بازدید 46318

گذشت اولیای دم از قصاص «محمدعلی نجفی»/ آیا نجفی آزاد خواهد شد؟

برادر مقتول ابتدا برخی نسبت‌های داده شده به خود را رد کرده و سپس افزوده: به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور، وکلای عزیزمان، پدرم، مادرم و مهیارمان، محمدعلی نجفی را بخشیدیم و خرسندیم که معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم. امیدوارم محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده، به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد» اما فرجام نجفی چه خواهد بود؟
کد خبر: ۹۱۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸ 14 August 2019
تابناک اجتماعی -
«محمدعلی نجفی، عامل قتل میترا استاد، با گذشت خانواده اولیای دم مقتوله، از حکم قصاص رهایی یافت.» این خبری است که ساعتی پیش روی خروجی برخی رسانه‌ها رفت و حکایت از گذشت خانواده مقتول از قصاص دارد.

به گزارش «تابناک»، سحرگاه امروز «مسعود استاد»، برادر مقتول با انتشار پیامی در صفحه خود در فضای مجازی از بخشش محمدعلی نجفی قاتل خواهرش میترا استاد خبر داد و نوشت: «از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.»

از جمله نکات جالب توجه در جلسه اول دادگاه محاکمه نجفی، گفت و گوی وی با برادر مقتول بود که شایعاتی به دنبال داشت. مسعود افرازه یکی از وکلای اولیای دم در توضیح این گفت و گو میان نجفی و استاد گفت: آنچه فیمابین این دو نفر در جلسه دادگاه گذشت، این بود که مسعود استاد از محمدعلی نجفی پرسیده بود چرا خواهرم را کشتی و به قتل رساندی و چه دلیلی برای این موضوع داشتی؟ تنها این گفت‌وگو بین این دو نفر در دادگاه ردوبدل شد.
از جمله نکات جالب توجه در جلسه اول دادگاه محاکمه نجفی، گفت و گوی وی با برادر مقتول بود که شایعاتی به دنبال داشت. مسعود افرازه یکی از وکلای اولیای دم در توضیح این گفت و گو میان نجفی و استاد گفت: آنچه فیمابین این دو نفر در جلسه دادگاه گذشت، این بود که مسعود استاد از محمدعلی نجفی پرسیده بود چرا خواهرم را کشتی و به قتل رساندی و چه دلیلی برای این موضوع داشتی؟ تنها این گفت‌وگو بین این دو نفر در دادگاه ردوبدل شد.


وی در این پیام با ذکر آیه «الَّذِینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ»، ابتدا برخی نسبت‌های داده شده به خود را رد کرده و سپس توضیح داده: «به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور، وکلای عزیزمان آقای مسعود افرازه و محمود حاجیلویی، پدرم، مادرم و مهیارمان، محمدعلی نجفی را بخشیدیم و خرسندیم که معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم. امیدوارم محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده، به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد. اجر همه خیرخواهان و هدایت همه بدخواهان به راه راست را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»

رهایی «نجفی» از قصاص با گذشت اولیای دم

البته هنوز مشخص نیست که گذشت از قصاص به اطلاع مراجع قضایی رسیده یا خیر و افزون بر آن، معلوم نیست حکم صادر شده قطعیت یافته یا خیر، اما اگر فرض را بر قطعیت یافتن حکم قصاص و همچنین گذشت اولیای دم از قصاص بگذاریم، فرجام نجفی محل سوال خواهد بود؛ اینکه قرار است آزاد شود یا مجازات‌های دیگری متوجه وی خواهد بود؟
 
پیش از پاسخ به این سوال لازم است توضیح داده شود که بر اساس ماده ۳۶۳ قانون مجازات اسلامی، زمان مشخصی برای گذشت اولیای دم از قصاص مشخص نشده و ایشان می تونند هر زمان که خواستند گذشت کنند؛‌ چه قبل از صدور حکم و چه بعد از آن. با این یادآوری که برادر مقتول، ولی دم پرونده نیست اما تاکید کرده از طرف پدر و مادرش در این پرونده وکالت دارد.
 
با این یادآوری، در خصوص فرجام نجفی باید گفت که پاسخ قطعی به این سوال را باید به آینده واگذار کرده و چشم انتظار اعلام نظر مقامات قضایی و افراد درگیر با پرونده از جمله وکلای طرفین پرونده باشیم اما یادآوری چند نکته ضرورت دارد. از جمله این نکته مهم که نجفی بابت نگهداری از سلاح غیرمجاز که از جمله دیگر اتهاماتش بوده نیز محکوم به حبس شده است و البته این حکم نیز قطعی نیست.
 
نکته مهم دیگر در این خصوص، جنبه عمومی جرم است که مجازات آن با گذشت اولیای دم ساقط نمی شود. ماده ۴۴۷ قانون مجازات اسلامی در این باره می‌گوید: در کلیه مواردی که در این کتاب به کتاب پنجم «تعزیرات» ارجاع داده شده است، در خصوص قتل عمدی مطابق ماده (۶۱۲) آن قانون و در سایر جنایات عمدی مطابق ماده (۶۱۴) و تبصره آن عمل می‌شود. 

در ماده ۶۱۲ کتاب پنجم تعزیرات آمده است: هر کس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته، ولی از قصاص گذشت کرده باشد و یا به هر علت قصاص نشود در صورتی که اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد دادگاه مرتکب را به حبس از سه تا ده سال محکوم می‌نماید.
 
بدین ترتیب می توان حدس زد اگر گذشت اولیای دم میترا استاد از قصاص نجفی قطعی شود، آن گاه مجازات نگهداری از سلاح غیرمجاز و همچنین سه تا ده سال حبس بابت جنبه عمومی جرم،‌ در انتظار نجفی خواهد بود. فرجامی که لازم است تاکید کنیم اظهار نظر قطعی درباره آن بر عهده مقامات قضایی و مراجع ذی صلاح است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۱۷
معامله که حتما نکردین
پاسخ ها
سیروان کردستان
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
به هر حال خوشحالم که اعدامی رخ نداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
حق ایشان است آزاد بشود
چون اصلاح طلب است.
اصلاح طلبان از هم سوهای خود تا آخر حمایت می کنند. در این زمینه کارشان درست است.
مثل اصولگرایان نیستن که با یک تخلف هم جناحی خود را کنار بزنند
ME
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
معامله چرا؟ همه جا ژن خوب بکار مياد. احتمالا چند وقت ديگه هم مثل کرباسچي تبديل به قهرمان ميشه
مریخ
| Canada |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
خانواده میترا استاد اهل کرد های یارسانی هستند و مذهبشان امیخته با اشعار مولانا و موسیقی تنبور است و برای مال دنیا پشیزی ارزش قائل نیستند درود بر کسانی که میبخشند و اهل انتقام نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
تسلیت به خانواده که واقعا تحت فشار شدید بودند.میدونم توی تر جان و آبرو و حیا کردید وگرنه این جماعت و با پول و رسانه هاشون شما رو نابود میکردند.راه درست همین بود.این هم چند سال دیگه خواهد مرد و یه گوشه دفن میکنن تموم میشه و قیامت هم میاد فقط اجرای عدالت کمی فقط کمی به تاخیر افتاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
داره میگه هیچی پول نگرفتن
حالا شما حقیقت رو باور نمیکنید مشکل شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
برای بقیه هم همین طوریه ؟؟
در این مورد قانون گذار جمهوری اسلامی ایران در قانون مجازات اسلامی و در فصل هفدهم با عنوان جرایم علیه اشخاص و اطفال به این موضوع اشاره کرده و می‌گوید:

هرکس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته ولی از قصاص گذشت کرده باشد و یا به هر علت قصاص نشود در صورتی که اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم جری مرتکب یا دیگران گردد دادگاه مرتکب را به حبس از سه تا ده سال محکوم می‌کند.

تبصره: در این مورد معاونت در قتل عمد موجب حبس از یک تا پنج سال خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
کامنتها را خواندم و باین نتیجه رسیدم که چقدر این ضرب المثل صحیح است: در دروازه را می شود بست اما در دهان مردم را نه
مهدی
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
پولدار ها حق کشتن دارند چون پول خون را میتوانند بپردازند،آیا این نشان از تحقیر انسانها نیست!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
همین که این آدم جانی رسوا شدبالاتر از هزار بار قصاصه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
نجفی از قبل می دونست که خانواده مقتول بخاطر فقرشون نمی تونن اعدامش کنن
ناشناس
| Czechia |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
یه خشخاب خالی کرده بعد معامله نکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
بالا رفتیم ماست بود....پایین اومدیم دوغ بود..............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
واقعاً طی سالهای اخیر چه بر سر ملت ایران آمده است؟!!!! دقت کنید بیشتر رای دهندگان بر این باورند که معامله ای صورت گرفته است. آنها حتی حاضر نیستند بپذیرند مردمانی هم هستند که نه بخاطر مال دنیا که به خاطر رضای خدا می بخشند و معتقدند " لذتی که در عفو هست در انتقام نیست" . می خواستند مردم ایران را مسلمان تر کنند اما ظاهراً راه درست را انتخاب نکردند و مردم را بی دین تر و دنیا پرست کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
آقای ناشناس که میگی دهن مردم رو نمیشه بست،،دهن خود شما هم زیاد بازه .. مردم حق دارن نظر بدن در مورد مسولین که رو مال و جان و زندگیشون چنبره زدن
لطف کن حرف دهنت رو بفهم
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
درود بر خانواده استاد خدا قطعا به شما بابت این گذشت اجر خواهد داد واقعا کارتونقابل تحسینه حالا نجفی ماند و خدای خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
ناشناس ۱۴:۳۳ هزار آفرین بر سخن شما
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
فکرش را کرده اگه قصاص کنه مقتول زنده نخواهد شد ولب 10 میلیارد میتواند زندگی خانواده او اینده فرزندمقتول را تضمین کند. بیچاره مقتولی کع فدای سیاست بازان شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
1
ماهم باور کردیم که معامله نکردین..........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
پدر پول بسوزه که مردرو زندهمی کنه.... ولی در کل موافق ببخشش هستم,از هر نوعی می خواد باشه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
اعدام کردن یه پیرمرد هفتاد ساله که احتمالا حدود ۵ سال هم زندانی خواهد شد و دیگه آبرویی هم نداره نهایت حماقت است.باید به فکر آینده فرزند مرحومه بود
سالر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
از خدا خجالت بکشید بابت این طعنه زدنتان
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
بدترین ظلم به جامعه و خانواده قربانی هست که وقتی داغدار عزیزشون هستند بعد از جنایت همه میریزن سرشون که رضایت بدید یا با پول یا بدون پول. جنایتکار اگر همه اولیا دم هم گذشت کنند باید جزای کامل را بکشد. حالا خانواده قربانی اگر رضایت ندهند همه میگن چه اندازه بی گذشت هستند. اگر رضایت بدهند همه میگن پول گرفتند رضایت دادند
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
سیستم مدیدیت و قوانین ایران در همه زمینه ها نیاز به باز نگری اساسی داره. بعد از جنایت همه می ریزند سر خانواده داغدار که رضایت بدهید. در واقع ان مادر داغدار که فرزند خود را از دست داده باز تحت فشار اخلاقی داغدار کردن یا نکردن یک مادر و خانواده دیگر قرار گیرد. حالا با پول یا بدون پول. این نا عادلانه ترین قانون است. چه بسیار مادرانی که به اعدام جانی رضایت ندارند ولی می خواهند جانی حبس بلند مدت حداقل ده تا پانزده ساله داشته باشد یا مثلا موافق نا بینا کردن جانی نیستند ولی حبس بلند مدت او را می طلبند ولی به انها می گویند یا اعدام یا ازادی جانی در چند ماه. واقعا برای این قوانین باید متاسف بود و از ان بالاتر برای مسولانی که نمی توانند این نقایص را ببینند و اقدامی برای ان کنند
محمدتبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
چند میلیارد فروختین خونش را؟
رضا
| India |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
راست میگه
ده میلیارد تومن تو این دوره زمونه که همه سه هزار میلیارد اختلاص می کنن پولی محسوب نمیشه که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ناشناس
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
اعدام کردن یک جوان بیست ساله خوبه؟
کسی هم از اعدام حمایت نکرد
آیا برای قاتلان دیگر نیز چنین میکنند؟ که برای ایشان کردند؟ واقعا در دنیای بسیار بسیار تبعیض آمیزی زندگی میکنیم...
ای اُف بر این زندگی که هیچ و پوچ بر ان حاکم است. ای اُف.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
زندگی توی دنیا به شدت ناعادلانس.هر وقت این جمله رو قبول کردی به آرامش میرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
آره .. چرا اینقدر بد بین هستید ،، الان برو ببین هرکدو، از آقازاده ها رو جلب میکنن همینطور باهاشون مهربونن
خدا از سر تقصرات نجفی و کسانی که همسر شرعی ایشون رو "پرستو" و شما بزرگوار رو که دارای مدرک دکتری تخصصی در یکی از سخت ترین رشته های تحصیلی هستید رو متهم به استفاده از رانت شهرداری کردند بگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
درس خواندن و باهوش بودن دلیل بر مومن بودن و عاقل بودن نیست. با این حال در مورد عقل و ایمان آقای نجفی اظهار نظر نمیکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
عفو آقای نجفی مایه خوشحالی شد در ضمن اینکه هرکسی در این دنیا اندازه خودش گناه و تقصیر داره عزیزم . خداوند از سر تقصیرات همه بگذره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
احیانا شما اقای نجفی نیستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
احسنت! یادت نره احسنت رو از ته حلق تلفظ کنی یه وقت تلف نشه.این پیرمرد سیاسی هفتیرکش هم بلاخره اون دنیا رو میبینه زود و دیر داره اما قطعیه.
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
آفرین به پستت
با 10 میلیارد میشه کلی افرادو بزاری سر کار و اشتغال ایجاد کنی .و کسی که میگه بدون رانت تا اون درجه رفته چجوری 10 میلیاردو جور کرده .
پاسخ ها
سیروان کردستان
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
ده میلیارد پولی نیست که.. پول یه تیکه زمین کوچیک و یا آپارتمان تو شمال تهرانه
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
فعلا که همه مردم سر کارند و بیکار نداریم
ایران عزیزم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
از خزانه بیت المال! این دیگه از کجا آوردن نداره؟
زنده باد پول ..... زنده باد قدرت .... مرگ بر فقر و نداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
مرگ بر آمریکا
ناشناس
| - |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
مرگ بر آمریکا، درود بر نجفی، درود بر اصلاحات
ناشناس
| - |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
درود بر دکتر نجفی عزیز و نگین اصلاح طلبان
مرگ بر آمریکا
مهدی
| Germany |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
این نشان قهقرای یک فرهنگ و یک ملت تاریخی است
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
این زیر ساندیس یخی میدن صف بستن ؟
اگر داری زندگی کن اگر نداری بمیییر.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
متاسفم واسه روحیه پول پرسنی شما
بهتر است بنویسید رهایی دختر نجفی از قصاص. نقشه ی نجفی برای نجات دختر قاتلش عملی شد و به راحتی خانواده ی مقتول را خریدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
داداش تهمت نزن یه این سادگی مگه آنخا بودی ؟ گناهه . یک توصیه فیلم زیاد نبین واسه روحیاتت خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
بابا ان ساختما ن و ساختمانهای اطراف همه دوربین مدار بسته داره اگر دختر نجفی از ده کیلومتر ان خانه هم رد می شد دوربین ها می گرفتنش اینفدر مردم را هالو فرض نکنید خودش کشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
موضوع پول شاید نبوده ولی مشخصه که از طرف مقامات بالا کاملا تحت فشار بوده و تهدیداتی نیز صورت گرفته (بر اساس گزارش هایی که برادر مقول از پا در میانی مسوولان رده بالا ابراز کرده بود) ... .
تو رو خدااسمی از قرآن و خدا نیارید.برید عشق و حال و زندگیتون رو بکنید... شاید برای این کاراتون مواخذه نشید ولی قطعا برای زیر سوال بردن اعتقادات مردم روز قیامت باید پاسخگو باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
عجب..... برای زیر سوال بردن اعتقادات مردم
بله دیگه آدم میکشند پول میدن خونه مییدن
بوق های رسانه ای اصلاحات سرانجام کار خودش رو کرد.... مثل سال 96 و انتخابات
از برادر میترا متنفر شدم..... بهتر که نجفی اینکار رو کرد ... حتما اون خواهر هم مثل این برادر بوده و پولکی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
تا کفش کسی رو نپوشیدی
راه رفتنشو ایراد نگیر!
تو چه می دانی! شاید در کنار تطمیع، تهدید هم بوده است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
برو خودت رو اصلاح کن تنفر بی جا از کسی خوب نیست و قضاوت کردن درباره مرده ای که همینطور با برادرش مقایسه میکنی کار خیلی زشتیه تازه فک نکنم برادرش به بدی شا باشه که اینطور قضاوت می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
هیچ وقت از مرگ یک آدم خوشحال نباش. هیچ وقت دیگران قضاوت نکن. خداوند جهان بی نقص آفرید,همه به نسبت گناهانشون مجازات میشن شک نکن
بزرگواری اقای استاد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
پرسشی برایم پیش آمده است که در موارد خاصی مانند این جنایت که جانی دارای مقام و موقعیت برتر اجتماعی است، عفو از جنایت باعث گسترش آن در جامعه نمی شود؟ آیا در این موارد، عفو کننده برادر و خواهر مقتول هستند؟ یا این که این جنایت به دلیل موقعیت خاص جانی، ابعاد اجتماعی دارد؟
خدا کار خیر شما را بی پاداش نخواهد گذاشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
بی پاسخ نگذاشت,نقدی حساب کرد...خخخ ولی در کل جون یک آدم گرفته نشد و اگر گناهکار باشه تقاص گناهانشو در پیش گاه خداوند خواهد داد و دوم اینکه چند میلیارد پول گرفته باشه و بتونن از قبل بهتر زندگی کنن , چرا که نه... شاید هم پول صرف کارهای خیر و در جهت عاقبت بخیری خودشون و آمرزش گناهان متوفی کنن که بسیار پسندیده خواهد بود.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
خدا از قتل خوشش نمی آید چون قاتل پرور نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
بستگان روحانیون محترمی که اخیرا" کشته شدن...چرا گذشت نکردن از خون عزیزشون؟؟؟
درکت میکنم جناب استاد خیلی سخته. ولی سخت تر این که نمیشه از میلیاردها پول گذشت. متاسفم واسه چنین ادمهایی ....
پاسخ ها
ساناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
خودتم بودی همین کار رو می کردی پس مردم را مواخذه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
میسوزی که نداری.داره میتونه هرکار دلش میخواد بکنه.برو قوی باش اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
مرحوم میترا استاد قربانی شد؟!،
پیامبر رحمه للعالمین می فرمایند در عفو لذتی است که در انتقام نیست خدا روح ان مرحوم را شاد کنه وبه باز ماندگان صبر عنایت فرمایید.
یکی نیست به این پسر بچه که حتی از خواهرش هم کوچیکتره بگه که پس چرا از روز اول شکر خوری زیادی داشتی وقتی هیچ کاره بودی فرزند آقای کاکابرار. . روستا زاده ی دانشمند، در کمتر از 3 ماه داستان تمام شدش. از اول معلوم بود که اونی که چیزی برای از دست دادن داشته تجفی بوده نه شما و همشیره محترمه.
قصدی ندارم نمک روی زخم بپاچم. خودم رو فقط با پدر و مادر و فرزنده این خانوم شریک غم می دونم....ولی داستان این روستا زاده ی علامه و خواهرش داستان چیز دیگه ای هستش.
برای این دو نفر فرقی نمی کرده چه نجفی چه یه کس دیگه.
نجفی استاد دانشگاه بوده نخبه بوده مدیر و مدبر بوده و در نهایت گرفتار این ادمی شده که هیچی برای از دست دادن نداشته.....حالا هم که کشته شد...این ته اون چیزی بود که داشتش....

اصولا زنی که دانسته وارد زندگی مرد زن دار هوس ران میشه و بعد توجیه می کنه عمل زشتش رو، حقش بیشتر از این ها هستش. ازدواج دوم مرد کار بسیار زشتی هستش...ولی کار به مراتب زشت تر رو زن هایی می کنن که زن دوم مرد زن و بچه و داماد و عروس دار میشن.....

تابناک خواهش می کنم نظرم رو چاپ کن...می خوام بدونم بازخورد این کامنت پر از عصبانیتم چیه.........خواهش کردم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
حداقل به روستازادگان توهین نکن
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
حق با شماست آقا وحید!
ولی
قدرت شیطان خیلی زیاده!
نه فقط در هوا و فضا بلکه حتی در زمین و زمان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
چون میخواستی بازتاب بگیری بهت میگم آقای روستازاده امیدوارن سر خودت بیاد که خیلی نااگاهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
ناشناس 13:10،الان کی به روستازادگان توهین کرد الکی جو میدی؟
مریخ
| Canada |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
طرف مدرک دکتراشو گرفته و تو هیچی نشدیو میخواهی با لحنی تحقیر امیز دانشمند بودن اقای مسعود استاد را بی اهمیت جلوه بدی لطف کردن که قاتل را بخشیدند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
خیلی سوختی مواظب خودت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
آقای وحید ،شهری شهر زاده ،تابناک پایگاه گرفتن بازخوردهای شخصی افراد از عصبانیت و خوشحالیشان نیست.
فقط یک سوال؛ شرم نمیکنی که این لاطائلات را به
مغز خود راه میدهی؟
شکر زیادی میخوری و دیگران را به شکر خوردن متهم میکنی. خانواده استاد بزرگترین ،سخت ترین و نهایتا شیرین ترین راه را انتخاب کرده اند ،اگر نمیتوانی بخشیدن را تحمل کنی به جای فحاشی و تهمت زدن به روانپزشک مراجعه کن.
مطمئنا تو توان و طاقت بررسی باز خوردها را هم نداری پس زبان در کام گیر و وقت را تلف نکن ، آدرس یک روانشناس الزامیترین چیز برای توست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
زنی که به خودش اجازه میده زندگی زن اول بهم بریزه بخاطر امیال خودش,همه محکومن... امیدوارم درک کنیم فلسفه خلقت چی هست و زندگی مفید تری برای خودمون و جامعه رقم بزنیم
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
وحید عزیز با بخش های زیادی از نظر شما موافقم اما اینکه روستا و روستا زاده نه جرمه و نه کار زشت. فقط باید یاداوری کنم که تمام کسایی که الان تو تهران نشستن از روز اول ( اجداد گذشته) ساکت شهر و کلان شهر نبودن. همین الان کافیه یه امار بگیری و ببینی چند درصد ساکنان تهران و یا دیگر شهر ها حداقل پنج نسل گذشته اونا تو همون شهر بودن. پس لطفا کثافت کاری ها و یا مشکلات دیگه رو ربطی به روستا و زوستا زاده نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
اگه ازدواج دوم کار بسیار زشتی است پس چرا پیامبر و اکثر امام ها زن های بسیاری داشتند
دم تان گرم.عجب انسانهای باگذشتی.همچون همه پهلوانان کرمانشاه.خوب است ما تابه حجیت نرسیده ایم کسی راقضاوت نکنیم.این فرد دکترای هوافضا دارد وبرخی احساس می کردندکه یک فرد آویزان وعلاف است که نجفی درشهرداری استخدامش کرده
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
حالا ما نمی دونیم کی و چه طوری استخدامش کرده، ولی دیدم کی و چطوری نظرش رو تغییر داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
اونوقت هوافضا به درد کجای شهرداری میخوره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
مربوط به ساختمان هایی هست که اونقدر بالا رفتن که دارن به فضا میرسن
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
ناشناس ۱۳:۳۶
آلودگی "هوا" و "فضای" سبز به شهرداری ربط نداره؟
ایشان میتوانند بگن با ذکر آیه چند میلیارد پول گرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
پولو بگیر گور انسانیت و شرافت.سریال هیولا پته همتون ریخت رو اب
چه خوب
الله اعلم
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
قانون باید آقای نجفی را قاتل اعلام کند و به ایشان زندان ابد دهد.
نظر فامیل در قانون اجتماعی نباید تغییرات دهد!
چقدر عالی و ایکاش هیچوقت این اتقاق تلخ برای آن خانم و اقای نجقی نمی افتاد
چه راحت گذشتند
چقدر سریع - مورد توجه بقیه خانم های مسئولین
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
ارزش جوون مستضعفان کشک. از کاپیتالاسیون بدتره
احسنت
کل ماجرا پول و تجارت بود از ازدواچ 35 ساله با هفتاد ساله تا رضایت فقط پول مهم بوده
درود بر شما خانواده محترم
آره توگفتی وملت هم باور کردند
مثل روز روشن بود که این اتفاق می افتد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
وقتی قوانین اجتمایی که باید کلی باشند با پول و قدرت قابل تغییر هستند ،انتظار بهتری نباید داشت.
تابلو بود اعدام نمیشه
گذشت یعنی چی هرکسی کسیرو بکشه بی دلیل باید اعدام بشه
چنین افرادی که آدمکش واقعی نیستندبعد ازین جنایات به انواع و اقسام بیماریها مبتلا میشن و برای جامعه موجوداتی بی فایده خواهند شد چرا که عذاب وجدان واشون نمیکنه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
ضرر امثال شما به مرتب برای جامعه بیشتر است با این تفکر
مهدی
| Germany |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
اعدام در شان انسان متفکر و عاقل نیست ولی قاتل را هم با پول نجات دادن انسانی نیست.
قاتل باید در بند بماند تا بی خطری اش برای جامعه ثابت نشده است.
نفرین به کسی که میترا استاد را کشت
خدا لعنتش کند قاتل آنرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
داداش نفرین حواب نمیده زور نزن
با آرزوی شادی روح مرحومه خانم استاد
هزار آفرین میگویم به آقای دکتر استاد که بخشش را بر انتقام ترجیح دادند
بهر حال وجدان عمومی جامعه قضاوت میکند که دکتر نجفی شخصیتی نیست که دست به جنایت بزند و قطعا یک حادثه و یا یک مقدر بوده است .
برای خانواده بزرگ استاد و این همشهریان خونگرم و سرشار از عاطفه ام عزت و سربلندی آرزو میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
خدا کنه حرفهایی که زدی رو خودتم باور داشته باشی
خون خواهرت را با یک آپارتمان هشت میلیاردی معامله کردی یا بیشتر
اگر معامله نکردی
انگ مهدور الدم به خواهرت را چگونه هضم کردی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
آحه شما چه کاره اید ؟مگه میدانید پشت صخنه چه بوده و چه گذشته ؟
چطور یه خودتان احازه میدهید برای کس دیگری نظر بدهید ؟ کی این را به شما یاد داده که اونو باید اعدام کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
لابد انگ نبوده !!!؛ چه می دانی ؟؛
م. ب
| United States of America |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
شما مگر مامور پرونده ویا قاضی هستی مثل اینکه همه شدند کاراگاه وپلیس ‌قاضی مگر شما محتویات پرونده را می دانی که برای خودت حکم صادر می کنی اتهام می زنی مگر همین اسلام که قصاص را گذاشته در کنار آن هم گذشت وبخشش را گذاشته این قانون خداست قرار نیست که همیشه مرگ را با مرگ جواب دهند انموقع این می شود انتقام لطفا دست از تفکرات وفضولی های بیمورد در باره این دوخانواده داغدار بردارید خانواده مقتول این اجازه را دارد که از خون از دست رفته آش بگذرد حالا تو مخالفی مشکل توست این قانون خداست ‌حق هیچ گونه اظهار نظروفضولی در زندگی مردم ندارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
امروز بعضی ها حتی شرف شان را هم به پول می فروشند
از همان ابتدا مشخص بود.
نباید می بخشیدنش. باید قصاص میشد تا درس بشه برای صاحبان زر و زور. متاسفم برای خانواده مقتول هم به خاطر از دست دادن عزیزشون هم به خاطر کوتاه اومدنشون.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
به شما چه ارتباطی داره دوست دارید فقط در زندگی مردم فضولی ‌دخالت کنید قصاص هم اجرا دارد وهم گذشت فرقی نداره این قانون خداست تو ناراحتی برو خودتو به یک دکتر روانشناس معرفی کن شما نگران خانواده مقتول نباش انها گذشت کردند ودیگر بس
بدعت شد!!!!!
یعنی خاک. اصلا هیچی. کشتن خواهرش به کنار. بعدش همین نجفی هزارتا تهمت پشت سر مرده اون خانوم زد. پرستو. پروازی. نفوذی فلان بهمان. همه اینارم به جون خریدن ایشون. مبارک خانوادشون باشه این القاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
شما حودت شنیدی یا تو تلگرام خوندی این مطالب را ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
شاید بهتر از تو می دانستند که آن بقول شما القاب واقعیت داشته...پس وقتی چیزی نمی دانی،ساکت باش
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
واقعا خجالت بكش همش كار امثال شما ها شده تهمت وافترا مگر شما قاضى پرونده هستي كه اظهار نظر مى كنى
زنده باد ... این گذشت ها باعث گسترش خوبی در جامعه میشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
قتل با تفنگ غیر قانونی هم هم باعث گسترش نشانه گیری مناسب می شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
ممکنه قتل عمد هم عادی بشه.
سپید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
.اگه چیز خوبیه برای خودتو ن هم بخوایید
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
باش تا اموراتت بگذرد
صحبتشان قبلا چیز دیگری بود.
چطوری یه آدم 180 درجه چرخش میکنه ...

نوش جونت االبته

چندمیلیارد ارزششو داره
اقای استاد کار بزرگی کردی ولی خیلی زود شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
آقای استاد آیا بفکر فرزند این مرحومه هم هستید!؟
گفتن یا رضایت بده پولتو بگیر یا خودتو و خانوادتو؟!؟
عجب!! آیا واقعاٌ خانواده مرحومه تحت فشار زیاد مجبور به این کار نشدند؟! آقای نجفی، از مکافات عمل غافل مباش... وزیری که یک انسان را به قتل می رساند و ... عجب روزگار... عجب صبری خدا دارد...
از خون عزیزشان گذشتند و هیچ معامله ای با خون آن بزرگوار نکردند،واقعا دمشون گرم تحت تاثیر قرار گرفتم حتی چند قطره ای هم اشک ریختم برای این بزرگواری اما دو نکته ریز هم در این ماجرا هست یکی قدرت پول و دیگری توانایی چانه زنی
افرین برخانواده استاد با این بزرگواری درسی به جامعه دادند که صد تا وزیر اموزش و پرورش نتواند انجام دهد
خدا خیرتون بده . کار شایسته ای انجام دادید . برای آن مرحومه آرزوی آمرزش میکنم
نجفی باید از جنبه ی عمومی جرم اعدام بشه چون کسی که در مقامهای ارشد مملکتی بوده وقتی دست به چنین جنایتی میزنه آن هم در مورد یک زن، این عمل او آثار بسیار ناگواری بر جامعه و زنان خواهد داشت و خیلی جنایاتی که از این پس علیه زنها در ایران اتفاق بیفته میتونه متاثر از عمل او بوده باشه. دقیقا به همین دلیل و اینکه از چنین کسی انتظار میرفته که رفتاری در حد و اندازه ی جایگاه اجتماعی اش نشون بده و نه در حد و اندازه ی یک جنایتکار و آدمکش حرفه ای، باید اعدام بشه تا درس عبرتی برای دیگران باشه.
احسنت بر این بزرگوار که توانست در این حواشی تصمیم بگیرد
پول و لابی امروزه همه کار میکنه..مثلا احتمال یک درصد بخشش برادر مقتوله رو میکنه صد در صد...چه افق زیبایی در انتظار نسل های بعدی ماست..علی برکت الله
واقعا بزرگي خانواده استاد بااعلام گذشت به همگان مشخص شد
گذشت كارهركسي نيست اميدوارم روح ان مروحومه شاد وخداوند به بازماندگان اجر عنايت فرمايد
از اول هم مثل روز روشن بود که قراره همچین اتفاقی بیافتد.
نجفی هم یک کلید گم کرده بی تقصیر است!
خانواده استاد بزرگوار ی و گذشت معنوی خود رانشان دادند . خداوند به آنها صبر و اجر عنایت کند. و آنهایی که با غرض و مرض های سیاسی تهمت هایی را روا داشتند هدایت کند.آمین
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
سهم خانواده ی استاد در همسر کشی در جامعه، اگر از خود نجفی بیشتر نباشد، کمتر نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
یکی عزیزت رو بکشه میبخشی؟
پول باشه مرده زنده میشه !!!!!!!! نیازی به معجزه حضزت عیسی نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
حق گفتی
مهدی
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
خوب فکر کنیم که چگونه امثال نجفی به پول رسیده اند!
و چقدر جامعه در آن مقصر است!؟
میگفت: مردم باور میکردند.
اصرار کرد: مردم شک کردند.
قسم خورد: معاوم شد دروغ میگوید.
اسکناس مقدس کلید هر درب بسته ایست...
سوای اینکه از اول هم مشخص بود و همه چیز خنده دار بود از شروع دستگیری و سرگرمی های بعدی و خنده ها و شوخی ها

جالبترینت الان اینجاس که طرف خبر بخشش قاتل خواهرش رو با دقت کنید هشتگ هم مشخص کرده یعنی این مقدار دقت در هشتگ کم نذاره یه موقع خبر شادیش رو از دست نده

یعنی تا این حدجوک هست شما فکر کن عزیزترین کسی که داری رو از دست بدی بعد با هشتگ هم نمایشش بدی
نجفی باید به پرداخت دیه و 10 سال رفتگری محکوم شود تا شاید باطنش پاک شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
اگر دق نکنید تعجب دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
مخالفم،‌ این کار به آبروی رفتگرها لطمه می زند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
توهین به رفتگرها ی محترم نکن که نون حلال می برن سر سفره هاشون نجفی یه جانی است در همین رفتگرهای محترم نبوده و نخواهد
بعضی که منتظرند بهر صورت از آب گل آلود ماهی بگیرند ولی بدانند که اینگونه حوادث برای هرکس ممکن است نا خواسته پیش بیاید در هرصورت باید از خانواده آن مرحوم تشکر کرد که از حق خود گذشتید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
در این که وقوع آن ممکن است شکی نیست، اما در این که گاهی با یک عفو بیجا، امکان وقوع جنایت را بالا ببریم نیز شکی نخواهد بود.
پول داشته باش و قاتل شو.......انگار نه انگاررررررررررررررررررررررررررر
یاد اون راننده پورشه افتادم که زد جوون مردم رو کشت.....میگفت خوب چی شده مگه؟؟؟؟؟!!!! دیه شو میدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از اولش از خنده های اون بزرگوار.......معلوم بود آخرررررررررررررش!!!
انگار نه انگار که یک انسان کشته شده و یه قتل رخ داده........!!!
انتظاری بیش از این نمیرفت!
مبارکهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
بزن کف قشنگه رو!!!!
بله ..... ایشون پرسیده بود چرا خواهرم رو کشتی....جناب نجفی هم فرموده بودن دوست داشتم....ایشون هم گفتن خوب حالا که اینجوره...پس من هم بخشیدمت!!!!!
هیهات..........................
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای
هوارررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا کجاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااست؟؟؟!
سوای اینکه از اول هم مشخص بود و همه چیز خنده دار بود از شروع دستگیری و سرگرمی های بعدی و خنده ها و شوخی ها

جالبترینت الان اینجاس که طرف خبر بخشش قاتل خواهرش رو با دقت کنید هشتگ هم مشخص کرده یعنی این مقدار دقت در هشتگ کم نذاره یه موقع خبر شادیش رو از دست نده

یعنی تا این حدجوک هست شما فکر کن عزیزترین کسی که داری رو از دست بدی بعد با هشتگ هم نمایشش بدی
فرق پولدار و غیرپولدار و مقام و مسئول و..... با مردم عادی اینجور وقتهاست که مشخص میشه!!!
خدا رو شکر
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
به این سرعت جشن نگیر
تبعات این عفو نابجا را هم ببین
این خشم رو خوردن و از گناه درگذشتن رو در مورد مردم عادی چرا نمیبینیم!!!!!!
در عفو لذتی هست که در انتقام نیست ،اما چه بهتر که ادمها در اوج جنون عصبیت بتوانند خودرا کنترل کرده ودست از ارتکاب همچو جنایاتی بر دارند .سیاسیون خیلی باید هشار باشند تا به دامگه از پیش طراحی شده پا نگذارند تا چنین گرفتار دسیسه ها شوند
نه به اون شدت تقاضا برای قصاص نه به این لطافت

پول پول پول چه میکنه ....
از اول همه چیز مشخص بود !!!
همچی آرومه
فقط به میترا استاد خدا بیامرز ظلم شد
یک لحظه عصبانیت انسانی را از حق زندگی محروم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
آخی. به همسر آقای نجفی چی؟ ظلم نشده بود؟
زرشک. لذتی که در پول هست در قصاص نیست. اینقدر زود بخشیدند. نجفی هم یه ۵ سال براش میبرند آخرش بعد از یکی دو سال با هزار بهانه مرخصی و وضعیت درمانی و تخفیف و آزادی مشروط و غیره میاد بیرون. شانس بیارید کاندیدای ریاست جمهوری نشه. چون از این جماعت هیچی بعید نیست.
زنان در جامعه مردسالار هیچ امنیتی ندارند و به راحتی اینگونه خونشان پایمال می شود و انواع لقب ها به آنها نسبت داده میشود. روان آن مرحومه شاد ولی زنان عبرت بگیرند که ازدواج پایانی جز نابودی ندارد و پدران و برادران به آسانی از خون شما اینگونه میگذرند انگار هرگز وجود نداشتید و اگر هم بودید برای تولید مثل و لذت مردان بود. وا تاسفا.
از جریان طلاق خیلی زودتر تموم شد. شایدم به صرفه تر شد
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
آره خودش را از رفت وآمد به دادگاه راحت کرد !به پول سر وته قضیه را سر آورد
بچه که نیستیم
فقط میخواستم بدونم با چقدر پول راضی شدند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
بتو چه
سر پیازی یا تهش
پول چه ها که نمیکند
گذشت خصلت مردانست خداوند به شما که که گذشت کردید خیر دهد
پولدوستها به پول میگن: الهی من بمیرم ؛ تو بمونی!
امیدوارم تابناکی که همه را چاپ کرد این را هم چاپ کند ،،،، هزاران قتل عمد در کشور اتفاق می افتد و چه بخواهید و چه نخواهید اولیای دم با گرفتن دیه یا مبالغ بالاتر رضایت می دهند چرا به این پرداخت توسط نجفی که البته صحت و سقمش مشخص نیست معترضید ؟؟ الان یکی دیگه کشته شود شماها راضی می شوید چرا در قتل دنبال انتقامید تا بخشش ؟؟ یکی پیدا نشد اینجا از گذشت خانواده مقتول بگه !؟! بعد ادعای فرهنگ هم داریم ....اجر خانواده استاد با خداوند و خدا را شکر تحت تاثیر صحبتهای خوب شما دوستان قرار نمی گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
آقا رضا موضوع اینه که جوانی که در دعوای جوانی و بصورت
نا خواسته مرتکب قتل می شود سالهاست که بلا تکلیف در
زندان است ولی ایشان در عرض چند ماه ....
آقای استاد چقدر آنقدر آدم پولکی باید باشه .
اینقدر به خواهرت تهمت زدند.
ده میلیارد برای نجفی پول خرد هم نیست
ولی شما از خون آدمی گذشتی که از جنایت هایش همین یکی رو شده بود
کسی که با کلت با 9 تا تیر زنش را میکشه بخشیدید تا پول ببرید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
اولاً ۹ تا نبود و کلا پای هم ۵ تا بود ثانیاً مگه شما قیم دیگرانی که براشون تعیین تکلیف میکنی؟
زد و بند شده.اول آقای نجفی گفت مدرک داره که میترا نفوذی اطلاعاتی بوده.بعد منکر شد.کاملا مشخصه که در قبال سکوت و پول نجفی رضایت داده شده.کاش مردمو ساده فرض نمیکردید.لکسوز نجفی که به نام دخترش بود چی شد فروخت آیا.چرا به اسم دخترش بوددددد
قاتل میترا استاد نجفی نبود کسی بود که جلوی تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران را گرفت
10 میلیارد از کیسه چه کسی ؟ مردم یا نجفی ؟ تا دیروز برادر نداشت چی شد یهو خانواده دار برادر و خواهر دار شد؟ مردم تو خرج روزمره خودشون موندن بعد آدم میکشن از کیسه مردم بیچاره دیه میدن کجای اسم این عدالت است با ده میلیارد اگه میخواست کلی زندانی دیه ویا جهاز تهیه میکردن چند روز بعد از یادها میره بعد میرن دنبال کاسبی خودشون
چند گرفته بابت خون خواهر. البته بکش و پولشو بده اینقدر پول پرست هست
خانواده میترا استاد کار درستی کردند با اعدام نجفی به هیچ عنوان آرامشی نصیب بازماندگان میترا استاد نمی شد حتی به فرض با گرفتن پول هم رضایت داده باشند باز هم ایرادی ندارد چون بخش مهمی از این پول صرف آینده و پیشرفت پسر میترا استاد می شود در هر صورت اعدام هیچوقت هیچ مشکلی را حل نکرده است به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای جهان مجازات اعدام را حذف کرده اند.میترا استاد و نجفی هر دو قربانی بودند یکی را از صفحه سیاست محو کردند و یکی را از زندگی ، قاتل و مقصر/مقصران اصلی هم ازادانه می چرخند!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
چرا اعدامش باع میشد که یکی از ننگ های جامعه پاک بشه. مرد ناحسابی زنتو کشتی دستت درد نکنه. بهش هزارتا انگ زدی. مدهور الدم. پسرش و برادرش هم سرشونو تو خیابون میگیرن بالا که مادر ما پرستو بوده. کبوتر جلد بوده هر روز رو بام یکی میشسته. نجفی زحمت کشید کشتش تا خیلی پرواز نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
اوه اوه شرلوک هولمز دوباره زنده شده
نکشیمون کارآگاه
کاش معشوقه ز عاشق طلب جان می کرد / تا که هر بی سر و پایی نکند دعوی عشق
اگر نجفی به قصاص محکوم می شد ، عده ای می گفتند چرا یک نخبه تحصیلکرده را اعدام کردند؟ اصولا ملت ما مخالف همه چیز و همه کس هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
بله و به خصوص میخواهند با مخالفت کردن نشان دهند که خیلی باهوشند
حكايت ماست مالي رو شنيديد.....
بسياري از اين افراد بجاي محاكمه بابت عملكردشان در دوران مسئوليت ، براي امري ديگر محكوم ميشوند كه در نهايت بخشش و خلاصي از تمامي اتهاماتي هست كه متوجه ايشانه ......
یک عده کاسه داغتر از آش نظر می دن پول چیکار می کنه و فلان و بهمان ، به شما چه ربطی داره ؟ خانواده مقتول رضایت داده حالا با پول یا بی پول به تو چه؟ مثلا اگر نجفی اعدام می شد به تو چی می رسید؟ یا الان به تو چی نرسیده که رضایت دادن؟ دست از این فضولی و کنکاش در نیت خانواده استاد بردارید میترا استاد هر چه بود الان در دنیا نیست و دستش کوتاه و این پرونده هم بسته شد پس با نظرات آبدوغ خیاری خانوادشو آزار ندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
بخشش در اسلام کاری پسندیده است و حق خانواده استاد بوده که می تواند ببخشد .
اما جرم عمومی آن نباید بخشیده شود و یا با پول خریده شود و یا با سند آزاد شود .
آیا احکام دیگری هم بوده که با گذشت خانواده مقتول فرد آزاد شود ؟قضات و حقوق دانان می دانند که از آثار وقوع جرم جنبع عمومی و اجتماعی آن است و در واقع احکام نباید باعث شوند قبح جرم ریخته شود و بازدارندگی نداشته باشند .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
عزیز ۱۳:۴۷
حالا مگه نجفی آزاد شده که اینقدر جوش میزنی؟
خواهی که دل دلبر تو نرم شود
از خانه برون آید و دلگرم شود
زاری مکن و زور مکو زر بفرست
زر بر سر فولاد نهی نرم بشود

پول معجزه میکنه همه چیز رو با پول میشه خرید مراقب جان و مال و ناموس خودتون باشید تو این آبادی پول حرف اول و آخرو میزنه
به شاگردی قناعت کن / که استادی خطر دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
برادر استاد از روز اول منطقی برخورد کردند و نشان دادن خانواده ی بزرگی هستند
" امیدوارم محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده، به دور از سیاست!!، به تزکیه نفس بپردازد."!
همین جمله خودش شک ایجاد می کند.
پاسخ ها
نوشتیم تا همه ی شک شما برطرف شه
| - |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
"امیدواریم که جناب دکتر نجفی این نگین اصلاحات و آبروی اصلاحات با قدرت به صحنه ی جامعه بازگشته و در اصلاح آن و افزایش حقوق زنان تلاش کنند"
قانون کیفری ایران در مورد قتل عمد باید تغییر کند ، چرا ثروتمندی هوسران یک زن جوان را از حق حیات محروم و آینده پسر نوجوان آن زن را تباه می کند و به ریش دولت و ملت می خندد؟ کمترین
مجازات نجفی از جنبه عمومی جرم باید 10 سال حبس و مصادره اموالی باشد که با زد و بند به
دست آورده است
برای چه باید آزاد شود ؟ آیا جرایم دولتی ندارد ؟ تلویزیون چندی است از ترس و واهمه زنان اروپا برای قتل و خشونت توسط همسرانشان گزارش پخش می کند . آیا آزاد کردن نجفی آزادی خشونت علیه زنان را در جامعه بهمراه پرداخت پول ترویج نمی کند ؟
اگر خانواده مرحومه استاد ۱۰ میلیارد تومان بابت رضایت پول گرفته باشند این مقدار پول مبلغ کمی نیست و تقریبا دیه کامل ۴۰ مرد مسلمان است و هر خانواده اولیای دمی را وسوسه خواهد کرد اقای نجفی در نیمه سوم و پایانی عمر خود زندگی میکند دریافت دیه برای گذشت بسیار بهتر از اعدام او بود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
نیمه سوم عمرت خیلی جالبه ، بقیه اش رو ول کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
نبمه سوم چیه ببم جان













/
مریخ
| Luxembourg |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
درپاسخ به ناشناس ۹:۴۶باید عرض کنم
زندگی از دیدگاه من ۳ نیمه ۳۳ ساله است و نیمه سوم مرگ حتمی است حالا فهمیدی عسلم برو بگیر بخواب
خانواده محترم استاد کار خوب و پسندیده ای انجام داده اند و کار خوب هم همیشه از سوی عده ای ملامت می شود که بهتر است اعتنایی به آن نکنند و به عمل خوبشان ایمان داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
به نظر از خانواده محترم استاد هم الان تو این سایت حضور دارن و مرتب دارن نظر مرقوم میفرمایند!!!....
به نظر من اونچه به سر میترا استاد و نجفی اومد فقط آه همسر اول ایشون بود - یه کم عمیق تر آه میکشید این بابا هم بخشیده نمیشد و اعدام میشد
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
عمق آهش چند متر بود ، اثر می کرد استاد؟
یعنی ما که آدم نکشتیم آزادیم اونم که آدم کشته آزاده؟ همینطوری درهم زندگی می کنیم؟ گیج کننده است. نمی فهمم این عدالتو.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
همینطور گیج باشی هم خودت راحت تری هم بقیه
ای وای از اون خواهری که به امید چنین برادری زندگی کنه
پس معلوم شد جناب نجفی جدی جدی فقط نوک یه مداد رو اشتباهی شکسته بودن.خوب نوک مدادو میشه تراشید دگ.برای تراشیدن مدادهم تراش لازمه تراش هم برای خریدنش پول لازمه...فقط تراش زیر خط فقرا پلاستیکیه ارزونه تراش مولتی میلیاردرها الماسیه گرونه...
جالبتر از کل این قضایا این هستش که اگر واقعا" جناب آقای نجفی هم قاتل نبوده و کس دیگه ای قتل رو انجام داده ......سیستم امنیتی و پلیسی ما با وجود امکانات بسیار و ابزارهای بیشمار و دوربینهای مدار بسته ای که الان وجب خونه ها ،کوچه ها و خیابونها هست و اثر انگشت و زمان سنجی و .......... نتونسته متوجه بشه که کس دیگه ای قاتل بوده!!!!!!!!
جنبه خصوصی جرم که قصاص هست بخشیده شده ولی از بابت قتل نفس که مجازات های دیگه هم هست اجرا میشه
چرا آموزش ندیدم چرا نمیدونیم مدت حبس داره باید بکشه،به امون خدا ولش نمیکنن مثل منو تو آزاد بگرده که...
از جای دیگه از مسئولین عصبانی هستیم اینجا سر خونواده مقتول خالی میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
میکننش تو یه سیاه چال تنگ و تاریک با غل و زنجیر و اعمال شاقه تا عمر داره باید با کلنگ اونجا سنگ بشکنه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
از بابت قتل هم دو روز دیگه خبر میاد که به طرز بسیار عجیبی از کشور گریخته!!!!! و رفته کانادااااااااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
اتفاقا اصل جنبه خصوصی اش بود.....
متاسفانه بعضی از این کامنت گذاران احکامِ مسلّمِ شرعی را زیر سوال می برند. یکی نوشته است ازدواجِ دومِ مرد کار بسیار زشتی است. در حالی که چند همسری در اسلام جایز و مباح است و سیرۀ پیامبر و ائمه را هم در این خصوص همه می دانند. دیگری خانوادۀ استاد را به سببِ گذشت کردن از قصاص، سرزنش و تخطئه می کند، حال آنکه شریعتِ اسلام همان گونه که قصاص را حقِ اولیای دم دانسته است، گذشت کردن و حتی دیه گرفتن را هم حقِ آنان دانسته و حتی عفو و گذشت را بهتر از انتقام و قصاص شمرده است... دوستانِ عزیز! اظهار نظر کردن در امور شرعی کار کوچکی نیست. یا باید با علم و آگاهی اظهار نظر کرد و یا باید احتیاط کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
مسئله اینه که ؛ آنقدر که برای بخشش این آقا تلاش شد ، برای سایر قاتلین بی کس و کار تلاش نشد و در اولین فرصت اعدام شدند .
مسولين هيچ وقت مجرم نميشوند ادم هم كشته باشند بازهم ازادند
بنده های خدا. ‌خدا بهشون آرامش بده
این قضیه بیشتر شبیه فیلمهای هندی بود...آخرشم با خیر و خوشی تموم شد...معلوم بود نجفی اعدام نمیشه نمیذارن که اعدام بشه
به نظرم باید خانواده آقای دکتر استاد باید می گذاشتن پای چوبه دار بره و طناب ننگ را بر گردن این آدمکش می انداختند و حتی سفتش می کردند،‌ بعد رضایت می داند تا این لکه های ننگ فکر نکنند که با فشار و تهدید می توانند هر کاری بکنند،‌ البته الله اعلم و ما داریم از دید خودمان قضاوت می کنیم باید جای آن خانواده بود و بعد دید که در چه وضعیتی تصمیم گیری کردن اما این داغ ننگ تا ابد بر پیشانی این وزیر باقی خواهد ماند تا درس عبرتی باشد برای آیندگان...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
خوبه که شما قاضی نیستی نشستی برای همشون به خودت اجازه قضاوت می دهید مگر تا حالا که این قدر حکم قصاص اجرا شد درس عبرتی برای مرتکبین اینده شده
از اول هم مشخص بود.
من که فکر کنم قضیه کشتن و بخشیدن، قبل از اقدام به قتل هماهنگ شده بوده.
همه نظرات هموطنان را خوانده ام. نتیجه به شرح زیر است:
بخشش اساسا بد است.
بخشش در ازای پول بد است.
بخشش بدون دریافت پول بد است.
لطفا بفرمایید چه کاری میکردند، خوب بود؟!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
اعدام
ایران دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
اعدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
حرف اینها ارزش،توجه کردن ندارد. اینها خودشونم نمیدونن چی میخوان فقط مخالفت میکنن
ناشناس
| - |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
همسر کشی و سپس تهمت ناموسی زدن به مقتوله و سپس عفو قاتل، خوب و پسندیده است
همسر کشی و ترویج آن در جامعه، خوب است.
همسر کش مشهور و پولدار اگر عفو شود، خوب است
شما مسئولین چنان در گناه فرو رفته اید که حتی ان دنیا مردم از شما نخواهند گذشت....
کاری به شایعات و قضاوت مردم جوگیر و احساسی ندارم. مسعود استاد رو جوان صادقی دیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
خیلی صادق بود
از استخدام دکترای هوا فضا در شهرداری، تا افشاگری هایی که نکرد...
چرا شهرداری موشک هاشو هوا نمی کنه؟
آقای استاد؛خون خواهرت را با یک آپارتمان هشت میلیاردی معامله کردی یا بیشتر، انگ مهدور الدم به خواهرت را چگونه هضم کردی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
شما سر پیازی یا ته پیاز؟
چقدر این خانواده استاد با گذشت بودن.
" امیدوارم محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده، به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد"........

(به دور از سیاست) معامله ایست که انجام شده و مسعود خان هم کاره ای نبودند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
پول داره، می ده و نفسش رو هم تزکیه می کنه
شما دیگه به سیاستش کار نداشته باش
چقدر باید ساده بود که باور کرد خانواده مقتول معامله نکرده باشد. صحبت از ۱۰ میلیارد تومان بود . حالا بیایند و بگویند از خون خواهر و فرزند خود گذشتیم . چه ساده لوحی است اگر باور کنیم. خود این خانم میترا. که میلیارها و میلیاردرها پول طلب می کرد . از محمد علی نجفی .
سلام قتل توسط یک مسئول سیاسی انهم با اسلحه بدون مجوز وبازی کردن با احساس وروحیه مردم وریختن خون یک فرد بی دفاع جنایت است امیدواریم خانواده استاد طوری رفتار کنند که مردم از بابت عزیز واز دست رفته (مرحوم میترا) همچنان به انان احترام بگذارند نه انکه بگذارند خون این بیگناه پایمال شود اقای نجفی گناه نکرده جنایت کرده
نجفی شاید فکر کند در قمار زندگی برنده شده اما عذاب وجدان رهایش نمی کند آخرتش را هم باخته .
مردم كردستان جوانمرد و ازاده هستند،ماندن فردي كه عمدا يا سهوا باعث مرگ فرد ديگري شده دردناكتر از رفتن هست و براي هميشه در حسرت مي ماند
پاسخ ها
کردستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
مخلصیم دوست عزیز
مافیای قدرت اجازه اعدام نجفی را نمیدهند چه شاکی رضایت دهد چه ندهد
کمی با خود بی اندیشیم که اگر رخداد به گونه دیگری بود و نجفی کشته می شد,آیا ببخششی در کار بود/آیا می شد خانواده نجفی را با پول, ویا هر ابزار دیگه ای رازی به گذشت نمود؟ آیا کامنت و نظر بزرگواران بازهم آن چیزی است که ابراز داشتن...
معامله قبل از قتل انجام شده بود
عجب معامله بی سودی
تاکید اینکه معامله نکردیم منو بیشتر مشکوک کرد
من به تصمیم شما کار ندارم برادر مقتول ولی از مجلس محترم و اقای سکوت تقاضا دارم که قانونی را در مجلس به تصئیب برسانند که اگر کسی یا شخصی برای اثبات حرف خود اسم قران و ائمه را اوردند حداقل 60 ضربه شلاق بخورند .
طرف می خواهد سخنرانی بکند و برای اینکه به گند کاریهایش سرپوش بگذارد شروع می کند از مقام معظم رهبری وقران مایه می گذارد به نظرم اینها باید شلاق بخورند.
باجندتا ضفر در جلوی یک موافقت شده است ! یعنی بخششششششششششششششششششش!!!
مردم بیکار و علاف همیشه قاضی شرم بر شما باد
یک تراژدی اما بخشش بزرگوترنه.. از قدیم گفتن بخشش کار بزرگان هست انشالله اولیای دم در پناه حق باعزت و عزیزتر باشند
خدا کنه بعد از این عفو یکی دیگه را آبکش نکنه!برخی به پشتوانه های پول های میلیاردی همه کار می کنند!
سر اشراف شاید پا دار بره ولی هیچوقت بالا دار نمیره.
باید نجفی ممنوع الهمسر است
روحش شاد . بخشش با هر عنوانی بهتر از قصاص است . درود بر استاد بزرگوار و بخشنده
نظرات رو که خوندم واقعا ترسم برم داشت. در چه جامعه خشمگینی زندگی می کنیم. و جالبه اگر می گفتند بخشیده اند حتما یه عده ایی می اومدن و می گفتن دیگه طرف پیر بود و یا نخبه کشی نکنید. به خدا مردم جالبی هستیم.
در دروازه رو میشه بست ولی دهان مردم را نه. پس بهتره کسی پایه زندگیشو حرف مردم نذاره.
پارسال خبر قطع کردن دست برای چه جرمی بود??
کاش یاد مبگرفتیم که بدون داشتن صلاحیت و علم واطلاعات لازم وبدون داشتن شواهد و مدارک قضاوت نکنیم و از تجسی در زندگی دیگران بپرهیزبم.واقعا که در دروازه را میشود بست ول در دهان مردم را نه.
این عبارت"به دور از سیاست" جواب همه سوالات من بود.
جنبه عمومی جرم چی میشه ؟آیا نجفی در زندان خواهد ماند ؟
خداکنه پادرمیانی بشه که حبسش بیشتر از دو سال نباشه تا به انتخابات 1400 برسه. بهترین گزینه اصلاح طلبان تا قبل از قتل ایشون بودند.
بسیار عالی... این بهترین تصمیمی است که گرفتید
یعنی اگر مقتول هیچ کسی نداشته باشه نهایتا ده سال زندانی میشه و حتی ممکنه اصلا زندانی هم نشه اما اگر کسی داشته باشه ممکنه اعدام بشه؟ اینه عدالت؟
باید جنبه عمومی قتل عمد حداقل 10 سال زندان داشته باشه حتی اگر خانواده مقتول ببخشند. اینجوری خیلیها هم میخوان ببخشن اما نمیخوان طرف یکدفعه آزاد بشه و به همین خاطر دچار مشکل میشن.
فرض براین بگیریم که بدون تحت فشار بودن خانواده استاد ایشان را بخشیدند درست است اما این نکته که از جنب عمومی جرم قاتل از افراد مشهور نظام میباشد و این کار لطمه سنگینی به افکار عمومی وارد کرده میبایستی حداقل ایشان به حبس ابد با صلاح دید دادگاه محکوم گردد.
سیاست بی پدر مادره معلوم نیست کی ب کیه از همون خنده های توی دادگاهش میشد بفهمی ی چیزایی پشت پرده در جریانه معلوم نیست چ بده بستونی پشت پرده انجام شده ک خرج معامله جان یک انسان بوده.خود مرحومه رشوه رو قبول نکرد و میخواست افشا گری کنه ولی خونوادش مثل اینکه قبول کردن.یعنی واقعا آقای نجفی چ رازی داشته ک افشا گریش توسط میترا استاد دلیل مرگش شد؟
گذشت خصلت مردان است
یک نفر یکی دیگه رو میکشه اگر خانواده مقتول دلرحم باشن و ببخشن اعدام نمیشه و حداکثر سه تا ده سال زندان میشه ولی اگر خانواده مقتول نبخشن اعدام میشه! اینه عدالت؟
دیدن این همه کامنت از قضاوتهای و تهمتها واقعا ناراحتم کرد چرا با اعدام یک آدم موافقید و گذشت خانواده مقتوله شما را این همه ناراحت میکنه به ما چه که چیکار کردن یا نکردن چرا اینهم قضاوت نابجا و فضولی و دخالت و کینه ورزی خدا خودت به فریادمون برس
بار دیگه تشکر میکنم از بزرگواری خانواده محترم استاد
این خانم اصلا نمرده! فیلم بوی باران رو ببینید تا بفهمید چی میگم.
نظر شخص عزیز و محترم "محسن ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳" را کاملا تایید می کنم.

ضمناً یاد بگیریم که پشت سرِ کسی هم حرف نزنیم. خانواده استاد انسان های بسیار فهیم و وارسته ای هستند.

انسانیتِ انسان به پول و مقام نیست. مطمئناً انسانیت آنها از نجفی بیشتر است.

اگر نجفی قصاص می شد، چه چیز به خانواده استاد می رسید؟ مگر چیزی جز ناراحتیِ مضاعف به آنها می رسید؟

این نشانه بزرگواری آنها است که گذشت کردند، خواه پولی گرفته باشند یا نگرفته باشند. این مسئلهِ شخصی آنهاست و هیچ تضادی با قوانین شرعی ندارد. هیچ ربطی هم به دیگران ندارد که بخواهند راجع به آن نظر دهند.
سياست و سياست بازان گاه قرباني هاي بسياري مي گيرند. دکتر نجفي و خانم استاد هر دو قرباني هستند. هر دوي آنها قرباني جنگ سياسي ديگران شدند. شخصيت دکتر نجفي اين گونه نبود که وي قاتل باشد و سرانچام يک انسان ديگر را به کام مرگ بکشد. افسوس که سياست و سياست بازان هر دوي اين انسان ها را کشتند. درواقع هر اعدام شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
بايد ياد آور شد که دکتر نجفي هنگام تصدي سرپرستي وزارت علوم از کساني بود که در برابر 3000 نفر بورسيه ايستاد.
به نام خدا

گذشت یک مساله شخصیصت
اگر دیه گرفته باشند یا نگرفته باشند
اگر گرفته باشند این بیانیه جای تامل داره
اگر نگرفته باشند بزرگواری اینارو میرسونه اونم بعد حرفهای نجفی در دادگاه

نظرات رو خوندم ماها کاراگاه های خوبی هستیم
خیلی زود رضایت دادند

حداقل میگذاشتند کفنش خشک بشه بعد


آدم میکشی ، اما چون پول و قدرت داری

همه چیز حله

چند وقت دیگه هم از زندان مرخصی میگیره


من با اعدام مخالف هستم

اما یه قاتل نباید بدین راحتی مجازاتش را بخرد

ننگ بر سرمایه داری ، که اول و آخرش پوله و سرمایه
پول گرفتی نوش جانت گرچه این پول خون است ولی باید نجفی پول میداد اگر ده میلیارد ازش گرفته باشی کار خوبی کردی ولی وای به حالت بدون پول ولش کرده باشی خواهرت رو کشته و یه پسر ازش به جا مونده حس بدی نسبت بهت دارم حس می کنم رابطه ت با نجفی مرید و مرادی بوده والله اعلم
نجفی با خودکشی می تواند قدرشناسی کند!
خانوادهاستاد کار بسیار عالی کرده ،کرد یعنی مردانگی وغیرت ،آفرین به این خانواده با گذشت وبا اصالت .
اون لکسوزی هم که همش ازش حرف میزدی گرفتی یا نه؟ فقط 10 تا کافی بود؟
از قبل مشخص بود فقط یک محاکمه فرمایشی است
تعجب می کنم نجفی یک را کشته ولی روزنامه ها و زسانه ها آقای نجفی را مظلوم قلمداد کردند آیا واقعا عکس این قضییه میافتاد نجفی و دار و دسته اش می بخشیدند قبل از بخشش، دادگاه مستقیم وارد عمل میشد و قصاص می کرد
متاسفم برای خانواده استاد که بخاطر ترس و یا پول اقدام به بخشش کردند بنده منکر بخشش نیستم و اتفاقا اخلاق حسنه ای است ولی ای کاش بعد از دو یا سه سال دیگر رضایت میدادند ایجوری بهتر بود
همش ده میلیارد؟
یک مقدار خودتان را برگذارید جای آقای استاد
خواهر که کشته شد
حالا پول ومقام بهتراست یا انتقام ؟؟؟؟
زنده باد پول
توهم پول را بگیر بعد یکی را بکش و پول بده
مگر این نبود که می گفت : مرد که مرد ، دیه اش را می دم
اگه یه عده بخوان راه نجفی رو ادامه بدن باید چه خاکی به سرمون بریزیم.
توانا بود هر که دارا بود!
من نمی فهمم بالاخره چطور می شه ادم کسی رو بکشه ...حالا به هر دلیلی / بعد به راحتی بتونه خودش به زندگی ادامه بده و بشه یک قهرمان
کشتم باشه ، پولشو میدم !!!!
دل آدم به حال اون نوجوون هایی می سوزه که از سر حماقت و هزار عامل دیگه مرتکب نزاع و خشونت و قتل میشن و آخر کارشون هم اعدامه ! اما اگه قدرت داشته باشی بخشیده میشی ، که البته ربطی به جناح خاص سیاسی هم نداره ، برای همه قدرتمندان همینه. خیلی ها حتی پاشون هم به دادگاه نمیرسه ...
اعدامش بهترین کار بود . بعضی ها خودشون رو از قرآن هم بالاتر میدونن .«ولکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب »قصاص شمارا زنده میکند ای صاحبان فهم....فردا که اینو آزاد کنن باز یه کار این جوری انجام میده ببنید من که اینو به شما گفتم .شک نکنید یه جنایت دیگه مرتکب میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
در قرآن نوشته اگر ببخشید بهتره کمی مطالعه کن
چرا باید آزاد شود؟
تخلف کرده با اجازه چه کسی سلاح گرم در خانه نگه داشته؟
ممکن است قبلا هم مخفیانه دست به جنایت زده باشد؟؟؟؟!!!!
عجب ؟؟؟؟؟؟؟
حالا یه اتفاقی است که افتاده است نباید خیلی سخت گرفت خدا را شکر ختم به خیر شد
چاقو دسته خودش را نمیبرد
من خیلی ناراحت شدم که خانم استاد کشته شد ولی دلم به نجفی می سوخت که قاتل شده بود بلخره آدمیزاد اشتباه میکنه واقعا شاید از عمدم نبوده ولی برادر میترا خیلی مرد بود که بخشید حتی حتی اگه پولم بگیره واسه خودش نی واسه آینده پسر میترا خوب کردی دمت گرم
موضوع این قتل چندان معلوم نیست .ولی هر قاتلی باید اعدام شود و بخشش معنایی ندارد.
قانون بایدبه نحواحسن اجرا شود.حق محمدعلی نجفی همان قصاص (اعدام)است.مهمترین جرم نجفی نگهداری غیر مجازاسلحه می باشد.بایدحتماقصاص شودودرس عبرت برای همگان شودزیرا درغیراین صورت ازاین به بعدهمه می آیندو زنهای خودرا می کشند.مجددا تاکیدمی کنم که بایددرملاعام قصاص (اعدام) شود.
این هم از اون حرفاست که " کشتم که کشتم پولشو میدم" !!!!!!!!!!!!!
پسر میترا نجفی را در اینده خواهد کشت وداستان ادامه دارد
به خواهرش تهمت ناموسی زدند ولی باز بخشیدن انشالله که پای پول در میان نباشد
به خواهرش تهمت ناموسی زدند ولی باز بخشیدن انشالله که پای پول در میان نباشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل