بازدید 3403

بیماری مهاجم به زانوی کودکان را بیشتر بشناسید

کد خبر: ۹۱۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 13 August 2019

یک متخصص ارتوپد گفت: علل اصلی بروز ازگود اشلاتر، رشد سریع استخوان‌هایی است که در محل اتصال رباط کشککی وجود دارد و موجب فشار زیاد بر روی پا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیماری ازگود اشلاتر گفت: این بیماری التهاب استخوان، غضروف و یا تاندون بالای استخوان قلم پا (درشت نی) است، یعنی جایی که تاندون کاسه زانو (کشکک) وصل می شود که اغلب اوقات فقط یک زانو دچار آن می شود.

او ادامه داد: این بیماری بیشتر بستگی به نوع و شدت فعالیت فرد دارد و در دختران و پسران تا حدی یکسان است اما پسران بیشتر به این عارضه مبتلا می‌شوند. معمولا در کودکی ظاهر می‌شود.

این متخصص ارتوپد درباره نشانه‌ها و علائم این نوع بیماری بیان کرد: معمولا این عارضه در زانوی فرد بیشتر دیده می‌شود که در صورت ضربه زدن به پا، دویدن و پریدن اتفاق می‌افتد. افرادی که ورزش‌های سختی انجام می‌دهد بیشتربه ازگود اشلاتر مبتلا می‌شود. اگرفعالیت بدنی فرد فشار بیشتری در ناحیه عضلات جلوی ران وارد کند حتما در معرض خطر این نوع عارضه خواهد بود. البته خیلی از کودکانی که ورزش نمی‌کنند هم ممکن است به این عارضه مبتلا شوند.

او در ادامه تصریح کرد: علل اصلی این نوع عارضه رشد سریع استخوان‌هایی است که در محل اتصال رباط کشککی وجود دارد و موجب فشار زیاد بر روی پا می‌شود. معمولا با تمام شدن رشد استخوان این علائم رفع خواهد شد. بیماری ازگود اشلاتر، یک بیماری مربوط به اسخوان‌سازی بیش ازحد طبیعی در ناحیه برجستگی استخوان درشت نی است که معمولاً بیماران از درد این ناحیه بسیار ناراحت می‌شوند.

او درباره درمان این نوع عارضه بیان کرد: می‌توان با مصرف دارو یا گرمای موضعی درد را تا حدی کاهش داد البته این درمان مقطعی است و فقط برای چند ساعت درد قطع می‌شود. بستن زانو با یک زانوبند سبک یا باند کشی هخم می‌تواند درد را کاهش دهد. فعالیت شدید بدنی مثل ورزش‌های شدید را باید تا چند ماه متوقف کرد. فیزیوتراپی به صورت انجام نرمش‌های کششی عضلات چهارسر و همسترینگ برای مبتلایان به این نوع بیماری خواهد بود.

این متخصص ارتوپد در ادامه گفت:گاهی اوقات که درد زانو‌ی بیمار بسیار شدید است ، پزشک معالج ممکن است برای اینکه زانوی بیمار مدتی بی‌حرکت بماند از گچ گیری اندام تحتانی استفاده کند. در بعضی افراد این بیماری تا چند سال بصورت فعال باقی می‌ماند با این حال بیشتر علائم بیماری در پایان دوره بلوغ و با پایان یافتن رشد قدی نوجوان، خود به خود از بین خواهد رفت. البته در صورت نیاز عمل جراحی هم صورت می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر