بازدید 7434

نتایج سطح بندی مراکز علمی و کاربردی اعلام شد

کد خبر: ۹۱۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 13 August 2019

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی نتایج سطح بندی مراکز علمی و کاربردی را اعلام کرد: تعداد مراکز سطح دو دانشگاه از ۲۰ مرکز به ۲۲۰ مرکز ارتقاء یافت.

به گزارش مهر، نشست خبری دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور محسن محمدزاده، معاون نظارت و سنجش این دانشگاه و جمعی از روسای واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی، امروز سه‌شنبه، ۲۲ مردادماه در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به نتایج سطح بندی واحدهای این دانشگاه گفت: تعداد دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی، ۲۸۸ هزار و ۶۸۶ نفر است و تا کنون بیش از یک میلیون و هفتصد هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف ارزیابی و سطح‌بندی مراکز واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: اشاعه فرهنگ خودارزیابی و توجه به کیفیت، ایجاد جو رقابتی سالم میان مراکز و تشویق به ارتقا کیفیت، جهت‌دهی به فعالیت‌های اولویت‌دار فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی در مراکز، آشکار کردن عوامل موثر در کیفیت نظام آموزش علمی کاربردی، و معرفی مراکز برتر به جامعه دست اندرکاران، مهمترین اهداف دانشگاه از اجرای طرح سطح‌بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید براینکه در ارزیابی به چند اصل توجه ویژه ای شده است، افزود: یکی از مهمترین اصولی که در سطح‌بندی مراکز مورد توجه دانشگاه است؛ علمی بودن و بهره‌مندی از تجارب علمی است.

وی ادامه داد: هوشمندسازی فرایندهای ارزیابی، شفاف‌سازی فرایندها و نتایج، ایجاد ارتباط با نظام تصمیم‌گیری، ایجاد دانش و اطلاعات سازمانی و استمرار و مداومت برنامه‌ها از دیگر اصول مهمی بود که به آن توجه شده است.

وی گفت: طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ و در دو مرحله اقدام به سطح‌بندی مراکز و واحدها کردیم که نتایج خوبی به دست آمد. هر مرکز بنا بر فعالیت خود تلاش می‌کند، جزء بهترین‌ مراکز باشد، بر این اساس و طبق هشت عامل اصلی سطح‌بندی انجام شد که در هر عامل، چند ملاک و نشانگر مدنظر بود.

وی افزود: از جمله این عوامل می‌توان به عملکرد مدیریت، کیفیت دوره‌های آموزشی، سطح مدرسان، فضا، امکانات و تجهیزات، اداری و مالی، امور دانشجویان و دانش آموختگان، دانشجویی فرهنگی و پژوهش و فناوری اشاره کرد. در مجموع این عوامل با لحاظ کردن ۱۷۹ نشانگر، ارزیابی‌ واحدها انجام شد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: درسال ۹۷، تعداد ۵۲۲ مرکز در ارزیابی و برنامه سطح‌بندی دانشگاه مشارکت داشتند. بر این اساس، در سال ۹۷ مرکزی که در سطح یک قرار بگیرد نداشتیم.

ارتقاء کیفی مراکز سطح دو نسبت به سال ۹۷

وی ادامه داد: ۲۰ مرکز در سطح ۲، ۴۳۴ مرکز در سطح سه و ۶۸ مرکز در سطح چهار ارزیابی و سطح‌بندی شدند. در ارزیابی سال ۹۸ هم تعداد ۵۱۸ مرکز مشارکت داشتند که در این سال هم متاسفانه مرکزی که در سطح یک قرار بگیرد، نداشتیم، همچنین ۲۲۰ مرکز در سطح ۲ قرار گرفتند، ۲۴۸ مرکز در سطح سه و ۴۰ مرکز در سطح چهار جای گرفتند. طبق این آمار مراکز ما از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کردند.

هفت درصد مراکز در این طرح شرکت نکردند

وی با بیان اینکه در سال ۹۸، ۳۵ مرکز که حدود هفت درصد می‌شود، در طرح سطح‌بندی مشارکت نداشتند، گفت: مراکزی که طی این ارزیابی‌ها در سطح چهار قرار داشته‌اند و در ارزیابی بعدی، ارتقا پیدا نکنند، طبق مصوبه هیئت امنا و اساسنامه دانشگاه اجازه جذب دانشجو نخواهند داشت.

توقف ظرفیت دانشجوی مراکز رتبه ۴ در صورت عدم ارتقاء

محمدزاده افزود: شورای نظارت دانشگاه اعلام کرد چنانچه مرکزی براساس این ارزیابی ها طی دو سال از رتبه ۴ ارتقاء نیابد ظرفیت پذیرش دانشجوی آن صفر شده و متوقف می شود تا بتواند ارتقاء یابد.

محمد زاده در این نشست از ۱۰ مرکز سطح دو، رتبه برتر و ۲۶ مرکز شایسته تقدیر استانی دانشگاه جامع علمی و کاربردی تقدیر کرد و گفت: این مراکز می توانند ۲۷ مرداد و ۲ شهریور که زمان ثبت نام دوره های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه ها است، امکانات خود را در کنار رتبه ای که کسب کرده اند بری جذب دانشجو اعلام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار