بازدید 2735

قیمت مسکن در کدام کشورهای اروپایی رشد بیشتری دارد؟

کد خبر: ۹۱۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ 18 August 2019

تازه‌ترین گزارش یورواستات نشان می‌دهد که قیمت مسکن در کشورهای پرتغال و ایرلند در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا رشد بیشتری را در سال ۲۰۱۸ میلادی تجربه کرده است.

به گزارش ایبِنا، در حالی که متوسط قیمت مسکن در کشورهای عضو اتحادیه تنها ۴.۴ درصد در سال گذشته میلادی افزایش یافته، بهای مسکن در دو کشور پرتغال و ایرلند به ترتیب ۱۰.۳ و ۱۰.۲ درصد رشد کرده است.

پرتغال طی سال‌های اخیر با رشد قیمت‌ مسکن مواجه شده و به همین دلیل قیمت خرید هر مترمربع ویلای مسکونی در این کشور به هزار و ۱۱۹ یورو رسیده است. این در حالی است که بازار این کشور در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ میلادی شاهد روند نزولی قیمت‌ها در بازار مسکن بود.

در ایرلند نیز بحران بازار مسکن افزون بر دامن زدن به رشد مستمر قیمت‌ها زمینه اعتراض‌های خیابانی در دوبلین، پایتخت این کشور را فراهم کرده است. مطابق سایت املاک ایرلندی «دفت»، متوسط قیمت مسکن در ایرلند به بیش از ۲۶۰ هزاریورو رسیده است.

گزارش یورواستات همچنین نشان می‌دهد که قیمت مسکن در سال ۲۰۱۸ میلادی تنها در دو کشور اروپایی کاهش یافته است. در این مدت، قیمت مسکن در ایتالیا ۰.۶ درصد و در هلند ۰.۹ درصد کاهش یافته است. مطابق اطلاعات موجود در سایت ایده‌آلیستا، متوسط هر مترمربع ملک مسکونی در مرکز شهرهای ایتالیا حدود ۳ هزار و ۵۵۰ یورو است که ۱۵ درصد پایین‌تر از نرخ‌های بازار مسکن ایرلند است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر