را تصحیح نکند،‌ پکن آماده تلافی است. به گزارش اسپوتنیک، این مقام چینی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد،‌ افزود که چین از اول سپتامبر و 15 دسامبر به ترتیب تعرفه‌های 5 درصدی و 10 درصدی بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی اعمال خواهد کرد. لیست کالاهایی که چین قصد دارد روی آنها تعرفه اعمال کند، شامل محصولات کشاورزی، نفت خام، هواپیماهای کوچک و خودرو است. اعمال تعرفه‌های بیشتر از سوی چین بر روی کالاهای آمریکایی در حالی اعلام می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که او برای مقابله با چین برگزیده شده است.

نرخ تورم دوازده ماهه به ۴۲.۲ درصد رسید

به تازگی مرکز آمار ایران گزارش نرخ تورم مرداد ماه سال جاری را منتشر کرده است. این گزارش نشان می دهد، نرخ تورم دوازده  ماهه به 42.2 درصد افزایش و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز با کاهشی 6.4 درصدی به 41.6 درصد کاهش یافته است. این عدد یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 41.6 درصد بیشتر از مرداد ماه 1397 برای خرید یک "مجموعه کالا و خدمات یکسان" هزینه کرده اند. آخرین بار نرخ تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه 1397 در همین مقدار مرداد ماه 1398 بوده است. 

قیمت موز به کیلویی ١٧ هزارتومان رسید/ افزایش نرخ ها مقطعی است

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از افزایش قیمت موز به کیلویی ١٧ هزارتومان در مراکز خرده فروشی سطح شهر خبر داد و با بیان اینکه معمولا قیمت میوه تا قبل از آغاز ماه محرم با افزایش همراه است، گفت: قیمت شلیل و خیار نیز در هرکیلوگرم حدود ١٥ درصد افزایش داشته است. وی با بیان اینکه قیمت موز در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ١٤ هزارتومان است، افزود: مغازه داران باید با اعمال ٣٥ درصد سود این میوه را بفروش برسانند که چون رقم بالایی می شود اعضای ما از این سود صرفه نظر کرده و موز را کیلویی ١٧ هزارتومان عرضه می کنند. کارگر گفت: بازگشت حجاج و برگزاری فشرده مراسم عروسی قبل از ماه محرم منجر به افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت شده است. به گفته وی این افزایش نرخ ها مقطعی است و با آغاز محرم مجددا شاهد افت قیمت ها خواهیم بود و حتی در ایام محرم این میوه ها زیر قیمت واقعی عرضه می شوند چون تقاضا به شدت کاهش می یابد. کارگر افزود: هم اکنون قیمت خیار گلخانه کیلویی ٢ تا ٤ هزارتومان، خیار رسمی ١٥٠٠ تا ٣٥٠٠ تومان، شلیل شبرنگ ٦ تا ١٠ هزارتومان، شلیل شبرنگ سیبی ٦ تا ١١ هزارتومان و شلیل انجیری ٤ تا ٨ هزارتومان است و این محصولات با ٣٥ درصد سود در مغازه های سطح شهر عرضه می شوند. /مهر

سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها محدود شد

شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو اطلاع رسانی های قبلی به اطلاع می رساند از تاریخ روز جاری ۹۸/۶/۱ میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوختگیری از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته است. بدینوسیله به هموطنان عزیز تأکید می گردد جهت سهولت در سوختگیری از کارت سوخت شخصی خود استفاده نمایند. یادآوری می گردد میزان لیتراژ در هر بار سوختگیری با کارت سوخت شخصی  همان ۶۰ لیتر است. ضمنا چنانچه به هر دلیلی مراجعان محترم کارت سوخت به همراه نداشته باشند در کلیه جایگاه ها کارت آزاد موجود است.

حذف 4 صفر از پول ملی تغییری در قدرت خرید مردم ایجاد نمی‌کند

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره ارسال لایحه «اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» به مجلس در راستای حذف 4 صفر از واحد پولی کشور، گفت: در حال حاضر حجم نقدینگی موجود در جامعه افزایش و ارزش پول ملی نسبت به سایر ارزهای خارجی و ذخایر بانک مرکزی به شدت کاهش پیدا کرده؛ بنابراین، باید شرایطی ایجاد کرد تا میزان پایه پولی از ثبات بیشتری برخوردار شود. وی با بیان اینکه تغییر نرخ واحد پولی هر کشور نسبت به ارزش ذخایر بانک مرکزی از جمله طلا و ارزهای خارجی یکی از راهکارهای افزایش ارزش پول ملی است، افزود: آثار روانی و شرایط اقتصادی کشور را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین دلایل ضرورت حذف چهار صفر دانست اما باید به این نکته نیز توجه کرد که با حذف 4 صفر قدرت خرید مردم افزایش پیدا نکرده و فقر و تورم نیز کاهش پیدا نمی‌کند در واقع این امور با سیاست‌های مبادله‌ای تغییر چندانی نمی‌کند. وی افزایش هزینه کشور با چاپ اسکناس‌های جدید و ساخت مسکوکات را یکی از معایب حذف 4 صفر از واحد پولی کشور دانست و اظهار کرد: اگرچه تغییر واحد پولی، هزینه‌هایی برای کشور به همراه دارد، با استفاده از دستگاه‌های POSE و  ATMو تبادل پول الکترونیکی شرایط نسبت به گذشته آسان‌تر شده است./  خانه ملت

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
ارزش پول ملی زیاد شده ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
من سال 96 حقوقم 1300 دلار بود الان بعد از دو سال افزایش حقوق شده 500 دلار
این است ارزش پول ملی
دوستان نمیذارن جای خالی احمدی نژاد حس بشه
یه لطفی در حق مردم بکنید هیچ چی نگید کلا
خیلی سخت نیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
چرا ۴۰ درصد؟
شما که عدد می گویی بگو ۲۰۰ درصد تقویت شد!!!تاسف انگیزه اظهارات ایشان.
مهدی
| Canada |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
والا دوستان راست میگن ، شما بگو اصلا 2000 درصد ، من نمیدونم این 40 درصد تقویت کجاس که ما نمیبینیم ، از مایحتاج خوراکی بگیر تا لباس ،خودرو ، وسایل الکترونیکی تا پول دارو و هر چی فکرشو بکنید همه دارن هر روز گران میشن بعد پول ملی 40 درصد تقویت شده ، خدایا توبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
مردم تورم را با پوست وگوشتشان حس می کنند
احتیاجی به این آمارها نیستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
... رئیس بانک مرکزی چی خیال کرده...40 درصد زیاد شده...!1 در عوض 300درصد کاهش داشته...
آفرین بایست در سطح جهانی از شما تقدیر شود ...!
از بازار و گرانی خبر دارید یا فقط با ارقام بازی می کنید؟
مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
ظاهراً رییس بانک مرکزی دو صفر از درصد تورم را حذف کرده است
"رئیس کل بانک مرکزی: ارزش پول ملی ۴۰ درصد تقویت شد" 600% تا 700% کاهش پول ملی را ندیده گرفته اید به 40% می نازید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
... خدایی حرف هایی که می زنند را خودشان باور دارند یا صرفا برای دلخوشی مردم بیچارست؟
چهل درصد تورم با شصد درصد بي ارزشي پول چه مناسبتي با اىن اضافه حقوقهاى سالانه دارد كه عملا هيچ است البته امار گرانىها بيشتر از اىن حرفهاست انجه كه مردم حس مي كنند در خرده فروشيها و زندگي روزمره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
.....وقتی قیمت رب گوجه و مرغ و تخم مرغ و.....
را نگاه می کنم صحبتهای ایشان را نمی توانم درک کنم
مجلس نباید اجازه دهد طرح های روبنایی و سطحی در خصوص حذف 4 صفر اعمال شود.دولت اگر ادعا دارد نرخ ارز را به همان 4000 تومان برساند و کار دیگری نمی خواهد بکند. واسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
حذف صفر هزینه زیادی نداره و البته سود زیادی هم نداره و فقط محاسبات و حسابداریها رو راحت میکنه.
تابناك
لطفا اطلاع رساني كنيد كارت سوخت جديد صادر شده غير فعال است (ERROR مي دهد) . امثال بنده بايد چكار كنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
همه کاری که باید انجام بدی اینه که بری از مسئولین مربوطه بخوای خطا رو برطرف کنن ولی اینجا فقط میتونی به تقویت 40درصدی پول ملی افتخارکنی..
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
یه سری باید به پلیس + 10 بزنید
دلار 4200 شده 12000هزار کدام تقویت!!!!!!فقط بلدین حرف و امار بی پایه ارائه کنید مردم از گرانی دارن زنده به گور می شن من و مردم 1ساله گوشت نخوردیم و........فقط به خاطر وطن داریم مقاومت می کنیم ولی مقاومت تا کی .....چرا ...و چگونه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
گوشت مجددا گران شده
دوخبر متناقض در یک تیتر !!!!!
رئیس کل بانک مرکزی: ارزش پول ملی ۴۰ درصد تقویت شد/ نرخ تورم ۱۲ ماهه به ۴۲.۲ درصد رسید !!!!!
دوران ارزانی دستوری ومصنوعی ارزوطلا و رشد ساختگی بورس بسرعت درحال سپری شدن است !!!!
عه؟ 40 درصد افزایش ارزش ریال داشتیم؟ یعنی میخواید بگید همین اجناسی که بیش از 200 درصد تو بازار گرون شدن؛ الآن 40 درصد دوباره ارزون میشن؟
یعنی ما دوباره میتونیم رب گوجه فرنگی بخریم؟
ای خدا دیگه نمیتونم دیگه نمیتونم این چیزها را بشنوم ایخدا
آقای همتی عزیز این همه ارزش پول تقویت نکنید ما ظرفیت این همه پول پر ارزش را نداریم دلار و یورو دیگه برای ما بی ارزش ترین پول جهان شده است. مردم جهان فقط پول ایران را به عنوان پرارزش ترین پول و پشتوانه دار ترین پول در معاملات جهانی استفاده می کنند ....
40 درصد؟! کمتر حساب کن ، مشتری بشیم
در ایران یکهوئی قیمتها و تورم بالا میرود و یکهوئی قیمتها و تورم پائین میاید . جالب ماجرا اینکه مردم میبینند و احساس میکنند که همیشه همه چی بالا و بالاتر میرود ولی این پائین امدن را هیچکس متوجه نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
چون فصل داغ انتخابات و امار های خود ساخته نزدیک است
احتمالا حواس ایشان در حذف صفرهای رفرم پولی بوده و عدد را لشتباه گفته اند.
از بس تقویت شده می خواد 4 تا صفرش رو حذف کنه. جناب رئیس شما خیلی خوب و مهربونی که سعی می کنی به مردم روحیه بدی
ایراد و یا اشکال رییس بانک مرکزی این است که ارزش پول ملی را فقط با دلار می سنجد . در حالی که دانشجویان ترم اول لیسانس اقتصاد هم ارزش پول را با قدرت خرید ان می سنجند و آمار خود بانک مرکزی می گه که در این هشت ماه تورم داشتیم و مردم هم به خوبی ان را حس می کنند . بنابراین افزایش ارزش ان را نمی فهمم . !!! ....
علم ریاضیات دچار تحول شد.....
پس کو؟
چجوری 4 درصد تقویت شده که تاثیری حس نمیشه در قدرت خرید مردم در بازار . 40 در صد زیاده ولی ما حسش نمیکنیم ..هوز قدرت خرید پول زیر صفره ..منظور از تقویت یا قدرت افزایش 40 درصدی پول چییه؟ روشن کنید
در مجموع با إحتساب ٤٠ درصد رشد پول ملي و كاهش١٧٢ هزار درصد ي ارزش ريال برابر دلار در ٤٠ سال ، بايد مدال را بر سينه كي انداخت؟
شمامعاملات ارزی راممنوع وپلیسی فرموده ایدبااین وضع هم ارزش پول ملی بامقایسه باارزش ارزهای خارجی یک چهارم شده ولی اجناس مصرفی وخوراکیها هره ماه چهل درصدگران میشونداگرشماخریدوفروش ارزرا کاملا آزادمثل قبل کنید آنوقت ببینیدارزش پول ملی چقدرپایین یابالارفته درضمن قیمت اجناس راببینیدهرروزه چه رشدی میکنند شمااگرخریدوفروش گرانتری اتومبیل دنیارامثل مازاراتی یاپورشه ممنوع وقیمت آنرافقط خودتان تعیتنکنید ازپرایدقراضه کمترمیشود شما جلوی رشد ظاهری دلارراگرفته ایدولی قیمتهارانه توان کنترل دارید ونه اراده ای هست وپدرمردم گرانی درآورده
کارت سوخت من چهار هفته است صادر شده، اما اداره پست تحویل نمیده. چند بار هم حضوری رفتم به اداره پست، هر دفعه میگن هفته بعد بیا.
چرا مسئولیت رو روی دوش مردم میندازن؟
از دو خبر "ارزش پول ملی ۴۰ درصد تقویت شد" و "نرخ تورم دوازده ماهه به ۴۲.۲ درصد رسید" كداميك را باور كنيم ؟!!! واقعاً كداميك درست است ؟ اين دو تا جمله رو به هر كامپيوتري وارد كني ، دود ميشه ميره هوا !!
من چندروز پیش کانادا بودم در فروشگاه آقایی گوشت ران گوسفند کیلویی صد هزار تومان خرید یعنی ده دلار حقوقش پنجاه میلیون تومان بود در ماه یعنی پنج هزار دلار.طرف کارمند ساده بود حال کارمند ساده ایران همین گوشت را باسه میلیون تومان حقوق یعنی سیصد دلار میخرد صد هزار تومان جناب اقای همتی حساب وکتاب شما مارا سردر گم کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
تمام حقوقهای مردم ارزش واقعی اش بالاتر از این حرفها باید باشد.
حداقل حقوق باید ماهی ۸ میلیون باشد تا مردم بتوانند زندگی کنند
هیچ کس بدون نگاه به وضعیت روز جامعه که حاکی از فروپاشی غیر قابل برگشت اقتصادی است چنین سخنانی نمی گوید. کمر مردم مخصوصاً قشر سالم کارگر و حقوق بگیر زیر بار تورم و گرانی فوق تصور معیشت در حال خرد شدن است و البته قشر رانت خوار بی درد وضعیت کنونی را درک نمی کنند...
قیمت ها اتیکت ندارند نظارت نیست حلال وحرام رعایت نمی شود
دلار 900 تومانی میشود 3800 بعد میشود 12000 تومان و ادعا دارند ارزش پول 40 درصد بهتر شده این را از کجای این اعداد بالا در میارند خدا میدونه. احتمال زیاد 40 درصد وضعیت اختلاس گران بهتر شده
ریال میخواهد بشود پشیز و تومان هم میخواهد بشود پاپاسی کجای این اسامی تقویت را میرساند
... ۴۰ درصد پول ملی تقویت شد تورم رو به کاهش و ۴۲‌درصد شد!!! بابا رب گوجه.جه فرنگی ۲۳۰۰۰ تومان برنج ایرانی ۲۵۰۰۰ هزارتومان و الی ماشاءالله.هر ساعت میری فروشگاه قیمتها بالاتره ....
با این 40 درصد تقویت الان باید قیمت دلار 2100 تومان باشد
آمار سازی برای مردم عادی شده
...۴۰٪ از کجا دراومده؟؟!!
اقای مسئوول نکنه این 400% است که شما سهو کردید!!!
ایکاش رییس بانک مرکزی علت این تقویت ۴۰% را هم ذکر میکرد!
چگونه توانسته اند بدون هیچ تحول و مدیریت منابع اقتصاد و تولیدی بر روی کاغذ و ذهن خود، پول ملی را ۴۰% تقویت کنند؟!!!
شما که این توانایی را داری، ارزش پول ملی را به وضعیت سال ۵۷ برگردان، بعدش برویم سراغ مسایل دیگر
...
این حرف ایشان توهین به مردمه چون قیمت الان ارز قیمت واقعی نیست. یعنی مردم نمی فهمند قیمت واقعی ارز که کالاها با آن معامله میشوند و قیمت سرکوب شده اسکناس ارز را؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
وقتی صرافها میگویند روزی ۲۰۰ دلار نمی فروشند معلومه قیمتها چگونه میشود و ثبت سفارش را بسته اند و اینگونه فکر میکنند قیمت ارز کنترل شده ولی فنر ارزی در حال فشرده شدن است و در خواهد رفت.
کم گوی ولی سنجیده سخن گوی!!!
... ای کاش یک روز فقط یک روز جای مردم عادی بودید
تمام اقلام مصرفی و خوراکی جات گران شده و دیگر نمی توانند گردن گران شدن ارز بیاندازند و تاریخ مصرف انداختن تقصیر گرانی ها به ارز تمام شده و مرغ و حبوبات از دلار زدند جلو و دارند چشمک میزنند
با تورم به قول خودشان 42 درصد (یک صفر را حذف کرده اند وگرنه تورم 420 درصد است) بعد هم می خواهند 4 صفر پشیز ملی را حذف کند....
داداش کی به کیه بگو ارزش پول ۴۰۰ درصد بیشتر شده...
فقر و فحشا واعتیاد و امار طلاق و کارگران بیکار و پیمانکارای اوراق بگیرو تولیدکنندگان نالان و قیمت بالای دلار و قدرت منفی خرید مردم و زندانهای پر وهزینه بسیار بالای برق و غیره نشان از حال بسیار بد مردم میده مگه میشه ارزش پول کشوری سالی 40 درصد کم بشه
کاش کسی پیدا می شد روش درصد گیری و محاسبه ارزش پول را یاد بدهد
40 درصد ؟؟؟ میگم این اواخر چرا انقدر کیف می کنم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل