بازدید 3741

نصرالله: اگر جنگ دیگری تحمیل شود بار دیگر پیروز می‌شویم

کد خبر: ۹۱۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 16 August 2019
دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ تاکید کرد قدرت مقاومت و ایستادگی مردم لبنان سبب شکست رژیم اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم به نقل از شبکه المنار، جشن‌های سیزدهمین سالگرد پیروزی بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی، در مربع رویارویی و ایستادگی یعنی «بنت جبیل، عیناتا، مارون الراس و عیترون» برگزار شده است و سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله هم در این مراسم آغاز شده است.

موسی عبد علی مسئول رسانه‌ای حزب الله در منطقه جنوب لبنان گفته است انتخاب مربع رویارویی و ایستادگی برای برگزاری مراسم جشن امسال به خاطر نماد بودن این مکان به عنوان میدان رویارویی و نبرد با دشمن صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ بوده که شاهد نبرد شدید و سختی میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در بیست و چهارم آگوست ۲۰۰۶ بود به طوری که طی آن یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسید و ده‌ها نفر زخمی شدند، همچنین روز بیست و ششم آگوست همان سال، نبرد بزرگی رخ داد که طی آن ۹ نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند و همین تلفات سبب عقب نشینی دشمن اسرائیلی به سمت مارون الراس شد.

مهمترین محور‌های سخنان نصرالله:

سالروز پیروزی بر دشمن اسرائیلی در سال ۲۰۰۶ را تبریک می‌گویم.

لبنان امروز در حالتی از امنیت و آرامش به سر می‌برد.

تمام مناطق جنوب لبنان، در امنیت و آرامش کامل و بدون هرگونه نگرانی یا ترسی از تجاوز دشمن به سر می‌برد.

برخی شب و روز تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند تا ما در بالاترین آماده‌باش برای بازدارندگی در برابر دشمن قرار داشته باشیم.

جنگی که در سال ۲۰۰۶ علیه لبنان به راه افتاد، با تصمیم آمریکایی و با هدف ایجاد خاورمیانه جدید با اجرای اسرائیلی صورت گرفت.

اگر پروژه و طرح آمریکایی با موفقیت همراه می‌شد، منجر به سیطره آمریکا بر منطقه ما می‌شد و آغاز این سیطره از جنگ تموز (جنگ جولای ۲۰۰۶) می‌بود.

اگر اسرائیل به جنگ ادامه می‌داد، با توجه به آنچه در این جنگ با آن روبرو شد، در نهایت به فاجعه بزرگی برای این رژیم منجر می‌شود.

برخی رهبران حزب الله خواستار ادامه جنگ علیه اسرائیل به سبب خسارت‌ها و تلفاتی که این رژیم متحمل می‌شد، شده بودند.

جنگ علیه لبنان به این دلیل متوقف شد که اسرائیل شکست خورد و در این جنگ ناتوان نشان داد، آنچه این جنگ را متوقف کرد، قدرت لبنان و قدرت مقاومت و ایستادگی مردم لبنان بود.

اگر معادله ارتش، ملت و مقاومت نبود، طرح خاورمیانه جدید (که آمریکا به دنبال اجرای آن از ایستگاه لبنان بود) شکست نمی‌خورد.

هدف از جنگ جولای، درهم کوبیدن مقاومت در لبنان و نابودی آن در فلسطین و پایان دادن به حکومت رئیس جمهور اسد در سوریه و نابودی مقاومت جدید در عراق و منزوی کردن ایران با هدف از بین بردن آن بود و اگر این پروژه به موفقیت منجر می‌شد، آمریکا برمنطقه ما سیطره می‌یافت.

ما امروز قدرتمند هستیم و قدرتمند باقی خواهیم ماند، موضع رئیس جمهور میشل عون را یادآوری می‌کنم که تاکید کرد که اگر بار دیگر جنگی رخ دهد، ما بار دیگر پیروزی خواهیم شد، با چنین مواضعی، هرگز نخواهند توانست ما را شکست دهند.

اسرائیل نبرد در بنت جبیل را به دلیل اینکه نماد بود، انتخاب کرد تا یک دستاورد نظامی کسب کند، ولی خداوند پیروزی خود را بر رزمندگان مقاومت نازل کرد.

نبرد بنت جبیل، هر پروژه و طرحی برای پیروزی نظامی اسرائیل را با شکست روبرو کرد و مربع ایستادگی، مانع هرگونه پیروزی اسرائیل در هر منطقه‌ای شد.

بنت جبیل ایستگاه سرنوشت ساز و تعیین کننده‌ای بود و مردم این منطقه و مقاومت توانستند این منطقه را تثبیت کنند.

ما افتخار می‌کنیم که بخشی از محور مقاومتی هستیم که می‌توان برای ممانعت از جنگ‌ها بر روی آن تکیه کرد.

تکیه بر محور مقاومت مانع رشد تروریسم در سوریه یا جنگ جهانی جدید علیه سوریه خواهد شد.

هزینه مقاومت و ایستادگی بسیار کمتر از هزینه سازش و تسلیم است.

کسانی که منطقه را به سمت جنگ سوق می‌دهند، نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و نظام سعودی هستند، در حالی که ما خواهان تداوم امنیت و صلح هستیم.

ما در برابر یک دستاورد تاریخی در سایه کاهش اظهارات آمریکایی‌ها درباره جنگ علیه ایران قرار داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل