بازدید 14817
پیمانه اقتصادی؛

پورابراهیمی: دلار به کانال ۱۰ هزار تومان یا کمتر هم می‌رسد/ خوانساری: اقلام ۴۲۰۰ تومانی با قیمت ارز آزاد به دست مردم می‌رسد/ قیمت خودرو‌های پرتیراژ در بازار/

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد ۱۲۲۱ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۲۵۷ هزار واحد، بازار اوراق مسکن؛ چرخش‌های نابهنگام در «تسه»ها، بازار اوراق مسکن؛ چرخش‌های نابهنگام در «تسه»ها، دلار در نقطه حساس ۱۱۷۰۰ تومانی، اوج‌گیری دوباره قیمت طلا در بازار جهانی، ممنوعیت واردات فصلی برنج لغو شد و کاهش قیمت نفت درپی چشم‌انداز تیره تقاضا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 14 August 2019

پورابراهیمی: کاهش دوباره نرخ ارز در روزهای آتی/ خوانساری: اقلام ۴۲۰۰ تومانی با قیمت ارز آزاد به دست مردم می‌رسد/ قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار/هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد ۱۲۲۱ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۲۵۷ هزار واحد، بازار اوراق مسکن؛ چرخش‌های نابهنگام در «تسه»ها، بازار اوراق مسکن؛ چرخش‌های نابهنگام در «تسه»ها، دلار در نقطه حساس ۱۱۷۰۰ تومانی، اوج‌گیری دوباره قیمت طلا در بازار جهانی، ممنوعیت واردات فصلی برنج لغو شد و کاهش قیمت نفت درپی چشم‌انداز تیره تقاضا را در بر دارد.

 

رشد ۱۲۲۱ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۲۵۷ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه بیست و دوم مردادماه ۹۸)، با افزایش ۱۲۲۱ واحدی معادل ۰.۴۸ درصد به رقم ۲۵۷ هزار و ۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۹ واحدی به رقم ۶۹ هزار و ۴۵۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۲۲ واحدی معادل ۱.۰۹ درصد، عدد ۶۷ هزار و ۱۶۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۸۴ واحدی معادل ۱.۰۹ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۱۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۸۵ واحد افزایش معادل ۰.۵۱ درصد را رقم زد و به سطح ۲۹۱ هزار و ۳۸۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۱۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۴ درصد به رقم ۱۸۶ هزار و ۳۸۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۷۹۲ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد همراه بود و عدد ۵۲۴ هزار و ۸۹۹ واحد را به نمایش گذاشت.

پورابراهیمی: کاهش دوباره نرخ ارز در روزهای آتی/ خوانساری: اقلام ۴۲۰۰ تومانی با قیمت ارز آزاد به دست مردم می‌رسد/ قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار/

ناآرامی‌های هنگ‌کنگ و سقوط پزوی آرژانتین بازارها را به هم ریخت

روز سه‌شنبه، سهام آسیایی در حالی افت کرد که نگرانی از تداوم جنگ آمریکا و چین، ناآرامی‌های هنگ‌کنگ و سقوط پزوی آرژانتین سرمایه‌گذاران را به سوی خرید سرمایه امن، نظیر طلا، اوراق بهادار و ین ژاپن سوق داده است.  گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن در حالی ۰.۲۶ درصد افت کرد که شاخص نیکی ژاپن ۱.۲۶ درصد سقوط کرد. کامپوزیت شانگهای ۰.۵۴ درصد پایین آمد اما شاخص هانگ‌سنگ با ناآرامی‌های هنگ‌کنگ ۱.۲۸ درصد سقوط کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۳ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۶۲ درصد افت کردند. سقوط سهام منطقه آسیا پس از آن انجام شد که سهام آمریکا معاملات دیشب خود را با افت شدیدی پشت سر گذاشتند و اس‌اندپی‌۵۰۰ با سقوطی ۱.۲۳ درصدی روبرو شد. با افزایش نشانه‌هایی از این که قرار نیست چین و آمریکا اختلافات تجاری خود را به سرعت حل‌وفصل کنند، حال‌وهوای بازارها تضعیف شده است. اوضاع وقتی بدتر شد که روز دوشنبه معترضان هنگ‌کنگ توانستند فرودگاه این شهر را ببندند. همچنین پس از این که رییس‌جمهور طرفدار تجارت آرژانتین، مائوریسیو ماکری، در انتخابات اولیه ریاست‌جمهوری عقب افتاد، نگرانی‌ها از بازگشت به سیاست اقتصادی مداخله‌گرانه در این کشور شدت گرفت. به دنبال اعلام این نتایج نرخ برابری دلاری پزوی آرژانتین تا ۵۵.۸۵ سقوط کرد. نرخ برابری ین ژاپن با دلار هم تا ۱۰۵.۳۷ تقویت شد و به فاصله نزدیکی از نرخ ۱۰۵.۰۳ رسید، که بهترین نرخ آن از ۲ ژانویه تا کنون است.

پورابراهیمی: دلار به کانال ۱۰ هزار تومان یا کمتر هم می‌رسد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از کاهش دوباره نرخ ارز در روزهای آتی خبر داد و گفت: این روند با سیاست‌های صحیح بانک مرکزی همچنان ادامه دارد. محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به روند نزولی نرخ ارز و سکه در کشور، گفت: این روند با سیاست های صحیح بانک مرکزی همچنان ادامه خواهد داشت. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دلیلی برای صعودی شدن یکباره نرخ ارز وجود ندارد، افزود: مردم باید بدانند با توجه به روند نزولی نرخ ارز، دیگر نگهداری ارزهای خانگی و همچنین سکه به صلاح نیست. وی با تاکید بر اینکه سکه و ارز نباید به عنوان کالای سرمایه ای لحاظ شود، تصریح کرد: با کاهش نرخ سکه و ارز ضررهای بسیاری متوجه افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند خواهد شد. این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که چرا پیامدهای کاهش نرخ ارز و سکه در بازار مشهود نیست؟ گفت: در حال حاضر چون ثباتی در روند کاهشی نرخ ها رخ نداده، بازار نتوانسته از این رویه متاثر شود. پورابراهیمی ادامه داد: با ثبات نرخ ارز و سکه همه کالاها در بازار درگیر کاهش نرخ ها خواهند شد. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حباب نرخ ارز و سکه در روزهای آتی تخلیه می شود، افزود: با تشکیل بازار متشکل ارزی نرخ ارز به کانال ۱۰ هزار تومان یا کمتر هم می رسد.

بازار اوراق مسکن؛ چرخش‌های نابهنگام در «تسه»ها

بازار اوراق وام مسکن برخلاف سهام در معاملات دیروز با افت قیمت‌ در اغلب امتیازها به کار خود پایان داد. بهای امتیاز مسکن دی‌ماه ۹۶(تسه۹۶۱۰) دیروز ۱/ ۲ درصد کاهش یافت و به سطح ۴۳ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. این چهارمین افت متوالی قیمت این اوراق بود. به نظر می‌رسد «تسه»ها در دام نوسان‌های هفتگی افتاده‌اند. تا روزهای ابتدایی هفته گذشته قیمت «تسه»ها رو به افزایش گذاشت و در یک موج صعودی توانست حدود ۸ درصد ارتفاع بگیرد. اما از آنجا که محرک قوی برای رشد پایدار در این بازار وجود نداشت، بار دیگر فشار عرضه‌ها در جریانی جمعی قیمت‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرد. چرخش نابهنگام و فشار فروش خصوصا در نیمه دوم معاملات دیروز سبب شد تا کف ۴۲ هزار تومانی هم در این بازار ثبت شود و فاصله سقف و کف به حدود ۷ درصد برسد.

دلار در نقطه حساس ۱۱۷۰۰ تومانی

روز گذشته در صرافی‌های بانکی و مجاز کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۶۵۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۱۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد  همچنین هر اسکناس یورو در بازار امروز، به نرخ ۱۳۱۵۰ تومان خریداری شده و در مقابل، به متقاضی دریافت یورو، به نرخ ۱۳۲۰۰ تومان فروخته شده است.

سکه طرح جدید سه شنبه ۲۲مرداد

سکه طرح جدید روز سه شنبه ۲۲مرداد ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران به ۴ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۴۰ هزار تومان است.

اوج‌گیری دوباره قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی درپی نگرانی‌ها نسبت به اعتراضات در هنگ کنگ و ریزش ارزش ارز آرژانتین در بحبوحه کندی اقتصاد جهانی، به بالاترین حد در بیش از شش سال گذشته صعود کرد.هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۵۱۵ دلار و ۳۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار پیش‌تر تا مرز ۱۵۱۸ دلار و سه سنت پیش رفته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۵۲۶ دلار و ۹۰ سنت رسید.

خوانساری: اقلام ۴۲۰۰ تومانی با قیمت ارز آزاد به دست مردم می‌رسد

مسعود خوانساری در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت استمرار پرداخت دلار ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت مورد مخالفت بخش خصوصی است، چراکه ارز دولتی بستر فساد و رانت را ایجاد کرده و بی عدالتی ایجاد شده است که ادامه آن، منجر به این شده که قیمت هایی بالاتر از نرخ های واقعی در خریدها داده شده و خروج سرمایه را سبب شده است. رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: با توجه به اینکه سیستم توزیع صحیحی در کشور حاکم نیست، اقلام ۴۲۰۰ تومانی با قیمت ارز آزاد به دست مردم می رسد و در نهایت قاچاق کالا نیز رونق می‌گیرد؛ چراکه ارز قیمت پایین دارد. البته لطمه به تولید را هم نباید فراموش کرد. خوانساری گفت: ما خواستار قطع سریع ارزهای ۴۲۰۰ تومانی بوده و فکر می کنیم اگر قرار باشد دولت به اقشار آسیب پذیر کند، تنها راه پرداخت یارانه به صورت نقدی است.

ممنوعیت واردات فصلی برنج لغو شد

گمرک ایران با صدور بخشنامه ای به گمرکات اجرایی سراسر کشور، به منظور ترخیص محموله‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران، ممنوعیت فصلی واردات برنج را لغو کرد. به گزارش  مهر، بر اساس ابلاغ بخشنامه گمرک به گمرکات اجرایی سراسر کشور، اجرای بخشنامه لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری توسط تمامی گمرکات لازم الاجرا شد. بر اساس این بخشنامه که توسط مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ابلاغ شده است، واردات برنج در سال جاری با رعایت کامل مقررات آزاد شد.

کاهش قیمت نفت درپی چشم‌انداز تیره تقاضا

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز تقاضا، رشد قیمت روز گذشته را از دست داد و با کاهش روبرو شد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۵۸ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۴ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. استفن اینس، یکی از شرکای شرکت "ونگارد مارکتس" در یادداشتی نوشت: اگرچه دورنمای نفت تیره به نظر می‌رسد اما قیمت نفت هفته جاری پس از واکنش سریع عربستان سعودی که برای اقدام در جهت حمایت از قیمت نفت جدی است، پشتیبانی شد. عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده عضو اوپک است، اواخر هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت خود را در اوت و سپتامبر پایین هفت میلیون بشکه در روز نگه دارد تا به پایین رفتن سطح ذخایر نفت کمک کند.

قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار

قیمت خودروهای صفرکیلومتر پرتیراژ داخلی در بازار نسبت به هفته گذشته، تغییرات چندانی نداشته است. خودروی پژو SLX۴۰۵ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ساینا اتوماتیک یک میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ معادل ۱۰۰هزار تومان، پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز، ساینا و سایپا ۱۳۲ هر یک ۵۰۰ هزار تومان و تیبا ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند. در مقابل خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۵، سمند  LX و تیبا ۲ هر یک ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند. همچنین سایپا ۱۱۱ نیز ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌ است.

پورابراهیمی: دلار ۱۰ هزار تومان یا کمتر هم می‌رسد/ خوانساری: اقلام ۴۲۰۰ تومانی با قیمت ارز آزاد به دست مردم می‌رسد/ قیمت خودرو‌های پرتیراژ در بازار/

مرکز آمار تنها مرجع اعلام تورم و رشد اقتصادی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:  مرکز آمار ایران هر ماه به صورت منظم شاخص قیمت‌ها را به صورت رسمی اعلام می کند و در جلسات هیأت دولت و با تأکید رئیس جمهور به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که مرجع رسمی و تنها مرجع اعلام تورم و رشد اقتصادی کشور، مرکز آمار ایران است. محمدباقر نوبخت تصریح کرد: اگر چه بر اساس قانون، مرکز آمار ایران تنها مرجع رسمی تولید و انتشار آمارهای کشور است، اما این امر نافی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بانک مرکزی نیست و این بانک هم در تولید آمارهای مختلف فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهد، اما ضرورت دارد که تمام آمارهای رسمی از سوی مرکز آمار ایران منتشر شود. 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
آقای پورابراهیمی این بار هزارم است که میگن دلار ارزان می شود چراوقتی که گران میشه حرفی نمی زنید دلار از 3000 شده 12 یا 15 هزارتومان. به 100 یا 200 تومان بالا یا پایین نمیگن ارزان شده این رقم ناچیز ژست گرفتن نداره...راست میگید به قیمت اول برگردانید
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
بجای رسیدگی به زیر ساز های اقتصادی ،خود را با دلار و ارز های دیگر ویا بورس بازی مشغول می کنیم!
دلار هر چقدر هم پایین بیاید مشگل تورم که بعلت اختلاس ها و گردش پول در تجارت وارداتی و چاپ اسکناس است را رفع نخواهد کرد..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
دلار ۱۰۰۰تومانی یادت بخیر
پس انروزی که پارامترهای اقتصادی برای دلار میشمردید چه کارکردی داشت؟ اگر شما پیش بینی داری حتما از تصمیمات اینده برای کاهش دلار خبر دارید؟!...
خدا کنه دلار ارزون بشه تا ماهم بتونیم یکی دوتا تور ثبت نام کنیم. پوسیدیم تواین خراب شده!
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
بحران فرهنگی
باید منتظر سو نامی فرهنگی هم باشیم.!
در مورد خودرو های بی کیفیت سایپا تحقیق کنید جدیدا هیچ کیفیتی ندارن
پورابراهیمی: دلار به کانال ۱۰ هزار تومان یا کمتر هم می‌رسد
خوانساری: اقلام ۴۲۰۰ تومانی با قیمت ارز آزاد به دست مردم می‌رسد

لطفا مسئولين ارز و دلار را ول كنن بچسبند به مديريت داخلي!
فرض کنیم دلار بشود 8000 تومان . چه فایده وقتی تاثیری روی قیمت ها ندارد ؟ البته بالا رفتنش تاثیر دارد ولی پایین آمدنش تاثیری ندارد . اگر شما یک قطعه یدکی اتومیبلتان را زمانی که دلار 16000 تومان بود میخریدید 20000 تومان ، الان با دلار 12000 تومانی باید بخرید 40000 تومان !!
خیلی از مشکلات اقتصاد ما ریشه داخلی دارد نه خارجی /
آقای پور ابراهیمی
دلار کدومه؟
برو ببین قیمتهای کالا روز به روز میرن بالا.
بعد شما دلار رو کردی ویترین موفقیت کنترل قیمتها؟
تیترهای دلاری تون هر روز صبح در نوع خودش جالب.
فردا صبح تیتر درشت بزنید احتمالا دلار میشود ۵۰۰ تا تک تومانی .
در شردیط که ثبت سفارش کالاها تعطیل است و بازار اصلا حجم معاملاتی ندارد تیترهای دلاری تان چه ارزشی دارد؟؟؟
اقای پورابراهیمی برای دوهزارمین مرتبه وعده رسیدن نرخ دلار به فلان عدد را میدهند در حالی که رییس کل بانک مرکزی که باید یک عدد ثابت برای قیمت دلار بگوید نمی گوید و این از عجایب اقتصاد ایران است که یک نماینده مجلس قیمت دلار را میداند ولی رییس بانک مرکزی ان نمی داند.
رکود وحشتناک حال حاضر ورشسکستگی های وحشتناک به دنبال خواهد داشت.
مردم در نیازهای روزانه مانده اند و شما ۱.۵ سال از این تیترهای خاص میزنید.
ان وقتی که اردیبهشت‌ و خرداد ماه ۹۸ بانک مرکزی دلارهاش را ۱۵.۵ فروخت چرا کسی چیزی نمی گفت؟؟

بانک مرکزی گران میفروشد و بعد ارزان می کند و مفت میخرد و این سیکل مدام تکرار منتهی در اصل اقتصاد را از نفس می اندازد چون کسی نمی اید با بازار بی ثبات کار کند که مشاغل گران بخرند و بعد مجبور شوند ارزان بفروشند!!!!!!!!!.
تب مسکن و خودرو خوابید و حالا دولت چگونه میخواهد حقوق هایش را پرداخت کند با فروش اندک نفت ؟ جز با چاپ پول بی پشتوانه و یا حاب دار تر کردن بورس؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
با چاپ دلار مشکل حل میشود!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
جواب ۱۳۴۴:نه فقط ایران بلکه کشورهای زیادی ارزوی چاپ دلار را دارند
مهم نیست که دلار به چه کانالی می رسد مهم این است که قیمت کالاهای اساسی اینقدر سرسام آور بالا نرود
به همین خیال باشید مردم دلارهاشونو تحویل بدن...
درشرایطی که صدورنفت ازنزدیک به ۳ میلیون بشکه در روز به حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزاربشکه سقوط کرده و به تبع ان درامدارزی کشور بشدت کاهش یافته و هرروزشاهد یک تحریم وتنش جدیدهستیم و نرخ تورم و قیمت اجناس بخصوص موادغذایی روزبه روزدرحال افزایش است ثابت ماندن یاکاهش قیمت ارز معنی جزدستکاری ندارد
شاخص بورس رابادستکاری بالا میبرند نرخ دلار راپایین می اورند ولی تاابدوضعیت اینچنین نخواهدماندباهر صرافی صحبت میکنم همگی بااطمینان میگویند دلار تا قبل ازاتمام تابستان به قیمت واقعی خودکه البته بالاتراز ۱۴ هزارتومان است خواهدرسید
پورابراهیمی: دلار به کانال ۱۰ هزار تومان یا کمتر هم می‌رسد:
اقای پورابراهیمی البته اگر دولت و بانک مرکزی و سامان نیما رضایت داشته باشند.
آقای پورابراهیمی ما منتظر دستور شما بودیم تا همه پس اندازمونو بریزیم توی بازار. آخه مارو چی فرض کردین. مگه چه اتفاقی افتاده . مگه بانک مرکزی چه گلی زده به سر مردم. از امروز و فردا کردن راه اندازی بازار متشکل ارزیتون مشخصه. همه دلالا دارن خرید می کنن چون میگن دولت توانایی بیشتر از این جهت تزریق ارزو تداره. این همه گرونی باعثش شما ها هستین حالا برگشتین گفتین ارزون میشه. کدوم تحریمو برداشتن؟ یا اینکه روسیه و چین دارن دلارارشو میریزن به پای شما؟ ... ماهایی که الان بی خونه و تحت فشار اقتصادی هستیم چه کسی رو مقصر بدونیم؟...
تمام استراتژی آقایان برای کاهش قیمت دلاروسکه تنهاوتنها یک چیزاست ولاغیر وانهم القای روانی به مردم برای فروش زیرقیمت دلارهایشان است وگرنه باتوجه به تحریم ها وسقوط فروش نفت به ۱۰۰ هزاربشکه درروز هیچ عرضه ای ازطریق درامد ارزی وجودندارد
ازیک طرف خبر افزایش قیمت خودرو هارامنتشرمیکنند ازطرف دیگردرهمان خبر صحبت ازکاهش قیمت دلاربه زیر ده هزارتومان میکنند یک عده ساده لوح هم این حرفاروباورمیکنن !!!
برخی از مسیولین وقتی دو سه روزی نرخ دلار پایین میاد بی هیچ دلیلی و صرفا روی مشاهدات خودشون می گن که نزخ دلار باید بیاد پایین و این نرخ ها اساسا درست نیستن و قیمت واقعی دلار باید شش تومن باید باشه از این حرفا انگار که دو سه روزه اوردنش پایین.
وثتی هم که دلار میره بالا این اقایون غیبشون میزنه و حرف نمیزنن. ولمون کنین ترا خدا.
یکی از مهمترین اقلام، کاغذ هست که با رانت عظیمی که در پس کاغذ خوابیده خدا میداند که چه سفره ای بزرگ باز شده و چه اشخاصی دور این سفره نشسته اند که آب از آب تکان نمی خورد و کسی بازرسی و حتی بررسی هم نمی کند.
پورابراهیمی: دلار به کانال ۱۰ هزار تومان یا کمتر هم می‌رسد؟
شاید وقتی دیگر . جدا جالبه قیمت ارزاق ، لوازم خانگی ، ماشین و .............. داره میره بالا آنوقت فکر میکنید کسی باور میکنه دلار اومده پایین ؟
گیرم دلار شد 1000 تومان . وقتی اجناس همش بالا و بالاتر میره ، چه فایده ؟!؟
بلبرینگ ۲۰ هزار تومنی رو ۲۸۰ خریدم دلار بشه ۱۰۰۰ تومن مطمنم بلبرینگه گرونتر هم میشه !
پروپاگاندا
درست است که دلار باید پایین بیاید.اما پایین آمدن دلار طبق فرموده دست دولت هست .اما ذکر یک نکته: رکود در تولید و مصرف باعث کاهش گردش مالی و واردات شده و تقاضا کاهش قابل ملاحظه ای یافته.در نتیجه این عامل اصلی کاهش نرخ هست و میتواند بیشتر هم پایین بیاید اما دولت و دوستانش اجازه نخواهند داد کسری بودجه دولت سر به آسمان خواهد گذاشت.
رییس جمهور امروز از وضع خوب اقتصادی خبر دادند.
خسته نباشند .
ما نفهميديم أرز ٤٢٠٠ واقعا كجان رفت؟؟؟يك قلم نام ببريد كه تغيير قيمت نداشته و يا قيمت كم افزايش پيدا كرده؟؟؟
جالبه تا وقتی دلار گرون میشه آقایان چیزی نمی گند ولی تا ۲ ریال ارزون میشه هر کدومشون این افتخار رو برای خودش میدونه ؟
اولا شب دراز است و قلندر بیدار و شهریور اوج نیاز کشور به دلار است
ثانیا وقتی تمام ثبت سفارشها بسته است دلار باید مجانی باشه
ثالثا وقتی جو معاملات کشور رو امنیتی میکنید باید منتظر رکود و ورشکستگی های زیادی باشید
رابعا فعلا دارن بورس رو حبابی میکنند و پولها روانه بورس شده ؟
خامسا فروش دلار زیر ۱۲ هزار تومان فعلا برای خود دولت ۱۰۰۰ تومان ضرر میده
اقای روحانی امروز مجددا از خوب بودن شرایط گفتند واقای ربیعی هم بر استمرار اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی گفتند.
دارو گران شده و همه و همه چیز منتهی اقایون چیز دیگری می گویند.
ارزانی دلار ازاد به چند دلیل است و یکی اش نبود تقاضا و دیگری ان ادامه اختصاص ارز ۴۲۰۰ به عده ای خاص است.
مجلس چه می کند؟
اقای پورابراهیمی دلار و گرانی قیمت اجناس و این تورم درست در زمان شما که بمدت سه سال ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشتید همه چیز گران شد و سفره مردم کوچکتر شد و شما فقط مصاحبه کردید فقط و فقط وعده دادید
حال هم دلار دارد پایین می اید
به مبادلات دلار نام ابراهیمی نیز افزوده شده، دلار جهانگیری، دلار نیمایی، دلار چی چی، دلار .....
مهم این است که اقتصاد و درامد مردم بالا باشد و یا اجناس با قیمت منتسب بدست مردم برسد .اینها نمی داند تمام وسایل با دلار 40 تومان هم به دست مردم نمی رسد ... اگر راست می گوید قیمت ها را متعادل کنید برو ببین ماشین با دلار چند می شود انوقت از دلار ارزان سخن بگو ...
وقتی کشور را تعطیل میکنید و اجازه کار و دادوستد و ..نمی دهید وتجارت را بسته اید و همه را بیکار و... کرده اید از دلار ارزان سخن می گویید ؟جنس صنعتی .و وسایل خانه و... با دلار چند است؟...
....دلار واقعی بالای 20 تومان اینا میخوان دلارای مردمو جمع کنن ...
منم می گم هفته آینده دلار به کانال ۱۰۰۰ تومانی می رسد!!! پس این کانال ها چرا هیچ اثری روی قیمت کالاها ندارد؟ چرا نمک بر زخم مردم کی پاشید؟....
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دلیلی برای صعودی شدن یکباره نرخ ارز وجود ندارد، افزود: مردم باید بدانند با توجه به روند نزولی نرخ ارز، دیگر نگهداری ارزهای خانگی و همچنین سکه به صلاح نیست.
؟!!!!
اقا اصلا دلار از فردا بشه 1000 تومن ، آیا پراید هم میشه 5میلیون یا نه همون 50 میلیون میماند، خسته شدیم از این همه حرف تا نزدیک انتخابات میشیم میگن همه چیز خوبه، آیا مسئولین سری هم به بازار میزنند ببینن مردم چه زجری میکشن؟
آخه دلار را به زور بیارین پایین به ضرر کشور است. فقط باعث خروج ارز می شود. اجناس که ارزان نمی شود. میدانید چرا؟ چونکه ارز واقعی پایین نیامده است. بابا دست از این کارهای عوامفریبانه بردارید.
دلار ارزان نخواهد شد چون اقتصاد ایران در حال حاضر به نرخ 12 تومنی عادت کرده و کاهش دلار و نیزافزایش دلار به ضرر صنایع خواهد بود ضمن اینکه اگر دلار پایین بیاد اجناس ارزان نخواهد شد. و درآمد دولت از فروش دلار حاصل از محصولات پتروشیمی و پالایشی است وبا توجه به کسری بودجه شدید دولت اجازه کاهش دلار به کانال زیر 11 تومن نخواهد داد.
علی برکت الله
سلام چرا کوپنی نمی کنید اقلام را تا مشخص شود جامعه هدف وتورم پایین بیاید جلو گیری از احتکار ودلار چهار دویستی به دلیل محدودیت باعث رانت حیف میل یک سری نشود کوپن تجربه شده وبسیار جواب داده چرا کار خوب رو کنار می گذاریم لطفا پیگیر این موضوع بشید متشکرم
خب دلار بیاد پایین وقتی هیچ تاثیری تو زندگی ما نداره چه فایده ای داره کل دار و ندار زندگی ما رو ظرف یکسال به یک سوم کاهش دادند و اجناس رو هم سه برابر گران کردید حالا چی دارید میگید من که نمی فهم .
خب دلار بیاد پایین وقتی هیچ تاثیری تو زندگی ما نداره چه فایده ای داره کل دار و ندار زندگی ما رو ظرف یکسال به یک سوم کاهش دادند و اجناس رو هم سه برابر گران کردید حالا چی دارید میگید من که نمی فهم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار