بازدید 4774

تهدید ترامپ به خروج آمریکا از «سازمان تجارت جهانی»

کد خبر: ۹۱۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸ 14 August 2019
رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه تهدید کرد در صورتی که تغییرات مدنظر او در روابط آمریکا و سازمان تجارت جهانی ایجاد نشوند او کشورش را از این سازمان خارج خواهد کرد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه (۱۳ اوت/۲۲ مرداد) تهدید کرد کشورش را از «سازمان تجارت جهانی» خارج خواهد کرد.

به نوشته رویترز، ترامپ که در جمع کارگران یک کارخانه شیمیایی در ایالت «پنسیلوانیا» سخنرانی می‌کرد گفت: «اگر مجبور شویم، [ از سازمان تجارت جهانی]خارج می‌شویم.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آن‌ها سال‌ها ما را دور زده‌اند. این اتفاق، دیگر تکرار نخواهد شد.»

ترامپ پیش از این بار‌ها مدعی شده که سازمان تجارت جهانی از آمریکا به عنوان یکی از اعضای این سازمان سوءاستفاده کرده است. او علاوه بر این بار‌ها سازمان تجارت جهانی را «فاجعه» خوانده است.

او اخیراً به «رابرت لایتیزر»، نماینده آمریکا در امور تجاری دستور داد با ایجاد تغییراتی در سازمان تجارت جهانی از سوءاستفاده کشور‌های در حال توسعه از مفر‌های قانونی این سازمان جلوگیری کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد چین و بسیاری از کشور‌های دیگر خودشان را به عنوان کشور‌های در حال توسعه جا زده‌اند و از این طریق توانسته‌اند تعهدات کمتری نسبت به سایر کشور‌های عضو متقبل شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل