بازدید 4617

هشدار بحران آب و هوایی و زیست‌محیطی در عراق

کد خبر: ۹۱۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 14 August 2019

گزارش‌های موسسات بین المللی محیط زیستی به شورای امنیت سازمان ملل، نسبت به تغییرات آب و هوایی در عراق و تاثیرات آن بر این کشور و کشورهای همسایه هشدار داده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری الوطن عراق، در این گزارشها به پنج چالش جدی که مرتبط با تغییرات آب و هوایی و دارای اولویت برای این کشور پرداخته شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، نخستین چالش پیش روی عراق فقدان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به دلیل وابستگی بی رویه این کشور به درآمدهای نفتی است.

چالش دوم، ضعف توانایی دولت برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و بحران های زیست محیطی است.

این گزارش‌ها می افزاید، چالش سوم عراق، تکیه بیش از حد به منابع آبی که از کشورهای مجاور به این کشور سرازیر می شود و چالش بعدی نیز کوچ دسته جمعی و مهاجرت اجباری افراد است.

در این گزارش هاکه به شورای امنیت ارائه شده، پنجمین چالش پیش روی عراق را افزایش تنش های قومی و قبیله ای برای دستیابی به غذا و آب عنوان کرده است.

در یکی از این گزارشها، به دفتر سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) و دیگر نهادهای بین المللی توصیه شده تا خطرات امنیتی مرتبط با تغییرات آب و هوایی را رصد کرده و از گفت وگوهای منطقه ای برای دستیابی به راه حل هایی در زمینه آب و چالش های زیست محیطی حمایت کنند.

بر اساس گزارش های سازمان ملل متحد یکی از مهم ترین بحران های کنونی و دهه های آینده در کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا بحران آب است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل