بازدید 4913

ادای تحزب را درمی آوریم

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی می گوید: احزاب ما معمولا شکل و شمایلی داشتند که صرفاً حول و حوش انتخابات‌ها چرخیده اند و بعد از انتخابات فراموش شده اند.
کد خبر: ۹۱۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 19 August 2019

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نقش احزاب پاسخگو در انتخابات گفت: هنوز فرهنگ تحزب در کشور ما جا نیفتاده است، بعد از انقلاب ما نتوانستیم راهکار درستی را برای احزاب داشته باشیم و هیچ حزب پاسخگویی را تاکنون نداشتیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی در بدو انقلاب که حزب فراگیری به نام حزب جمهوری اسلامی وجود داشت و بعد از سال‌ها فعالیت، بزرگان این حزب به این نتیجه رسیدند که باید منحل شود.

بیشتر بخوانید:

وقتی مردم لیستی رای می‌دهند، حاکمیت باید به احزاب در انتخابات نقش بدهد
خوب و بد دولت روحانی پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود/ مردم دیگر تَکرار آن شخص را تکرار نمی‌کنند

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فرهنگ تحزب هنوز در میان مردم کشور ما جا نیفتاده است، تاکید کرد: کشور ما به نوعی است که تحزب را تاکنون نپذیرفته است و شاید یکی از دلایل آن این بوده است که ساختار درستی در احزاب وجود ندارد و ما بیشتر ادای تحزب را درمی آوریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در کشورمان احزاب پاسخگو نداریم ،تاکید کرد: افراد معدودی به عنوان حزب دور هم جمع شده و در شرایط خاص و مقاطع خاص مانند انتخابات، حضور پیدا کرده و بعد از انتخاب آن را رها کرده و توفیقی هم نداشتند.

وی با بیان اینکه در موضوع تحزب می‌بینیم احزاب آن نقشی را که باید داشته باشند ندارند و فقط در ایام انتخابات، لیستی ارائه می‌دهند و بعد از آن خبری از آنها نیست، مطرح کرد:گروه‌های حزبی که در انتخابات مجلس، شورای شهر و حتی در ریاست جمهوری حضور پیدا کردند، توفیقی نداشتند و بعد از آنهم پاسخگو نبودند و طبق اهداف و ماموریتی که تعریف کردند، عمل نکردند.

افراد معدودی به عنوان حزب دور هم جمع شده و درشرایط و مقاطع خاص مانند انتخابات،حضور پیداکرده و بعد از انتخاب آن را رها کرده و توفیقی هم نداشتند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه انتخابات در کشور ما حول محور احزاب نمی چرخد و می توانند پس از آن هم پاسخگو هم نباشند، خاطرنشان کرد: البته نمی توانیم بگوییم که نباید بچرخد، احزاب ما شکل و شمایلی داشتند که صرفاً حول و حوش انتخابات‌ها چرخیده اند و بعد از انتخابات فراموش شده اند.

وی ادامه داد: مثلا شخصیکه به عنوان رئیس جمهور از یک حزب بالا آمده، تابع حزب نبوده و یا حزب آنقدر منسجم نبوده است که بتواند برنامه‌های درازمدتی را که برای رئیس‌جمهور، نمایندگانی که در لیست قرار گرفتند و یا اعضای شوراهای شهر اجرا کند و به آن عمل کند.

حسینی شاهرودی در ادامه افزود: در کشور نتوانستیم ساختار درستی را مانند بعضی کشورهای توسعه یافته که در بحث احزاب دارند،داشته باشیم و این باعث شده که رویکرد مردم نسبت به احزاب رویکرد مثبتی نباشد و روز به روز این فضا تضعیف شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان این که کار تشکیلاتی در جامعه ما ضعیف است، تصریح کرد: ما باید متناسب با شرایط شکل‌گیری یک طیف و تشکل از آن انتظار داشته باشیم ،مانند آخرین انتخابات خودمان در مجلس شاهد بودیم که این رویکرد رویکردی بود که هیچکدام از احزاب اکثریت آرا را در مجلس نتوانستند به دست بیاورند؛ چرا که رویکرد مردم نسبت به احزاب رویکرد مثبتی نبود و در انتخابات اسفندماه ممکن است که این رویکرد عمیق تر شود و کسانی که استقلال رای دارند و وابستگی کمتری به احزاب دارند، ممکن است اقبال بیشتری داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل