بازدید 6706

زمینه سازی اسرائیل برای حمله به مواضع حزب الله در سوریه و لبنان!

جنوب سوریه در سالیان گذشته یکی از متشنج ترین نقاط سوریه و یکی از کانون های بحران در این کشور بوده است. کانونی که مورد توجه اسرائیل بوده است و یکی از نقاط تنش میان جزیان مقاومت و تل آویو. در همین رابطه، اسرائیل نیز بارها به بهانه حضور نیروهای ایران و حزب الله و تاسیس پایگاه های نظامی حملاتی به جنوب سوریه راه اندازی کرده است.
کد خبر: ۹۱۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 16 August 2019

جنوب سوریه در سالیان گذشته یکی از متشنج ترین نقاط سوریه و یکی از کانون های بحران در این کشور بوده است. کانونی که مورد توجه اسرائیل بوده است و یکی از نقاط تنش میان جزیان مقاومت و تل آویو.

به گزارش تابناک، در همین رابطه، اسرائیل نیز بارها به بهانه حضور نیروهای ایران و حزب الله و تاسیس پایگاه های نظامی حملاتی به جنوب سوریه راه اندازی کرده است.

در این زمینه، پایگاه «اسرائیل هیوم» در گزارشی به تاسیس پایگاه نظامی ایران و حزب الله در جنوب سوریه پرداخته است و مدعی شده که 4 پایگاه نظامی در مناطقی همچون درعا و قنیطره ایجاد شد. در ادامه این مطلب آمده است:

یک سال پس از کنترل دولت سوریه و متحدین آن بر جنوب سوریه، نفوذی به این منطقه توسط شبه نظامیان تحت حمایت ایرانیان در امتداد مرز با اسرائیل-منطقه ای با اهمیت ژئوپلیتیک- افزایش یافته است.

حزب الله در تلافی تحریم های آمریکا علیه ایران، روش های جدیدی را برای اعمال نفوذ خود در این منطقه اتخاذ کرده است. اینها شامل افزایش حضور آن در مرز اسرائیل است تا بتواند به اسرائیل حمله کند. با این حال، شیوه افزایش حضور آن در مرز اسرائیل بسیار پیچیده و حیله گرایانه است.

چهار پایگاه نظامیان حزب الله لبنان طی یک سال گذشته در جنوب سوریه تأسیس شد - سه مورد در استان درعا و دیگری در استان قنیطره. این پایگاه ها داوطلبان جدیدی را برای شبه نظامیان آموزش می دهند و تجهیزات تسلیحاتی برای شبه نظامیان در جنوب سوریه فراهم می کند.

زمینه سازی اسرائیل برای حمله به مواضع حزب الله در سوریه و لبنان!

1- در اوایل سال 2019، یک پایگاه هوایی بزرگ حزب الله در درعا تاسیس شد؛ مشابه پایگاه هوایی ارتش در کنار شمال لجات. این شبه نظامیان بسیاری از تونل ها و امکانات را در داخل پایگاه ها حفر کردند و از آنها به عنوان پایگاه های آموزش ویژه برای مبارزان جدید استفاده کردند. دو تن از افسران اردوگاه، عادل و رشید، تابعیت لبنان را دارند. علاوه بر این، تعدادی از مربیان تابعیت لبنان را دارند. هشت مربی نیز از سوی ارتش سوریه و افسران بخش امنیت ملی وجود دارند که با افسران حزب الله و ایران برای نقل و انتقال نیروها و تجهیزات همکاری می کنند.

2- در اوایل ماه سپتامبر یک پایگاه از سوی لشکر «النمر» در لجات ساخته شد.

3- تیپ 52 ام در ژانویه سال 2019 پس از عقب نشینی نیروهای حزب الله از الزبدانی و مزارع ریما در آنجا مستقر شدند.

4- پایگاه صابر در اواخر سال 2018 و زیر نظر مستقیم مصطفی مغنیه تاسیس شد. این پایگاه تحت فرمان یگان جولان است که متعلق به تیپ 90 ارتش سوریه است و در بین روستاهای «هادر» و «هارفا» در شمال قنیطره واقع شده است.

حزب الله برای کنترل گسترده بر منطقه، در ماه های اخیر، حزب الله صدها نفر از ساکنان منطقه قنیطره را جذب کرده است. حزب الله همچنین در ابتدای سال جاری تجهیزات جاسوسی و دستگاه های شنود را برای افراد محلی تأمین کرد تا آنها بتوانند دشمنان خود را رصد کنند و همچنین تعدادی از مبارزان حزب الله با تابعیت لبنان مستقر در این منطقه را در اختیار دارد.

آنچه بسیاری از ناظران هشدار می دهند این است که اسرائیل خود را برای حملاتی گسترده علیه مواضع حزب الله در سوریه و لبنان آماده می کند که احتمالا با پاسخ غافلگیرکننده حزب الله مواجه شود.

محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان ۲۰ مردادماه در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان جنوب لبنان گفت: اسرائیل آماده جنگ با لبنان و مقاومت می‌شود و مقاومت نیز آماده رویارویی و مبارزه با این رژیم و دفاع از کشور است.

از سوی دیگر، پیش از هرگونه حملات اسرائیل علیه مواضع حزب الله یا نیروهای مقاومت، معمولا خبرسازی هایی از سوی رسانه های وابسته به نهادهای امنیتی این رژیم انجام می شود. خبر احداث پایگاه های حزب الله در جننوب سوریه نیز در همین راستا ارزیابی می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها