بازدید 4477
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل در آستانه فتح ارتفاع ۲۶۳ هزار واحدی/ ارزش ۲۱۶۴ میلیارد تومانی بورس و فرابورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه بیست و هشتم مردادماه ۹۸)، با افزایش ۱۹۴۹ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد به رقم ۲۶۲ هزار و ۹۴۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۲۴ واحدی به رقم ۳ هزار و ۵۳۴ واحد رسید
کد خبر: ۹۱۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 19 August 2019
رشد ۱۹۴۹ واحدی شاخص کل بورسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه بیست و هشتم مردادماه ۹۸)، با افزایش ۱۹۴۹ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد به رقم ۲۶۲ هزار و ۹۴۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۲۴ واحدی به رقم ۳ هزار و ۵۳۴ واحد رسید

به گزارش تابناک اقتصادی، به نقل از نبض بورس؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۲۶ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد به رقم ۷۱ هزار و ۳۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۴۵ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد، عدد ۷۰ هزار و ۴۶۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۶۷ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۲۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۹۴ واحد افزایش معادل ۰.۸۴ درصد را رقم زد و به سطح ۲۹۹ هزار و ۸۳۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۷۵ واحد افزایش معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۱۹۱ هزار و ۵۹۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۲۵۷ واحد افزایش معادل ۰.۶۲ درصد همراه بود و عدد ۵۳۲ هزار و ۵۲۱ واحد را به نمایش گذاشت.

رشد ۱۹۴۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۲۹۰ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۲۸ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۸۷ واحد، نماد ونوین متعلق به بانک‌اقتصادنوین با ۱۵۴ واحد، نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد با ۹۱ واحد و نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
 

چه خبر از تازه وارد تالار حافظ 

امروزتعداد ۷۵ میلیون سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت غلتک سازان سپاهان با نماد (فسازان) به روش ثبت سفارش به قیمت هر سهم ۸۴۰۰ ریال در بورس تهران کشف قیمت و معامله شد. با عرضه اولیه این شرکت در بورس تهران تعداد شرکت های فعال در بورس به ۳۳۰ شرکت رسید و به ارزش بازار ۳۱۵۰ میلیارد ریال افزوده شد.

نگاهی به ارزش معاملات 

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از 1135.6 میلیارد تومان بود که از داد و ستد بیش از 3 میلیارد و 133 برگه سهم طی 972 هزار و 512 نوبت معاملاتی رقم خورد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات را با فاصله فراوانی از دیگر گروه ها، امروز در نمادهای خودرویی شاهد بودیم و بر این اساس بیش از 480 میلیون برگه سهم خودرویی ها طی 42 هزار و 157 نوبت معاملاتی و به ارزش بیش از 126.7 میلیارد تومان داد و ستد شد.

در فرابورس چه گذشت

در فرابورس نیز آیفکس با رشد 24 واحدی به ارتفاع 3 هزار و 534 واحدی صعود کرد و ارزش معاملات نیز بیش از 1029.3 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 874 برگه سهم طی 280 هزار و 791 نوبت معاملاتی بود.

نماد گل گهر(کگهر)، و ذوب آهن اصفهان(ذوب)، و نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس ) بیشترین اثر مثبت را بر آیفکس داشتند و در مقابل نماد فولاد هرمزگان و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس ثبت کردند.

عرضه و تقاضا

امروز طولانی ترین صفوف تقاضا متعلق به نمادهای صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه1 (سپاس)، ایران‌ ترانسفو (بترانس)، نوش‌ مازندران‌ (غنوش)، سرمایه‌ گذاری‌ ساختمان‌ایران‌ (وساخت)، بانک پاسارگاد (وپاسار)، لوله‌وماشین‌سازی‌ایران‌ (فلوله) و سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی‌ (وپترو) بود و سهامداران برای خرید این نمادها در ساعات معاملاتی به انتظار نشستند ، در مقابل بیشترین صفوف عرضه را در نمادهای قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت)، صكوک اجاره خلیج فارس (صفارس412)، ماشین‌سازی‌نیرومحركه‌ (تمحركه)، ریخته‌گری‌ تراكتورسازی‌ ایران‌ (ختراك)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كیان (كیان)، پتروشیمی فجر (بفجر) و فولاد مباركه اصفهان (فولاد) شاهد بودیم و سهامداران برای خروج از این سهم ها به نوبت ایستادند.

رفت و آمدهای بازار

در  معاملات امروز نماد معاملاتی شركت های گروه مپنا(رمپنا)، سرمایه گذاری صدر تامین(تاصیكو)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، كارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان(قثابت)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره، پارس‌ الكتریك‌ (لپارس1)، نوش‌مازندران‌ (غنوش1) و پتروشیمی مبین (مبین1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، كاشی‌ پارس‌ (كپارس1) سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی‌ (وپترو1) و ملی سرب و روی ایران( فسرب1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت های پشم شیشه ایران(كپشیر)، فروسیلیس ایران(فروس) باتوجه به تغییرات بیش از 50 درصدی و اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال، بانك اقتصاد نوین(ونوین)پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی_ عمومی به طور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره شهد(قشهد)، پتروشیمی مبین(مبین)، كارخانجات پارس الكتریك(لپارس)با توجه به افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب  بازگشایی شدند.

همچنین نماد معاملاتی شركت سیمان کردستان(سکرد۱) ، قطعات‌ اتومبیل‌ ایران‌ (ختوقا1) ، لوله‌وماشین‌سازی‌ایران‌ (فلوله1)، حفاری شمال (حفاری)، صنعتی‌ آما (فاما1)، داروسازی‌ ابوریحان‌ (دابور1) ، نیرو ترانس (بنیرو1)، بین المللی محصولات پارس(شپارس1) با وقفه همراه شدند و حق تقدم شركت سیمان هرمزگان(سهرمزح)باتوجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی حراج شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار