بازدید 7716
بی‌اعتنایی «جبل الطارق» به فشار‌های آمریکا؛

«نفتکش گریس» ۱ آزاد شد

کد خبر: ۹۱۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ 15 August 2019
دادگاه عالی جبل الطارق با بی‌اعتنایی به فشار‌ها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس ۱، حکم آزادی آن را صادر کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، دادگاه عالی جبل الطارق حکم آزادی نفتکش گریس ۱ را صادر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، پایگاه خبری «گیبرالتار کرونیکل» روز پنج‌شنبه گزارش داد دادگاه عالی منطقه جبل‌الطارق حکم پایان توقیف نفتکش گریس-۱ را صادر کرده است.

قاضی دادگاه عالی جبل‌الطارق در حالی این حکم را صادر کرده است که بر اساس گزارش‌های رسانه‌های جبل‌الطارق، ساعاتی پیش وزارت دادگستری آمریکا نامه‌ای به مقامات قضایی جبل‌الطارق ارسال کرده و از آن‌ها خواسته است توقیف نفتکش گریس-۱ را تمدید کنند.

نفتکش گریس‌-۱ که بیش از دو میلیون بشکه نفت خام ایران را با خود حمل می‌کند، روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه به بهانه واهی و بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناور‌های نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

در پی توقیف نفتکش گریس-۱ برخی منابع خبری مدعی شدند که این نفتکش حامل سلاح بوده است، اما دولت محلی منطقه جبل‌الطارق پس از انجام بررسی‌های آزمایشگاهی دقیق تأکید کرد که نفتکش گریس‌-۱ تنها حامل نفت خام بوده است.

دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه ۱۴ تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به مدت ۱۴ روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید ۳۰ روزه توقیف نفتکش گریس‌-۱ داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر